Tästä oli aikasemminkin keskustelua, mut en löytänyt sitä enää, eli kyselisin et moniko on ottanut vauvalle vakuutuksen ennen syntymää?
Ja niille kellä on jo lapsi ja on ottanut vakuutuksen, niin haluisin tiedustella että onko siitä ollut hyötyä? Entä millä vakuutusyhtiöllä on ollut edullisin, mutta silti hyvä vakuutus?
Olisin kiitollinen vastailuista, niin tiedän, et kannattaako ottaa, vaikka eihän sitä ennestään tiedä miten paljon lapsi sairastelee!
lapsen vakuuttamisesta!
16
2310
Vastaukset
- P. Veli
Yhtään mitään ei kannata vakuuttaa, jos pystyy kantamaan riskin itse. Esim auto kannattaa vakuuttaa silloin kun sen arvo on ehkä 5000€. Samoin matkustajavakuutus kannattaa ottaa, jos käy ulkomailla. Sairaan kuljettaminen ambulanssikoneella kotiin on kallista. Lapsen vakuuttaminen ei mielestäni kannata. Maksaa pitää vakuutuksesta vaikka koskaan ei tulisi korvattavaa vahinkoa tai sairautta.
- enkel matematik?
mielestäni näkemyksesi on aika simppeli. entäpä jos lapsella on jokin vamma jonka takia häntä pitää hoitaa koko elämänsä ajan jotenkin erityisesti? kalliiksi tulee... totta kyllä että pikkunuhat etc on turha vakuuttaa mutta kun ei sitä ikinä tiedä mitä lapselle eteen tulee...
- pipsa84
Me otimme maaliskuussa syntyvälle lapsellemme vakuutuksen tapiolasta. maksoi 200euroa ja on kait niinku vuoden voimassa. kyllä mielestäni kannattaa ehdottomasti vakuuttaa. ei ainakaan tarvitse istua kipeän ja huutavan lapsen kanssa sairaaloiden tai terveyskeskuksen päivystyksissä jonottamassa vuoroansa. silloin kun itse olen ollut pieni on vielä ollut systeeminä että lapset otetaan aina ensin, mutta enää tätä systeemiä ei ole muutamaan vuoteen ollut käytössä. itse olin peijaksen sairaalan päivystyksessä n. vuosi sitten neljänkymmenen asteen kuumeessa jonottamassa 7 tuntia ja myös eräs pieni lapsi oli kanssani jonotustilassa melkein yhtä kauan.
oikein sydäntä riisti. suosittelen ehdottomasti vakuutusta. huomioithan sen että vauvavakuutus pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa tai sitten sen saa vasta parin viikon ikäisenä ja sinäkin aikana voi mitä tahansa sattua. onnea odotukselle :)- tarja
kellään kolmesta lapsesta.
Eikä ole kyllä onneksi ollut tarvettakaan.
Lääkäreissä ei olla käyty juurikaan kuin rutiinineuvolalääkärit.
Meiltä on myös tätä nykyä 60 km yhteensuuntaan päivystyslääkäriin ja lähimmälle yksityiselle joten sairaan lapsen kanssa menisi joka tapauksessa "ylimääräistä" aikaa vaikka veisi yksityisellekkin.
Näin ollen me olisimme maksaneet tavallaan turhasta.
voi olla jos ensimmäisellä olisi ollut tarvetta niin toisille olisi ottanut,en tiedä. - tiedoksi
lisäys viestiin: turvasta saa vakuutuksen syntymättömälle lapselle vielä 2 kk ennen laskettua aikaa, jekku tosin on siinä että kotivakuutuskin pitää ottaa sieltä.
- rv27
tiedoksi kirjoitti:
lisäys viestiin: turvasta saa vakuutuksen syntymättömälle lapselle vielä 2 kk ennen laskettua aikaa, jekku tosin on siinä että kotivakuutuskin pitää ottaa sieltä.
Otettiin vakuutus tapiolasta. Syy siinä että vuoden kulut saa niputtaa eli omavastuun joutuu maksamaan vain kerran vuodessa. Muutenkin vakuutus oli halpa. Siellä astui vuoden alusta voimaan se että kotivakuutuskin täytyy ottaa jos haluaa lapsivakuutuksen. Viime vuonna sitä ei vielä ollut, mutta siirrettiin kotivakuutus silti. Saatiin meinaan lisäalennus. Muutenkin kun hankittiin S-etukortti, niin saadaan vielä bonuksiakin...
Ja jos miettii sitä että ehkä sitä lapsivakuutusta ei tarvitsekaan, niin voihan sen lopettaa ekan vuoden jälkeen. Mun mielestä tärkein ominaisuus siinä on se että jos huomataan jotain syntyperäisiä ongelmia niin vakuutus korvaa ne noin 20 ikävuoteen asti. Jos ottaa vakuutuksen vasta 2 kk:n iässä niin kaikki syntyperäiset ongelmat ovat otettu korvauslistalta pois. Esimerkkinä: Lapsella on todettu epilepsia. Tämän jälkeen vakuutus ei korvaa mitään epilepsiaan liittyvää. Jos lapsi kaatuu epilepsiakohtauksen johdosta ja murtaa kätensä, niin käden hoitoa ei korvata... - lisäilijä
rv27 kirjoitti:
Otettiin vakuutus tapiolasta. Syy siinä että vuoden kulut saa niputtaa eli omavastuun joutuu maksamaan vain kerran vuodessa. Muutenkin vakuutus oli halpa. Siellä astui vuoden alusta voimaan se että kotivakuutuskin täytyy ottaa jos haluaa lapsivakuutuksen. Viime vuonna sitä ei vielä ollut, mutta siirrettiin kotivakuutus silti. Saatiin meinaan lisäalennus. Muutenkin kun hankittiin S-etukortti, niin saadaan vielä bonuksiakin...
Ja jos miettii sitä että ehkä sitä lapsivakuutusta ei tarvitsekaan, niin voihan sen lopettaa ekan vuoden jälkeen. Mun mielestä tärkein ominaisuus siinä on se että jos huomataan jotain syntyperäisiä ongelmia niin vakuutus korvaa ne noin 20 ikävuoteen asti. Jos ottaa vakuutuksen vasta 2 kk:n iässä niin kaikki syntyperäiset ongelmat ovat otettu korvauslistalta pois. Esimerkkinä: Lapsella on todettu epilepsia. Tämän jälkeen vakuutus ei korvaa mitään epilepsiaan liittyvää. Jos lapsi kaatuu epilepsiakohtauksen johdosta ja murtaa kätensä, niin käden hoitoa ei korvata...jep, toi tapiolan on hyvä kun voi kaikki niputtaa kerralla. mainitsin ton turvan lähinnä siksi että jos joku haluaa vakuutuksen joka on heti syntymästä alkaen voimassa ja ei enää ehtisi siihen 3 kk ennnen laskettua aikaa
-systeemiin, niin turvasta sen vielä saa 2 kk ENNEN laskettua aikaa.
- Pirjo
Vakuutus kannattaa ehdottomasti ottaa ennen lapsen syntymää, sillä jos ajattelet sitä että lapsesi syntyisikin keskosena niin hoitokulut ovat huimat. Tällöin vakuutus korvaa nämä kaikki kulut. Jos taas huomataan että lapsella on jotakin mitä pitää leikata esim. viisi vuotiaana niin normaali -jonotuksella leikkausta joutuu odottaan kauan, mutta vakuutuksen kautta pääsette yksityiselle leikkaukseen nopeasti ja muistaakseni sellaisissa isommissa jutuissa olisi mahdollisuus saada maksusitoumus suoraan sairaalaan ja teille jää vaan omavastuu maksettavaksi (edellyttää lääkärinlausuntoa jne). Kysy lisää suoraan vakuutusyhtiöltä, itse suosittelisin kokemuksesta Tapiolaa - kattava ja hyvin toimiva vakuutus ja hintakin on ihan kohdallaan.
- ok?
Onko jollain kokemusta/tietoa Lähivakuutuksen Lapsi vakuutuksesta?Minkä hintainen ja kuinka toimiva ja kattava se on yleensäkkin?Meillä on kaikki vakuutukset siellä ja olisi tarkoitus vaavillekkin ottaa sieltä...
