Farmasian pääsykoe 2016!

Farmasia_Siili

Mulla on haaveena päästä opiskelemaan farmasiaa, mutta pelottaa etten pääse ekalla sisään. Proviisoriksi on varmaan mahdotonta päästä, mutta farmaseutti olisi unelmani. Helsinkiin aion hakea, vaikka Kuopio olisi ehkä vähän helpompi.

Itse olen lähihoitaja yo (kaksoistutkinto), mutta sellaiset C:n paperit ja amiksesta n. 3 paperit. Miten te muut olette valmistautuneet ja mitkä on tunnelmat? Olen kemia 1-3 käynyt ja nyt aloitan vitosta. Olenko liian myöhässä? IFAa olen lukenut vähän yli puolivälin muistiinpanoja tehden, tarkoitus opiskella loput samoin ja sitten kerrata yhden kerran. Pelottaa, etten pärjää kokeessa. Olen siis 20v tyttönen, enkä haluaisi pitää välivuotta.

258

15743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä

Tsemppiä! On mahdollista päästä kunhan panostat koko kevään. Mä oon hakemassa ensisij. proviisoriksi, mutta kilpailu on kovaa kylläkin. Itse olen saanut lopultakin kemiat melkein pakettiin ja IFAa lukenut n. puolet.

• Haaveilijavain

Voiko pelkkä lähihoitaja päästä farmaseutiksi? Niin ettei lukiota ole edes kaksoistutkintona käytynä. Voinko päästä opiskelemaan jos aloitan pääsykokeisiin lukemisen vasta nyt? En ymmärrä vielä mitään kemiasta tms mutta farmasia on unelmani.

Kiitos vastauksista!!!.

• juutaie

Kyllä voi päästä. Mutta ellei kemia ole vielä yhtään hallussa, ihmeitä pitää tapahtua, että pääset.

• Farmasisti15

Reippaasti hommiin vaan, jos farmasia kiinnostaa. Mutta kemiasta on kyllä pakko ymmärtää jotain ensinnäkin sisään päästäkseen ja toisekseen farmasialla pärjätäkseen. Yliopistokemia ei ole helppoa, ja sitä on famasian opinnoissa paljon, joten kannattaa miettiä onko motivaatiota sen lukemiseen. Jos vastaus on myöntävä, niin hihat heilumaan. Kilpailu opiskelupaikoista on todella kovaa, joten huolellinen valmistautuminen pääsykokeeseen on välttämättömyys, jos opiskelmaan mielit.

• 1215

Kannattaa mennä valmennuskursseille ja/tai avoimeen yliopiston kursseille oppimaan kemiaa, niistä on hyötyä sisäänpyrkimisessä. Ammattikoulun suorittanut hakee sisään pääsykoepisteiden perusteella.

• jaksaajaksaaa

Hakuaika sitten alkoi! Kumpaan pistitte hakutoiveita, itse päädyin hakemaan helsinkiin...

• Farmasia_Siili

Helsinkiin laitoin!

Ap

• proviisoriksi

Mitä mieltä olette reippaasti nousseista proviisori hakijamääristä helsinkiin ja kuopioon? :(.. farmaseuttihakijoiden määrä ei kuitenkaan noussut

• zxcvqwerasd

Samahan se on hakea suoraan proviisoriksi kuin pelkästään farmaseutiksi. Ei tarvitse toista kertaa mennä pääsykokeisiin jos haluaa jatkaa opintojaan ja jos sattuu saamaan hyvät pisteet. Nykyään on kuitenkin sama koe kaikille ja jos opintojen aikana ei kiinnostakaan enää jatkaa proviisoriksi asti, voi lopettaa opinnot farmaseutin tutkinnon jälkeen.

• farmaseuttisomeday

Näkeekö jostain jo tämän vuodenn hakijamäärät?? Mutta en tosiaan tiiä, ehkä monia kiinnostaa olla "korkeammin" koulutettu:D

• farmaseutti_tuleva

Mielestäni aikaisemmalla koulutuksella tai opinnoilla ei ole väliä, jos panostat kunnolla pääsykokeeseen. Eli luet (ja myös osaat mahdollisimman hyvin!) materiaalit mukaan lukien kemian. Kemian laskuista saa hyvin pisteitä! Suurin osa kysymyksistä tulee kuitenkin muistaakseni ifasta... Kannattaa ehdottomasti katsoa ja tehdä kaikki aikaisemmat pääsykokeet lukemisen yhteydessä! Kun niitä katsoo, niin huomaa, että aika samantyyppisiä ovat olleet...Itse opiskelu sitten, kun sisäänpääsee, on eri asia. Monet sanovat, että pääsykoe on tutkinnon vaikein osuus, mutta itse en kyllä ole sitä mieltä. Farmasiassa on todella paljon mielenkiintoisia kursseja, joissa täytyy oikeasti lukea ja opetella asioita! Kemiaa on useita kursseja. Ota kuitenkin huomioon, että kursseissa järjestetään aina uusintatenttejä ja niissä on aina porukkaa...oli kyse sitten motivaatiosta, osaamisesta tai halusta korottaa numeroa, niin eivät sisäänpäässeet ole siis mitään täydellisyyksiä. Pääsykokeessa mitataan motivaatiota, eli sitä kuinka valmis olet lukemaan, opettelemaan ja sisäistämään asiat...Opettaja sanoi, kun lukukausi alkoi, että kaikki sisäänpäässeet aloittavat opinnot samalta viivalta. Sillä ei siis ole väliä, saatko paikan täysillä pisteillä tai viimeisten joukossa varasiljalta. Tsemppiä lukemiseen!

• Kuopion_fuksi

Muutama päivä vielä. Itse olen menossa lähinnä lottoamaan proviisoripaikan perään, opiskelen tällä hetkellä ekaa vuotta farmaseutin tutkintoa Kuopiossa. Hirveästi ei aikaa ole lukea tähän kun tenttejä on ollut tässä neljän viikon sisään neljä kappaletta, joista kaksi tällä viikolla, mutta voihan sitä aina yrittää.

Tsemppiä kaikille jotka yrittää päästä sisään, Kuopio ainakin on mukava paikka opiskella. Yksi vuosi täällä on monella tasolla ollut parempi kuin edelliset 20 vuotta pääkaupunkiseudulla.

• Tittaduu

Tsemppiä kaikille pääsykokeeseen! Toivottavasti nähdään Viikissä tulevana syksynä!

• JaanaR

Mitä luulette, että mitä tänä vuonna tarvitaan Helsingissä proviisoriksi?

• Sandyy97

Itse olen hakenut Kuopioon proviisoriksi ja farmaseutiksi, jännittää ylihuominen! Olen (ainakin mielestäni) aika huono kemiassa koska lukiossa joka kurssilla oli eri opettaja ja kaikki opetti eri tavalla, eikä siitä saanut kovin hyvin kiinni. Mutta motivaatio ei ole onneksi kadonnut! Uskoisin että pääsen kokeesta läpi, mutta mietityttää kuitenkin, monenneltakohan varasijalta voisi vielä päästä sisään..? Tsemppiä kaikille valintakokeeseen meneville! :)

• JohnC.Holmes

Älä vielä ylihuomenna sinne mene. Keskiviikkona vasta.

• Sandyy97

Hyvä yritys, mutta ajattelin kuitenkin mennä jo tiistaina ;)

• marmarm

Jos jollain on tiedossa pääsykokeen oikea vastausrivi, niin heittäkääpä tänne! :)

Eikös Kuopiossa ja Helsingissä pitäisi ainakin olla vastaukset näkyvissä kokeen jälkeen? Itse kävin pääsykokeessa muualla, mutta vastauksia olisi kiva nähdä.

Ja itse koe tuntui menevän ihan ok. Ifan lukeminen jäi todella vähiin, mutta kemian osuus meni hyvin. Ehkäpä se hieman kompensoi!

• Hepsulihei

Anatomia tehtävästä 1eteenpäin: b c b d b a d c c a d a b c a d b d c b a b a c c

Kemia tehtävästä 26 eteenpäin: a b c a b d a c b c b d d c b b c b a c

• marmarm

Kiitos! Nyt olikin nähtävästi ehditty jo laittaa nettiinkin.

• HmMMmm

IFA-osuus oli tosi vaikea minusta! Mitäs mieltä olette ylipäätänsä tästä tentistä.

• Hshaccs

Iha hirven vaikeee ifa osuus!!

• Gghhhh

Onks mitään mahdollisuutta että pistetajat laskis noin 1,6?

• Kfecgf

Oli vaikeahko ifan osuus..toivotaan että pisteraja laskee

• 3rrfgrggrgrg

ite sain 30,4 pistettä yhteensä ja helsinkiin haen proviisoriksi ja farmaseutiksi pääsykoevalinnassa. Saa jännittää kyllä loppuun asti pääsenkö proviisoriksi :D

• svniewovei

Siis pitääkö ifa osuudesta saada 2 vai 4 pistettä minimivaatimuksena? Kemia ylittyy reilusti, mutta taitaa sisäänpääsy jäädä sitten ifasta kiinni..

• efefeeffefesff

4 pistettä sekä ifasta, että kemiasta.

• Hjkjgckk

Pitääkö myös kuopioon saada 4 pistettä molemmista osioista?

• orvokkinenn

17.6 valintakokeesta ja yhteispisteet 46.6 helsinkiin, viimevuoden raja 38.5. Uskotteko että raja voisi nousta 8 pistettä?:D Ja muutenkin luuletteko että rajat nousee vaiko pysyy samana?

• farmaaaaasiaa

Uef:in sivuilla on mallivastaukset. Omasta mielestä oli kyllä tosi helppo koe, eli tarkoittaa sitä, että pisterajat tulevat nousemaan. Ite sain ifa-osuudesta kahta vaille kaikki oikein!!! En olis ikinä uskonu, et se osio tulis meneen niin hyvin! Kemiakaan ei ollut vaikea! Pitäs kyl päästä proviisoriks.

• fesrgrg

Saattaa olla, että hieman nousee rajat, tai sitten on niin ettei nouse yhtään. Viimevuonna hakijoita oli 40% enemmän ja farmasian pisterajat pysyivät aikalailla samoina. Proviisoreiden vähän nousi.

• aasfasdsdasd

Prosenttimäärä nousi sen vuoksi, että lääkiksen ja farmasian pääsykoepäivät laitettiin eri päiville. :)

• lyranen

IFAn osuus tuntui itselleni vaikeammalta verrattuna edellisvuosien kokeisiin, kun taas kemia oli helpompi kuin aikaisemmin. Raakapisteitä 26.6 ja en kuulu ensikertalaiskiintiöön, eli tuohon kiintiöuudistukseen se sitten kaatuu jos on kaatuakseen. Kuopioon farmaseutiksi tosin vain hain, eli eiköhän sillä sisään pääse.

• Nipnap

IFA osuudesta vaadittavat 4 pistettä ja kemiasta 17. Tuli ilmeisesti joku hölmö laskuvirhe 2 pisteen tehtävässä. IFAa en jaksanut edes aukaista kevään lääkis pänttäyksen jälkeen. Yo todistuksesta lähtöpojoja 47

• MordorMikko

Mä arvailin Ifan juttuja kun ajattelin lotota jos kävis munkku proviisorilinjalle. Tulikin sen verran miinusta, että Ifan pisteet jäi 3,2:een. :D Kemiasta myös toi 17p, vika tehtävä menikin väärin. Viime vuonna hylkäsin jo ton farmaseutin paikan. Olin myöskin lääkikseen hakemassa.

• Hshdhdb

Skaalattuja pisteitä 18,27 ja haen kuopioon farmaseutiksi. Mitäs luulette nouseeko pisterajat? Viime vuoden pisterajojen mukaan voisin päästäkki.

• Gsbdkdk

Mitenköhän ensikertalaisuus vaikuttaa ensikertalaisten pisterajoihin? Laskeeko?

• smah

Kolmas yritys farmaseutiksi, tällä kertaa taustalla farmasian perusopinnot avoimesta ja huomattavasti parempi valmistautuminen kuin edellisvuosina, mutta silti pistealdo jäi skaalattuna 18.13 Kuopioon. Kemian osuus oli tosiaan vähän aiempia vuosia helpompi, mutta IFA aika kinkkinen. Edellisvuosina oon ollut aika varovainen, mutta nyt otin puolestaan ehkä vähän turhan paljon riskiä, ja miinuspisteitä ropisi jonkun verran.

Yhteispisteitä sentään kertyis 77.13, joilla ois päässyt sisään viime vuonna. Silloin jäin tosiaan varasijalle, ja harmittaa kyllä vietävästi jos niin käy toistamiseen. Pitänee toivoa, että tuo ensikertalaiskiintiö kääntyy eduksi eikä tarvitse viettää kolmatta välivuotta. Vaikuttaakohan farmaseutiksi hyväksyttyjen hakijoiden määrän pudotus Kuopiossa 140:stä 130:een minkä verran pisterajoihin?

• Anteroksi

Itse opiskelen jo farmaseutiksi,mutta hain proviisoriksi kuopioon ja yhteispisteitä sain 104... Tällähän olisi siis päässyt aikaisempina vuosina sisään, mutta koska en ole ensikertalainen niin millaisetkohan mahdollisuudet minulla on paikkaan? Tuntuu mahdottomalta vaan että voisin päästä ns 16 ei-ensikertalaisen joukkoon :/ jos paikkaa ei irtoa ottaa kyllä päähän koska kaikkina aikaisempina vuosina olisin päässyt tällä tuloksella, nyt vaan noiden kiintiöiden takija voi jäädä paikka saamatta!

• Nipnap

En usko että tuo kiintiö juurikaan vaikuttaa. Joillain aloilla ei-ensikertalainen on jopa päässyt pienemmillä pisteillä sisään. Luultavasti pääset helposti sisään.

• Hshdjskvd

vaikuttaako ensikertalaisuus pisterajoihon alentavasti? Mitä veikkaatte laskeeko pisterajat?

• odotellaantuloksia

Ensikertalaisten kiintiö tuskin yhtään sen matalammilla pisterajoilla, ei ensikertalaisten hakijoiden määrä on prosentuaalisesti niin pieni

• Haaveenaproviisori

38,85 skaalattuja pisteitä Kuopioon proviisoriksi. Ensikertalainen olen ja haen pelkällä pääsykokeella.
      Mitä luulette riittääkö?
      Viime vuonna raja oli 33,95.

• gr4tz

riittää

• Tsottsottsoo

En halua pilata kenenkään toiveita, mutta minulla on huonoja uutisia. Meinaan olin kuopiossa viemässä kaveria pääsykokeeseen. Odotin aulassa ja satuin kuulemaan kun valvojat keskustelivat keskenään siitä, että ainakin kaksi henkilöä oli jäänyt kiinni lunttaamisesta. Keskustelun aihe oli se, että tuleeko kyseisten henkilöiden tentti hylätä, vai ottaa vain lunttausmateriaalit pois. En jäänyt kuuntelemaan, koska kaverini tuli pian tämän jälkeen pois ja poistuimme kampukselta.

Ikävää jos jotkut näkee paljon vaivaa, myös kaverini, ja sit toiset huijaa itsensä sisään, varsinkin kun kiinnijääminen käy ilman raskasta rangaistusta...

Toivottavasti kyseisten hakijoiden kokeet hylätään ja he saavat porttikiellon.

• lyranen

Lunttaus on aina ikävä asia, mutta tuskinpa tuosta kannattaa muiden liiemmin huolestua. Luntanneiden kokeet tietenkin hylätään, jos he ovat ehtineet 'oikeasti' luntata. Pelkkä lunttauksen yritys voi olla rangaistavaa, eli hylky tullee joka tapauksessa. Jotkut oikeasti tekevät typeriä virheitä vahingossa, esim. jättävät suljetun matkapuhelimen taskuunsa kokeen ajaksi, vaikkei aikomus olekaan luntata. Se voi jo riittää kokeen hylkäämiseen.

Yliopistossa ollessani eräs henkilö kaivoi kesken tentin kännykän taskustaan katsoakseen kelloa. Tentti tietysti hylättiin hänen osaltaan tuon töhöilyn vuoksi.

Suureen ihmismassaan mahtuu aina muutama tyyppi joka yrittää mennä siitä mistä aita on matalin. Uskon silti, että lunttaamalla yliopistoon pääsevien määrä on melko olematon.

• Pöllönen256

Mahtaako pisterajat Helsinkiin nousta vai peräti laskea?

• Hello123445

Itse sain 34 pistettä ja helsinkiin proviisoriks hain ja en kuulu ensikertalaiskiintiöön mahtaakohan riittää?

• Hello544321

riittää

• Proviisoriksi

Itse sain 30p ja lähtöpisteitä 45p. Otin turhia riskejä ifassa, vaikka vannoin itselle etukäteen, etten tee niin. Kemia oli kyllä helppo. Ensisijaisesti hain proviisoriksi Helsinkiin. Jännittää kovasti, kun en ole ensikertalainen. Riittääköhän tuo? Tsemppiä kaikille odotukseen!

• 12412rewreefe

Olet aika rajoilla. Saas nähdä miten pisterajat muuttuvat.

• Proviisoriksi
        12412rewreefe kirjoitti:

Olet aika rajoilla. Saas nähdä miten pisterajat muuttuvat.

Näinpä itsekin arvelin. Onneksi ainakin farmaseutiksi pääsee, mutta olisihan se hienoa, kun saisi kerralla proviisorin paikan. Ei auta kuin jaksaa odottaa.

• Sadet

Onko kukaan vielä saanut tietoa hyväksymisestä farmasiaan? Joillekin aloille on tuloksia alkanut jo tulla, mutta niinköhän tässä joutuu jännittämään heinäkuun alkuun asti..

• Pharmacy

Ei ole tullut, viime vuonnakin muistaakseni tuli ehkä päivää kahta ennen sitä takarajaa. Kärsimättömänä käyn joka päivä opintopolussa vaikka turhaa se on. Olisi vaan niin kiva saada tieto, että voisi esim työnantajaa infota ja itselle saada mielenrauhan.

• keipiiz

Ei ole itsellenikään tullut, viime vuonna taisi Kuopioon ainakin tulla muutama 29.6, kun takaraja oli 3.7, eli hyvällä tuurilla ehkä jo ennen juhannusta tänä vuonna sitten.

• apuvaaaaaa

Kämppis laitto viestiä että mulle on tullut tänään kirje.
        Olen töissä nyt joten avaan illalla kun pääsen kotiin. Jännittää!

• apuvaaaaaa
        apuvaaaaaa kirjoitti:

Kämppis laitto viestiä että mulle on tullut tänään kirje.
        Olen töissä nyt joten avaan illalla kun pääsen kotiin. Jännittää!

Heh, se olikin eräs toinen kirje sieltä :D eli ei oo tullu tuloksia vielä

• Trollo

Trolololololo lolololo looo!

• Tinttinn

Voi tätä odotuksen tuskaa.. tulispa ennen juhannusta tulokset. Alan jo kuvitella kaikenlaista että olen mokannut optisen lomakkeen kanssa ym. Pitikö Kuopiossa valintakokeissa olleet oikeat vastaukset ruksia vai mustata? Itse ruksin kuten ajattelin ohjeissa sanottavan, mutta nyt iski karmea ajatus että yleensähän ne pallurat kai mustaillaan.:)) huoh.

• ristinolla11

rastit piti laittaa

• tintinn

Huh kiitos:) Pitäisi keskittyä ihan muuhun kun tuloksista stressaamiseen, mutta niin ne vaan pyörii ajatuksissa jatkuvaan ja opintopolussa pakko käydä päivittäin tsekkaamassa.

• Kuumottaa

Millasii pisteit te saitte ite en oo ensikertalaine ja haluun proviisoriks en tiiä riittääks 33 pistettä ja tänä vuonna oli enemmän hakijoit proviisorilinjalle kuin viime vuonna haen siis helsinkiin.

• Sadet

Mulla raakapisteitä 28, farmaseutiksi Kuopioon haluan.:] Ei-ensikertalainen myöskin.

• Huhhu

Tulokset tuli! Proviisoriksi Kuopioon!!!

• Apuaaaa

Onko joku muukin saanu tuloksia. Mulla lukee ainakin vielä kesken...

• jännittäjä97

Olen saanut opiskelupaikan turusta 2.tason koulutukseen Turkuun ja haluaisin ottaa sen jo vastaan että voisin alkaa etsiä kämppää, mutta jos kuitenkin pääsisin Helsinkiin... Vuokra-asunnot kun menee heti 1.7 alkaen amk:ilaisille...

• Lyrale

Ainakin Kuopion pään tuloksia alkaa ilmeisesti tulla. Farmaseutiksi Kuopioon pääsin itse, jesss :)

• paljonkysyttävää

Paljonko tuli pisteitä kokeesta? Haitko yhteispisteillä vai ainoastaan koepisteillä? Oletko ensikertalainen?

• Lyralee

Kokeesta raakapisteitä 26.6 (omien laskujeni mukaan), yo-todistuksesta pisteitä vajaa 70 ja yhteispisteillä siis hain. Ja en ole ensikertalainen.

• Kukkispukkis

Ja tuolla tuloksella et päässyt proviisoriksi? Edellisinä vuosina olisi kyllä päässyt... onpa jännää

• Lyralee

En hakenut proviisoriksi vaan pelkästään farmaseutiksi ;) Ei siis kannata noista pisteistä vetää johtopäätöksiä mikä pistemäärä riittää proviisoriksi.

• eikuumotaenää

proviisoriksi kuopioon myös! Onnittelut kaikille sisäänpäässeille!

• Meitsiteitsi

Onnea sisäänpäässeille! Onko kukaan saanut Helsingin tuloksia? Itsellä kaikki kesken ja helsinki ykkösenä.

• dfd

Millä pisteillä pääsitte Kuopioon?

• klovk

106,7 tais olla yhteispisteitä laskujeni mukaan, proviisoriksi sisään siis.

• jämäkiintiö

Ootko ensikertalainen?

• klovk

Kyllä

• Farmasia16

Helsingin tulokset??? Damn it...

• Saanähä16

62 varasija proviisoriksi Kuopioon. Farmaseutti kesken. Fuk!

• Vdhsjdjjd

24. Varasija Kuopioon Farmaseutiksi ja ensikertalainen :/ mitkäköhän mahdollisuudet?

• apuvaaa123

Paljonko farmasialle varasijalle jäävät saitte pisteitä... mulla on valinta kesken!

• Kertokaakaikki

Huoh voisitteko kertoa pisteenne myös jos olette varasijalla yms. Niin osaisi vähän omia mahdollisuuksia arvioida!

• Saanähä16

33,6 skaalattua pistettä. Tämä riitti siis varasijalle 62 proviisoriksi Kuopioon. Farmasia oli vielä kesken.

:)

• Saanähä16

Farmaseutti siis ;)

• fashah

Mulla oli farmasia vasta kolmantena hakukohteena ja valinta kesken... Ärsyttää kun ei tiedä!

• Bcz

Sit oot mahollisesti päässy ainaki farmaseutiks, mutta ne venaa eka niitä sun ylempiä ennen kun ne tarjoo sulle paikkaa :)

• tuloksettulokset

Vähän yli 40 pistettä riitti kuopioo proviisoriks, ensikertalaisena!!:)

• Helluu123455

Ai skaalattuna?

• wasdasd

Proviisoriksi Kuopioon yli 100. varasijalla. Feels bad, man

• kadheriini

Oon ensimmäisellä varasijalla proviisoriksi Kuopioon. Pisteitä laskeskelin olevan 33-35 skaalattuna, muutamia ifan valintoja en muista. Viime vuonnahan ei päässyt kukaan kuopioon varasijalta proviisoriksi ?

• ggggg123456

Millähän pisteillä farmaseutiksi on päässyt

• tulevafarmaseutti

JOS olen oikein pisteeni laskenut, niin 24,92 (skaalatut) pisteellä pääsi ensikertalainen farmaseutiksi Kuopioon.

• kadheriini

Ja mitähän ihmettä, kadonnu opintopolusta tuo varasijamerkintä kokonaan ja nyt valinta on kesken. justjoooo

• Meitsiteitsi

Millä yhteispisteillä ootte päässy farmaseutiks kuopioo?

• Tulevaproviisori

Monesko päivä alkaa opinnot Kuopiossa !?

• Pääsinproviisoriks

Ite mietin samaa, 1.9? se on tosin torstai :') onks siulle tullu mitään infosähköpostia? :o miulle ei oo tullu mitään mut oon ottanu proviisorin paikan vastaan ja ilmottautunu yliopistoon syys- ja kevätlukukaudeks. Ehkä lisää infoo tulee sit kerralla kaikille 1.7 tai jotain :)

• tulevaproviiisori
        Pääsinproviisoriks kirjoitti:

Ite mietin samaa, 1.9? se on tosin torstai :') onks siulle tullu mitään infosähköpostia? :o miulle ei oo tullu mitään mut oon ottanu proviisorin paikan vastaan ja ilmottautunu yliopistoon syys- ja kevätlukukaudeks. Ehkä lisää infoo tulee sit kerralla kaikille 1.7 tai jotain :)

Ei ole mullekaan tullut mitään. Oon myös ottanut proviisoripaikan vastaan.
        Apteekkari vaan haluais tietää pian että milloin jään opintovapaalle niin pitäis saada tietää millon alkaa koulu.. =D

• tulevaproviiisori

Kiitos! En jostain syystä löytänyt tätä..

• farmaseuttiehkä2016

Kukaan ei ole saanut Helsingistä mitään tietoja vielä ? Kuopiossa terveystieteiden tiedekunnan kaikki tulokset ilmeisesti jo julkaistu ... Itellä näkyy opintopolussa kaikki "kesken" kun Hki ennen Kuopiota hakemuksessa

• Meitsiteitsi

En oo saanu mitään minäkään hki 1. kuopio 2. Epäreilua kun en jaksa enää odottaa pääsenkö vai enkö pääse.

• farmaseuttiehkä2016

Aivan !! Ja kyllähän ne meidänkin tulokset on Kuopiossa jo tiedossa , mutta ei vaan vielä näy mitään kun hki 1 ... Tulispa tämän päivän aikana tulokset !

• Meitsiteitsi

Toivotaan, toivotaan etteivät perjantaihin asti pitkitä.

• onkomahdollista

Hei sellainen kysymys, että jos minulla on Kuopio proviisori ylempänä kuin Helsinki farmaseutti, niin onko mahdollista ottaa silti tuo Helsingin paikka vastaan vaikka pääsisi Kuopioon proviisoriksi? Itse kun paljon mieluummin jäisin Helsinkiin.

• aaaaaaaaz

Ei.

• Pr0viss0r

Ei.

• onkomahdollista

No voi paska! Toivotaan, ettei tärppää siis Kuopio. :D

• Farmasiantuutori

Onneksi olkoon kaikille sisäänpäässeille! :) Kuopioon päässeet käykääs liittymässä facebookin fuksiryhmään. Löydätte sen nimellä UEF Farmasian fuksit 2016.

T. Yksi tuutoreistanne

• eieieieiei

34,3 skaalattua pistettä Kuopioon. Joku sanoi olevansa ensimmäisellä varasijalla proviisoriksi pisteillä 33-35 ja toinen sanoi olevansa 62. varasijalla 33.6 pisteellä. Eikai tuo voi riittää? Ottaisin paljon ennemmin Helsingin farmaseutin paikan vastaan kuin Kuopion proviisoripaikan mutta en tajunnut hakuvaiheessa ettei alempaa toivetta voi ottaa jos on tullut valituksi ylempään.

• Farmopis

Kannattais varmaan selvittää hakuun liittyvät jutut etukäteen... :-) voit kuitenki aina hakee ens vuonna uusiks Helsinkiin jos nyt tällä kerttaa pääsetkin Kuopioon

• Missätulokset

Proviisoriksi varasijalla 84 kuopioon, farmaseuttivalinta kesken.. Tosin farmaseutiksi pääasiassa hainkin. Tuloksia jännittäessä, outo ettei näy vaikka molemmat ilmeisesti julkastu. Voi olla että hakujärjestyksellä on väliä, tänään julkaistiin kuopion lääkiksen tulokset, ja farmasian tulokset siis varmasti elävät vielä. Ehkä siitäkin johtuu tuo "keskenolo".

• Kpio

Paljonko sait skaalattuja pisteitä?

• Missätulokset
        Kpio kirjoitti:

Paljonko sait skaalattuja pisteitä?

Arvioin, että n. 23-25. Eli tiesin siis että eivät riitä proviisoriksi

• Kpio

Niin siis koepisteitä 23-25 (= 32,2-35 skaalattua pistettä)? Ylempämä joku kirjoitti olevansa varasijalla 62. proviisoriksi 33,6 skaalatulla pisteellä, joten olisi ihme jos vain 22 hakijaa olisi tuolla välillä.

