Huomaan tehneeni oikein

Outominä

En kestäisi sen tason rikkinäisyyttä päivääkään. Kyllä ihminen on viisas, kun tiedostaa asioita sisällään ja toimii sen mukaan. Mistään muusta en ole yhtä tyytyväinen kuin siitä, ettei meillä koskaan ollut mitään todellista yhteyttä toisiimme. Pelkkää hänen flirttailua kummempaa ei ollut.

Yksi vaivaa tosin mieltä ja se on kysymys siitä, miksi hän vaivaa edelleen mieltä. Inhosin käytöstään, inhoan edelleen. En koskaan tule hyväksymään tekemisiään, enkä tahdo mitään yhteyttä häneen. Todellakin tahdon, etten koskaan enää näkisi häntä.

Rakastunut käsittääkseni haluaisi nähdä ja antaisi anteeksi. En oikeasti halua nähdä häntä enää ikinä. Jostain syystä olen kaivannut häntä täällä ja julistanut rakkauttani häneen. Kirjoittanut halusta nähdä ym. ;D. Irl en tahtoisi hänen kaltaistaan ikinä, enkä ikinä luottaisi häneen. Mikä minulla on ja mitä tämä on? Tätä olen pohtinut. En keksi selitystä.

46

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivoikuinihmetellä

      Jos kerran oma tunteesi on noinkin vaihteleva, miksi odotat enempää toiselta?

      • Ei-lue

        Missä lukeeettä toiselta odottaa???


    • tyypillistäpalstapaskaa

      Ota tuosta nyt selvää. Oikeassa elämässä sulta puuttuu järkevä kohde tunteille, hörhöilet palstalla ja keskität "tunteesi" johonkin kohteeseen. Tämä oli vain arvaus. Hän tuskin tarvitsee sinun hyväksyntiäsi siellä jossakin, ilmeisesti haluaisit olla tärkeämpi, mutta et vain ole.

      • uteliasvaan

        Hei nimimerkki "tyypillistäpalstapaskaa"! Voisitko ystävällisesti kertoa myös miten arvioit oman kommenttisi.


    • Naunenjokatunnustaa

      Vaikea sanoa. Vähän pelkään, että minäkin olen julistanut rakkauttani häneen..täällä. Tosin jokainen julistus on tullut senhetkisestä tunteesta, ja tunne on kestänyt vuosia.

      On ollut myös "off" järjen päiviä, mutta " on" päiviä enemmän. En halunnut tätä, en pyytänyt tätä. Mutta kuten sinäkin, ehkä oli parasta ettei sitten sanottu mitään..oikeesti. Toisaalta kesti vuosia surra sitäkin puutetta, mutta nyt jälkeenpäin ajattelen etä ehkä kaikki meni kuten pitikin.

      Kolahti se ihminen niin syvälle ettei toista ole koettu ja se on ihmetyttänyt mua kaikki nämä vuodet. Se jokin hänessä ei anna rauhaa. Myönnän että paljon olen mennyt eteenpäin ja olen jopa toimintakykyinen...silti joskus jään häntä ajattelemaan ja koko maailma pysähtyy.

      Hyvällä mä häntä mietin..jos mietin.

      • onoffnappi

        Niin tai, jos ois sanottu niin ehkä olisi helpompi vaan jatkaa elämää ilman mitään jossitteluja.


    • olishanseoutoa

      Sanon ap:lle, ehkä joka omii tuon ja kokee itsensä vieläkin kurjemmaksi.

      • hohhoijaaväsyttää

        Jaa.


    • pysysellaisena

      Sinä olet viisas.

    • outoitsekin

      Älä sure, elämä on monimutkaisempaa kuin ikinä voit kuvitellakaan. Ehkä hän sekoitti sun pään flirttailulla ja nyt harmittelet sitä. Anna hänelle anteeksi ja mene eteenpäin, älä inhoa :( sillä siitä sä et hyödy mitään.

      Ei kai kenenkään flirtti voi tuottaa noin pahaa oloa.

    • Enymmärräteitä

      Hän flirttaili sulle ja käytöskö oli niin rumaa ettet voi antaa anteeksi. Sanot että voisit antaa anteeks jos olisit rakastunut. Vihako sua täällä pitää häntä haukkumassa?

    • porskutarallaa

      Noh, sinä se vasta outo oletkin :)
      Hmmm...Teillä ei ollut mitään todellista ja silti käyt täällä tuollaista kirjoittamassa. Nyt jokainen "flirtti" joka sai rukkaset kuvittelee että se jäi inhoamaan sitä. Ei kuulosta terveeltä, ehkä tosiaankin oli hyvä ettei teistä tullut mitään.

    • M....Mies

      Aloittaja taitaa vaan olla ihastunut tai rakastunut siihen ihmiseen vaikka kuinka yrität sitä ajatuksin kieltää. Siksi se tunne pysyy. Ei tuo välttely auta vaan näkeminen ja puhuminen. Voi olla että sen jälkeen oikeasti pääset irti hänestä tai sitten hän kiinnostaa vielä enemmän.

      Aurinkoista lauantaita.

      • pehmosisko

        Sinulla on hienoja ja kypsiä ajatuksia ihmisten välisistä suhteista.Miehen ja naisen välillä.Iloitsen niitä lukiessani.

        Aurinkoista ja ihanaa viikonloppua.


      • Apltä
        pehmosisko kirjoitti:

        Sinulla on hienoja ja kypsiä ajatuksia ihmisten välisistä suhteista.Miehen ja naisen välillä.Iloitsen niitä lukiessani.

        Aurinkoista ja ihanaa viikonloppua.

        On hänellä, aikuisen ihmisen kypsiä ja järkeviä ajatuksia, eipä tuota kiistää voi.
        Aurinkoista lauantaita M-mies!


    • Rivithuokuu

      Ap on puhdasverinen narsistimies.

      • höpön

        No en varmasti oo.


      • onkomerkitystä

        Ai mies vai narsisti? Tässä kohtaa et korjannut olevasi nainen. Myöhemmässä viestissä kerrot olevasi. Jostain syystä viesteistä saa vaikutelman miehestä.


      • Apltä
        onkomerkitystä kirjoitti:

        Ai mies vai narsisti? Tässä kohtaa et korjannut olevasi nainen. Myöhemmässä viestissä kerrot olevasi. Jostain syystä viesteistä saa vaikutelman miehestä.

        En ole velvollinen kertomaan sinulle yhtään mitään. Mielikuvasi on omassa päässäsi.


    • hhxhjkc

      Jos tunnet tehneesi oikein tämän ihmisen suhteen niin miksi enää vaivaat sillä itseäsi?Eikö olisi parempi vain unohtaa?Voimakkaita tunteita sinulla tuntuu olevan.Se ihmetyttää kirjoituksesi perusteella että mitä on tuo "sen tason rikkinäisyys" ja mitkä ovat hänen pahoja tekojaan?
      Oudolta tuntuu se,että aivankuin vihaisit häntä.Onko hän ollut sinulle paha?Tehnyt jotain muutakin kuin flirttaillut?Vai oletko ihastunut häneen ja purat pahaa oloasi palstalla?

      • Apltä

        Niinpä, sen kun tietäisi. Pää vaihtoon.


      • jhghjvkk

        Mitään päätä tarvitse vaihtaa.Elämänkokemusta tuo kaikki on.Viha ja rakkaus ovat tärkeitä tunteita.Toivotaan että rakkaus voittaa!

        Mukavaa viikonloppua Ap!


      • Apltä
        jhghjvkk kirjoitti:

        Mitään päätä tarvitse vaihtaa.Elämänkokemusta tuo kaikki on.Viha ja rakkaus ovat tärkeitä tunteita.Toivotaan että rakkaus voittaa!

        Mukavaa viikonloppua Ap!

        Kiitos sanoistasi ja hyvää viikonloppua!


    • toisennäkökulmaapitääkat

      Mistä tiedät ettei hänen käytös johtunut ulkopuolisista tekijöistä ? Itse sanoin kerran melko jyrkästi oman mielipiteeni, koska sen takia olen melkein menettänyt siskoni kuolemalle, kun hän ei enää kestänyt kun häntä petettiin/hyväksikäytettiin niin pahasti. olihan siinä sitten juoruilijakin mukana, joka on niin kaksinaamainen kuin voi vain olla, lie mitä paskaa on levitellyt...

    • Rikkinäinenaloittaja

      Jatkuva viha kohdistettuna "rakkaaseen" ihmiseen on kaikkea muuta kuin tervettä. Jos ap ei osaa käsitellä omia tunteita ei se ole kenenkään muun syy. Kiikuta pääsi hoitoon.

      • tottavaitaruako

        Eihän tuo kovin "rakkaalta" vaikuta. Kuulosti surulliselta tuo ap:n teksti.


    • EnosaaSanoatuohon

      Pitäisi tietää enemmän tilanteesta vastakseni kysymykseesi.

    • SiitäRistiriita

      En usko, että inhoat häntä. Inhoat tilannetta, jossa et voi syvemmille tunteillesi mitään.

    • herättikysymyksiä

      Kysymys ap:lle.Kuulostat jotenkin katkeralta tekstisi perusteella.Oletko katkera?Jos nainen on rakastunut sinuun niin etkö haluaisi tavata ja jutella hänen kanssaan?Kuulla hänen ajatuksiaan?
      Tuota ihmettelin,että mitä hän antaisi sinulle anteeksi.Mitä sinä olet tehnyt hänelle?

      • Apltä

        Olen itse nainen ja miehestä kirjoitan.


    • tuntuuoudolta
      • Apltä

        Kiitos kappaleesta ja viestistä.
        Aloitus liikkuu unenomaisella rajalla. Objektiivisesti tarkasteltuna tarvitsisi tuntea hänet paljon paremmin, voidakseni puhua noin.
        Minulla on tunne-elämässä kerrostuneena erilaisia todellisuuksia, ne elävät eri tavoin eri hetkissä. Tiedostan, että tuntemukset perustuvat paljolti kuvitelmille ja peilautuvat sieltä taustaani vasten. En siis puhuisi koskaan hänelle kuten aloituksessa, koska en usko sen olevan yhteinen jaettu todellisuus.
        Kuka määrittää kuvitellun ja todellisen rajan. Subjektiivinen ja objektiivinen todellisuus ovat molemmat todellisuuksia. Mikä on sitten enemmän totta ja kenen näkökulmasta katsottuna, se mikä on totta toiselle, ei välttämättä ole totta toiselle. Filosofit näitä asioita pohdiskelevat ja psykiatrit tarvittaessa määrittävät ihmisen todellisuudentajua.

        Mukavaa päivää!


      • tuntuuoudolta
        Apltä kirjoitti:

        Kiitos kappaleesta ja viestistä.
        Aloitus liikkuu unenomaisella rajalla. Objektiivisesti tarkasteltuna tarvitsisi tuntea hänet paljon paremmin, voidakseni puhua noin.
        Minulla on tunne-elämässä kerrostuneena erilaisia todellisuuksia, ne elävät eri tavoin eri hetkissä. Tiedostan, että tuntemukset perustuvat paljolti kuvitelmille ja peilautuvat sieltä taustaani vasten. En siis puhuisi koskaan hänelle kuten aloituksessa, koska en usko sen olevan yhteinen jaettu todellisuus.
        Kuka määrittää kuvitellun ja todellisen rajan. Subjektiivinen ja objektiivinen todellisuus ovat molemmat todellisuuksia. Mikä on sitten enemmän totta ja kenen näkökulmasta katsottuna, se mikä on totta toiselle, ei välttämättä ole totta toiselle. Filosofit näitä asioita pohdiskelevat ja psykiatrit tarvittaessa määrittävät ihmisen todellisuudentajua.

