Meillä on pieni ongelma sukunimen valinnan kanssa. Miehellä on ihan tuikitavallinen suomalainen nimi. Onko niitä nyt eniten vai toiseksi eniten. Itelläni ulkomaalainen nimi, koska oon puoliksi ulkolainen. Ongelma on että itse haluisin meille saman nimen mutten tuota tuikitavallista. Haluisin että mieheni ottaisi tämän ulkolaisen nimen, vaikka ollaan ihan suomalaisia. Suomalaista yleistä nimeä en ota. Näiden yhdistelmä ei käy.
Mies on puhunut, että jos otettas hänen äitinsä tyttönimi, joka on harvinainen, mutta suomalainen. Okei se sopisi, mutta mua niin oman taustani vuoksi harmittaa jos menetän oman harvinaisen nimeni. Eli pidetäänkö me nyt omat nimet kumpainenkin, otetaan miehen äidin tyttönimi, vai tehdään äidin miehen tyttönimestä ja mun ulkolaisesta nimestä yhdistelmä, joka on aika naurettavan oloinen...
Ongelma on että haluan saman nimen. Ja mieluiten kummallekin..
Mites tämä nimen valinta kannattaisi tehdä
4
99
Vastaukset
- nimiongelma
Ensinnäkin älä tee nimestää suurempaa ongelmaa kuin se jo on. Anna miehen valita yhteinen skunimenne. Jos myöhemmin kaduttaa niin sukunimen voi vaihtaa helposti kerran. Minusta harvinainen suomalainen nimi on paras vaihtoehto. Minulta uuteen sukunimeen tottuminen vei aikaa yli vuoden varsinkin nimeä kirjottaessa. Kaikki sukunimet on Suomessa suojattuja joten kenenkään toisen sukunimeä ei saa ottaa (paitsi avioliitossa) jos ei ole todistettavasti sukua.
- Ei.probleemaa
Jos avioliiton tärkein kohta on sukunimi, suosittelen avoliittoa.
- ongelmakullakin
Mikä siinä yhteisessä sukunimessä on niin tavoiteltavaa?
En ymmärrä. Hei
Olen samaa mieltä ettei asiasta kannata tehdä elämää suurempa ongelmaa. Eikö tuleva puolisosi taipuisi ottamaan sinun sukunimeäsi?
Ymmärrän toiveesi saada yhteinen sukunimi, onhan se lastenkin kannalta sitten mukavaa. Se yhdistää kuitenkin perhettä.
Toivon viisautta ja molempia tyydyttävää ratkaisua, mihin sitten päädyttekin.
Ikimuistoista hääpäivää teille toivoen,
Pappi Elisabet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947