Olen 25v nainen kävin pään MRI tutkimuksessa n.8kk sitten kuvassa ei näkynyt mitään ms-tautiin liittyvää. Nyt on kuitenkin tullut lisää oireita mm sormien pistelyä\puutumise tunnetta samoin selkään,päähän,käsivarsiin,varpaisiin ja jalkoihin pistelee välillä oikean silmän näkö sumentuu. Ovatko nämä ms-taudin oireita? Tk lääkäri laittoi lähetteen neurologille onko mahdollista JOS minulla on ms niin onko päänkuva sama kuin 8 kk sitten vai onko se voinut muuttua noinkin lyhyessä ajassa?
Apua kavataan!
6
207
Vastaukset
- entiedäen
En tiedä!!
- Eiköhänseselviä
Kyllähän niitä muutoksia tuossa ajassa voi tulla. Sopiihan oireesi ms-tautiin mutta varmaan muihinkin sairauksiin. Kyllä neurologi (toivottavasti) tutkii kunnolla ja tekee tarvittavat testit ja kokeet.
Ota rauhallisesti ja odota!! Tsemppiä!!- arvataanvaan
Onhan selkäydin muistettu kuvata
- huolestunutn12345
Kävin neurologilla joka sanoi että oireeni voivat olla myös migreeniä laittoi kuitenkin lähetteen mri kuvauksiin ilman varjoainetta jotta ms tauti voitaisiin sulkea pois. Jos kuvissa ei näy mitään lopetetaan kuulemma tutkimukset. En usko että kyseessä voisi olla migreeniä 2kk ajan ? nyt juurikin pistelee alkoi oikean silmän kohdalta josta siirtyi poskipäihin ja huuliin sen jälkeen vasemmalle puolelle nyt varpaita pistelee . Toivottavasti sitten olisi jokin pitkäkestoinen migreenikohtaus.
- werpertew
Minulla ms alkasi yli kymmenen vuotta sillä että oikeaan silmään tuli harmaa piste varsinkin kun iltaisin katsoi televisiota, sitä tutkittiin silmälääkärissä monia kertoja mutta mitään syytä ei löytynyt , sitten aloi väsymyskohtaukset oli pakko päästä kesken päivän nukkumaan 10 minuutiksi, näistä oireista n. vuoden päästä vasen jalka ja vasen käsi aloivat tuntua pökkelömäisiltä ja puutua ja kun vasemmalla kädellä otti johonkin esineeseen kiinni meni liike hiukan ohi, tasapaino alkoi myös heittää, tämän jälkeen ms diaknoosi. Vaikka yli 10 vuotta on kulunut ei tauti ole pahentunut oireta on talvella selvästi enemmän kun kesällä .
- vaadikokeet
Onko mitattu
B12
Folaatti
Rauta
D-vitamiini
B6
Jos ei ole, niin vaadi.
Oireesi voivat johtua ravintoaineiden puutoksista.
Keliakia on yleisin sairaus, joka aiheuttaa imeytymishäiriöitä, vaikka saisit ravinteita riittävästi.
D-vitamiinia täytyy syödä purkista. Syöthän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579