Työmatka iltatyöhön sai ikimuistoisen käänteen. Tiellä oli hevonen ja sen perässä reki. Lähiössä oli vanhusten tapahtuma, jossa oli mm hevosajelua. Tiesin tapahtumasta etukäteen. Mitkä ovat hevosen kuljettajan liikennesäännöt. Onko se jalankulkua vai ajoneuvon kuljettamista. Hevonen kulki ajorataa, jossa autot kulkevat. Minä tulin pyörää taluttaen oikealta, ylitin tietä päästäkseni pyörätielle. Päästin hevosen menemään ensin ihan oman turvallisuuden vuoksi. Onneksi olin varannut riittävästi aikaa työmatkaan, joten en myöhästynyt töistä.
Hevonen liikenteessä
Työmatkapyöräilijä
2
103
Vastaukset
- Lain_mukaan
Hevosta käytetään liikentessä ajoneuvon kuljettajan säännöillä. Silloin kun hevosen perässä on jokin vedettävä laite, se on selkeästi ajoneuvo. Ratsastajan ja hevosen taluttajan on noudatettava ajoneuvon kuljettajan sääntöjä "soveltuvin osin".
- järjenääni
Pitäisikö hevoselle määrätä kypärä pakolliseksi liikenteessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693