Harvoin tulee esiin säveltäjä Toivo Kärki ja hänen hengellinen kotitaustansa ja hänen laihialain pappila-lapsuuskotinsa.
Nuorena sain kuulla rovasti Frans Kärjen seurapuheitakin
kun Laihia oli naapuriseurakunta.
Evankeliset järjestivät Toivo Kärjen 100-vuotismuistolle konsertteja joissa useita hengellisiä sävelmiä joita ei ole aiemmin esitetty..
- Muistako vielä sen virren....
TOIVO KÄRKI
6
273
Vastaukset
Tässä linkki, joka jäi poit avauspuheenvuorostani.
http://yle.fi/uutiset/toivo_karjen_hengelliset_laulut_konsertiksi__noyran_ihmisen_pienimuotoista_uskoa/8199750?ref=leiki-uu- tutkiskele.vainen
PORISSA
konsertoitiin jo aiemmin näitä Toivo Kärjen kuorosävelillä.
Minulla on muistissa myös Kurviset, jotka äitinsä sukua Pietarista lähtien. Kummasti palautuu nuo vanhat muistot kuin kirjallisuudestakin luettuaan yhden niin pitää jatkaa...
Kun tapaa jonkun henkilön ja esittäydytään niin siitä alkaa....hmm... - jakolasku
No voi minä kun taas pikku likkana tunsin Toivon veljen Lapuan kihlakunnan tuomarin Uskon. Usko paistatteli ja rusketutti itseään Lapuan Latosaaren uimarannalla. Kaikkihan silloin jo tiesivät Uskon olevan Toivo Kärjen veli. Tukka kikkara kuten Toivolla.
- tutkiskellen.vaan
Usko Kärki oli myös henkilökohtainen tuttuni. Lapualla on edelleen
nimeä kantavia. Usein tulee esittäytyessä kysyttyä sukutaustoja ym. mielenkiinnosta ei retosteltavaksi. Asiat vaan palautuvat kun aloittaa esim. täällä keskustelun.
- katsomossa
KULKURIN MASURKKA
on TV:ssa esitettävä elokuva, joka alkoi juuri.
- Kerro omista mielitansseistasi ja elokuvista musiikkeineen.?
13.20 Kulkurin masurkka ELOKUVA
(Suomi 1958, 77') 1800-luvulle sijoittuva elokuva kulkurista ja hänen naisistaan. O: Aarne Tarkas. N: Sakari Jurkka, Elina Pohjanpää, Leena Häkinen, Mirja Karisto, Elina Salo, Assi Nortia. Mv. Ohjelmatekstitys (suomi) - kärki.media
KÄRJEN SUKU
näyttää jatkuvan ainakin tiedoston mukaan kun huomasin
nätin kaunottaren jolla ilmeisiä musikaalisia lahjoja...hmm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197