        Mukavaa päivää!

        Tarkoitin juuri sitä rajaa "suljetun" ja jaetun todellisuuksien välillä, mitä on jaettu ja mitä on vaan kuviteltu olevan sellaista. Et usko sen sinun todellisuuden olevan hänen kanssa yhteinen, mutta tuskin itsekaan kerroit hänelle koskaan omista tunteistasi edes vielä silloin. Ehkä se vaivaa sinua, että olisiko kaikki mennyt toisin. Minun on helppo samaistua häneen, olen itsekin vielä oppimassa elämään "elinkautisen lähestymiskiellon" kanssa. Sinun tarina kuulostaa niin tutultaa. Sinä mielessä tuntuu oudolta. Toivottavasti te jossakin vaiheessa loitte itsellenne oman todellisuuden (ihan irl puhumalla ja tekemällä), jos kaikesta huolimatta ajattelette vielä toisianne.


      • Apltä
        tuntuuoudolta kirjoitti:

        Tarkoitin juuri sitä rajaa "suljetun" ja jaetun todellisuuksien välillä, mitä on jaettu ja mitä on vaan kuviteltu olevan sellaista. Et usko sen sinun todellisuuden olevan hänen kanssa yhteinen, mutta tuskin itsekaan kerroit hänelle koskaan omista tunteistasi edes vielä silloin. Ehkä se vaivaa sinua, että olisiko kaikki mennyt toisin. Minun on helppo samaistua häneen, olen itsekin vielä oppimassa elämään "elinkautisen lähestymiskiellon" kanssa. Sinun tarina kuulostaa niin tutultaa. Sinä mielessä tuntuu oudolta. Toivottavasti te jossakin vaiheessa loitte itsellenne oman todellisuuden (ihan irl puhumalla ja tekemällä), jos kaikesta huolimatta ajattelette vielä toisianne.

        En kertonut, en tuntenut häntä juurikaan. Näen hänet mielikuvissani välähdyksen omaisina hetkinä flirttailemassa tai asioita hoitamassa. En tiedä, ajatteleeko hän koskaan minua. Näkemisestäkin on aikaa.

        En tiedä, mitä tarkoitat "elinikäisellä lähestymiskiellolla" omassa tilanteessasi, mutta en koskaan kieltänyt häntä lähestymästä minua irl. Joskus kiitin häntä täällä siitä, että kunnioitti tilannettani ja ei tehnyt mitään.
        Ajattelin, etten ehkä olisi kestänyt kiusausta jos hän olisi toiminut yhtään toisin. On ollut vaikeaa myöntää itselle, etten voinut tunteelleni, hänelle tai tilanteelle yhtään mitään. Kontrolloin itseäni, mutten voinut muuta kuin toivoa hänelle rakkautta jonkun muun antamana. Tilanne tuntui lohduttomalta. Lopulta inhosin itseäni ja häntä.


      • tuntuuoudolta
        Apltä kirjoitti:

        En kertonut, en tuntenut häntä juurikaan. Näen hänet mielikuvissani välähdyksen omaisina hetkinä flirttailemassa tai asioita hoitamassa. En tiedä, ajatteleeko hän koskaan minua. Näkemisestäkin on aikaa.

        En tiedä, mitä tarkoitat "elinikäisellä lähestymiskiellolla" omassa tilanteessasi, mutta en koskaan kieltänyt häntä lähestymästä minua irl. Joskus kiitin häntä täällä siitä, että kunnioitti tilannettani ja ei tehnyt mitään.
        Ajattelin, etten ehkä olisi kestänyt kiusausta jos hän olisi toiminut yhtään toisin. On ollut vaikeaa myöntää itselle, etten voinut tunteelleni, hänelle tai tilanteelle yhtään mitään. Kontrolloin itseäni, mutten voinut muuta kuin toivoa hänelle rakkautta jonkun muun antamana. Tilanne tuntui lohduttomalta. Lopulta inhosin itseäni ja häntä.

        Sanoit, ettet koskaan tule hyväksymään hänen tekemisiään. Sitäkö, että käytännössä hän on pakottanut sinut tekemään sellaisen ratkaisun jota nyt kadut? Siis päätoksen antta pakit ja jatkaa toisen kanssa. Siitäkö et halua antaa anteeksi?


      • Apltä
        tuntuuoudolta kirjoitti:

        Sanoit, ettet koskaan tule hyväksymään hänen tekemisiään. Sitäkö, että käytännössä hän on pakottanut sinut tekemään sellaisen ratkaisun jota nyt kadut? Siis päätoksen antta pakit ja jatkaa toisen kanssa. Siitäkö et halua antaa anteeksi?

        En tahdo avata asiaa enempää. Mukavaa iltaa!


      • tuntuuoudolta
        Apltä kirjoitti:

        En tahdo avata asiaa enempää. Mukavaa iltaa!

        Niin tottakai, anteeksi. Mukavaa iltaa ja enemmän onnea sinullekin!


      • viihdettäparhaimmillaan

        Te olette tosi hauskoja täällä. Toivottelette tuntemattomille hyvää iltaa ja sitten sekoitatte tilanteenne yhteen.


      • Apltä
        tuntuuoudolta kirjoitti:

        Niin tottakai, anteeksi. Mukavaa iltaa ja enemmän onnea sinullekin!

        Ei se mitään, ajattelin häntäkin. Onnea sitä tarvitaan!


    • enkommentoikommentoin

      Outoja kommentteja. Ei tuo ainakaan rakkautta ole. Olet kai joskus ollut todella rakastunut? Tiedät mitä se on. Kaikki hänessä on ihanaa, mikään mitä toinen sanoo, ei haittaa tai ärsytä. Hän on silmissäsi se kaunein/komein ja viisain etkä malta olla näkemättä. Aloituksessa kuvaamasi on enemmänkin ymmärtämättömyyttä. Te olette ehkä hyvin erilaisia ja eri lähtökohdista olevia ihmisiä etkä osaa sijoittaa häntä mihinkään tuntemaasi lokeroon. Mutta jos toista (vaikeaa ihmistä) et näe, et sinä enää häntä vuoden päästä mieti, älä huoli.

      • rakkauttavihaakateutta

        Jaaha, aivan ilmeisesti AP ja se toinen on hyvin erilaisia.. Tai ehkä ei. Mutta eri lähtökohdista olevia kuitenkin, tai ehkä ei ole. Hmm.. No ainakin se toinen on vaikea ihminen .. tai ehkä ei. Onneksi kommentoja osaa lukea rivien välissä.. Ehkä osaa. Tai .. Siis siitä ymmärtämättömyydestä. Ja muutenkin tuntuu siltä, että kommentojalla on kyllä vähän outo näkemys rakkaudesta, sellainen liian suppea.


      • olkaaaikuisia

        Jos tekee tuollaisen valinnan ettei toista enää näe niin vuosi on aika lyhyt aika. Jos tosissaan toisesta on tykännyt ja haluaa hänestä totaalisesti eroon niin en usko, että häntä enää koskaan haluaa nähdä ja tämmöisen vältteleminen on monelle aika vaikeaa, jos asuu vaikka samalla pienellä paikkakunnalla, on samassa työpaikassa tms. Lähinnä naurettavan lapsellista ja nimenomaan toisen kiusaamista. Kyllä asiat pitää pystyä kohtaamaan.


    • kommentoinvielä

      Tuo on totta.Jos ihminen ei merkitse mitään niin tuskin häntä miettii tai muistelee.Tai kirjoittaa hänestä aamu viideltä tänne palstalle.

    • ihankyyhkynen
    • ap_lle

      Onko elämäsi normalisoitunut ?

    • GinGin

      Ajattelen että tämä on sinä niin on helpompi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe