Kojerasian pohjasta läpi

pistorasianlisäys

Onko sallittu asennustapa porata reikä kojerasian pohjasta läpi seinän toiselle puolelle ja siihen laittaa pinta-asennettava pistorasia tai jatkaa kaapelilla eteenpäin ja sinne sitten pistorasia?

15

2197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkkitoinen

Miksi pitäisi olla kojerasia, josta poraamisen aloittaa. Voihan tuon tehdä ihan hyvin ilman kojerasiaakin.

• stonttu

Sitten se on ainakin laillista ;) Ellei se reikä johda saunaan...

• enossaakyläsanuayhttää

Siinä varmaan ajateltiin sitä että kun seinässä on kojerasia, on siellä myös johtoa sekä sähköä joka reiän kautta johdettaisiin väliseinän toiselle puolelle tarkemmin määrittelemättömään käyttöön.
        Ilman pätevyyksiä tehtynä laitontahan se on, pätevyydet omaava kaveri osannee etsiä kytkennän laillisuuden jos ei osaa suoralta kädeltä sitä sanoa. Minä en tiedä, eikä mun tarvitse sitä tietääkään.

• ahmattimies
        enossaakyläsanuayhttää kirjoitti:

Siinä varmaan ajateltiin sitä että kun seinässä on kojerasia, on siellä myös johtoa sekä sähköä joka reiän kautta johdettaisiin väliseinän toiselle puolelle tarkemmin määrittelemättömään käyttöön.
        Ilman pätevyyksiä tehtynä laitontahan se on, pätevyydet omaava kaveri osannee etsiä kytkennän laillisuuden jos ei osaa suoralta kädeltä sitä sanoa. Minä en tiedä, eikä mun tarvitse sitä tietääkään.

Jos tähän hommaan aletaan pitkänkaavan kautta niin, siinä kojerasiassa on oltava avattava aihio ja siihen reikään on laitettava siihen tarkoitettu johtomuhvi. Lisäksi on varmistauduttava että seinän takana olevat käyttöolosuhteet eivät muuta rasian olosuhteita kotelointiluokaan nähden liian vaativiksi. Siis ihan iisi homma.

• vanhempisuunnitelija

Nykyään voi tehdä vapaammin,ennen joutui sähkötarkastajan kanssa käsirysyyn ja painiotteisiin rakennustyömaalla.

• Exx-tumpelo

Voi sen läpiporaamalla tehdä, mutta jos seinä on johtavaa materiaalia, niin pitää käyttää vaipallista johtoa.

• ei-liity-mitenkään

Ei liity kyllä mitenkään mihinkään seinän materiaalin johtavuuteen tuo. Ilman putkea on joka tapauksessa käytettävä vaipallista johtoa.

• jokin_roti

Eikä varmaan ole asiallista porailla rasioihin omia reikiäkään. On tarkoitus että käytetään rasiaan suunniteltuja sisäänmenosysteemejä.

• parastaAryhmäää

Paljaan johdon kanssa voi tulla kynsille, käyttäisin vaipallista johtoa kaksoiseristettynä vieläpä kun tullaan rasian ulkopuolelle. Rasiaan voi tehdä reiän, kunhan se on oikeankokoinen, että johtonysä pysyy siinä.

• nysättä-ei

Kyllä siellä rasian pohjassakin yleensä on pari avattavaa aihiota. Putkinysä tai putkettomassa asennuksessa vedonpostonysähän siihen on laitettava.

• jokin_roti

Juuri näin.

• kjhgfd.mnb

Voihan seinään porata niin ison reiän, että rasiat ja nysät ja kaikki muukin vastaantuleva katoaa ns. hevon vittuun. Sitten ei tarvitse enää muuta kuin asentaa kaapeli asianmukaisesti.
        .

• eipelkuri

Tämänkaltaisilla kysymyksillä ei tätä maata työllistetä,paitsijos haluaa yhden firman sinne sitä mmj-piuhaa n.10cm matkan toiselle puolelle seinää rasian pohjasta nakertamaan.Ei se asentamisen jälkeen mihinkään liiku,jotsin järkee käteen.Vastaajat tuntuu olevan DI tasoisia vässyköitä.

• Asintuntijavaan

Voi porata kuhan huolehtii tavalla tai toisella asennettavan kaapelin vedonpoistosta. Tekee esimerkiksi kaapelille sopivan reiän ja vetäsee bandun asennettavaan kaapeliin vedonpoistoksi. Normaalisti jos joudutaan lisäämään kaapeli jo asennettuun kojerasiaan ja seinät on jo levytetty niin taitaa olla maan tapa jyrsiä puukolla sopiva reikä ja siihen kaapeli vaan. Oman mielenrauhasi vuoksi poraa sopiva reikä ja tee kaapeliin vedonpoisto niin kaikki on kunnossa.

• fffhhhkk.j

Tuskinpa tuossa mitään nippusiteitä tarvitaan. Riittää, kun kaapelin kiinnittää seinälle ihan normaalisti kiinnikkeillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe