Toyota corolla 2003 väärä oljyko?

tarviikovaihtaa

ajettu vasta 40000km vaihdoin oljyt.. korkissa sanotaan 5/30... panin sinne hiukka jäykempää,eli 10/30 ..tekeeko tuo mitään eroa??
olettaisin,että ei tee,, kerro ,jos olen pielessä oljy vain tavallista ,,vaihdan joka 5000km..thx..

6

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tahkon.lakkaaja

      Ei haittaa. Muuten, miksi vaihdat noin usein? Minä vaihdan noin 15 000 km:n välein. Yleensä jotakin 10W-40 halpaöljyä, talveksi joskus 5W-40. Auto on vm -89 Pösö 205.

    • kanukki

      vain siksi,etta öljynvaihto on halvinta huoltoa,,ja edelliseen toyotaani echo ajoin 250000km ahkerasti oilia vaihtaen,,ja ajan silla vielakin..

      • Tahkon.lakkaaja

        Omituinen peruste.
        Minä tällä -89 mallisella ajanut vasta 480 000 km ja ne öljynvaihdot noin 15 tuhannen välein. Taitaa öljykauppiaasi morjenstaa sinua? Minua ei, mutta eipä haittaa...


      • 60-luvun_tekniikkaa

        Tojopapat ei uskalla muita merkkejä vilkuillakaan, kun niitä pitää aina korjata. Tojoa vain huolletaan AINOASTAAN 4 kertaa vuodessa, jos kilometrejä tulee jokseenkin tavanomainen määrä.

        Vaan eihän jostain kumman syystä autoista ymmärtävät ja/tai paljon ajavat tätä merkkiä valitsekaan ;-D


      • Toyota-palstan
        60-luvun_tekniikkaa kirjoitti:

        Tojopapat ei uskalla muita merkkejä vilkuillakaan, kun niitä pitää aina korjata. Tojoa vain huolletaan AINOASTAAN 4 kertaa vuodessa, jos kilometrejä tulee jokseenkin tavanomainen määrä.

        Vaan eihän jostain kumman syystä autoista ymmärtävät ja/tai paljon ajavat tätä merkkiä valitsekaan ;-D

        trollipoju surffaa ympäriinsä vain jotta pääsisi solvaamaan Toyotaa. Miksikö? No siksi kun sillä voi vähentää painetta fanittamansa Vw:n palstalla ja siirtää samalla vittuilun Vw:lle aiheuttamaa painetta väärälle palstalle. Tässä on meillä palstan noloin trollipoju.


      • tojopappa_hikeentyi

        ^se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa

        Tojopapat ylistää tollolootaa, kun sitä ei tarvi ikinä korjata ja ylläpito on muutenkin halpaa.

        Vaan se todellisuus... öljyjä vaihdeltaan 5 tai 10 tkm välein, koska essonbaarissa neuvottiin 30 vuotta sitten näin. Kalliiksihan moinen tulee, joten pitää vähän tinkiä = käytetään halvinta kuraa, mitä satutaan löytämään ;-D Sitten onkin syytä vaihdella öljyjä usein, mutta aikahan on ilmaista ja tämähän ei ole edes huoltoa, vaan huolenpitoa.

        Ja jopa paikkapalojen hitsaaminen ruosteiseen autoon lasketaan korjaamisen sijaan huoltamiseksi/huolenpidoksi. Ja varmaan nämä D4D pommikoneiden vaihdot kans ;-D

        Tojotrollien omalla palstalla oli taannoin itkua ja valitusta nykyautojen sellaisestakin typeryydestä, joka sytyttää moottorihäiriövalon palaneen jarruvalopolttimon vuoksi. Tosin tämä moottorihäiriövalo sytytetään vasta silloin, kun *toinenkin* jarruvalopoltin rikkoontuu. Ja tämä on tojopappojen mielestä väärin - pitäisi olla mahdollista ajella ilman jarruvaloja, koska moinen puute ei pappaa itseään häiritse. Säästyisihän näin kalliita polttimoita sähköäkin!

        Samaa sarjaahan sekin on, kun uusilla itäautoilla ajellaan pimeällä tai vesisateessa ilman takavaloja. Toiveena varmaan saada takaluukun tuuletus kuntoon ;-D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe