Moottorikelkkailu

munpelto

Mikähän antaa täällä noille moottorikelkkailijoille oikeuden päristellä, missä haluavat?? Tiet ovat julkista kilpa-ajoa varten ja metsiä tampataan ilman lupia. Pelloista puhumattakaan.. Jos teillä on rahaa ostaa sille teini-ikäisellä klopille se murikka niin ostakaa samalla maata, missä päristellä.

18

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimim6

      Jus samaa mieltä kaikki laiton kelkkailu kiellettävä ajakaa kelkkareitellä

      • Pilvihattu

        :D ei muutako adressi pystöön


    • Pilvihattu

      Voi kuule ei se täälä auta uhota. Muutako käy asiallisesti puhuttaa joka ajaa pellollas. Ja kyllä kaikki kiva on kiellettävä. Mitään pärisevää ei nykyään saa harrastaa.

    • jukkapekkaj

      ajettava vain omilla mailla tai virallisilla kelkkareiteillä,jos ei ole omaa maata,niin ei pitäisi ostaa kelkkaakaan,miten näitä asiallisesti puhuttaa pimeässä ajetaan kypärä päässä ettei edes tunnista,no otetaan yhteyttä poliisiin.

      • Nallerkton

        On se kumma jos maallakaan eli täälä merijärvellä saa ennää ojanpenkkoja polokia. Mutta veikkaanpa että ei oo sulla olunna kakarana minkää näköstä pärisytintä muutako posket ni anna olla. Kyllä nämä kyläpolliisit tieetää. Kerran pysähöin yhen nyrkkiä puistavan seriffin puheille ni kyllä meni käet taskuu ja suu väpätti nii että paikat ropisi.


      • Nimim1

        Kaikesta uhosta huolimatta lainvastaista hommaa" Maastossa liikkuminen kelkalla vaatii aina maanomistajan tai maanhaltijan luvan, lisäksi Metsähallituksen kelkkaurilla tarvitaan Metsähallituksen uralupa. Erityislupaa ei tarvita virallisilla moottorikelkkareiteillä ja jääpeitteisillä vesialueilla liikuttaessa" Revi siitä!


      • mökkihöperöt
        Nallerkton kirjoitti:

        On se kumma jos maallakaan eli täälä merijärvellä saa ennää ojanpenkkoja polokia. Mutta veikkaanpa että ei oo sulla olunna kakarana minkää näköstä pärisytintä muutako posket ni anna olla. Kyllä nämä kyläpolliisit tieetää. Kerran pysähöin yhen nyrkkiä puistavan seriffin puheille ni kyllä meni käet taskuu ja suu väpätti nii että paikat ropisi.

        Tais sulla täristä vähän joka paikka Vanhatiellä prätkäkuski.


      • Jhooo

        Sen toki ymmärtän että ilman lupia ei tarvi ajaa ilman maan omistajan lupaa. Jaa että mikä kolisi?


      • Jhooo

        Tai siis tärisi?


      • mökkihöperöt
        Jhooo kirjoitti:

        Tai siis tärisi?

        Niin sulla väpätti


      • Jhooo

        Sitten vissiin väpäti jos niin väität.


      • nimim1
        Nimim1 kirjoitti:

        Kaikesta uhosta huolimatta lainvastaista hommaa" Maastossa liikkuminen kelkalla vaatii aina maanomistajan tai maanhaltijan luvan, lisäksi Metsähallituksen kelkkaurilla tarvitaan Metsähallituksen uralupa. Erityislupaa ei tarvita virallisilla moottorikelkkareiteillä ja jääpeitteisillä vesialueilla liikuttaessa" Revi siitä!

        Päivällä hinattiin toista kelkkaa pitkin pyörätietä tietääkseni pyörätiellä kaikilla moottoriajoneuviolla ajo kielletty?


      • mielensäpahoittaja44

        Kyllä minä mieleni niin pahoitin, kun kerran täälä päin pomppi kauris viljapellosa ja tallo vilijaa, eikös se ole viljapellon polokeminenki kielletty laissa?


    • mökkihöeröt

      Merijärven valtaenemmistö antaa oikeuden knnanvaltuustoa myöten.

      • mökkihöperöt

        Sorry, jäi u välistä, kunnanvaltuusto.


    • voivoi12344

      kyllähän se niin on että jos mulla ei oo, nii ei oo muillakaan.

    • metsänvartija

      Miksi haittaa moottorikelkasta.
      Maanomistajalta pitää olla lupa.
      esim. pellolla ajettaessa sinne muodostuu jääpoltetta, kun lumi pyntätään peltoon, lumivesi ei pääse keväällä sulaamaan maahan, kun on kova lumi päällä.
      Samoin keväällä ojissa vesi ei pääse virtaamaan jos lumi on pyntätty ojan pohjalle.
      Metsissä saattaa olla vielä matala taimikko, moottorikelkka katkoo, polkee taimet, pienet puut tai sinnekin muodostuu jääpoltetta.
      Voi olla muitakin haittoja, vesijohtolinjojen yliajettaessa jäätymisvaara, maa jäätyy syvemmältä, lumi ei ole enää niin suojaava, kuin kevyt lumi

      Suunnitelkaa moottorikelkkailijat virallisia reittejä. Neuvotelkaa maanomistajien kanssa, voisko heidän maittensa läpi ajaa yhtenäistä uraa.

      • munpeltoo

        Se ei ole siitä kiinni, ettei pellon reunassa ja ojissa saisi ajaa, mutta kannattaisi se lupa oikeasti käydä kysymässä.
        Minä odottelin kosseja juttusille, mutta sitten pitikin kääntyä ihan toiseen suuntaan.
        Tuossa on ennenkin ajettu ja ajetaan, mutta olisi se kaikille mukavinta, että olisi oikeat pelisäännöt tuohon turhaan pärinään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe