Tuntemallani perheellisellä vl-naisella oli aikoinaan menossa hieno vaihe. Ajattelin, että ehkä hän siitä pystyy jopa riuhtaisemaan itsensä irti lahkon opista. Hän luki tuolloin paljon kirjallisuutta: Kirkkohistoriaa, idän uskontoja, tiedekirjallisuutta, psykologiaa, elämäntaito-oppaita, Dalai Lamaa, Bhagavad-Gitaa, teosofiaa ja ruusuristiläisyyttä. Seurasin, miten hän kyseli ja selitti kokemiaan oivalluksia, jotka useimmat olivat todella upeita.
Ilmeisesti miehensä painostuksesta hän kuitenkin taas taantui. Mies oli mennyt selittämään naiselle ainoasta uskosta, armojärjestyksestä, syntitaakan lähtemisestä ja siionin iloista. Hän pelotteli ja uhkaili naista helvetin tulella, hylkäämisellä eikä enää toivottanut hänelle Jumalan rauhaa. Nainen oli useasti itkenyt ja pelokkaan oloinen, hänen aiempi elämänilonsa oli poissa.
Pelon voimasta tuo nainen palasi takaisin vl-uskoon. Poissa on ilo ja löytämisen riemu hänen elämästään. Mies vain kerran nauroi vierellä että "näin se meidän rouva vain halusi palata ikuiseen rauhaan". Kyseinen mies on oikea kotityranni, joka on lapsiaan hoitanut väkivallallakin. Lapsista osalla menee paremmin ja osalla huonommin. Monet lapsista ovat lähteneet maailmaan mukaan pois vl-opista, pari oireilee henkisesti ja yksi on huumeiden tiellä.
Surullista, niin surullista.
Erään naisen tarina
10
107
Vastaukset
Vanhoillislestadiolaisuuden kulmakiviä ovat Raamatun vastaiset VALHEOPIT, PELKO ja PELOTTELU.
Täyttä PASKAA nämäkin ovat:
"idän uskontoja, Dalai Lamaa, Bhagavad-Gitaa, teosofiaa ja ruusuristiläisyyttä"- NiinkuTiiät
helluntailaisuus on sairainta:
"raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni." - kaikkiuskonnotpois
äläpäs nyt lässytä. idän uskonnot kuten buddhalaisuus on ainoa uskonnoista joka opettaa ihmistä rakastamaan itseään.
dalai lama on sanonut asian hyvin: emme voi rukoilla jumalaa pelastamaan maailmaa vaan meidän itse täytyy se tehdä koska itse olemme ongelmamme aiheuttanut.
Niin kauan kuin uskomisessa on pelastus taivaaseen niin se perustuu pelkoon. - IsorintainenBlondi
kaikkiuskonnotpois kirjoitti:
äläpäs nyt lässytä. idän uskonnot kuten buddhalaisuus on ainoa uskonnoista joka opettaa ihmistä rakastamaan itseään.
dalai lama on sanonut asian hyvin: emme voi rukoilla jumalaa pelastamaan maailmaa vaan meidän itse täytyy se tehdä koska itse olemme ongelmamme aiheuttanut.
Niin kauan kuin uskomisessa on pelastus taivaaseen niin se perustuu pelkoon.Juuri no kuin kirjoitit. Helppo yhtyä.
- tässänäinn
Tässä asiaa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14143389/uskomisen-ilo- SanonTämän
Tuo on sairasta vl-PASKAA!
- SamaHelluntailainen
SanonTämän kirjoitti:
Tuo on sairasta vl-PASKAA!
Korjaan, tarkoitin tähän vastaukseni:
helluntailaisuus on sairainta:
"raiskattu ex-hellari 1.1.2014 18:08 ... Minua vuosia raiskannut helluntaimies vaipui aina aktin jälkeen polvirukoukseen sängyn viereen ja rukoili Jeesukselta ääneen "erehdystään" anteeksi. Joka kerta hän jossain vaiheessa kertoi, että nyt Jeesus vastasi, häntä ei enää syytetä taivaassa. Minulta hän ei pyytänyt anteeksi, haukkui vain huoraksi, ettei saisi "antaa" miehille, jos ei ole naimisissa. Sen sijaan helluntaimies vannotti, että jos minä Jeesukselta polvirukoiltua ja rukousyhteydssä anteeksisaatua syntiä alan muistella kenellekään, joudun tulimereen. Uskoin kaiken, pidin suuni visusti kiinni." - SanonVaan
Miksi jauhat helluntailaisuusesta? En ole kristitty!
- MAAKKUAAA
MÄ EN MITÄÄN KÄSITTÄNYT..
OLEN USKOTTOMASTA SUVUSTA JA PERHEESTÄ JA HÄDÄSSÄNI HUUSIN JEESUS JEESUS AUTA JA SAIN VAPAUTUKSEN HIMOISTA JA HALUISTA JA HENGEN UUDESTISYNTYMÄN.
HERRA ON HENKI JEESUS KRISTUS PELASTAJA JOH KOLME KUUSTOISTA - Puusilmämelperi
Erikoinen rinnastus aloittajalla. Kaikilla epäuskoisilla perheillä menee sitten hyvin, niinkuin sillä umpihumalaisella, joka poltti lapsensa Pattijoella. Niin melperiläisen sairas ja puusilmäinen aloitus kuin olla voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2972671Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."782465SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552205Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj771893- 1251672
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1371447
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731328Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.881140Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli771114