Juha ja Alex, kyllä Suomessa rahaa on!

KirveelläOlisTaasTöitä

"Samaan aikaan kun hallitus haluaa antaa yrityksille lisää taloushelpotuksia, yritykset maksavat omistajilleen 11 miljardin euron ennätysosingot, kirjoittaa politiikan toimittaja Tommi Parkkonen.
Pääministeri Juha Sipilä (kesk) ja valtiovarainministeri Alexander Stubb (kok) ovat pyörittäneet tämän viikon yhteiskuntasopimusshow'ta. Oikeus- ja työministeri Jari Lindström (ps) on ollut perussuomalaisten ykkösnyrkki, kun puolueen puheenjohtaja, ulkoministeri Timo Soini on ollut ulkomailla."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016030121202750_uu.shtml

Ei muuta, kuin palkkamalttia pakkolakien voimalla kansalaisilta vaatimaan kestävyysvajeeseen yms. vedoten.

6

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmyrihallitus

      Jos on rahaa, niin missä se raha on? Tarviiko verojenkorotuksiin
      ryhtyä, jos kerran rahaa on? Miksei sitten jaeta tasaisemmin?
      Ei luulisi olevan vaikea ratkaista yksinkertaisia yhtälöitä. Ottaa
      sieltä missä on, eikä sieltä missä mitään ei ole.

    • Kuinka monta euroa tuosta 11 miljardista tulee yhtä saajahenkilöä kohti?

    • missäonnerahat

      Rahathan on Luxemburgin rahastossa, jolla voidaan lainoittaa Afrikan kasvua, ja me olemme takaajina. Tämä kuviohan luotiin niiden pankkitukien seläntakana?!

      Tämä nyt on viime vuodelta. Sieltä on hyvin helposti löydettävisää tuo 11 miljardia.

      http://vm.fi/documents/10623/1210755/Suomen valtion taloudelliset sitoumukset, vastuut ja saatavat Euroopan talous- ja velkakriisiin liittyen (tilanne 31.12.2014)/ab125e22-8004-41d4-b475-63d13e4642e8

      • mitestäämeni

        Kävikö tässä nyt niin, että rahaa olikin 22 miljardia - puolet sulle ja puolet mulle. Tai jos ne meni (11 miljardia) Luxemburgin kautta ensin, ja päätyivät sitten osingoiksi, palkkioiksi tai miksi lie.


    • paloikonäpit

      Oliko tämä joku nigerialainen huijaus,vai?

      • ihanselvääpässinlihaa

        Kopoidaan nyt tuo ääasia sitten tuolta valtiovarainministeriön sivuilta, niin on selvä kaikille.

        "1
        VALTIOVARAINMINISTERIÖ
        MUISTIO
        2
        .
        2
        .2015
        Suomen valtion taloudelliset sitoumukset
        ,
        vastuut
        ja saatavat
        Euroopan talous
        -
        ja
        velkakriisiin liittyen

        tilanne 31.12
        .2014
        Suomen valtio on E
        uroopan unioni
        n
        (EU)
        ja euroalueen jäsenvaltiona osallistunut EU:n ja euroalueen talous
        -
        ja rahoitusvakautta tukeviin toimiin eri järjes
        telyjen kautta vuosina 2008

        2014
        . Järjestelyt on toteutettu os
        a-
        na yhteisesti sovittuja talouden sopeutusohjelmia, joihin liittyy rahoitustuk
        ea eri muodoissa.
        R
        ahoitus
        tuki
        on
        kaikissa muodoissaan
        lainaa, joka maksetaan takaisin. Ohjelmiin
        ovat osallistuneet
        eri instituutiot ja valtiot
        riippuen ongelmien luonteesta ja ohjelmien tavoitteesta.
        Rahoitustuki on myönnetty sitä varten perustettujen
        instituutioiden kautta tai
        valtioiden
        kahdenvälisi
        n
        ä
        lainoina. "


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe