Kaipailisin nyt vastauksia muiltakin, kuin 18-vuotiailta, jotka kehuskelevat juovansa kaikkein eniten koko maailmassa. ;)
Kysymys siis on, että onko täysin normaalia, jos vajaa 18-vuotias poika juo 4-5- viikon välein vähintäänkin kossupullon, yleensä jopa enemmän. Joskus ei edes sammu, vaikka onkin huonossa kunnossa, joten viinapäätä löytyy. Eikö tuon pitäisi olla hälyyttävää?
18-vuotias ja alkoholi
20
1783
Vastaukset
- Tädit
No jaa, 4-5 viikon välein? Ei ehkä kovin vakavaa. Ei sitä tietysti pitäisi ikinä juoda itseään konttauskuntoon, mutta eiköhän tuo ole vielä aika hallinnassa. En huolestuisi.
- joopa
Olenkin lähinnä huolestunut juuri tuosta kerralla juotavasta määrästä, en niinkään siitä että juo 4-5 viikon välein.
Lisäksi tähän vielä liittyy juomisesta valehtelua sekä lupausten pettämistä: "Joo juon vain vähän, että voidaan viettää loppuilta kahdestaan." Ja sitten soitetaan "En mä tuukkaan, mä juon nyt viinaa." - Marsu
joopa kirjoitti:
Olenkin lähinnä huolestunut juuri tuosta kerralla juotavasta määrästä, en niinkään siitä että juo 4-5 viikon välein.
Lisäksi tähän vielä liittyy juomisesta valehtelua sekä lupausten pettämistä: "Joo juon vain vähän, että voidaan viettää loppuilta kahdestaan." Ja sitten soitetaan "En mä tuukkaan, mä juon nyt viinaa."Ku juodaan niin juodaan kunnolla eikä tissiposkeilla..
- Jaskaxx
Minun poikani on samanikäinen, ja sijoitettuna paljolti ryypiskelyn takia koulukodintapaiseen. Lomat tuppaavat kuitenkin menemään ryyppäilyn merkeissä.
Tokihan laitoksen henkilökunta yrittää sitä estää, mutta ei kuukausi lomakieltoa auta mitään. Ei kenestäkään väkisin raitista saa. Itsestä se on kiinni. - juusto
Ois tietysti parempi et jois vaik 1kerran 2viikos mut ei väkevii
- joopa
Joskus hän juo "vain" olutta, mutta silloin sitä meneekin n. 20 pulloa..
- mitä eroa
Mitähän eroa siinä on mitä juo. Jos juo puoli pulloa viinaa tai kolme pulloa viiniä tai 30 pulloa olutta ja kaikissa tapauksissa konttaa kotiin, taputanko selkään, että hyvä, joit vain olutta?
- sen 18
vuotiaan elää nuoruuttaa. Toiset nyt vaan tarvii enemmän viinaa kuin toiset tullakseen känniin!!!
- joopa
Alkoholin sietokyky kasvaa, mitä enemmän ja useammin juo. Jos 18-vuotias poika tarvitsee kossupullon tullakseen känniin, pitäisi varmaan hälytyskellojen soida jo itsellään. Tuommoinen viinamäärä ei ole kenellekään hyväksi, saati sitten kehittymättömälle nuorelle.
- minä83
ootkohan sä nyt kattonu vähän liikaa salkkareita...
- toista vuotta tätä
Tätä on jatkunut jo toista vuotta. Pikkuhiljaa määrä lisääntynyt. Puolentoista vuoden aikana kaksi kertaa pysynyt viinankäyttö rajoissa (six-pack), vaikka on useasti luvannut tulla hyvässä kunnossa meille. Salkkareissa Rikun ongelma tais ilmestyä vasta syksyllä (tai keväällä, en muista).
- joopa
En siis ole niinkään huolissani siitä, jos joskus ottaakin rankemmalla kädellä, enkä siitä jos käy jossain kuukauden tai edes muutaman viikon välein. Huoleni kohdistuu siihen, että hänen on aina pakko ottaa se kossupullo, vähintään. Pienempi määrä ei riitä. Lisäksi viinankäyttöön liittyy valehtelemista ja lupausten pettämistä. Eikö silloin pitäisi huolestua, jos viinaa otettaessa se viina on nin tärkeä, että annetut lupaukset (tulla kotiin ajoissa, jotta voimme vaihtaa vuotta yhdessä) unohtuvat?
- joo
itse olen 19vuotias nainen ja juon kerralla lekan suomiviinaa mitä nyt baarissa tulee juotua noin kymmenen kaljaa.onhan toi totta että sietokyky kasvaa ottaessa,mut eri ihmisillä vaihtelee juuri se kuinka paljon tarvii ollakseen humalassa.
ala huolehtimaan vasta kun käyttö on jokaviikkoista,mun mielestä nykyajan nuorten ryyppämisellä saisit olla jo ylpeä että poika juo noin harvoin.
- normaalia.
Olisin ehdottomasti huolisssani. Poka täytyisi saada ymmärtämään että elämä on hänen ja sitä hän on nyt pilaamassa. Kuulostaa valehteluineen aivan alkoholistin jutuilta. Onhan siinä sitten vielä pelko, että kohta ei edes viina riitä.
Mistä saa sahat alkoon? Käykö töissä? Oliko niin, että on vieelä alaikäinen ainakin kossupulloon.
Itselläni 18-v poika ja täytyy sanoa, että helpolla olen päässyt. Ymmärrän kyllä, että nuorten kamssa on joskus vaikeata tulla toimeen ja saada järkeä päähän.
Jos joku vanha viina-veikko haluaa raitistua niin on aivan turha yrittää, jos ei jätä sitä kantakuppilaa ja niiä kavereita sieltä. Ihan turha on jaffaa mennä juomaan samaan juopposeuraan. Eli sama pätee tässäkin kaveri porukka on saatava vaihtumaan raittiimpaan. Ja pojalle mielekästä tekemistä tilalle, sellaista missä hän voi kokea olevansa hyvä. Ei ole helppoa.- joopa
Kyseessä on siis minun poikaystäväni, ei poikani. Kossupullo (tai leijona) maksaa kympin verran, joten opintotuilla saa viinat maksettua. Ite saa kaljat kaupasta, vaikka alaikäinen onkin, kossut ostaa kaverit.
Tiedän, että hän ei joisi noin ellei hänen kaverinsa siihen häntä pyytäisi/yllyttäisi. Kovin on se joka juo eniten. Harvoin hän itse soittaa kavereilleen ja pyytää ryyppämään, mutta lähtee pyydettäessä. Oikeastaan hänellä onkin vain yksi oikea kaveri ja hän juuri saa poikaystäväni juomaan. Kaverin vaihto ei onnistu, ovat olleet kavereita pitkään ja ovat enemmänkin melkein "veljiä" - neito
ei valhtelu kännissä tee vuielä kenestäkään alkoholistia varsinkin jos juo kerran kuussa. Se nyt on vaan toi ikä..
- neito
ja eikös kakki vanhemmat luule ettei omat lapset juo alkoholia alaikäisenä. kyllä ne kuule juo vaikka muuta väittävät!!! Ja eihän yhteen kossupulloon rahojen hankkiminen niin vaikeeta ole, pienen leijonan saa 7 eurolla..
- joopa
neito kirjoitti:
ei valhtelu kännissä tee vuielä kenestäkään alkoholistia varsinkin jos juo kerran kuussa. Se nyt on vaan toi ikä..
Mutta toistuva lupausten pettäminen ja valehtelu omalle tulevalle vaimolleen ei kyllä ole oikein missään iässä. Sitä alkoholi on meillä teettänyt.
- neito
joopa kirjoitti:
Mutta toistuva lupausten pettäminen ja valehtelu omalle tulevalle vaimolleen ei kyllä ole oikein missään iässä. Sitä alkoholi on meillä teettänyt.
taisin lukea sun viesti tuolta parisuhdepuoleltaki koskien samaa asiaa. Sehän on hienoa että meinaatte hankkia apua. Kuitenkin toi sun "miehes" on mun pikkusiskon ikänen niin on vähän vaikee hahmottaa että puhutaan jo naimisiin mneosta..
- joopa
neito kirjoitti:
taisin lukea sun viesti tuolta parisuhdepuoleltaki koskien samaa asiaa. Sehän on hienoa että meinaatte hankkia apua. Kuitenkin toi sun "miehes" on mun pikkusiskon ikänen niin on vähän vaikee hahmottaa että puhutaan jo naimisiin mneosta..
Me ollaan molemmat oltu seurustelun alusta asti sitä mieltä että avioon astutaan kunhan aika on sopiva (=lukion jälkeen aika piakkoin). Olemme nuoria, mutta tiedämme mitä naimisiin meno vaatii, sitoutumista toiseen vaikeuksienkin koittaessa. Jos minä en olisi mieheeni näin sitoutunut enkä tahtoisi kohdata vaikeitakin hetkiä hänen kanssaan, en olisi seurustellut kahta ja puolta vuotta. Siinä ajassa kyllä oppii toisesta sen tarvittavan. Loput voi opetella elämän aikana.
Niin, ja nämä alkoholiin liityvät ongelmat ilmaantuvat, kun olimme seurustelleet vuoden, joten tavallaan en seurustelua aloittaessa tiennyt mihin pääni pistän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648