Miten pitkään kissanne elivät ja mihin menehtyivät

ovatkokissatterveitäyhä

Minun ensimmäinen kissa jonka sain lapsena, menehtyi 2vuotiaana autotielle.
Toinen kissani jonka sain eli vajaan vuoden, sairastui ja menehtyi kissaruttoon.Jota oli siihen aikaan monilla lähistön kissoilla.Se oli 60-luvulla.
Kolmas kissani jonka otin ollessani aikuinen eli 22vuotiaaksi, oli ikänsä terve, ja noista kolmesta ainut joka rokotettiin ja leikattiin.Ensimmäiset kissani sain lapsena naapureilta, silloin ne olivat aina ulkona, eikä niitä rokotettu eikä leikkautettu.
Miten pitkään teidän kissat on elelleet ja onko menehtyneet sairauksiin/onnettomuuksiin?
Ovatko olleet rotukissoja vai maatiaisia?
Minun kissat olivat ensimmäiset maatiaisia ja viimeksi menehtynyt oli puolipitkäkarvainen, joku sekoitus, joka kiintyi ihmisiin ja seurasi sisällä ja ulkona.

3

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvähoitoAO

Meillä vanhin eli 22vee, ja viimeisinä vuosina kömpelöityi ja vähensi syömistään, makoili enimmäkseen, sai armopiikin,oli kova pala!Toinen tuli allergiseksi miltei kaikelle, iho rikki ym. joten sekin jouduttiin lopettamaan 4 vuotiaana. Kissat oli leikattu ja rokotettu. Nykyisin minulla on kaksi kissaa 1 vee ja 7 vee, leikattu ja rokotettu. Nyt olen tarkka ruokailun suhteen, vain luonnollista ja puhdasta ruokaa! Ennen ei kissoja juuri arvostettu ja hoidettu, olivat sairaita ja nälkiintyneitä, eivät eläneet"onnellisina elämänsä loppuun asti"!

• Mammanajadi

Meidän edellinen kissa oli tavallinen leikattu tyttökatti ja eli 15 vuotiaaksi. Sitten se lakkasi syömästä ja vietiin lääkäriin. Röntgen paljasti luusyövän joka oli tuhonnut puolet leukaluusta. Vaihtoehtoja ei ollut: piikki.
      Nyt meillä on 4v Maine Coontyttö ja toistaiseksi terve.

• kissajamummo

Minulla kuoli edellinen kissa syöpään, syöpä tuli kieleen joten syöminen oli mahdotonta, piti antaa armopiikki. Kauhea paikka oli.
      Toisella kissalla oli paha diabetes, ei pysynyt kurissa millään, muuttui apaattiseksi maksi vain. Sai kyllä insuliinia ja käytin tutkimuksissa säännöllisesti mutta jostain syystä mikään ei auttanut. Suuri menetys oli tämäkin.
      Kaikki kissat ovat eriluonteisia, mutta ihania kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      436
      2759
    2. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      2019
    3. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      63
      1865
    4. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      326
      1434
    5. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      160
      1242
    6. Voisiko olla jopa niin

Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      74
      1136
    7. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

Elämääsi miten pian
      Ikävä
      90
      1073
    8. Varkaita kuhmossa

Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      34
      1057
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1027
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      8
      997
    Aihe