• Missätulokset
        Kpio kirjoitti:

Niin siis koepisteitä 23-25 (= 32,2-35 skaalattua pistettä)? Ylempämä joku kirjoitti olevansa varasijalla 62. proviisoriksi 33,6 skaalatulla pisteellä, joten olisi ihme jos vain 22 hakijaa olisi tuolla välillä.

Ei vaan skaalattua, laskin äsken uudelleen ni 22.5 pistettä kokeesta

• Missätulokset
        Missätulokset kirjoitti:

Ei vaan skaalattua, laskin äsken uudelleen ni 22.5 pistettä kokeesta

Siis skaalattuja pisteitä😂
        Jos ollaan eri kiintiöissä, minä ensikertalaisissa

• Kpio
        Missätulokset kirjoitti:

Siis skaalattuja pisteitä😂
        Jos ollaan eri kiintiöissä, minä ensikertalaisissa

Okei! On kyllä vissiin sitten kova sumppu varasijoilla 1.-62. jos 62. varasijalla ollaan 33.6 skaalatulla pisteellä ja 1. varasijalla "33-35 pisteellä". :D

• tuskaaa

Viitsisikö Kuopioon proviisoriksi pelkän kokeen perusteella valitut (tai pienillä varasijoilla olevat) kertoa pistemääriänsä?

• farmopiskel

Tulispa jo Helsingin tulokset... Itellä pisteet silleen, että varmasti pääsen Kuopioon proviisoriksi, mutta opiskelen tällä hetkellä HY:ssä farmasiaa, joten haluaisin pysyä täällä. Voisikohan siitä olla mitään haittaa, jos ottaisin Kuopion paikan vastaan ja hakisin taas ensi vuonna Helsinkiin, mikäli en saisi paikkaa tänä vuonna?

• Kpio

Millaiset pisteet sait?

• Tooti

Mä en ymmärrä miten voi vieläkin olla kesken farmasia valinta kpo. Proviisoriin olen varasijalla 66. Tärppääköhän farmasia? :)

• eikestä

Kertokaa hyvät ihmiset myös paljonko pisteitä olette saaneet!! :D

• dasasdasd

Viime vuonna itselleni näkyi "opiskelijavalinta kesken" farmaseutin kohdalla ja olin proviisoriksi varasijalla 33.. Soitin lipastolle ja ilmoitettiin, että olin jo valittu farmaseutiksi eli järjestelmä ilmeisesti vain odottelee, että pääsetkö ensin proviisoriiksi varasijoilta ennen kuin ilmoittaa farmaseutiksi valinnan. Joten sanoisin, että olet päässyt sisään.

• Kuopioonjauusihakuko

Olen vähän toivonut, etten saisi farmaseutin paikkaa Kuopiosta, vaan voisin valita alemman hakukohteeni, josta olen nyt yhä kiinnostuneempi
      ja johon pääsyni on varma. Olen noin 90:nnellä varasijalla proviisoriksi ja edellisvuosien pisterajojen mukaan pääsisin farmaseutiksi. Kuulun myös ensikertalaiskiintiöön. Onko kokemusta, miten tällaisessa varasijatilanteessa voisi sijoittua?

• Uusihaku

Minulla on juuri sama tilanne mutta Kuopion proviisoripaikan ja Helsingin farmaseutin paikan välillä! Tuntuu kyllä vähän älyttömältä täällä jännittää toivoen, että pisteet eivät riittäisi Kuopioon ja saisin ottaa Helsingin paikan ja yrittää ensi vuonna sitten proviisoripaikkaa Helsinkiin. :D

• Kuopioonjauusihakuko

Mahtavaa, että on joku muukin, kuka ottais mieluumin alemman hakukohteen Helsingistä! :D Kuopio tuntuu nyt tosi ahdistavalta, kun mahdollisuus mennä sinne lähestyy. Olisinpa ollut fiksumpi hakiessa. Välillä tuntuu, että yhden opiskelupaikan tarjoaminen palvelee enemmän hakijapalveluita, kuin itse hakijoita.

• Uusihaku

Samat fiilikset täällä, varsinkin kun elämäntilanne on maaliskuun jälkeen muuttunut sillä tavalla, ettei mielellään viideksi vuodeksi Kuopioon lähtisi! En tosin kyllä hakuvaiheessa edes tajunnut, että alempaa kohdetta ei saisi valita tällaisessa tapauksessa. Ei kai tässä voi syyttää kuin itseänsä :P

• Outoaon

Jos hakutoiveissa on 1. Helsinki Proviisori 2. Kuopio Proviisori, niin eikö Kuopion kohdalla pitäisi lukea jo millä varasijalla on vaikka Helsingin tulokset eivät ole tulleet?

• Htrgtghhh

Ei.

• agnjajghd

Jos sulla on helsinki 1 , niin koko haku on "kesken" sillä sun ensisijaisen hakukohteen tulosta ei ole vielä julkaistu !

• asfghk

Tämä voisi viitata myös siihen, että olisit tullut hyväksytyksi Kuopioon, sillä varasijalla oleminen ja hylkäys ilmoitetaan opintopolussa, vaikka 1. hakutoive olisi vielä kesken, kun taas hyväksymisestä ei ilmoiteta ennen kuin 1. hakutoiveen tulokset valmistuvat ja Opintopolussa lukee siis vielä Valinta kesken tässä tapauksessa.

• Outoaon

Tarkennus vielä, että minulla oli 1.Hki Proviisori 2.Kuopio Proviisori 3.Helsinki Farmaseutti 4. Kuopio Farmaseutti. Kaikissa lukee "kesken".

• asfghk

Vaikuttaisi siltä, että olet hyväksytty ainakin Kuopion farmaseutiksi.

• Outoaon
        asfghk kirjoitti:

Vaikuttaisi siltä, että olet hyväksytty ainakin Kuopion farmaseutiksi.

Joo olen lähes varma, että pisteet riittävät myös Helsinkiin farmaseutiksi ja tässä jännitänkin "joudunko" Kuopioon proviisoriksi. :D

• Faemop

Hei kaikki muut levottovimmat odottajat, yritetään yhdessä jättää opintopolku rauhaan, sillä kuulemma opintopolun etusivulle on "tulokset tulee viimeistään 1.7. " tilalle on nyt tullut "tulokset tulevat 1.7." Tilanne on ilmeisesti se, että ihmiset käyvät ko. sivulla ruuhkauttamassa sivun (päivittämällä sivua tiuhaan tahtiin) samalla, kun yliopistot yrittävät ladata sivuille tuloksia. Lopputulos tästä on se, että tuloksia ei pystytä lataamaan nopeasti. Viime vuonna oli samankaltainen tilanne.

• Meitsiteitsi

Pisteet tuli mutta mistä tiiän riittääkö kun opintopolku alhaalla 😔😕

• Outoaon

Joku taitava taulukkolaskennan osaajaa pystyisi noista varmasti määrittämään pisterajat.

• Jännittynyt

20 jotain pistettä, ammattikoulu pohjalta!!! Mä en kestä tätä ja toivon, että nyt tällä kertaa riittäisi sisäänpääsyyn...

• farmopis

Aika kivasti nous pisterajat proviisoriks jos haki ei-ensikertalaisena.... 34,20p (pääsykokeella) mitä laskin _käsin_. Taidan jäädä neljänneks varasijalle :| jos ei olis ensikertalaiskiintiötä ni oisin ollu ensimmäisenä varasijalla

• Outoaon

Siis miten noin pirun kova raja? Kai se sitten Kuopiossakin luulis ainakin vähän nousevan viime vuoden 33,95:stä kun hakijoitakin noin 300 enemmän.

• Readerboy123

Siis ai koepistettä helsinkiin? Toi 34.20 pistettä? Itel tais olla just tismallee ton verra pisteit..

• Farmopis
        Readerboy123 kirjoitti:

Siis ai koepistettä helsinkiin? Toi 34.20 pistettä? Itel tais olla just tismallee ton verra pisteit..

Siis joo, nimenomaan koepisteitä 34,20. En usko että mitään sössinkään tossa laskussa :/ Toi meinaa 85,5% pistesaalista maksimista.

Vertailuna tähän HY Kauppiksen joku 77,5% (31/40pistettä oli muistaakseni raja, mikä on ollut kauppiksen huippu).

Ja ensikertalaisista vaan YHDELLÄ (1) oli yli ton 34,20p (oli joku 35p)...

Noh, ainakin Kuopiosta saan varmuuden vuoksi paikan, jos ensi vuoden jälkeen ei paikkaa heru ja luovutan.

• Readerboy1234

Eli mun 34.20 pisteen pitäs riittää ei ensikertalaisena proviisoriks helsinkii?

• Eiooo

Ei oo edes paljo noussu pisteraja

• Farmop
        Eiooo kirjoitti:

Ei oo edes paljo noussu pisteraja

Nice troll dude :-D 29->34(/40) on suht suuri nousu, tällä koemuodolla korkein pisteraja on ollu 31,xx

• Khgd

Viime vuonna oli 33,95

• Outoaon

Tuo oli Kuopiossa.

• Epätietoisuus

Mitä veikkaatte paljon pisterajat nousee? Itellä skaalattuna 22,19p, mahtaakohan tuolla päästä Kuopioon, kun viime vuonna oli 18,20p?

Hiton Opintopolku, toimispa jo!

• Lanessa

Siis mistä te ootte noita pisteitänne jo saaneet?

• Farmop

Sähköpostiin tuli viesti

• Readerboy123

Hei! Riittääks siis 34.20 pistettä sisää vai jääkö "rajalle"? Ei ensikertalaisena siis

• jänskättää

Huuuh, 65,65 pojoo amispohjalta, koepisteitä 34,4.. Saa nähdä jääkö just helsingin proviisorista rajan alle..

• Pf-haku

Onko pf-haulla pyrkineet saaneet jo jotain sähköpostia? Itselleni ei ole vielä ainakaan ilmoitettu mitään...

• Obbilas

Laskin itselleni jotain 104 pistettä yhteisvalinnassa ja niillä pääsin Kuopioon proviisoriksi. Milläköhän kohti lienee pisterajat yhteisvalinnassa?

• Outoaon

Mulla 94,3 ja eiköhän tuollakin pääse kun Helsinki proviisori oli ykkösenä eikä Kuopion kohdalla siltikään lue varasijaa.

• 83_pistettä

Mitenhän Kuopion rajat farmaseutiksi nousevat?

• katsoitkotarkkaan

Tuossa pisterajassa et ole huomioinut yhteispistekiintiötä mihi osa noista parhaita pisteitä saaneista menee. raja siis matalampi

• Readerboy133

Mitä tarkoitat

• Farmop

Olen huomioinut :) Ja readerboy, kyllä siis sun piateet pitäs riittää mut oota vaan tuloksia. Olin maalla pari pv ni ei lähteny aamulla viesti tohon sun kysymykseen :D

• nannuli123456

onko kaikille tullut sähköposti pisteistä? mulle ei oo tullut mitään....

• Sandy1997

Ei mullekaan - et ole ainoa :)

• Elämäohi

Ensikertalainen 18,22 pistettä, haen pelkällä pääsykokeella farmaseutiksi Kuopioon, alkuviikosta opintopolku näytti 24. varasijaa, nyt se näyttää 13. varasijaa :( sinne meni... Miten pisterajat on voinut nousta näin paljon?!! En tajua! Enkä jaksa elätellä toivoa että voi 13. varasijalta enään päästä.

• Epätietoisuus

Skaalattuna vai raakana?

• Elämäohi
        Epätietoisuus kirjoitti:

Skaalattuna vai raakana?

Skaalattuna

• Farmaseuttidkdkdll

Hki farmaseutiksi!!!! Happiness

• Hkifarmasia

Helsinkiin proviisoriksi varasijalla 56 22.35 pääsykoepisteellä. Farmaseutiks hkiin "valinta kesken" niin sinnepä sitten! Ei mennyt kevään lukemiset hukkaan :)

• Proviisoriksiko

Helsinkiin proviisoriksi! En meinaa uskoa todeksi, mutta siellä se lukee opintopolussa.

• gerwyjg

Helsinkii 2. varasijalla farmaseutiksi... Onko minulla vielä mahdollisuuksia?

• Mfarmasia

Olen Kuopioon 3.varasijalla farmaseutiks. Onkohan mitään mahdollisuuksia enää? Mitenköhän viime vuonna on päässyt varasijoilta?

• Hehshjsjs

Mitkä pisteet, viine vuonna pääsi 14

• Mfarmasia

19,11

• Outoaon

Kuopio proviisori sitten näköjään riitti, kuten pelkäsinkin. Onkohan mahdollista opiskella kursseja Kuopiossa ja vaihtaa sitten seuraavana vuonna Helsinkiin farmaseuttipuolelle? Ts. kuinka yhteneviä kurssit eri yliopistojen välillä ovat (hyväksilukemismahdollisuus)? Toinen vaihtoehto olisi jälleen yksi välivuosi, mutta kun ikääkin on jo 25 niin ajatus sellaisesta ei kuulosta hyvältä.

• Jsksllsksksk

Ei vaan sunpitää hakee ensi vuonna uudesta helsinkii

• Eivoitietää

Kannattaa varmaan katsoa kummankin yliopiston opinto-oppaista. Itse olen ymmärtänyt, että Kuopiossa ja Helsingissä kurssit eroavat hieman toisistaan. Esim. itse opiskelin avoimessa yliopistossa farmasiaa muutama vuosi sitten (Kuopion opinto-oppaan mukaan) ja nämä suorittamani opinnot eivät kelvanneet hyväksiluettaviksi Helsinkiin, paitsi valinnaisiin osa.

Katsoin tuossa itsekin Kuopion opinto-opasta, niin ainakin 1. harjoitteluun vaadittavat kurssit ovat erilaisia Helsinkiin verrattaessa.

• Justmeee

Itse olen pienellä varasijalla Kuopioon proviisoriksi ja olisin enemmän kuin innoissani saadessani paikan. Eli jos Kuopioon ei ole haluja lähteä, vapautuneille paikoille kyllä löytyisi ottajia, jotka sinne oikeasti haluavat.

• Outoaon

Tekisin niin ilomielin jos saisin ottaa Helsingin farmaseutin paikan tilalle. Välivuosi ei ole optio.

• farmop

Kurssit ovat laajuudeltaan jonkin verran erilaisia farmaseutti vaiheessa, ja Helsinkiin on vaikeaa siirtää opintoja, eli voi olla että joudut ainakin pääsykokeessa käymään hakemassa uuden paikan Helsingistä ensivuonna mikäli aijot Helsinkiin tulla :D Mutta siis voi olla, että osaa kursseista ei voi korvata Helsingissä Kuopion opinnoilla, vaikka siirron Helsinkiin saisit. Muistaakseni kuitenkin ainakin puolet pakollisista harjoitteluun vaadittavista kursseista voi korvata Helsingin normaaleilla kursseilla.

Ps. Olen 1. varasijalla Helsinkiin proviisoriksi (ei-ensikertalainen, opiskelen HY:ssä jo farmasiaa)... Otin Kuopion paikan nyt vastaan varmuuden vuoksi. Toivottavasti joku Helsingistä vielä peruuttaisi paikkansa :D

• Outoaon
        farmop kirjoitti:

Kurssit ovat laajuudeltaan jonkin verran erilaisia farmaseutti vaiheessa, ja Helsinkiin on vaikeaa siirtää opintoja, eli voi olla että joudut ainakin pääsykokeessa käymään hakemassa uuden paikan Helsingistä ensivuonna mikäli aijot Helsinkiin tulla :D Mutta siis voi olla, että osaa kursseista ei voi korvata Helsingissä Kuopion opinnoilla, vaikka siirron Helsinkiin saisit. Muistaakseni kuitenkin ainakin puolet pakollisista harjoitteluun vaadittavista kursseista voi korvata Helsingin normaaleilla kursseilla.

Ps. Olen 1. varasijalla Helsinkiin proviisoriksi (ei-ensikertalainen, opiskelen HY:ssä jo farmasiaa)... Otin Kuopion paikan nyt vastaan varmuuden vuoksi. Toivottavasti joku Helsingistä vielä peruuttaisi paikkansa :D

Joo niin ajattelinkin, että kokeessa pitäisi käydä, mutta ei se mikään ongelma ole. Pääseekös opintoihin liittyvään harjoitteluun johonkin PK-seudun apteekkiin vaikka opiskelisi Kuopiossa? Huono tuuri kyllä tuo 1. varasija! Noitahan ei kovin usein porukka jätä ottamatta vastaan. Ehkä nyt sitten. :)

• farmop
        Outoaon kirjoitti:

Joo niin ajattelinkin, että kokeessa pitäisi käydä, mutta ei se mikään ongelma ole. Pääseekös opintoihin liittyvään harjoitteluun johonkin PK-seudun apteekkiin vaikka opiskelisi Kuopiossa? Huono tuuri kyllä tuo 1. varasija! Noitahan ei kovin usein porukka jätä ottamatta vastaan. Ehkä nyt sitten. :)

Joo no toivon, että joku mua ennen olevista sais opiskelupaikan vaikka Ruotsin lääkiksestä :D Viime vuonna lähti yks pois tulosten julkistamisen jälkeen... Olin viime vuonna 18. varasijalla. :) Nyt sain tosiaan 31,25p kokeesta.

Kuopion yliopistolla ja Helsingin yliopistolla on omat opetusharjoitteluapteekit, mutta käsittääkseni se menee niin, että jos saat harjoittelupaikan pääkaupunkiseudulta apteekista, joka ei ole Kuopion harjoitteluapteekki, voi apteekkari laittaa vaan hakemuksen Kuopioon, jolloin sen pitäisi sitten olla sillä selvä :D Eli voi, mutta varmaan paremmin paikkoja on muualla päin Suomea.

Anyway harjoittelupaikat ovat aika vaikeita saada Helsingin yliopiston läheisyydestä, kun suuri osa Viikissä opiskelevista haluavat pääkaupunkiseudulle harjoitteluapteekkiin. :) Mäkin alan olemaan jo vähän myöhässä, pitäisi hankkia toinen harjoittelupaikka (harjoittelu alkaa marraskuussa).

• Eivoitietää
        farmop kirjoitti:

Joo no toivon, että joku mua ennen olevista sais opiskelupaikan vaikka Ruotsin lääkiksestä :D Viime vuonna lähti yks pois tulosten julkistamisen jälkeen... Olin viime vuonna 18. varasijalla. :) Nyt sain tosiaan 31,25p kokeesta.

Kuopion yliopistolla ja Helsingin yliopistolla on omat opetusharjoitteluapteekit, mutta käsittääkseni se menee niin, että jos saat harjoittelupaikan pääkaupunkiseudulta apteekista, joka ei ole Kuopion harjoitteluapteekki, voi apteekkari laittaa vaan hakemuksen Kuopioon, jolloin sen pitäisi sitten olla sillä selvä :D Eli voi, mutta varmaan paremmin paikkoja on muualla päin Suomea.

Anyway harjoittelupaikat ovat aika vaikeita saada Helsingin yliopiston läheisyydestä, kun suuri osa Viikissä opiskelevista haluavat pääkaupunkiseudulle harjoitteluapteekkiin. :) Mäkin alan olemaan jo vähän myöhässä, pitäisi hankkia toinen harjoittelupaikka (harjoittelu alkaa marraskuussa).

Kuten yllä todettiin, pääkaupunkiseudulle on vaikea päästä harjoitteluun - paikkoja ei taida riittää edes kaikille Helsingin farmasian opiskelijoille. Meitä ainakin keväällä painotettiin etsimään harjoittelupaikkoja myös muualta, kuin pääkaupunkiseudulta. Mutta mikään mahdottomuus se ei ole, jos vain on ajoissa liikenteessä. Esim yliopiston apteekilla oli haku ensi kevään harjoitteluun toukokuussa :) Eli ajoissa liikkeelle, niin varmaan Kuopiolaisenakin voi tulla pääkaupunkiseudulle harjoitteluun.

• efgrggtjyjyjkkk

Helsingissä ollaan proviisorina. Mikäs tässä nyt sitten :D

• Missätulokset

Jes! Farmaseutiksi kuopioon! Nyt ilo lähteä maanantaina inttiin :D
      Varasija proviisoriksi oli 83, joten sama siis hyväksyä farmaseutti.

• Hsjdksldlldkd

Mitkä pisteet?!

• Missätulokset

En tiedä, en oo kysyny. Kirje tulee myöhemmin, jossa ne sitten lukee. Laskin ite että n. 24 skaalattua pistettä. Ja yhteispisteitä siten 74-75.

• Hshsjsjsjjsjsjjsjsjjsks

Voiko ihmisrt kertoa pisteitään!!!!

• mammulipammuli

mä pääsin farmaseutiksi kuopioon, en oo saanuut virallisia pisteitä. Mutta laskin ite mitä muistin että saisin noin 21 koepistettä ja noin 80 yhteispistettä.. voi olla pisteen heitto..

• Hahdhdjhs

Kiitos ja siis 21 skaalattua vai?

• mammulipammuli

joo skaalattuja ja ensikertalainen

• Sisällä

Mä pääsin Farmaseutiksi ensikertalaisena Kuopioon skaalatuilla pisteillä 27,65 ja oon 51. Varasijalla proviisoriks.

• atihujsgkagsa

Ensikertalaisena pääsin Helsinkiin farmaseutiksi ja pisteitä 20,20 , proviisori Helsinki varasija 85.

• Iiris8655

Mäkin pääsin farmaseuttiopintoihin Helsinkiin. Pisteitä 22.

• Epätietoisuusohi

Farmaseutiksi Helsinkiin, 15,75 koepisteellä. Feels good! :D

• minämyöss

Mä pääsin kans sisään Helsinkiin yhteispisteillä 31,95. Ihan kiva yllätys kun luulin et kusin kokeen täysin, mutta taisi olla aika vaikea koe kaiken kaikkiaan tänä vuonna. En osaa riemuita kun oli viimenen vaihtoehto, mut toisaalta kaipaan jo opiskelua ja normaalia rytmiä. Silti eläinlääkis on ja pysyy haaveissa...

• Hmmp

Koe oli tänä vuonna helppo!!

• Ihmettelevätyttö

Mä yritin ilmoittautua läsnäolevaksi ja siinä oli joku maksu about 100 euroa, tietääkö ett onko se pakollinen?

• farmop

Se on lukuvuosimaksu, kyllä on pakollinen. Mutta kun oot sen maksanut, pääset mm.käyttämään Ylioppilaiden terveydenhuolto säätiön (YTHS) palveluita. Siellä on lyhyemmät jonot ja mukavampi henkilökunta kuin muualla julkisella puolella. Jos siis julkisen puolen palveluita käytät (terveyskeskus, hammaslääkäri.

• farmasiallesiis

Muuten tietääkö joku mikä oli koepisteraja (max.40 p) farmaseutiksi Helsinkiin ja proviisoriksi? Hain pelkästään koepisteillä ja pääsin sisään. Kiitos jos joku tietää :)

• Proviisori

Alin hyväksytty pistemäärä kokeesta 30,4p, ja yhteispisteistä 70,95. Näin siis proviisoriksi Helsinkiin

• semmoistavain

Kuopioon proviisoriks ensikertalaisena koepisteet 34,23 ja yheteispisteillä 96,24

• pohdiskelevafarmaseutti

Ok, kiitos, entä tietääkö joku farmaseutiksi hyväksymisen pisterajaa? :D

• kirjetuli

Kuopio 19,25 ja helsinki 14,4

• TöttiSs

Vähän ohi aiheen ehkä, mutta kiinnostaisi kovasti onko täällä muita sisäänpäässeitä jotka eivät ole lukeneet kaikki kemian kursseja? Pääsin yllätyksekseni lukemaan farmasiaa vaikka en ole kemiaa lukenut 3 kurssia enempää.. :) Jos on niin miten aiotte toimia, lukea samalla esim. iltalukiossa puuttuvat vai selviytyä kemianopinnoista ehkä vähän kovemmalla työllä?

• Jfkföflfnb

En ole lukiossa lukenut kuin 2 kurssia kemiaa ja nyt proviisoriksi helsinkiin. Opettelen sitten sitä mukaan kun tarvii.

• TöttiSs
        Jfkföflfnb kirjoitti:

En ole lukiossa lukenut kuin 2 kurssia kemiaa ja nyt proviisoriksi helsinkiin. Opettelen sitten sitä mukaan kun tarvii.

Kiitos vastauksestasi, näin teen siis näillä näkymin minäkin! :)

• Gkfic

Voisiko joku vastata? Olen 2. varasijalla helsinkiin farmaseutiksi, niin onko minulla tosi hyvät mahdollisuudet päästä? Olen siis koepistejonossa. En kestä jos noin pienestä jää kiinni.

• Farmaseutiniskä

Poikani on 4. Varasijalla farmaseutiksi Helsinkiin, joten jännitän samaa asiaa. Tiedoksi, että viime vuonna Helsingin farmaseuttijono liikkui 17.7., kun hyväksyntäaika päättyi, 7 sijaa. Ja senkin jälkeen liikkui mielestäni n. 3-5 sijaa.Mahdollisuutesi ovat siis hyvät, vaikka tämä vuosi on kyllä hieman erilainen.

• Jsud

Kuopioon proviisoriks raja koepisteillä 34,23. Osaisiko joku ei ensikertalainen sanoa, että paljonko ei ensikertalaisten alin?

• dfghjk

Tuloskirje tuli juuri ja olen Hkiin farmaseutiksi koepistejonossa 6. ja yhteispistejonossa 26. Opintopolussa näkyi vain varasija 6. Tietääkö kukaan, miten jonot liikkuvat, meneekö siis suurin osa yhteispistejonoa pitkin mun koepistevarasijan ohi?

Tuloskirjeen mukaan: "Valintatavat vastaavat korkeakoulun valintaperusteissaan ilmoittamia valintatapoja ja löydät niistä tarkempaa tietoa hakukohteen valintaperusteista." Valintaperusteissa taas sanottiin, että yhteispisteiden mukaan otetaan yht. 123 ja koepisteiden perusteella 20 sisään. Ei taida näyttääkään niin hyvältä varasijalta kuin ensin luulin.

• ggggggggg

hmm oisko se sit niin että jos joku yhteispistekiintiössä sisään mennyt peruu liikut siinä kiintiössä ja jos koepistekiintiössä joku peruu niin siinä sitten. vai meneekö varasijat aina vain koepisteiden mukaan, musta se ois niin reilumpi

• dfghjk
        ggggggggg kirjoitti:

hmm oisko se sit niin että jos joku yhteispistekiintiössä sisään mennyt peruu liikut siinä kiintiössä ja jos koepistekiintiössä joku peruu niin siinä sitten. vai meneekö varasijat aina vain koepisteiden mukaan, musta se ois niin reilumpi

Voi kun tietäisi. Mä pelkään että jos se menee samassa suhteessa 123/20, niin esim. kymmentä yhteispistekiintiössä varasijalta päässyttä kohti pääsisi vain 1-2 koepistekiintiön varasijalaista

• Hui-hai-siellä-ne-

Tuolla edellä joku kirjoittaja kertoi, että ei ole opiskellut kemiaa lainkaan lukiossa tai vain muutaman kurssin, ja pääsi silti lukemaan proviisoriksi.

Onpa vaarallisissa käsissä asia nykyajan Suomessa; proviisori kun on ollut normaalisti se henkilö joka osaa eniten lääkekemiaa ja neuvoo myös lääkäreitä asiassa.

• Farmop

Mä vähän veikkaan että kyseessä on trolli. Ko. Henkilö ei ole voinut suorittaa kemian yokoetta (=20p yht.p. kiintiöön, jolloin L-papereilla hän saisi 40p) ja tuskin hän myöskään on yli puolia pisteitä kemiasta saanut pääsykokeessa. Tai jos on, niin hän on opiskellut kemian itsenäisesti, jolloin hän kemiaa osaa ja ehkä antoi hieman harhaanjohtavan vastauksen.

• feaifhi33

En ole trolli. Menin pääsykoekiintiössä sisään. Kirjoitin lukion jälkeen myöhemmin A:n kemiasta ":D". Luin kyllä aika paljon ennen juuri pääsykoe tyyppisiä tehtäviä, mutta en osaa oikeastaan mitään muuta (eli sähkökemiat yms ihan hepreaa). Juuh vastaus aika harhaanjohtava. Toisaalta se osoittaa, että kemiaa ei tarvitse osata yhtään, jos farmasiaa haluaa opiskelemaan, jos on motivaatiota ja priorisoi. (Lisäksi tämän kevään kokeen kemianosuus oli todella helppo.)

• kdedjll
        feaifhi33 kirjoitti:

En ole trolli. Menin pääsykoekiintiössä sisään. Kirjoitin lukion jälkeen myöhemmin A:n kemiasta ":D". Luin kyllä aika paljon ennen juuri pääsykoe tyyppisiä tehtäviä, mutta en osaa oikeastaan mitään muuta (eli sähkökemiat yms ihan hepreaa). Juuh vastaus aika harhaanjohtava. Toisaalta se osoittaa, että kemiaa ei tarvitse osata yhtään, jos farmasiaa haluaa opiskelemaan, jos on motivaatiota ja priorisoi. (Lisäksi tämän kevään kokeen kemianosuus oli todella helppo.)

Huonoksi on mennyt farmasian ja lääketieteen taso sitten Suomessa. Farmasiaa pääsee lukemaan ilman alkeellisintakaan kemian osaamista ja lääkärinä voi toimia väärennetyillä papereilla. Sokea neuvoo kuuroa ja lisää kuolemantuottamuksia on tiedossa.

• Eivoitietää

Ensimmäisen vuoden juuri päättäneenä Helsingissä kehoitan kaikkia lukemaan kemiaa, jos se ei ole vielä hallussa! Teillä on heti ensimmäisenä farmaseuttisen kemian laskuharjoitukset -kurssi, josta hylätyn saa (viime vuosien tilastojen valossa) noin 50%. Kurssilla käydään pH-laskuja, laimennuslaskuja, titraaminen sekä spektometriaa. Tämän jälkeen on kemman labrat, jossa tarvitsee osata mm. titraaminen. Lisäksi on orgaanista kemiaa vähintään yksi kurssi, max. kolme. Toki asioita voi opiskella sitä mukaa, kun ne tulevat eteen, mutta tuolla laskareissa luennoitsijan oletusarvo on, että jokainen osaa johtaa yhtälöt ja toisen asteen yhtälö on lastenleikkiä. Siellä ei pysy mukana, jos näitä asioita vasta opettelee. Lisäksi samaan aikaan pyörii 4 muuta kurssia (TVT, lääkelaki, biotieteet, johdatus farmasiaan) sekä 1-2 valinnaista.

Kuulostaa paasaukselta, mutta helpommalla pääsette jos osaatte nämä asiat entuudestaan :)
      Lisäksi syksyllä on aloittaville tiedossa kaikkea kivaa iltapuuhaa, ja ainakin itselläni opiskelu jäi ensimmäisinä viikkoina melko vähälle :D

• TöttiSs

Okei, hyvä kuulla ekan vuoden suorittaneelta faktoja. Kiitos. :) Itselläni tosiaan sisäänpääsy oli ihan täysin yllätys (kiva sellainen!) ja tarkoitus oli tulla vain katsomaan koe ensi vuotta varten jolloin olisin lukenut kaikki kemiat iltalukiossa sitä ennen. Nyt kuitenkin pääsinkin jo sisään enkä haluaisi olla poissaolevaksi ensimmäistä vuotta vain sen takia, että käyn kemiat ennen..

• Djlrl

Onko kenelläkään vielä varasijat tippunut?

• Jhevgf

Kiitos vinkistä. Voitko kertoa minkä pituisia päiviä on odotettavissa ekana syksynä? Luennoilla ei oo kai luentopakkoa mutta tosi hyödyllisiä ovat? Opintonsa aloittaneita on varmaan monentasoisia, joten toisilla enemmän hommaa päästä läpi kursseista..

• agentti345

Opiskeleeko farmasialla paljon lääkikseen hakijoita? Millainen yhteishenki?

• Eivoitietää1

Omalla vuosikurssillani on jonkin verran lääkikseen hakijoita, itse tiedän noin 10 tällaista henkilöä. Yhteishenki on todella hyvä farmasialla, ja itse olen saanut todella paljon ystäviä vaikka muutinkin pääkaupunkiseudun ulkopuolelta. Vuosikurssilla on sen verran paljon opiskelijoita, etten vieläkään tiedä kaikkia. Itse olen saanut kavereita omasta tutorryhmästä sekä kieli-ja labrakurssien aikana, sillä nämä suoritetaan pienemmissä ryhmissä.

Nyt on pakko myöntää, etten muista millaisia päivät syksyllä olivat, mutta aikaa jää kyllä muuhunkin. Luennot ajoittuivat klo 8:15-16 välille, labroissa menee koko päivä. Luennoilla ei ole läsnäolopakkoa, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Esim. kielissä läsnäolopakkoa on 80%. Johdatuskurssilla on 4-5 tutortapaamista, joissa on läsnäolopakko turvallisuusluento. Lisäksi labroissa on purkutilaisuuksia, joissa on läsnäolopakko. Nämä kaikki ovat "pakollisia", eli pakottavasta tarpeesta voi olla pois luennoitsijan luvalla, mutta tällöin tulee tehdä korvaava tehtävä. Kaksi sellaista tehneenä suosittelen osallistumaan pakollisiin opetuksiin :D Pääsee helpommalla.
      Itse käyn vaihtelevasti luennoilla. Niistä saa kyllä aika paljon irti, mutta on monia kursseja, joilla joutuu silti lukemaan kirjan päästääkseen läpi. Tällaisilla kursseilla yleensä skippaan luennot ja luen kotona.

Meillä lähes jokaisella kurssilla on ryhmätöitä, eli meidät jaettiin heti ensimmäisinä päivinä kuuden hengen ryhmiin ja tämän ryhmän kanssa sitten tehtiin kursseihin liittyviä tehtäviä. En tiedä jatkuuko tämä nyt taas tulevana syksynä, mutta uskon jatkuvan. Minulla on tosi kiva ryhmä, mutta ryhmän tulee tavata kurssista riippuen kerran viikossa - 4 kertaa kurssin aikana. Tapaamisen aikana käydään tehtäviä läpi ja tehdään raportti tapaamisesta, joka sitten palautetaan. Näihin osallistuminen on pakollista. Nämä ryhmätyöt ovat hirveän aikaavieviä, sillä kuuden hengen aikataulujen sovittaminen ei ole helppoa. Lisäksi ainakin itselläni sosiaalinen paine, eli en kehtaa jättää viikottaisia tehtäviä tekemättä, jotta ryhmässä ei tule sanomista.

Itse olen viihtynyt farmasialla todella hyvin! En tarkoittanut pahoittaa kenenkään mieltä kemian taidoista mainitessani. Kaikesta pääsee kyllä läpi - toisilla vaan menee kauemmin kuin toisilla :)

• tyttytttt

Onko kellään varasijat liikkunu farmasiassa?

• Varasijallka

Tänään liikkui kahdella, Kuopio, ensik., pääsykoek.

• Farmasia

Minulla tippui eilen 3-->1.varasijalle .

• Gkfic

Helsinki vai kuopio?

• Farmasia

Kuopio

• myuio

Onkohan ensi keväänäkin IFA pääsykoekirjana?

• gfhgfhhf

Saattaa olla. Mutta en vielä menisi kirjaa ostamaan vaan odottaisin siihen kun 2017-vuoden pääsykoekirja taas julkaistaan.

• myuio

Lainasin kirjastosta niin ei sitten keväällä harmita. :D Tuskinpa ihmisen anatomiat ynnämuut muuttuu vaikka toi ei keväällä se pääsykoekirja olisikaan, että kyllähän tolla IFAlla voi alottaa.

• farmop

Mä vielä niin rukoilen, että jos Helsinkiin on proviisoriksi päässeitä, jotka ei sinne oikeesti halua ja pohtivat vielä hyväksyvätkö paikkansa tai eivät, että päästäisivät paikkansa. :( Olen edelleenkin 1. varasijalla sekä yhteispistekiintiössä että koepistekiintiössä ja 0,05p jäi kokeesta vajaaksi... Kolmas kerta, kun hain. -.-

Pliis ole joku ihana siellä jossain. <3

• 1443413

Onko liikkunut yhtään? Tuskin nimittäin kukaan enää paikkaansa antaa. Tietty voin olla väärässäkin.

• farmop

Ei oo liikkunu, mutta esim. Ruotsin yliopistoiden tuloksia ei oo vielä tullu. :-D

• ifaaaa

Hei osaako joku jo farmasiaa opiskellut kertoa että tuleeko IFAa tarvitsemaan vielä pääsykokeiden jälkeen?

• Farmop

IFA:n osaaminen on hyvin tärkeä osa lääkeaineiden toimintamekanismin opettelua, eli mitä paremmin osaa niin sitä helpompaa on sitten ymmärtää lääkkeiden vaikutuksia elimistöön :-) suosittelen IFA:n opiskelemista, jos siltä vähänkin tuntuu. Anatomialla ei sinänsä ole väliä, fysiologialla on. Teillä on muistaakseni nyt ensimmäisessä ja toisessa jaksossa IFA:n kurssi, mikä on vapaaehtoinen. Sille kannattaa myös mennä jos on haparointia fysiologiassa.

Terv. kolmannen vuoden pian aloittava farmasian opiskelija

• ifaaaa
        Farmop kirjoitti:

IFA:n osaaminen on hyvin tärkeä osa lääkeaineiden toimintamekanismin opettelua, eli mitä paremmin osaa niin sitä helpompaa on sitten ymmärtää lääkkeiden vaikutuksia elimistöön :-) suosittelen IFA:n opiskelemista, jos siltä vähänkin tuntuu. Anatomialla ei sinänsä ole väliä, fysiologialla on. Teillä on muistaakseni nyt ensimmäisessä ja toisessa jaksossa IFA:n kurssi, mikä on vapaaehtoinen. Sille kannattaa myös mennä jos on haparointia fysiologiassa.

Terv. kolmannen vuoden pian aloittava farmasian opiskelija

Joo IFA on tosi hyvin hallussa kyllä minulla. Tarkoitus oli siis kysyä että tarviiko sitä kirjaa enää ? :)

• farmop

Aa! No ei sitä kirjaa kyllä välttämättä tarvii :D eli myyntiin vaan!

• koditon

Onko Helsingin farmasialle menevistä kukaan saanut hoasin kautta vielä kämppää? Haettiin kaverin kanssa kaveriasuntoa ja alkaa vähän kuumottaa, et ehtiikö asunnon saamaan ennen sitä 29.8.. Nojoo onneks vielä kuukaus aikaa!

