Mieheltä katosi Tapaninpäivänä valkokultainen kihlasormus snorklatessa. Päätimme teettää samanlaisen Hurghadassa, jotta saisimme sen edullisemmin kuin Suomesta. Sormus hankittiin El Daharin, hotelli Empiren edestä löytyvästä liikkeestä nimeltä Jewellery Prince Co. ja se valmistettiin päivän varoitusjalla. Kaupasta saimme kuitin, jossa ilmenee kauppahinta sekä se, että sormus on valkokultaa. Tänään Suomessa sormukseen mentiin laitattamaan päivämääriä ja kävi ilmi, että sormus on valkoiseksi rodinoitua keltakultaa... Ja mahtaako olla edes kultaa? Selviää kuulemma jollain happokokeella.
Jaa-a mitäs tehdään ja onko tehtävissä mitään? Onko kauppaa mahdollista purkaa enää? Ts. onko kenellekään muulle sattunut samaa? AInakin tiedoksi nyt kaikille Egyptin matkaajille ja kullan hankinnasta kiinnostuneille, että varmaankin kannattaa jo paikan päällä tarkistuttaa kullan oikeellisuus tai ostaa suosista Suomesta...
Kultakauppias huijasi Hurghadassa
4
1807
Vastaukset
- Tiina
näitä ihmisten murheita. Ihan väärää kultaa saitte. Voi voi sentään mikä vahinko. Kyllä nyt on elämä pilalla.
- surffailija
Miksi pitää olla noin sarkastinen?
- kullanmuruset
Kyllähän nyt olisi hyvä heristää sormea ja toitottaa suureen ääneen sitä, kuinka meillä täällä pohjolassa kaikki on aina sitä, miltä näyttää.
Totuushan on kuitenkin se, että etelässä valkokulta on valitettavan usein rodinoitua keltakultaa (usein hyvinkin matalakaraattista, mutta kultaa kuitenkin). Onnellinen tilannehan teillä on, rodiumpinnoitteen voi uusia, tosin nuo kamat yleensä sisältävät aika roiman annoksen myös nikkeliä.. Rodinointiin törmää usein myös Italian, Kreikan, Kyproksen ja Turkin koruissa.
Otappa toki yhteys Egyptin kuluttaja-asiamieheen ja kysy ehtoja kaupan purkamisesta. Voit saada aika hassun (ja naurua sisältävän) vastauksen.
Mutta ettehän te siitä sormuksesta paljoa maksaneet? Joten vahinkohan ei voi olla suuri =) Siispä nyt teillä on sormus jo käynyt Ihan Oikealla Kultasepällä, joka varmasti osaa tehdä sellaisen sormuksen, kuin sen kuuluisikin olla.
Tuo juttu kuuluu samaan sarjaan kuin nämä muutkin hölmöt; mun kadulta ostama 20 euron rolex ei käy, tämä hieno timantti onkin jotain ihan muuta, maailmanlaajuinen takuu mallorcanhelmille (jotka eivät ole koskaan vettä nähneetkään) koskee tasan sitä yhtä liikettä kaukana Välimerellä..
Olen pahoillani siitä, että tämä on kitkerä kirjoitus, mutta mä olen aika monta kertaa saanut kuunnella nuo samat ruikutukset tiskin takaa.. - niin niin
kultaa jos oikein halajat niin siitä Egyptistä jonkun matkaa etelämmäksi esim arabi emiraatteihin niin alkaa kultakin olla kultaa. Tosi asiahan on että etelän kulta on sitä aitoa 14 karaatin, jos sitäkään. Ja toisekseen oppaat ovat siellä sitä varten että heiltä voi asioista kysellä. Ensi kerralla tarkkana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes994341Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743611095- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47881- 64871
- 64826
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna79823Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10817Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64796