- pipsa84
Meillä myös vakuutukset tapiolassa. Koti -ja autovakuutus laskee näppärästi lapsivakuutuksen hintaa. Itse suosittelen ehdottomasti tapiolaa. aina saa asiallista ja ystävällistä palvelua ja asiat selitetään SUOMEKSI, ei millään hienoilla nimityksillä, mitä tulee vastaan tänäpäivänä jokapaikassa.
- rv27
ok? kirjoitti:
Onko jollain kokemusta/tietoa Lähivakuutuksen Lapsi vakuutuksesta?Minkä hintainen ja kuinka toimiva ja kattava se on yleensäkkin?Meillä on kaikki vakuutukset siellä ja olisi tarkoitus vaavillekkin ottaa sieltä...
Lähivakuutuksessa on se vika että siinä ei saa niputtaa sairauksia yhteen. Hinnat ja omavastuut on muuten samat kuin tapiolassa, mutta lähivakuutuksessa täytyy maksaa omavastuu jokaisesta sairaudesta erikseen. Silloin ei kyllä kannata joka korvasäryn takia mennä yksityiselle! Tulee omavastuista jo suuri lasku. Suosittelen siis tapiolaa, jolloin ei tarvitse maksaa kuin yksi omavastuu vuodessa!
- säde
ok? kirjoitti:
Otettiin sieltä, kun kaikki muutkin. Meillä vielä hyvä ystävä virkailijana, joka pystyy laskee pikku alennukset vakuutuksiin. Jos otti viime vuoden puolella lapsiturvan niin alkumaksu ennen lapsen syntymää 80 euroa, nyt -05 90 euroa ja sen n.200 egee vuodessa kun syntyy baby. Vakuutusmaksu laskee iän karttuessa, n 7 vuotiaalla se kuulema joitakin kymmpejä enää...
- minä84
Mulla on sellanen tilanne et ens viikolla tarttee vakuutus ottaa jos meinaan. Siksi tää asia tulikin mieleen. Onko kellään kokemuksia pohjolasta? Saako siellä laittaa kaikki laskut kerrallaan, vai pitääkö jokanen viedä erikseen? Mulla on kaikki vakuutukset sikin sokin, lähivakuutuksessa on koiran vakuutus, auto on tapiolassa ja yrittäjäeläke pohjolassa =). Pitäis vissiin alkaa vähän keskittään, niin sais edullisemmin. Mut ei siis ole väliä et mihin noista laitan, mut enää uuteen paikkaan en kyllä lapsen vakuutusta tee =). Täällä meillä päin vaan pohjolassa on mukavin henkilökunta, niin siksi sinne tekis mieli mennä tekeen, ne sieltä jo itte asiassa soittelikin mulle, et on niiden ansio et koko vakuutuksen täs kaikes tohinas muistin =). Kiitos muuten kaikille hyvistä vinkeistä!
- rv27
Kuukausi sitten kilpailutimme vakuutusyhtiöitä. Listallamme oli kolme, Pohjola, Tapiola ja Lähivakuutus. Nämä valitsin internetin perusteella. Pohjola oli listalla siksi että meillä oli jo kaikki vakuutukset siellä ja aattelimme että keskittäminen olisi hyvä. Noin hinnoilla verraten lapsivakuutusta:
Pohjola 660 euroa/vuosi
Tapiola 200 euroa/vuosi (voi heittää 50 euroa)
Lähivakuutus 200 euroa/vuosi (voi heittää 50 euroa)
Pohjolasta saa kylläkin 40% alennusta kun siellä on kotivakuutuskin mutta hinnaksi jää silti huimat 400 euroa!!! Ja tuo hinta ei paljon putoa seuraavina vuosina toisin kuin muilla. Vaikka kuinka siis keskittäisit Pohjolaan niin takkiin tulee. Tapiolassa ja lähivakuutuksessakin oli keskittämisalennuksia. Muuten pohjolassa on suurinpiirtein samat edut kuin Tapiolassa eli saa niputtaa vuoden laskut yhteen. Sitten Pohjolaan saa myös laskuttaa puheterapiaa jota ei muut yhtiöt tee mutta siinäkin on kummallinen porsaan reikä; se ei korvaa kuntoutusmuotoista puheterapiaa, mikä yleensä on se tarpeellisin/yleisin.
