Sillä Raamattu eli Jumalan Sana sanoo:
Fil. 1:18
Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
Ei tarvitse olla aina vl-veli julistamassa.
4
<50
Vastaukset
- lutherfani
Oletkohan ymmärtänyt oikein?
#Näin huomataan, että tuo Filippiläiskirjeen
(1:18) lause ei suinkaan
osoita, että olisi samantekevää, kuuluuko
kristitty puhtaasti opettavaan
seurakuntaan vai sekavasti opettavaan.
Tuossa raamatunlauseessa tuodaan
esiin vain se tosiasia, että Herramme
Kristus, joka hallitsee vihollistensakin
keskellä, käyttää evankeliumin leviä-
misen hyväksi kaikenlaisia olosuhteita,
jopa jos hänen sanaansa vain näön
vuoksi julistetaan. Kuitenkaan ei ole
luvallista kannattaa hänen vihollisiansa
tai harrastaa evankeliumin julistamista
näön vuoksi.# - erkkiluomajoki
Älä sinä lutherfani yritä todistaa toista, sillä asia on niinkuin aloittaja kirjoittaa. Seuraavat jakeet vahvistavat sen:
15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.- lutherfani
Ei se nyt noin yksioikoinen ole. Tässä Paavalin tilanteessa hänen vihamiehensä julistivat Paavalin julistamaa oppia saadakseen kansan Paavalia vastaan. Mitään hyötyä näille julistajille ja Paavalia vastustaville siitä ei ollut. Paavali iloitsi vain siitä,että hänen vihamiehensä julistivat oikeaa oppia.
"(Fil.1:12-18) Paavalin tarkoitus tällä sanonnallaan
ei suinkaan ole – kuten lihalliset
ihmiset väärin luulevat —, että
saarnattakoon kristillistä oppia puhtaasti
tai väärennettynä, täydellisenä
tai ihmisopeilla korjattuna, niin hän
kuitenkin iloitsisi siitä, että Kristusta
yleensä julistetaan ja Hänestä puhutaan,
vaan hän tarkoittaa aivan toista.
Hänen tarkoituksensa on tämä: olipa
saarnaajilla hyvä tai paha tarkoitus,
olivatpa he totuudessa tai ulkokullattuja,
tahtoivatpa he olla huomattuja
tai pysyä syrjässä, pääasia on kuitenkin,
että he tuovat julki oikean ilmoituksen,
puhtaan opin Kristuksesta.
Tästä Paavali iloitsee, sillä hän tiesi,
että täten joutuivat itse evankeliumin
viholliset ja vastustajat vasten tahtoaan
edistämään evankeliumin levenemistä."
- bvfghjkl
Nyt tarkoitat ihan samaa kuin aloittaja: "" pääasia on kuitenkin,
että he tuovat julki oikean ilmoituksen,
puhtaan opin Kristuksesta.""
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1762626Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65859
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20750Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait221736Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies86730Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688