Tulevana viikoloppuna yli 200 autoa saastuttaa valtavine päästöineen jämsän seudulla!
Taas ralli saastuttaa
27
384
Vastaukset
- RalliVastainen
Turhaa touhua. Talviralli ei sentään taida pilata teitä, kuten kesällä tapahtuu.
- jdjdhdhd
No talviralli ne tiet vasta särkeekin...saastuttamisesta on turha narista,on niitä autoja kansanopiston pervoseuroillakin ainakin tuon verran
- turhuutta-koko-rallii
kyllä polttoaineet ovat halpoja Suomessa tämähän sen todistaa.
- vituttaaperseaukiset
Onks joku muu kun sinä ja persaukiset kaveris valittanut että kallista.
- Gordini
Harrastus siinä kuin muutkin. Kyllä se bensa palaa muissakin harrastuksissa miettikää ..... no niin löytyihän niitä.
- kokonsytyttäjä
Minä sytytän aina bensalla sen Sammallahden valtavan juhannuskokon, missä poltetaan samalla aina koko kylän ongelmajätteet.
- ei_pääse_töistä_kotiin
"Harrastus siinä kuin muutkin."
Ei taida olla toista harrastusta joka sulkee valtion tiet ja rajoitta kotiin pääsemistä?- Lärvit
No onhan... Perkeleenmoinen känni :))
- yhteiskunnanloinen
Etkös sää lohnaa muutenkin työttömänä kotonas pummi.
- jämsäntärkee
Minä menen Vanhaan mestariin ja viduddaa siellä se pakokaasu!
- janonenjämsäläinen
Joko mennään Vanhaan Mestariin???
- rallirattoisa
Ei se saastuttaminen vaan että opetellaan ajamaan autoa siten miten sen saa helpoiten rikki ja muutama ihminen siinä mukana ,älkää viekö lapsianne ottamaan mallia mitä yksiaivoiset vanhemmat puuhaa.
- Nuori-Apinallinen
Ouninpohjan Ohranakin yritti nuorena silloin 70-luvulla ajaa epätoivoisesti rallia "Kostajalla." Kuvitteli, että kun hyvä kaveri Aku osaa ajaa, niin kyllä Rytökartanon hölmiskö renkipojan äpärä osaa silloin myös ajaa. Minkäänlaista menestystä rallissa ei hänelle koskaan kuitenkaan tullut. Eihän alitehoinen englantilainen auto jaksanut semmoista lihavaa porsasta mihinkään viedä. Ei Kyrpäsen Juhalla ollut kyllä sen puoleen minkäänlaisia lahjojakaan rallin ajoon. Tyhmä oli jo silloin ja tyhmä on edelleen, kuin vasemman jalan saapas.
- 85214
Ihana bensankatku ttunkee sieraimiin ja saa jälleen nauttia autourheilusta paikkakunnalla!!!
Minä ja mun pojat tykkää.- Ouninpohjan_Ohrana
Ei ne sun poikias ole. Ihan ovat postinjakajan näköisiä.
- 85214
Ouninpohjan_Ohrana kirjoitti:
Ei ne sun poikias ole. Ihan ovat postinjakajan näköisiä.
Oli kenentahansa alkuun panemia, tykkää ne silti Bensankatkusta. Meillä kaikki muu käy bensalla paitsi minä. Minä käyn paskalla!
- Cal-12
Oliko haulikkomies ajamassa rallia?
- Hiilijalanjälki
Jälleen tämä saaste keskustelu. Sitten kun ette itse yhtään huvia aja, ette lennä, ette käy kylpylässä, ette käy laivalla, ette menee Lappiin hiihtämään, otatte pyörät alle kauppareissulla ja ette ainakaan mitään ulkomaista shoppaile, asutte viileässä asunnossa ja vetäkin käytätte niukasti ja lämmintä vettä tuskin ollenkaan yms. eli pistätte hiilijalanjäkenne minimiin, kirjoitelkaa sitten tästä rallin saastustamisesta uudelleen. Tällainen on johonkin marginaaliseen asiaan puuttumista suuressa, globaalissa ongelmassa. On helpompi puuttua tähän, kun muuttaa omaa käytöstään ja siten yrittää ostaa hyväksyntää ja hyvää omaatuntoa omien tapojen muuttamattomuuteen.
- 85214
Kun maapallolta lakkaa karjanpito, lakkaan tekemästä nuita kaikkia mainetsemiasi asioita. Lopetan myöskin tupakanpolton ja alkoholista nauttimisen. Jos lihaa ei ole saatavilla ruokapöytään, ei ole mitään syytä olla elossa.
- Aletaansiitä
Asenteiden ja ihmisen järjettömien käyttäytymistapojen korjaaminen pitäisi aloittaa turhimmasta ja se on ralli. Ei kaikkea tarvitse korjata kerralla. :-)
- Hiilijalanjälki
Aletaansiitä kirjoitti:
Asenteiden ja ihmisen järjettömien käyttäytymistapojen korjaaminen pitäisi aloittaa turhimmasta ja se on ralli. Ei kaikkea tarvitse korjata kerralla. :-)
Mitäs jos aloitettaisiin vaikka jääkiekosta, on jäähallit, jotka saastuttavat ja valtavat automäärät harjoituksiin menossa ja vielä katsojamassojen autot. Lennot isompiin kisoihin ympäri maailmaa ja lennot maan sisällä isommissa liigoissa. Kyllä kuitenkin ralli on marginaalinen saastuttaja verrattuna myös muihin harrastuksiin .
Kuka nyt haluaisikaan korjata mitään sellaista, joka vaikuttaa omaan elämään, vaikka siitähän jokaisen on helpoin aloittaa? On se vaan niin paljon helpompi arvostella muiden tekemisiä omassa turhan lämpimässä kodissa lämpimästä suihkusta tullena seuraavaa etelän lomamatkaa odotellen. - Viherpiipertäjä
Kyllä minäkin olen sitämieltä, että ralli saastuttajana on yksi hyttysenpaska itämeressä. Turhista ympäristöä saastuttavista asioista ensimmäisenä lakkauttaisin joka-ainoanlomalennon. Rahtia täytyy jonkinverran säilyvyysongelmien vuoksi tehdä lentäen. Kaiken muun laittaisin merille kuljetettavaksi. Sairaalalennot toki sallisin. Niinikään lomaristeilyt lopetetaan kaikki. Ei ruotsinristeilyitä yms. kukaan taevitse. Kaikki rahti merille, ja rekatkin laivaan aina kun se on mahdollista. Pakotteilla riistäisin ympäristöä saastuttavia paskamaita, jotka laskevat meriin puhdistamatta jätevetensä, tai päästävät ilmaan turhaan myrkkyjä jotka olisi mahdollista kerätä suodattamalla pois. Yksityisautoiluun tai rautatieliikenteeseen en koskisi pitkällätikullakaan.
- saastuttajakotoiset
On se niin jos ei ole jo kakarana ajannut kaikkia bensavehkeitä ja käynnyt ulkomailla(eläkeikäisenä se satakertaa) sen kymmenen kertaa on jotenkin vikainen eli kyllä meillä suomalaisilla se saastuttaminen on jo verissä.
- Törky-Turpa
Saastuttaminen on verissä myös UPM Kaipolan tehtaalla. Sekunda-luokan tehtaanjohtaja antaa laskea salaa paskavettä Kaipolan tehtaan jätevedenpuhdistamolta Päijänteeseen vuoden 2016 alusta lähtien, eikä ilmoita asiasta julkisuuteen mitään. Kun vika on saatu korjattua maaliskuun alussa 2016 tulee tämä asia vasta paikallislehden artikkelin myötä julkisuuteen.
- Qasa
Björgvist jambo oli kattoos rallia arvajalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281769Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701444Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2421340- 1271191
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11973vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23958- 68933
- 61881