Meillä on pieni ongelma sukunimen valinnan kanssa. Miehellä on ihan tuikitavallinen suomalainen nimi. Onko niitä nyt eniten vai toiseksi eniten. Itelläni ulkomaalainen nimi, koska oon puoliksi ulkolainen. Ongelma on että itse haluisin meille saman nimen mutten tuota tuikitavallista. Haluisin että mieheni ottaisi tämän ulkolaisen nimen, vaikka ollaan ihan suomalaisia. Suomalaista yleistä nimeä en ota. Näiden yhdistelmä ei käy.
Mies on puhunut, että jos otettas hänen äitinsä tyttönimi, joka on harvinainen, mutta suomalainen. Okei se sopisi, mutta mua niin oman taustani vuoksi harmittaa jos menetän oman harvinaisen nimeni. Eli pidetäänkö me nyt omat nimet kumpainenkin, otetaan miehen äidin tyttönimi, vai tehdään äidin miehen tyttönimestä ja mun ulkolaisesta nimestä yhdistelmä, joka on aika naurettavan oloinen...
Ongelma on että haluan saman nimen. Ja mieluiten kummallekin..
Mites tämä nimen valinta kannattaisi tehdä
4
97
Vastaukset
- nimiongelma
Ensinnäkin älä tee nimestää suurempaa ongelmaa kuin se jo on. Anna miehen valita yhteinen skunimenne. Jos myöhemmin kaduttaa niin sukunimen voi vaihtaa helposti kerran. Minusta harvinainen suomalainen nimi on paras vaihtoehto. Minulta uuteen sukunimeen tottuminen vei aikaa yli vuoden varsinkin nimeä kirjottaessa. Kaikki sukunimet on Suomessa suojattuja joten kenenkään toisen sukunimeä ei saa ottaa (paitsi avioliitossa) jos ei ole todistettavasti sukua.
- Ei.probleemaa
Jos avioliiton tärkein kohta on sukunimi, suosittelen avoliittoa.
- ongelmakullakin
Mikä siinä yhteisessä sukunimessä on niin tavoiteltavaa?
En ymmärrä. Hei
Olen samaa mieltä ettei asiasta kannata tehdä elämää suurempa ongelmaa. Eikö tuleva puolisosi taipuisi ottamaan sinun sukunimeäsi?
Ymmärrän toiveesi saada yhteinen sukunimi, onhan se lastenkin kannalta sitten mukavaa. Se yhdistää kuitenkin perhettä.
Toivon viisautta ja molempia tyydyttävää ratkaisua, mihin sitten päädyttekin.
Ikimuistoista hääpäivää teille toivoen,
Pappi Elisabet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097