• Dindin

Sain osakunnalta kämpän , niin peruin hoasin hakemuksen mut ei mulle ollu tähän päivään mennessä sielt viel mitää tullu...joku sano et kaikki elokuussa vapautuvat kämpät ois jaettu, mut onha teil viel mahis et saisitte 1.9 alkaen:)

• Yrjfu

Miten paljon Helsinkiin liikkui tänä vuonna varasijajonot?

• Merimarjaana

Tietääkö kukaan, milloin farmasian infokirje oon tulossa vai onko tulossa ollenkaan? Eikö edellisinä vuosina tullut heti tulosten jälkeen.. Löysin itse omatoimisena opinto—oppaan farmasian nettisivuilta, joten tiedän edes mitä kursseja luvassa mutten aikatauluista. Olisi kiva tietää lukujärjestyksistä vähän etukäteen. Ja milloin tarkalleen alkaa ekan vuoden opinnot? Ovatko muutkin vähän pihalla?

• Eivoitietää12

Viime vuonna "paksu" kirje tipahti postiluukusta heti tulosten julkaisun jälkeen, eli heinäkuun alussa. Kirje sisälsi pääasiassa tietoa osakunnista, tulevista tapahtumista, ohjeet labratakkien tilaamisen, käyttäjätunnusten aktivointiohjeet, yms yleistä. Lukujärjestykset ei tule postitse, vaan ne löytyvät netistä - kuten lähes kaikki muukin tieto.

En tiedä Oletko menossa Helsinkiin vai Kuopioon, mutta Helsingissä opetus alkaa 29.8 klo 9:00, Sipi Siirtolan salissa (Biokeskus 2). Tarkempaa ohjetta löytyy täältä http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijalle/aloittaminen.htm ja tuolta voi ladata pdf-tiedostona ensimmäisten viikkojen ohjelman kohdasta "orientaatiojakson ohjelma...."
      Meille tutorit oli myös tulostanut nämä valmiiksi ja saimme ne ensimmäisenä päivänä. Kannattaa tutkia yliopiston sivuja ja jos mahdollista luoda käyttäjätunnus ja tämän jälkeen tutustua weboodiin sekä sähköpostiin. Nämä kaikki käydään tutorien avulla läpi ekoilla viikoilla, joten mitään ei välttämättä tarvitse ennalta osata. Suosittelen kuitenkin omatoimisuutta, sillä yliopistolla kukaan ei tule ekojen viikkojen jälkeen kyselemään oletko muistanut ilmoittautua kurssille/tenttiin, vaan asiat tulee tehdä ja selvittää itse.

• amtööööri

Pitääkö nyt ennen 29.8 pv ilmoittautua kursseihiin vai? ja toimiiko tuo yliopiston käyttäjätunnus myös WebOodissa?

• Merimarjaana

Selvä juttu, kiitos avustasi :) kysyisin vielä, että olenko ymmärtänyt oikein, että yleensä vain labratöissä ja kielissä on luentopakko yms.?

• Eivoitietää1

Ole hyvä! :) Juu, juurikin niin. Kielissä on 80% läsnäolopakko ja labroissa "100%". Labroissa tietysti voi saada vapaapäiviä, jos onnistuu tekemään työnsä muita nopeammin. Kemman labroissa (teillä nyt syksyllä) kysytään läsnäolijat, sillä labrapäivä alkaa aina info-osiolla. Mikrobiologian labroissa (keväällä) kukaan ei kysele oletko paikalla, mutta jokaiseen labratyöhön (noin 25 kpl) tarvitsee saada kuittaus ohjaajalta. Labrat ovat aina pari-ryhmätöitä. Ainoastaan kemman labroissa titraus tehdään yksin. Itse sain oman parini kanssa mikrobiologian labrat tehtyä viikon etuajassa valmiiksi, tosin olimme labrassa lähes päivittäin klo 8-16.

Joillakin kursseilla, esimerkiksi systemaattinen farmakologia, lääkehoitoprosessi ja sen johtaminen ja farmakokinetiikka, on tehtäviä, joihin kuuluu yhteinen purkutilaisuus. Näissä purkutilaisuuksissa on yleensä läsnäolopakko, mutta monesti senkin voi skipata tekemällä korvaavia tehtäviä. Suosittelen osallistumaan purkupäiviin, sillä korvaavat tehtävät on oikeasti todella aikaavieviä ja helpommalla pääsee, kun istuu sen 2h luentosalissa. :)

• Xdkffkf

Hyvä tietää, kiitos. Osaatko sanoa voiko ekana syksynä ottaa muita valinnaisaineita kuin kemian perusteet tai fysiologia&anatomian? Esim. muita kemian kursseja?

• Eivoitietää12

Voi ottaa myös muita valinnaisia kursseja. Ongelma on ehkä siinä, että farmasialla valinnaiset on tarkoitettu pääasiassa vasta 2-5 vuoden opiskelijoille. Monia valinnaisia järjestetään vain joka toinen vuosi, tai ne on käytävä itsenäisesti moodlen avulla ja tenttimällä. Kukaan ei kuitenkaan estä ottamasta valinnaisia ensimmäisenä vuonna. Täältä löytyy farmasian valinnaiset: http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijaksi/sivuaineet09-10.htm#ryhma1

Lisäksi kursseja voi ottaa muista tiedekunnista tai kielikeskuksesta. Muiden tiedekuntien kurssit löytyvät wedoodista ja kielikeskuksen kurssitarjontaan voi tutustua flammassa :)

• Tulevatappi

Hei, vastaanotin paikan viime vuoden yhteishaussa ja pidin välivuoden armeijan takia. Sain silloin kyseisen paksun kirjeen, mutta olen onnistunut sen sisällön jo hukkaamaan. Osaako joku kertoa, miten sellaisen labratakin saa tilattua ja mihin mennessä sellainen pitäisi omistaa:P

• Eivoitietää12

Hei! Labratakkitilaus on päättynyt 31.7. Kannattaa kysyä ensimmäisenä päivänä tutoreilta, onko takkia mahdollista saada muuta kautta. Labratakkien jako tapahtuu keskiviikkona 7.9 klo 18-> Ratiopharmin teemaillassa. Labratakin tarvitsee 31.10 alkavalla labrakurssilla.

• Eivoitietää12

Korjaus edelliseen. Käy tällä sivulla http://yfk.fi/ilmot/tapahtuma.php?id=270  ja laita sähköpostia tilauksen vastuuhenkilölle (löytyy ko. sivulta). Ehkä takkitilauksesi ehtii vielä mukaan.

• Turhaanodottelevako

Oletteko kaikki muut saaneet infokirjeen farmasialta postissa? Minulle ei ole tullut mitään.. Pääsin Helsinkiin siis.

• sisäänpäässyt

Sama mä täällä pohdiskelen ja mulle ei ole tullu se opiskelutodistus vai mitä se olikin, kun pitää ottaa eka pv mukaan? ja miten voi ilmoittaudtua kursseihin, ku ei ole mitään kirjettä kotiin tullut?

• Uusiopiskelija
      • Uusiopiskelija

... Ja kursseille voi ilmoittautua weboodissa sen jälkeen kun on luonut yliopiston käyttäjätunnukset. Sieltä vaan etsii kurssin ja painaa "ilmottaudu"

• sisäänpäässyt

Ilmoittauduin tuohon farmasian opintoihin, mut pitääkö myös tässä vaiheessa ilmoittautua muihin kursseihin myös? Ja mitä tuo infokirje sisältää, kun en ole saanut sellaista!

• Turhautunutopiskelija

Tuntuu sekavalta kun ei tiedekunta voi sen verran postia jokaiselle lähettää että alkuun pääsee. Itse en ole aiemmin opiskelussa yliopistossa eli en tiedä systeemista. Onneksi jotain tietoa löytyi tiedekunnan sivuilta selatessani sitä kun infokirjettä ei näkynyt.. Harmikseni huomasin elokuun 1.pv:nä, että labratakkien sponsoritilaus oli loppunut kun tyhmänä odottelin kirjettä kotiin :( Infoaisivat edes sivuillaan heti heinäkuussa, ettei farmasialla saa tietoa kotiin vaan pitää etsiä tiedekunnan sivuilta. Onneksi olen kuitenkin omatoiminen. Muista en osaa sanoa.
      Niin muuten itsekin pohdin, että ilmoittaudutaanko nyt itse ennen ekaa päivää kaikille kursseille, joille haluaa?

• Eivoitietää12

Eipä sieltä viime vuonnakaan kauhesti tullut infoa. Kaikki viime vuoden kirjeen sisältämä materiaali on tiedekunnan sivulla osoitteessa http://www.helsinki.fi/farmasia/opiskelu/opiskelijalle/aloittaminen.htm
      Nuo ovat siis tämän vuoden sisäänpäässeille, mutta samat asiat tuli siis viime vuonna kirjeenä. Tulee huomioida, että farmasian tiedekunnan määrärahoja on supistettu radikaalisti kuluneen vuoden aikana, joten kaikesta on säästettävä - myös näistä kirjeistä. Mediaa seuraamalla on voinut lukea, että tänä vuonna harva korkeakoulu lähetti "paksun kirjeen" ja tulevaisuudessa tuskin yksikään. Tuolla on myös maininta siitä labratakista ja tilauslomake.

Ilmottautukaa kaikille ensimmäisen periodin kursseille jo nyt jos vain osaatte. Kurssit löytyvät opinto-oppaasta.

• Vieras113456

Sähköpostiin tuli tänään infoa.

• Vessapaperi-apteekari

Lue sinäkin vessapaperia kuten. Suomiareenassa kesällä kerrottiin
      Sillä vessapaperi apteekkarit ovat tulevaisuutta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      131
      1746
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1452
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      1012
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      1000
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      874
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      851
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      751
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      681
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe