miksi miksi

khyf5jguy

toyota ave aina testi jumbo. onko siinä jokin vika. kertokaaa.

35

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkiSenTietää

      Avessa ei ole mitään hyvää ominaisuutta, näin simppeli asia se on.

      • 2024

        Minä taas olen kiinnostunut mitä katsastusmies sanoo. Tähän mennessä on aina sanonut, että tervetuloa ensi vuonna uudelleen D


    • Paska_kinneri

      Voi vittu alkaa trolleilta olla lääkkeet vähissä ku on kela korvauksia leikattu!!!

    • GermanEngineerin

      Avensis on perusrakenteeltaan pitkälti yli kymmenvuotias. Uudet isot sedanit kuten Mondeo ja Passat ovat koriltaan isompia ja jäykempiä, mutta silti kevyempiä. Tässä yksi perussyy miksi Avea ei voi verrata luokan parhaimpiin autoihin.
      Samoin vanha korirakenne ei mahdollista hybridiä tai nelivetoa. Kumpainenkin optio löytyy esimerkiksi Passatista.
      Samoin moottoripuolella Tojon vaparit ovat vanhentuneet käsiin. Tehokäyrä ja kulutusarvot jäävät pahasti turbokoneiden jalkoihin.
      Avensiksen faceliftiksi jäänyt uudistaminen toi lähinnä pitkän listan elektroisia lisävarusteita koska paljon muuta vanhalle kopalle ei voi tehdä. Näiden lisävarusteiden laatu ja toimivuus ei ole käytännön kokemusten mukaan kovin korkealla tasolla.
      Summattuna: 90-luvun auto ei pärjää vertailussa 2010-luvulla suunnitelluille. Niin yksinkertaista tämä on. Tekniikka kehittyy, Avensis ei.

      • Fisherr

        Siinähän se edellä tulikin pääosin kerrottua, mutta myös aika on muuttunut keskinkertaisuus ei enää riitä. Ottaisitko itse muijaksi keski-ikäisen mitäänsanomattoman näköisen harmaa lepakon. Et varmaankaan, joten autoksesikaan et voi toitsia valita.


      • Ainoastaan.Avensis
        Fisherr kirjoitti:

        Siinähän se edellä tulikin pääosin kerrottua, mutta myös aika on muuttunut keskinkertaisuus ei enää riitä. Ottaisitko itse muijaksi keski-ikäisen mitäänsanomattoman näköisen harmaa lepakon. Et varmaankaan, joten autoksesikaan et voi toitsia valita.

        Onko tullut kenkää Toyotan leivistä kun noin katkeraa uhoa ja uikutusta tarjoat maailman ykkösmerkin automallista? Avensis kuitenkin on hintaluokkansa suosituinta kärkeä ollut jo syntymästänsä asti Suomessa. Passat taas on ollut vikaisen auton maineessa niinkuin Mondeokin. Toyota on ollut saksalaisen laatu ja luotettavuusraportin kärjessä vuodesta toiseen kun Vw rämpii nöyryyttävästi viimeistä edellisenä ansionsa mukaan. Mitä siihen keski-ikäiseen "muijaan" tulee niin monissa tutkimuksissa keski-iässä nainen on parhaimmillaan. Avensiksen voisin autokseni valita edelleen, mutta Passsat ainakin jäisi kauppaan kun en haluaisi tulla huijatuksi enkä koekaniiniksi ja taistelemaan varsin tunnetuiksi tulleista maailman laajuisista ongelmista. Miksi haluaisin? Avensis säilyttää arvonsakin parhaiten,tutkitusti.


      • Äläpä_liioittele
        Ainoastaan.Avensis kirjoitti:

        Onko tullut kenkää Toyotan leivistä kun noin katkeraa uhoa ja uikutusta tarjoat maailman ykkösmerkin automallista? Avensis kuitenkin on hintaluokkansa suosituinta kärkeä ollut jo syntymästänsä asti Suomessa. Passat taas on ollut vikaisen auton maineessa niinkuin Mondeokin. Toyota on ollut saksalaisen laatu ja luotettavuusraportin kärjessä vuodesta toiseen kun Vw rämpii nöyryyttävästi viimeistä edellisenä ansionsa mukaan. Mitä siihen keski-ikäiseen "muijaan" tulee niin monissa tutkimuksissa keski-iässä nainen on parhaimmillaan. Avensiksen voisin autokseni valita edelleen, mutta Passsat ainakin jäisi kauppaan kun en haluaisi tulla huijatuksi enkä koekaniiniksi ja taistelemaan varsin tunnetuiksi tulleista maailman laajuisista ongelmista. Miksi haluaisin? Avensis säilyttää arvonsakin parhaiten,tutkitusti.