Sitten jos puhutaan omavastuista, niin pohjola näyttää taas huonolta.
Pohjola 10% tai minimissään 100 euroa /vuosi
Tapiola 47 tai 83 euroa /vuosi
Lähivakuutus 47 tai 83 euroa / sairaus
Eli jos tulee suuri lasku niin 10% siitä on järkyttävä määrä! Tuo Tapiolan omavastuu näkyy suoraan siinä vuosimaksussa. Se on oikeastaan ihan sama kumman omavastuusumman ottaa koska erotuksen kuitenkin joutuu maksamaan joko vuosimaksussa tai omavastuussa. Tietty jos lapsi ei sairasta sen vuoden aikana ollenkaan niin silloin sen erotuksen säästää. Tuossa lähivakuutuksessa omavastuu jo vaikuttaakin koska se on sairauskohtaisesti masettava. Jo kahden kuukauden ero nuhassa riittää eri sairauden määritelmään. Korvasäryt katsotaan sen verran "kierteeksi" että siinä on pidempi aikaväliraja.
Sitten vielä tuo varaushinta eli summa minkä pitää maksaa ennen lapsen syntymää. Tapiolassa se on vain 60 euroa ja summa vähennetään ensimmäisen vuoden laskusta. Jos en nyt hirveästi valehtele niin muilla se oli enemmän ja sitä ei saanut vähentää ensimmäisen vuoden maksusta. Joku korjatkoon jos muistaa.
Ehdotan siis sulle että käyt läpi itse kyseiset vakuutusyhtiöt. Kannattaa kysyä ainakin vuosimaksut ja miten lapsen kasvu vaikuttaa maksuihin, omavastuut ja voiko niputtaa ja korvausrajat. Samoin tuo varausmaksu voi olla suuri. Mulla olisi muistikuva että pohjolassa se on satoja euroja 200-300, mutta tämä siis todella huono muistikuva. Kun kuulin noi muut hinnat ensin niin sitten jotenkin vaan järkytyksestä jäi kuulematta loput hinnat... :)
Kannattaa olla nyt tarkkana noiden kanssa, meinaan vakuutusyhtiötä ei lapsen vakuutuksen kanssa voi myöhemmin vaihtaa jos lapsella on jo todettu jotain sairauksia. Niitä ei se uusi vakuutusyhtiö enää korvaakaan...
No tästä tuli tämmöinen paasausviesti, mutta toivottavaksi jollekin avuksi. - minä84
rv27 kirjoitti:
Kuukausi sitten kilpailutimme vakuutusyhtiöitä. Listallamme oli kolme, Pohjola, Tapiola ja Lähivakuutus. Nämä valitsin internetin perusteella. Pohjola oli listalla siksi että meillä oli jo kaikki vakuutukset siellä ja aattelimme että keskittäminen olisi hyvä. Noin hinnoilla verraten lapsivakuutusta:
Pohjola 660 euroa/vuosi
Tapiola 200 euroa/vuosi (voi heittää 50 euroa)
Lähivakuutus 200 euroa/vuosi (voi heittää 50 euroa)
Pohjolasta saa kylläkin 40% alennusta kun siellä on kotivakuutuskin mutta hinnaksi jää silti huimat 400 euroa!!! Ja tuo hinta ei paljon putoa seuraavina vuosina toisin kuin muilla. Vaikka kuinka siis keskittäisit Pohjolaan niin takkiin tulee. Tapiolassa ja lähivakuutuksessakin oli keskittämisalennuksia. Muuten pohjolassa on suurinpiirtein samat edut kuin Tapiolassa eli saa niputtaa vuoden laskut yhteen. Sitten Pohjolaan saa myös laskuttaa puheterapiaa jota ei muut yhtiöt tee mutta siinäkin on kummallinen porsaan reikä; se ei korvaa kuntoutusmuotoista puheterapiaa, mikä yleensä on se tarpeellisin/yleisin.
Sitten jos puhutaan omavastuista, niin pohjola näyttää taas huonolta.
Pohjola 10% tai minimissään 100 euroa /vuosi
Tapiola 47 tai 83 euroa /vuosi
Lähivakuutus 47 tai 83 euroa / sairaus
Eli jos tulee suuri lasku niin 10% siitä on järkyttävä määrä! Tuo Tapiolan omavastuu näkyy suoraan siinä vuosimaksussa. Se on oikeastaan ihan sama kumman omavastuusumman ottaa koska erotuksen kuitenkin joutuu maksamaan joko vuosimaksussa tai omavastuussa. Tietty jos lapsi ei sairasta sen vuoden aikana ollenkaan niin silloin sen erotuksen säästää. Tuossa lähivakuutuksessa omavastuu jo vaikuttaakin koska se on sairauskohtaisesti masettava. Jo kahden kuukauden ero nuhassa riittää eri sairauden määritelmään. Korvasäryt katsotaan sen verran "kierteeksi" että siinä on pidempi aikaväliraja.
Sitten vielä tuo varaushinta eli summa minkä pitää maksaa ennen lapsen syntymää. Tapiolassa se on vain 60 euroa ja summa vähennetään ensimmäisen vuoden laskusta. Jos en nyt hirveästi valehtele niin muilla se oli enemmän ja sitä ei saanut vähentää ensimmäisen vuoden maksusta. Joku korjatkoon jos muistaa.
Ehdotan siis sulle että käyt läpi itse kyseiset vakuutusyhtiöt. Kannattaa kysyä ainakin vuosimaksut ja miten lapsen kasvu vaikuttaa maksuihin, omavastuut ja voiko niputtaa ja korvausrajat. Samoin tuo varausmaksu voi olla suuri. Mulla olisi muistikuva että pohjolassa se on satoja euroja 200-300, mutta tämä siis todella huono muistikuva. Kun kuulin noi muut hinnat ensin niin sitten jotenkin vaan järkytyksestä jäi kuulematta loput hinnat... :)
Kannattaa olla nyt tarkkana noiden kanssa, meinaan vakuutusyhtiötä ei lapsen vakuutuksen kanssa voi myöhemmin vaihtaa jos lapsella on jo todettu jotain sairauksia. Niitä ei se uusi vakuutusyhtiö enää korvaakaan...
No tästä tuli tämmöinen paasausviesti, mutta toivottavaksi jollekin avuksi.Kiitos tosi paljon, oli ihan selvä ero, vaikkakin pohjolasta luvattiin et vuosimaksu on 350e, mut on silti huomattava ero tohon tapiolaan. Pohjolassa se varausmaksu on 325e ja sitten kun laps on syntynyt niin 25 e ja se on sitten sen vuoden maksu, mutta menen kyllä heti perjantaina kyselemään tapiolasta jos erot on noin huimat. Haluisin sellasen vakuutuksen mis laskut voi niputtaa, niin tulee edullisemmaks. Miettisin vaan et jos olisin ottanut sen omavastuun 47e, mut hinta kyllä on aika paljon korkeempi (kävin tapiolan nettisivuilta kattelees), ehkä on parempi et laitan sen 83e ja kun saa niputtaa, niin voihan siitä siltikin olla iso hyöty.
- Vakuuttakaa!
Minulle oli lapsena tehty sellainen vakuutus, että sain 18-vuotiaaksi saakka hoidattaa kaikki vaivani yksityislääkärillä. Nyt olen kolkyt ja risat ja vakuutukset ovat tulleet kalliimmiksi, mutta silti suosittelen vakuuttamaan vauvan. Minä olin/olen kroonikkopotilas, paljon kaikenlaista vaivaa koko ikäni. Muutin jo 17-v. pois kotoa, ja oli se pollevaa hoidattaa itsensä yksityisellä, kun ei tarvinnut jonottaa julkiselle. Kärsin jo lukiossa mm. pahasta masennuksesta, ja hoidot olisivat tulleet tosi kalliiksi ilman vakuutusta. Aion vakuuttaa oman vauvani mahdollisimman kattavalla vakuutuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad921489- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että391885- 160870
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632