NOKIAN MANIPULOIDUT RENGASTESTIT

rengasmanipulointi

4.3.2016. Tähän loppui sitten minulla Nokia-renkaiden käyttö,
vaikka olen niitä kymmenisen vuotta käyttänyt. Koko Nokian
Johto veti satkutonnien optiot manipuloiduilla optio-tuloilla ja Vianorin
Toimitusjohtaja myös noin 120000 Euroa. Sitten julkisuudessa
kehdataan pahoitella testivilppiä.

Aivan laitonta toimintaa on kaikki nykyisin. Viekää Nokian Renkaat
minne haluatte, minä siirryn Continentaliin, Pirelliin tai Misukkaan.
Tosin niissäkin todennäköisesti huijataan kuluttajia.

Voiko Tekniikan Maailman Testeihinkään enää luottaa ? Istutaanko
Saunailloissa ? Onko voitelurahaa ? Testataanko renkaita jotka on
manipuloitu ? Ovatko testaajat päteviä ? Onko tehty turvallisuus-
selvitys ? Entä ruskeat kirjekuoret ?

Entä jos ostaa uuden Volkswagenin ja laittaa alle Nokia Renkaat,
on jo kaksinkertaisen huijauksen kohde. Toinen ei liene edes katsastus-
kelpoinen ja toinen on täysin optio-manipuloitu.

10

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyään..eri..kuvio

Tuo on käsittääkseni jotain vanhaa juttua joka on vasta nyt tullut median tietoon. Ilmeisesti joskus aikoinaan rengastehtaat pystyivät itse lähettämään renkaat testeihin. Nämä renkaat olivat sitten viimeisen päälle laitettu "kisakuntoon".

Tällaisesta käytännöstä on käsittääkseni aikoja sitten luovuttu ja nykyään testeihin menee renkaat "kaupan hyllyltä", aivan kuten kuluttajille ja näitä renkaita ei ole mitenkään manipuloitu/käsitelty/paranneltu testejä varten.

• TurhaSyyttääNokiaa

Kuten tänään on mediassa kerrottu rengastestien " tuunaaminen " on ollut renkaanvalmistajien keskuudessa ihan yleinen käytäntö. Nokia nyt vaan jäi kiinni vilpistä.

• Harvoin on renkaat samat mitkä joulu tammikuussa tehtaalta annetaan testiin, kuin on syksyllä myyntiin tulevat. Että testi uskovainen ei kannata olla. Jos halpiksia ei oteta mukaan on muut renkaat ihan käyttökelpoisia.

• Hyvät-renkaat
        TurhaSyyttääNokiaa kirjoitti:

Kuten tänään on mediassa kerrottu rengastestien " tuunaaminen " on ollut renkaanvalmistajien keskuudessa ihan yleinen käytäntö. Nokia nyt vaan jäi kiinni vilpistä.

Kertoohan sekin jotain että jos kaikki muutkin ovat "tuunanneet" renkaansa "kisakuntoon", niin silti Nokialainen on pärjännyt.

• hcvgfsdesaa

Älä usko lehtijuttuihin osta vaan mitkä tuntuu sillähetkellä sopivilta ja suht edullisilta. Renkaat ovat kaikki melko hyviä (paitsi kiinalaiset) .Kaikki valmistajat käyttää kaikki markkinointikikkansa hyväkseen. Vai luuletko että nokia on ainoona hiukka oikassu?

• vee40

Kohta Volvo jää kiinni turvallisuushuijauksesta, ja sitten joku Toyota voittaa. Katsotaan.

• witunpässit

Mä en käytä enää renkaita ollenkaan, koska kaikki merkit on huijanneet.

• Kjell.Y.Pippelström

Mutta kumi on aivan ihanaa...

• tilausperuttu

Se, mitä tässä odotellaan, on TM:n kanta asiaan. Mistä ovat renkaansa hankkineet ym. Joku väitti, että "nykyisin ostetaan kaupasta". Onko näin? Onko TM mukana huijauksessa? Milloin TM puhuu asiasta?

• holsethx50

Siitähän oli jo juttua että osa renkaista kaupasta ja osa niitä tuunattuja tehtaalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      142
      5324
    2. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      181
      3272
    3. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3121
    4. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      89
      2587
    5. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      48
      2329
    6. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      21
      2161
    7. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      184
      1776
    8. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1709
    9. Bussipysäkki katos!

Mitäpä mieltä uudesta katoksesta?
      Suomussalmi
      73
      1605
    10. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      48
      1595
    Aihe