        Eipä tuossa ollut mitään uhoa eikä rämpimistä, vaan todettu asiallisesti Avensiksen nykytila suhteessa kilpailoihin.
        Ainut uhon tai kiihtymyksen sävyttämä kommentti on juuri tämä sinun.


      • Avensis.luotettavin
        Äläpä_liioittele kirjoitti:

        Eipä tuossa ollut mitään uhoa eikä rämpimistä, vaan todettu asiallisesti Avensiksen nykytila suhteessa kilpailoihin.
        Ainut uhon tai kiihtymyksen sävyttämä kommentti on juuri tämä sinun.

        Monesko VW oli saksalaisessa Laatu ja luotettvuusraportissa? Monesko oli Toyota? Kerro kaikille, tiedät varmasti. Minulle se ainakin olisi tärkein syy valintaa tehdessä. Muut ominaisuudet ovat makuasioita.


      • KilpailijoihinMyös

        "Samoin moottoripuolella Tojon vaparit ovat vanhentuneet käsiin. Tehokäyrä ja kulutusarvot jäävät pahasti turbokoneiden jalkoihin. "
        Eikä pelkästään turbokoneiden. Vaan myös Japanilaisten kilpailijoiden vapaasti hengittävien moottoreiden jalkoihin on Toyota jäänyt.

        Hitaat autot eivät yleensä pääse palkintosijoille.


      • Tosikupla
        Avensis.luotettavin kirjoitti:

        Monesko VW oli saksalaisessa Laatu ja luotettvuusraportissa? Monesko oli Toyota? Kerro kaikille, tiedät varmasti. Minulle se ainakin olisi tärkein syy valintaa tehdessä. Muut ominaisuudet ovat makuasioita.

        Et sitten kyennyt selvään kysymykseen antamaan rehellistä vastausta? Trollihan ei tietenkään pysty muuhun kuin trollaamiseeen!


      • Toyotaykkönenjälleen
        Fisherr kirjoitti:

        Siinähän se edellä tulikin pääosin kerrottua, mutta myös aika on muuttunut keskinkertaisuus ei enää riitä. Ottaisitko itse muijaksi keski-ikäisen mitäänsanomattoman näköisen harmaa lepakon. Et varmaankaan, joten autoksesikaan et voi toitsia valita.

        Trollia masentaa että Toyota on MAAILMAN eniten myyty automerkki!.


    • sfsfdfd

      Ottaisitko sinä kaveripiiriisi yhtä typerän ja sivistymättömän tyypin kuin tämän ketjun aloittaja ja kaikki toyotaa haukkuvat jatkot kirjoittanut on.

      • Vainfaktaa

        Mitä haukkumista GermanEngineeringin tekstissä oli? Aika analyyttinen insinöörivastaus avauksen kysymykseen. Ei mielipidettä vaan kylmää mitattavissaolevaa faktaa.
        Sano mikä osuus olisi haukkumista tai virheellistä tietoa?


      • Tyhmälle.tiedoksi
        Vainfaktaa kirjoitti:

        Mitä haukkumista GermanEngineeringin tekstissä oli? Aika analyyttinen insinöörivastaus avauksen kysymykseen. Ei mielipidettä vaan kylmää mitattavissaolevaa faktaa.
        Sano mikä osuus olisi haukkumista tai virheellistä tietoa?

        Kun itse vastaa omaan provoonsa niin "faktaahan" se silloin on!


      • Mikämeniväärin
        Tyhmälle.tiedoksi kirjoitti:

        Kun itse vastaa omaan provoonsa niin "faktaahan" se silloin on!

        No sanopa sitten mikä faktoista on väärin. Avensiksen ikä? Teholukemat? Mitat? Hybridi? Neliveto? Paino?
        Sano ihmeessä jos kirjoituksessa on asiavirheitä.


    • Hhhgkknj

      On varmaa että Avensis ei enää koskaan jää vertailussa jumbosijalle. Sen valmistus loppuu heti kun Toyota saa uuden CrossOverin markkinoille. Suomeen ja Baltiaan tarjotaan lisäksi Camryjä Pietarin tehtaalta. Muut Euroopan maat eivät ota venäläisiä autoja myyntiin niinkauan kun Venäjä miehittää osaa Ukrainasta.

      • Valinnan.vapaus

        Miksi pitäisi ostaa saksalaisia autoja kun ne tappoivat kuusi miljoonaa juutalaista? Huom! kuusi miljoonaa!!!


      • Teper
        Valinnan.vapaus kirjoitti:

        Miksi pitäisi ostaa saksalaisia autoja kun ne tappoivat kuusi miljoonaa juutalaista? Huom! kuusi miljoonaa!!!

        Tyynenmeren sodassa toisessa maailmansodassa Japsit Thaikkujen kanssa tappoi yli 25 000 000 siviiliä, et ei oikee japsikikkare kiinnosta.


      • juutalaisen_auto
        Valinnan.vapaus kirjoitti:

        Miksi pitäisi ostaa saksalaisia autoja kun ne tappoivat kuusi miljoonaa juutalaista? Huom! kuusi miljoonaa!!!

        Saksalaiset autot tappoivat 6 miljoonaa juutalaista? Tuskin! Kaikenmaalaisissa autoissa kuolee ateisteja, juutalaisia, kristittyjä, muslimeita, hinduja ja mitäniitänyton!
        Jos yritit kertoa jotain muuta, opettele ensin kirjallista ilmaisua ennen kuin avaudut julkisilla keskustelupalstoilla.


      • Lopeta.venkoilu
        juutalaisen_auto kirjoitti:

        Saksalaiset autot tappoivat 6 miljoonaa juutalaista? Tuskin! Kaikenmaalaisissa autoissa kuolee ateisteja, juutalaisia, kristittyjä, muslimeita, hinduja ja mitäniitänyton!
        Jos yritit kertoa jotain muuta, opettele ensin kirjallista ilmaisua ennen kuin avaudut julkisilla keskustelupalstoilla.

        Pitää korjata. Saksalaisen kansanauton "isän" toimesta kaasutettiin kuusi miljoonaa, pääasiassa juutalaista siviiliä hengiltä, eli tappoivat kaasukammioissa. Oliko ymmärrettävä ilmaisu?


      • tunne_historia
        Lopeta.venkoilu kirjoitti:

        Pitää korjata. Saksalaisen kansanauton "isän" toimesta kaasutettiin kuusi miljoonaa, pääasiassa juutalaista siviiliä hengiltä, eli tappoivat kaasukammioissa. Oliko ymmärrettävä ilmaisu?

        Pientä parannusta tuli lmaisuun, mutta edelleen sisältää pahan asiavirheen kun puhutaan kuka autoja tekee!
        "Saksalaisen kansanauton "isän" toimesta kaasutettiin kuusi miljoonaa,.."
        Sen kaasuttajan toimesta ei tehty yhtään autoa, mutta hänen toimeksiannostaan Ferdinand Porsche teki prototyypit kansanautosta paljon ennen juutalaisten tuhoamista. Hitler oli jo vainaja kun henkilöautojen massatuotanto aloitettiin.
        Vain täydellinen typerys liittää yhteen juutalaisten tuhoamisen ja nykyaikaisen autoteollisuuden. Sama juttu japanilaisen raiskaavan, orjuuttavan ja surmaavan hirmuhallinnon kanssa.


      • hiluixi
        tunne_historia kirjoitti:

        Pientä parannusta tuli lmaisuun, mutta edelleen sisältää pahan asiavirheen kun puhutaan kuka autoja tekee!
        "Saksalaisen kansanauton "isän" toimesta kaasutettiin kuusi miljoonaa,.."
        Sen kaasuttajan toimesta ei tehty yhtään autoa, mutta hänen toimeksiannostaan Ferdinand Porsche teki prototyypit kansanautosta paljon ennen juutalaisten tuhoamista. Hitler oli jo vainaja kun henkilöautojen massatuotanto aloitettiin.
        Vain täydellinen typerys liittää yhteen juutalaisten tuhoamisen ja nykyaikaisen autoteollisuuden. Sama juttu japanilaisen raiskaavan, orjuuttavan ja surmaavan hirmuhallinnon kanssa.

        Mutta siihenhän terot aina vetoaa palvoohan terot isistäkin koska isis suosii hiluxia


    • safd

      se just on ei mitää ongelmaa ni keksimällä keksitää jotai

    • Viattomuudella_ei_pärjää

      Ei Avensiksessa varsinaista vikaa ole. Sen ominaisuudet vain eivät ole testeissä mukana olleiden kilpailijoiden tasolla. Keskinkertaisuudella ei pärjää parempia vastaan. Tässä ketjussa on jo ruodittu analyyttisellä otteella ominaisuuksia, joissa Avensis on jälkeenjäänyt, joten ei niistä sen enempää.

      Luotettavuuden mainettahan Toyotat toki kantavat edelleen, olipa siihen aihetta tai ei. Testeissä ei luotettavuutta mitata, joten Avensis ei pääse sillä testeissä loistamaan.

      • das.vilppi

        Jenkkitesteissä kävi ilmi että VW huijaa saksalaisella täsmällisyydellä. Siitä VW -fanaatikot ovat hiljaa kuin kusi sukassa, vaikka se on autoteollisuudessa kaikkien aikojen suurin ja kalliimmaksi käyvä petos.


      • Riskiostos

        AutoBildin laatu ja luotettavuusraportissa on laatua ja luotettavuutta mitattu hyvin laaja-alaisesti vuosikaudet, jossa Toyota on ylivoimaisesti useimmin ollut piikkipaikalla. VW oli viimeisessä raportissa toiseksi viimeinen enne surullisen kuuluisaa Fiatia. Masentava tulos volkkarille. Tosin se on täysin linjassa medioissakin mainittujen volkkarin isojen laatuongelmien kanssa ja vastuusta niiden nihkeään suhtautumiseen.


      • Peräkylän_Arska

        Ja sitten se, että Avensis korvataan Euroopan markkinoilla pitkään PSA :n kanssa kehitetyllä Proavella, silloin alkaa testimenestystä pukata toiseen tapaan kuin nykymalleilla. Tulee hybridit ja nelivedot, ihan kuin muissa kilpailijoissa.


    • RoskatestitRoskalehdissä

      Ei minun testeissäni, mutta minulle ei olekkaan toimitettu testiin tavallisen mallin sijasta parasta mallia, ei erikoisrakenteisilla renkailla eikä mitään muutakaan. Arviointiperusteena oman tarpeen mukainen kriteeristö, ei trendipetterin muotikotkotukset ja minulle tarpeettomat ominaisuudet tai ainakaan en niistä maksa mitään eli 0 pts arvoisia. Tekninen luotettavuus on yksi tärkeä kriteeri hinnan lisäksi.
      Kuka ostaa näitä testejä tekeviä roskalehtiä? Viimeistään rengaskohun jälkeen pitäisi viimeistään ymmärtää "ilmaisen lounaan" vaikutukset juttuihin.

      • 2024

        Todellinen testi on se kun 365 päivää vuodessa - joku päivä pois, käy sillä kulkineella hoitamassa asioitaan ja palaamaan paikkaan A takaisin.
        Sitten sillä välissä on se päivä kun käydään konttorilla ja haalaripukuinen henkilö leimaa A4 paperin, toivottaen samalla tervetuloa jälleen vuoden päästä uudelleen.
        Nuo vaatimukset kun autoni täyttää nikottelematta, niin se riittää minulle oikein hyvin:)


      • Ainatojo
        2024 kirjoitti:

        Todellinen testi on se kun 365 päivää vuodessa - joku päivä pois, käy sillä kulkineella hoitamassa asioitaan ja palaamaan paikkaan A takaisin.
        Sitten sillä välissä on se päivä kun käydään konttorilla ja haalaripukuinen henkilö leimaa A4 paperin, toivottaen samalla tervetuloa jälleen vuoden päästä uudelleen.
        Nuo vaatimukset kun autoni täyttää nikottelematta, niin se riittää minulle oikein hyvin:)

        Ja noita vaatimuksia ei täytä mikään muu merkki kuin Toyota. Toyotan laatuylivoima on huikea, Avessa se myös todella näkyy, vanhakin ja paljon ajettu on uusia Volkkareita luotettavampi.


    • Teronrimamatalalla

      "Sitten sillä välissä on se päivä kun käydään konttorilla ja haalaripukuinen henkilö leimaa A4 paperin, toivottaen samalla tervetuloa jälleen vuoden päästä uudelleen."
      Tojo on just se oikea auto terolle jonka autoilun kohokohta on se kun saa leiman vuodeksi eteenpäin.
      Meillä muilla on paljon korkeammat vaatimukset autolle ja katsastus vain tylsä rutiini.

      • PellinKäikäle

        Sen verran tero epäilee rukkiaan itsekkin, että käy ennen katsastusta tojohuollon katsastusremontissa hintaa 400 egee. Eikä mee sittekä aina läpi leimasta, tonnilla on jo varmempaa, mikäli toipan hitsari ei oo saikulla. Meidän firma teki ennen rännejä ihmisille taloihin suoraan autossa olevalla prässillä, sitten huomattiin, että tojon helmapeltiä menee metrimääräisesti paljon paljon enemmin ja vaihdettiin tuotetta. Nyt tehdään tojon helmapeltiä ja hyvin menee.


      • Pysytäänasiassa
        PellinKäikäle kirjoitti:

        Sen verran tero epäilee rukkiaan itsekkin, että käy ennen katsastusta tojohuollon katsastusremontissa hintaa 400 egee. Eikä mee sittekä aina läpi leimasta, tonnilla on jo varmempaa, mikäli toipan hitsari ei oo saikulla. Meidän firma teki ennen rännejä ihmisille taloihin suoraan autossa olevalla prässillä, sitten huomattiin, että tojon helmapeltiä menee metrimääräisesti paljon paljon enemmin ja vaihdettiin tuotetta. Nyt tehdään tojon helmapeltiä ja hyvin menee.

        Olen samaa mieltä, tilastoissa ei näy ne remontit ennen katsastusta ja ainakin omalla kohdallani niitä on ollut ja paljon. Ei Toyotaa enää valmisteta Japanissa eikä edes varaosat ole japanilaisia eli kuinka monella tojon omistajalla valmistenumero alkaa JT-kirjaimilla, epäilen, ettei kovinkaan monella. Eli autot valmistetaan Tsekeissä, englannissa, Etelä-Afrikassa, Turkissa jne. ja varaosat eivät todellakaan ole japanilaista alkuperää. Turhaa kiistellä ja tällä palstalla täysin naurettavaa, mitä hirmutöitä mikäkin maa on tehnyt, ei liity autoihin millään tavalla, eikä ketään kiinnosta, millä periaatteella kukakin autonsa ostaa.


      • 2024

        Sitä minäkin pelkään kun joku päivä on luovuttava tästä alkupään Avensiksesta. Mitä mahtaa olla tarjolla, joka yltää tälle tasolle luotettavuudessa.
        Tiedoksi kaikille vanhojen autojen omistajille: nykyisin kannattaa hakea ensin konttorilta lista ja vasta sitten aloittaa korjaaminen.
        Ennevanhaan siis vuosikymmeniä sitten kun sait korjauskehotuksen ja palasit sitten uusintakatsastukseen, niin ne jumalat aloittivat sen katsastuksen alusta ja taas löytyi jotain laitettavaa. Sitten taas uusi kierros...
        On tässä tapahtunut sentään jotakin parannusta sillä rintamalla. Tevehtivät kohteliaasti ja tarjoavat jopa kahvia keksien kera.
        Ne jotka muistavat nuo katsastuskäynnit vuosikymmenten takaa ymmärtävät varmasti vanhemman teron leimalle antaman arvon.


    • HuvittavaaTouhua

      Hurjasti Toyota mainostaa katsastus tarkistuksiaan. Kyllä se tietysti niinkin on, että käytännössä terot vie sen tojohuoltoon katsastukseen ja sieltä sitten katsastukseen. Useimmiten toisella yrittämällä menee joka citikat leimasta läpi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe