Sims 3 ei toimi

hinnni

Aijemmin siis peli on toiminut moitteettomasti mutta nyt on tullut ongelmia. Kun käynnistän pelin, näyttö muuttuu mustaksi ja hiiri vain lataa ja lataa. vaikka odottaisi tunninkin niin mitään ei tapahdu vaan lopulta pitää sulkea koko kone että peli (tai siis tuo musta näyttö) sulkeutuu.
Sama jos koitan poistaa peliin asentamiani vaatteita tai esineitä. Aluksi kysyy normaalisti, tahdonko varmasti poistaa kyseisen tavaran mutta kun valitsen "kyllä" aukeaa pienempi musta ruutu ja hiiri taas vain lataa. Jos tuplaklikkaan ruutua, tulee ikkuna jonka mukaan "Sims 3 ei vastaa" ja sitten voi joko odottaa ohjelman vastaamista (jota taas voi tuntikaupalla odottaa mutta mitään ei tapahdu) tai sulkea ohjelman.

Koneen sulkeminen tai levyn poistaminen ja takaisin asettaminen ei auta enkä uudelleenkaan haluaisi peliä asentaa. Osaisitteko neuvoa?

11

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simahtanut
    • hinnni

      Kiitoksia, Simahtanut. Kurkkasin tuon linkin ja latasin Crash Log Analyzerin, mutta mitään kaatumisilmoitusta siihen ei tule. Varmaan johtuu siitä ettei peli esim. sulkeudu itsestään tai heitä työpöydälle vaan itse joudun sen aina sulkemaan koska muuten tosiaan saisin varmaan maailman tappiin asti odottaa eikä mitään silti tapahtuisi.

      Voi olla että olen itse mennyt pahemman kerran sössimään jotakin. Latasin nimittäin esineitä peliin jonka jälkeen se hidastui huomattavasti ja poistelinkin sitten tavaraa oikein kunnolla. Olisinkohan poistanut jotain muuta siinä samalla mistä aiheutuu nyt tämä ongelma..

      • Simahtanut

        Ok. Itse latailen Mod The Simsistä (ja joskus harvoin The Sims Resourcesta) siksi, että sieltä ei minun tietääkseni saa mitään kovin ikävää koneelleen. Jotkut ladatut muutamista muista paikoista aiheuttaa Sims 3:n kohdalla monenlaista harmia, kuten tiedetään.
        Jos vahvasti epäilet poistaneesi jotain oleellista, niin kenties olisi sittenkin aika miettiä vakavasti joko uudelleen asentamista ja sitä ennen mahdollista korjausta vaikka päivityksen muodossa. Päivittäminen tuntuisi minusta mahdolliselta - ja sellaista joutuisi kai sitten kuitenkin harjoittamaan, jos joutuu asentamaan pelin uudelleen. Aika ujo olen kuitenkin viimeisen päivityksen osalta mitään kehumaan, kun en ole itsekään sitä omalle koneelleni ladannut. Se kun on kuulemma aiheuttanut ongelmia monelle pelaajalle. Tulee mieleen, että lataiskin jonkun hiukan vanhemman - mutta nämä on tietenkin vain minun pohdintojani, eikä välttämättä ollenkaan järkeviä juttuja.
        Minulle uudelleen lataaminen on ollut aina melko turvallista, kun teen sen levykkeeltä - ja päivitykset olen löytänyt toistaiseksi netistä ilman suurempia ongelmia. Originista en oikein tykkää, joten sitä en käytä kolmosen kanssa lainkaan.


    • hinnni

      Okei, kiitos taas. Voi olla paras sitten asentaa koko hoito uusiksi. Onko tuossa peruspelissä tai sen lisäosissa rajoitettu määrä asentamismahdollisuuksia? Kakkosessa kun muistaakseni ainakin oli kolmen kerran maksimi? Minulla siis on peli ihan levyllä.

      Koneeni on ilmeisesti päivittänyt valmiiksi tuon viimeisimmän päivityksen, sillä käynnistyssovelluksessa lukee "Versio 1.67" ja että peli on täysin päivitetty.

      • Simahtanut

        En ole itse huomannut minkäänlaisia asennuskertojen rajoituksia - mutta en ole kyllä sellaisia älynnyt edes epäillä. Olen sitä mieltä, ettei rajoituksia ole ja levykkeeltä voi ladata siihen asti, kun levyke (ja tietokone) kestää.
        Tässä vaiheessa en osaa muuta kuin toivottaa parasta mahdollista menestystä asennusten ja niiden jälkeisten käynnistysten kanssa. Pelitallennukset sun muut vain jonnekin talteen ja tuo seuraava vanha ohje minusta vaikuttaa edelleen aika hyvältä: http://fi.thesims3.com/game/patches/472073363
        Ellei peli sitten vieläkään toimi päivitysten jälkeen, niin voi kaivaa esiin ongelmien ratkaisukaavioita netistä ja/tai kysäistä vaikka Radolan sivuilta muilta pelaajilta asiasta. Kärsivällisyyttä ja onnea!


      • Simahtanut

        Ihan pieni lisäys - ja luultavasti turha. Varmaan huomasit kokeilla peliä ILMAN ladattavia? Jos peli toimii ilman niitä hyvin ja niiden kanssa ei ollenkaan, niin silloinhan vika on tasan tarkkaan niissä ladattavissa - mutta tuon tietenkin hyvin tiesitkin.


    • hinnni

      No nyt toimii! Ilman ladattavia en ollut kokeillut kun niitä ladattavia tuo ei antanut poistaa. En sitten tiedä miten meni näin kauan kekata että nehän voi poistaa muutakin kautta. :D Siirsin ne väliaikaisesti muuhun kansioon ja peli toimi taas. Sitten laittelin pikkuhiljaa takaisin niitä niin jossain vaiheessa peli taas lakkasi toimimasta eli vikana oli vaan ladattavien liian suuri määrä. Nyt täytyy koittaa minkä määrän ladattavia peli jaksaa pyörittää. Kiitoksia kovasti sulle kaikesta helpistä!

      • Simahtanut

        Tuota, ladattavien suuri määräkin voi vaikuttaa ihan kuten kerroit, mutta syynä voi olla myös yksi ainoakin viallinen. Itse kokeilisin pistää puolet kerrallaan kokeelle. (Jos jompi kumpi puolisko toimii, niin vika lienee siinä toisessa puolessa.) Toimimaton osa vuorostaan puoliksi ja niin edelleen. Aikaa menee melkoisesti käynnistellessä ja ladattavia siirrellessä, mutta lopulta on sitten syylinen tai syylliset selvillä.
        Ladattavien tarkistamiseen on myös olemassa joitakin ohjelmia, mutta niistä ei minulla ole SIms 3:n osalta kokemusta.


    • hinnni

      Juu tuota voisin kyllä vielä kokeilla!

    • Tiiz

      Minullakin on tuo ongelma, tosin nuo aikaisemmin mainitut neuvot eivät tehonneet. :-( Tämä juttu alkoi siis eilen aivan yht'äkkiä, enkä edes vähään aikaan ollut lataillut peliin mitään. Koitin siis siirtää ladatut eri kansioihin työpöydälle, mutta peli ei edelleenkään toiminut ... Tänään olen sitten tuskastellut tän ongelman kanssa koko päivän, ( En nyt ihan ! ) mutta ei oo selvinnyt tämä! Ajattelin uudelleenasentaa, mutta siinä kestää todella kauan, ja muutaman lisäosan levykin on kadoksissa! :D

      Aamupäivällä koitin tarkistaa ladattuni eräällä Dashboardilla, mutta ladatuissa ei ilmeisesti ollut mitään vikaa. (käsittääkseni?)
      Viimeinen vaihtoehto sitten kai on pelin uudelleenasentaminen. :o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      100
      1899
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1430
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1317
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      92
      1313
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1124
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      463
      997
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      918
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      852
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      836
    Aihe