Kultakauppias huijasi Hurghadassa

matkustaja

Mieheltä katosi Tapaninpäivänä valkokultainen kihlasormus snorklatessa. Päätimme teettää samanlaisen Hurghadassa, jotta saisimme sen edullisemmin kuin Suomesta. Sormus hankittiin El Daharin, hotelli Empiren edestä löytyvästä liikkeestä nimeltä Jewellery Prince Co. ja se valmistettiin päivän varoitusjalla. Kaupasta saimme kuitin, jossa ilmenee kauppahinta sekä se, että sormus on valkokultaa. Tänään Suomessa sormukseen mentiin laitattamaan päivämääriä ja kävi ilmi, että sormus on valkoiseksi rodinoitua keltakultaa... Ja mahtaako olla edes kultaa? Selviää kuulemma jollain happokokeella.

Jaa-a mitäs tehdään ja onko tehtävissä mitään? Onko kauppaa mahdollista purkaa enää? Ts. onko kenellekään muulle sattunut samaa? AInakin tiedoksi nyt kaikille Egyptin matkaajille ja kullan hankinnasta kiinnostuneille, että varmaankin kannattaa jo paikan päällä tarkistuttaa kullan oikeellisuus tai ostaa suosista Suomesta...

4

1778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiina

      näitä ihmisten murheita. Ihan väärää kultaa saitte. Voi voi sentään mikä vahinko. Kyllä nyt on elämä pilalla.

      • surffailija

        Miksi pitää olla noin sarkastinen?


    • kullanmuruset

      Kyllähän nyt olisi hyvä heristää sormea ja toitottaa suureen ääneen sitä, kuinka meillä täällä pohjolassa kaikki on aina sitä, miltä näyttää.

      Totuushan on kuitenkin se, että etelässä valkokulta on valitettavan usein rodinoitua keltakultaa (usein hyvinkin matalakaraattista, mutta kultaa kuitenkin). Onnellinen tilannehan teillä on, rodiumpinnoitteen voi uusia, tosin nuo kamat yleensä sisältävät aika roiman annoksen myös nikkeliä.. Rodinointiin törmää usein myös Italian, Kreikan, Kyproksen ja Turkin koruissa.

      Otappa toki yhteys Egyptin kuluttaja-asiamieheen ja kysy ehtoja kaupan purkamisesta. Voit saada aika hassun (ja naurua sisältävän) vastauksen.

      Mutta ettehän te siitä sormuksesta paljoa maksaneet? Joten vahinkohan ei voi olla suuri =) Siispä nyt teillä on sormus jo käynyt Ihan Oikealla Kultasepällä, joka varmasti osaa tehdä sellaisen sormuksen, kuin sen kuuluisikin olla.

      Tuo juttu kuuluu samaan sarjaan kuin nämä muutkin hölmöt; mun kadulta ostama 20 euron rolex ei käy, tämä hieno timantti onkin jotain ihan muuta, maailmanlaajuinen takuu mallorcanhelmille (jotka eivät ole koskaan vettä nähneetkään) koskee tasan sitä yhtä liikettä kaukana Välimerellä..

      Olen pahoillani siitä, että tämä on kitkerä kirjoitus, mutta mä olen aika monta kertaa saanut kuunnella nuo samat ruikutukset tiskin takaa..

    • niin niin

      kultaa jos oikein halajat niin siitä Egyptistä jonkun matkaa etelämmäksi esim arabi emiraatteihin niin alkaa kultakin olla kultaa. Tosi asiahan on että etelän kulta on sitä aitoa 14 karaatin, jos sitäkään. Ja toisekseen oppaat ovat siellä sitä varten että heiltä voi asioista kysellä. Ensi kerralla tarkkana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe