Apua kavataan!

huolestunutn12345

Olen 25v nainen kävin pään MRI tutkimuksessa n.8kk sitten kuvassa ei näkynyt mitään ms-tautiin liittyvää. Nyt on kuitenkin tullut lisää oireita mm sormien pistelyä\puutumise tunnetta samoin selkään,päähän,käsivarsiin,varpaisiin ja jalkoihin pistelee välillä oikean silmän näkö sumentuu. Ovatko nämä ms-taudin oireita? Tk lääkäri laittoi lähetteen neurologille onko mahdollista JOS minulla on ms niin onko päänkuva sama kuin 8 kk sitten vai onko se voinut muuttua noinkin lyhyessä ajassa?

6

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entiedäen

      En tiedä!!

    • Eiköhänseselviä

      Kyllähän niitä muutoksia tuossa ajassa voi tulla. Sopiihan oireesi ms-tautiin mutta varmaan muihinkin sairauksiin. Kyllä neurologi (toivottavasti) tutkii kunnolla ja tekee tarvittavat testit ja kokeet.
      Ota rauhallisesti ja odota!! Tsemppiä!!

      • arvataanvaan

        Onhan selkäydin muistettu kuvata


      • huolestunutn12345

        Kävin neurologilla joka sanoi että oireeni voivat olla myös migreeniä laittoi kuitenkin lähetteen mri kuvauksiin ilman varjoainetta jotta ms tauti voitaisiin sulkea pois. Jos kuvissa ei näy mitään lopetetaan kuulemma tutkimukset. En usko että kyseessä voisi olla migreeniä 2kk ajan ? nyt juurikin pistelee alkoi oikean silmän kohdalta josta siirtyi poskipäihin ja huuliin sen jälkeen vasemmalle puolelle nyt varpaita pistelee . Toivottavasti sitten olisi jokin pitkäkestoinen migreenikohtaus.


    • werpertew

      Minulla ms alkasi yli kymmenen vuotta sillä että oikeaan silmään tuli harmaa piste varsinkin kun iltaisin katsoi televisiota, sitä tutkittiin silmälääkärissä monia kertoja mutta mitään syytä ei löytynyt , sitten aloi väsymyskohtaukset oli pakko päästä kesken päivän nukkumaan 10 minuutiksi, näistä oireista n. vuoden päästä vasen jalka ja vasen käsi aloivat tuntua pökkelömäisiltä ja puutua ja kun vasemmalla kädellä otti johonkin esineeseen kiinni meni liike hiukan ohi, tasapaino alkoi myös heittää, tämän jälkeen ms diaknoosi. Vaikka yli 10 vuotta on kulunut ei tauti ole pahentunut oireta on talvella selvästi enemmän kun kesällä .

    • vaadikokeet

      Onko mitattu

      B12
      Folaatti
      Rauta
      D-vitamiini
      B6

      Jos ei ole, niin vaadi.

      Oireesi voivat johtua ravintoaineiden puutoksista.

      Keliakia on yleisin sairaus, joka aiheuttaa imeytymishäiriöitä, vaikka saisit ravinteita riittävästi.

      D-vitamiinia täytyy syödä purkista. Syöthän?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe