Mistäpuhutaan

Perämies

Suuresta kiinnostuksesta johtuen päätimme jatkaa ketjua yli 11000 käviän ketjua.

201

8881

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä itse

Jos jaksatte lukea niin kirjoittelen lystikseni kaiken moista enkä vaivaa teitä kommenteilla. jollette halua kommentoida. Kaikkeahan ei tarvitse kommnetoida. Ota kuitenkin asiaan kantaa jos katsot asian sitä vaativan. Toivoisin kuitenkin ettei asiattomia kommenteja tulisi. Kivaudestani olettekin saaneet jo tässä parissa viikossa näytteitä. Jos, lukija mittari pyörii entiseen tapaan niin tupruttelen teille tarinaa. jos ei muuta niin Puuta- Heinää.

• niinpä niin

Tuossapa ainekirjoituksen arvostelu järjestys, jolla kansakoulun alaluokalla ainetta arvosteltiin. 60- 70 sistä vähemmistöllä oli mahdollisuus jatkaa kansakoulua pidemmälle.Oli otettava työstä kiini. Niinpä pisteet tahtookin useasti osua väärään paikkaan ja pilkut unohtua. Kirjakkeetkin voivat heittää mukkelis makkelista. Tähän ketjuun voi rohkeasti kirjoitella myöskin ne henkilöt joilta pilkut unohtuvat. Muistelut ja arkipäivän kokemukset saman ikäisten kanssa on hauskaa luettavaa. Eipään tuo haitanne se pilkuun paikka.Kohan jostain pilkku löytyy !

• kirjoitusvirhe
        niinpä niin kirjoitti:

Tuossapa ainekirjoituksen arvostelu järjestys, jolla kansakoulun alaluokalla ainetta arvosteltiin. 60- 70 sistä vähemmistöllä oli mahdollisuus jatkaa kansakoulua pidemmälle.Oli otettava työstä kiini. Niinpä pisteet tahtookin useasti osua väärään paikkaan ja pilkut unohtua. Kirjakkeetkin voivat heittää mukkelis makkelista. Tähän ketjuun voi rohkeasti kirjoitella myöskin ne henkilöt joilta pilkut unohtuvat. Muistelut ja arkipäivän kokemukset saman ikäisten kanssa on hauskaa luettavaa. Eipään tuo haitanne se pilkuun paikka.Kohan jostain pilkku löytyy !

mutta joskus huvittaa, kun sattuu joku hassu kirjoitusvirhe, kuten tuolla eräässä ketjussa.
        Tarkoitus oli varmaan kirjoittaa 'ihmettelijä', mutta sanasta olikin tullut 'imettelijä.'
        Mielestäni kannattaisi kyllä tarkistaa tekstinsä, ennenkuin sen lähettää.

• Ei virheetön
        niinpä niin kirjoitti:

sanat mistä puhutaan kuulukin kirjoitettavaksi erikseen, eivät yhdyssanana.
        Ketjun aloittanut nimimerkki perämies, on joko kovin kiireinen, tai hän ei tiedä.
        Tuostakin voimme todeta, että kyllä huonostakin suomenkielestä saa selvän, vaikkakin kielioppinsa osaavan tekstiä on aina mukavampi lukea.Lienet kanssani samaa mieltä?

• täältä nähtynä

...todellakin ihan kiva!

• Itselleen
        täältä nähtynä kirjoitti:

...todellakin ihan kiva!

Vastasi

• Sama
        Itselleen kirjoitti:

Vastasi

Hyvää jatkoa.

• mihinsinänyt
        Sama kirjoitti:

Hyvää jatkoa.

Heitä nyt jotain kehiin, vaikka joku sitaatti!

• todella kivaa
        täältä nähtynä kirjoitti:

...todellakin ihan kiva!

Heitäppä volttia ja hyppele narua.

• aika kivaa
        todella kivaa kirjoitti:

Heitäppä volttia ja hyppele narua.

naruni hyppelee ja minä vaan volttaan. Mitäs siihen sanot?

• ja veri päähän.
        aika kivaa kirjoitti:

naruni hyppelee ja minä vaan volttaan. Mitäs siihen sanot?

No pääasihan on, jotta olet onnellinen ! Hyvää jatkoa vaan sinulle harrastuksesi parissa mitäs tähän muuta.

• 50 vuotta sitten
        Ei virheetön kirjoitti:

Ketjun aloittanut nimimerkki perämies, on joko kovin kiireinen, tai hän ei tiedä.
        Tuostakin voimme todeta, että kyllä huonostakin suomenkielestä saa selvän, vaikkakin kielioppinsa osaavan tekstiä on aina mukavampi lukea.Lienet kanssani samaa mieltä?

Luin erään suuren yrityksen johtajan tekstiä avasin vahingossa suuni virheistä. Papparainen vilkaisi olan yli ja totesi. Ei liikemiehillä ole aikaa stilisoida. Näinpä kait tässäkin, Toiset niittä ruumiita tekee, toiset niitä pesee. Eikö niin.

Pysyhän pulkassa !

• kuka
        Itselleen kirjoitti:

Vastasi

missä kohtaa.

• vahingossa
        mihinsinänyt kirjoitti:

Heitä nyt jotain kehiin, vaikka joku sitaatti!

Kävelin kiireessä ylitsesi ja ryhdyin huvittelemaan. Ei ollut tarkoitus.

• tapani
        Ei virheetön kirjoitti:

Kirjoitusvirheet ovat kieltämättä osoitus kirjoittajan koulussa saadun ja säilytetyn sivistyksen tasosta.

Kun jonkun tekstissä esiintyy vaikkapa kirjoitusasu "käviä" (p.o. kävijä), "tuleppa" (p.o. tulepa) tai "nimi merkki" (p.o. nimimerkki), sen perusteella moni jo tekee johtopäätöksiä kirjoittajasta - ainakin silloin, kun tuntee oikean kirjoitusasun.

Kirjoitusvirheiden osoittamisesta ei täällä pitäisi pahastua ja sitä pitäisikin harrastaa enemmän. Opiksihan huomautukset on useimmiten tarkoitettu.

• Helena04
        tapani kirjoitti:

Kirjoitusvirheet ovat kieltämättä osoitus kirjoittajan koulussa saadun ja säilytetyn sivistyksen tasosta.

Kun jonkun tekstissä esiintyy vaikkapa kirjoitusasu "käviä" (p.o. kävijä), "tuleppa" (p.o. tulepa) tai "nimi merkki" (p.o. nimimerkki), sen perusteella moni jo tekee johtopäätöksiä kirjoittajasta - ainakin silloin, kun tuntee oikean kirjoitusasun.

Kirjoitusvirheiden osoittamisesta ei täällä pitäisi pahastua ja sitä pitäisikin harrastaa enemmän. Opiksihan huomautukset on useimmiten tarkoitettu.

Ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe (sana tuokin muuten, kielioppi sanoi muistaakseni, että sanat kirjoitetaan erilleen, kun ensimmäinen on genetiivimuodossa, mutta noin tuo minulta vain putkahtaa!). Eli. Vaikkakin viestittelemme kirjallisesti, niin - minä ainakin - puhun. Toivottavasti en kuitenkaan kovin syvin rintaäänin. Ja kun puhutaan, keskustellaan, niin kukin meistä kirjoittaa siten kuin on tottunut kirjoittamaan. Kouluopit ovat säilyneet paremmin, jos olet työskennellyt niitä vaativissa tehtävissä ja jolloin on ollut tarvetta hakea viestittämisiinsä kenties myös lisäoppia. Toisaalta, toisille oikeakielisyys on luonteenominaista.

Minua eivät toisten oikeenkirjoitusvirheet häiritse. Omat kylläkin - joskus. Eivät myöskään pilkkujen puuttumiset. Hyvä tavaton, täällähän puhutaan, pakistaan, kukin omalla suullamme. Mitä tulee, Tapani, tuohon tulepaan kahdella p:llä, niin palstoilla näen sen mieluimmin kirjoitettavan juuri: tuleppa.
        Johtopäätökset kirjoittajasta teen aivan toisin perustein.

Entä häiritseekö murteella kirjoittelu ketään?

• Kirsikka
        tapani kirjoitti:

Myönnän, joskus tulee Suomen kieltä käyttäessä virheitä. Jos on pitkään käyttämättä kieltä, esim. sana "järkähtämättömyydessä" vie aikaa miettiä että tulee oikein.
        Lapsuudessa opittu kaksikielisyys taitaa vanhemmiten vähän kostautua äidinkielessä. Jos käyttää muita kieliä pitkään, en ole laisinkaan varma kieliasun oikeinkirjoituksesta.
        Niin Tapani, "tapani tulette tuntemaan", sanoi eräs Tapani.

• Helena04 kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen keskustelunaihe (sana tuokin muuten, kielioppi sanoi muistaakseni, että sanat kirjoitetaan erilleen, kun ensimmäinen on genetiivimuodossa, mutta noin tuo minulta vain putkahtaa!). Eli. Vaikkakin viestittelemme kirjallisesti, niin - minä ainakin - puhun. Toivottavasti en kuitenkaan kovin syvin rintaäänin. Ja kun puhutaan, keskustellaan, niin kukin meistä kirjoittaa siten kuin on tottunut kirjoittamaan. Kouluopit ovat säilyneet paremmin, jos olet työskennellyt niitä vaativissa tehtävissä ja jolloin on ollut tarvetta hakea viestittämisiinsä kenties myös lisäoppia. Toisaalta, toisille oikeakielisyys on luonteenominaista.

Minua eivät toisten oikeenkirjoitusvirheet häiritse. Omat kylläkin - joskus. Eivät myöskään pilkkujen puuttumiset. Hyvä tavaton, täällähän puhutaan, pakistaan, kukin omalla suullamme. Mitä tulee, Tapani, tuohon tulepaan kahdella p:llä, niin palstoilla näen sen mieluimmin kirjoitettavan juuri: tuleppa.

kirjoituksista teet muulla tavalla,miten.
        Miten jaottelet kirjoittajat, kerrotko ?

Minua ei ärsytä kielioppiviheet,ehkä hyväksyn ne ,koska kaiken aikaa teen niitä.
        Minua enemmän ärsyttää nikit ,joista ei tiedä,onko nainen vai mies,,koska vastauksiin voi vaikuttaa ,tietämällä.
        Myös nämä yhden sanan vastaukset (joskus paikallaan)mitkä eivät kerro juuri mitään.

Murteet eivät haittaa ja niitä virheitäkin tulee paljon , murteiden sekaan tulemisista.
        Joku erillainen,persoonallinen ,poikkeava viesti piristää ketjua ja se leikinlasku on kuin sokeria ripottelisi,nauraa kikattelen jollekin aivan pienelle kikalle.

• Helena04
        SkillaN kirjoitti:

kirjoituksista teet muulla tavalla,miten.
        Miten jaottelet kirjoittajat, kerrotko ?

Minua ei ärsytä kielioppiviheet,ehkä hyväksyn ne ,koska kaiken aikaa teen niitä.
        Minua enemmän ärsyttää nikit ,joista ei tiedä,onko nainen vai mies,,koska vastauksiin voi vaikuttaa ,tietämällä.
        Myös nämä yhden sanan vastaukset (joskus paikallaan)mitkä eivät kerro juuri mitään.

Murteet eivät haittaa ja niitä virheitäkin tulee paljon , murteiden sekaan tulemisista.
        Joku erillainen,persoonallinen ,poikkeava viesti piristää ketjua ja se leikinlasku on kuin sokeria ripottelisi,nauraa kikattelen jollekin aivan pienelle kikalle.

Meni taivaille tuo edellinen. Liian pitkä kirjoitus siis.

Niin, Skillan! (Kunpa nyt muistaisin jotain..)

Enhän minä mitään varsinaisia johtopäätöksiä tee kirjoittajista, käytin sanaa Tapanille, kun hän sitä käytti. Muutenkin kirjoitin vähän tiukanlaiseen sävyyn.

Mutta tosiasia on, että kyllähän me jonkinlaisen mielikuvan toisistamme täällä saamme kirjoitteluistamme. Ja sitten joittenkin kanssa "synkkaa" vain paremmin kuin toisten, siitä ei sovi mielestäni syyttää. Jonkun kirjoitteluun vastaa kenties vain yksi, mutta samaan voi useampikin vastata niin halutessaan, kuten usein on tehtykin. Peräänkuulutan kirjoituksissa sitä sydämensivistyneisyyttä. Myös leikinlaskua.
        Jaottelisinko kirjoittajia? En - luoja paratkoon! Mitenkä tuollainen tuli mieleesikään. (Jaottelua harrastanevat muut.)

Kanssasi olen täysin samaa mieltä siinä, että pieni leikinlasku tekee terää, avaa auringonpaisteen. Ja miten terveellistä kikattelu onkaan, saatikka kun ihan vatsaväänteitä saa!!
        Hymyillään siis nytkin, edes!

• Helena04 kirjoitti:

Meni taivaille tuo edellinen. Liian pitkä kirjoitus siis.

Niin, Skillan! (Kunpa nyt muistaisin jotain..)

Enhän minä mitään varsinaisia johtopäätöksiä tee kirjoittajista, käytin sanaa Tapanille, kun hän sitä käytti. Muutenkin kirjoitin vähän tiukanlaiseen sävyyn.

Mutta tosiasia on, että kyllähän me jonkinlaisen mielikuvan toisistamme täällä saamme kirjoitteluistamme. Ja sitten joittenkin kanssa "synkkaa" vain paremmin kuin toisten, siitä ei sovi mielestäni syyttää. Jonkun kirjoitteluun vastaa kenties vain yksi, mutta samaan voi useampikin vastata niin halutessaan, kuten usein on tehtykin. Peräänkuulutan kirjoituksissa sitä sydämensivistyneisyyttä. Myös leikinlaskua.
        Jaottelisinko kirjoittajia? En - luoja paratkoon! Mitenkä tuollainen tuli mieleesikään. (Jaottelua harrastanevat muut.)

Kanssasi olen täysin samaa mieltä siinä, että pieni leikinlasku tekee terää, avaa auringonpaisteen. Ja miten terveellistä kikattelu onkaan, saatikka kun ihan vatsaväänteitä saa!!
        Hymyillään siis nytkin, edes!

ja hymyillään,miks ei hymyiltäisi.

• hällä
        Kirsikka kirjoitti:

Myönnän, joskus tulee Suomen kieltä käyttäessä virheitä. Jos on pitkään käyttämättä kieltä, esim. sana "järkähtämättömyydessä" vie aikaa miettiä että tulee oikein.
        Lapsuudessa opittu kaksikielisyys taitaa vanhemmiten vähän kostautua äidinkielessä. Jos käyttää muita kieliä pitkään, en ole laisinkaan varma kieliasun oikeinkirjoituksesta.

Nykyaikaisissa koneissa on jo sisäistetty ohjelma, joka esittää kielioppilliset virheet samoin kuin kirjoutus virheet. En ainakaan minä katso vaivakse useasti edes uudelleen lukea teksitä, joka olen näille palstoille kirjottanut. Ainoastaan silloin jos tosiaan proju tehdään johonkin julkaisuun on se tietysti saatettava lähes painokuntoon.

• Helena04
        Kirsikka kirjoitti:

Kirsikka, mikä vihjaus tuo olikaan Tapanista?
        Onko tässä jotain odotettavissa, vai olenko liian utelias, anteeksi.

Palaan vielä hiukan oikeinkirjoitukseen. Svetitismiä (sanoa ruotsalaiseen tapaan) saattaa myös kirjoituksissamme vilahtaa ja mitäpä kaikkea muuta, vääriä sanajärjestyksiä jne. Kuitenkin, kaiketenkin ymmärrän palstakeskustelut vain keskusteluiksi, en varsinaiseksi painetuksi sanaksi.

(sanoo, jonka vaikutteet peräisin: äiti karjalainen, isä helsinkiläinen, varhaislapsuus Karjalassa ja Hngin ruotsinkielisellä alueella)

• Kirsikka
        Helena04 kirjoitti:

Kirsikka, mikä vihjaus tuo olikaan Tapanista?
        Onko tässä jotain odotettavissa, vai olenko liian utelias, anteeksi.

Palaan vielä hiukan oikeinkirjoitukseen. Svetitismiä (sanoa ruotsalaiseen tapaan) saattaa myös kirjoituksissamme vilahtaa ja mitäpä kaikkea muuta, vääriä sanajärjestyksiä jne. Kuitenkin, kaiketenkin ymmärrän palstakeskustelut vain keskusteluiksi, en varsinaiseksi painetuksi sanaksi.

(sanoo, jonka vaikutteet peräisin: äiti karjalainen, isä helsinkiläinen, varhaislapsuus Karjalassa ja Hngin ruotsinkielisellä alueella)

Ei mitään ihmeellisiä vihjailuja, ainoastaan pieni toive, ettei palstalle pesiintyisi pilkun viilaajia, siis oikein kirjoituksesta marmattavia
        tapauksia.

• sujunee
        Sama kirjoitti:

Hyvää jatkoa.

Teitillä?

• tutkiskelija
        Helena04 kirjoitti:

Juuri näin pyrki valistamaan KaidePuuta Helena, jonka kanssa toissailtamyöhnä keskusteli n. 22 - 23 välillä 50 chatissa.
        Tyyli oli todella niin samankaltainen, että ellei se ollut tämä Helena niin sitten kaksoisolentonsa.

Milloinkahan tuo "KaidePuu"-juttu tulee jälleen palstoille tovi aikaa sitten oltiin usean kirjoittajan voimin haastamassa "leivättömän pöydän ääreen."
        En halua otta edes kantaa - omituisia ovat nämä "mummot" - lievästi sanottuna omituisia !

• minä täällä

puhuttaisiin suuresta kiinnostuksesta, mutta en oikein ymmärrä mitä tuo 11000 siinä....?!?!?

• mikämikä

tuo 11000 on?

• juttu.
        mikämikä kirjoitti:

tuo 11000 on?

tässähän on vasta 1826 näkymätöntä tarinaa oisko tämä yksi ?

• lasku
        juttu. kirjoitti:

tässähän on vasta 1826 näkymätöntä tarinaa oisko tämä yksi ?

virhe 000000,1 nollathan ei merkkaa mitään eihän.

• mitä,,

sinä reppana et ymmärrä. Numerothan jatkuvat vielä 4`sesta. Hönttilässä onkin varattu sulle paikka tukioopetusta varten. Katsotaan siellä sitä sinun laskupäätäsi. Joohan.

• Älä eksy
        mikämikä kirjoitti:

tuo 11000 on?

Ketjussa parempaa uutta vuotta on siemen. 12.000 käyntikertaa ketjussa. Talonmies laitoi sinne valot, jotta osaat PÖNTTÖ sinne. Siis paina oikealta alhaalta olevaa seuraava tekstiä hiiren vasemmalla näppäimellä.Kysy lisää jos eksyt. Ota pipo pois silmiltä jotta näet paremmin.

• muukalainen illassa...
        Älä eksy kirjoitti:

Ketjussa parempaa uutta vuotta on siemen. 12.000 käyntikertaa ketjussa. Talonmies laitoi sinne valot, jotta osaat PÖNTTÖ sinne. Siis paina oikealta alhaalta olevaa seuraava tekstiä hiiren vasemmalla näppäimellä.Kysy lisää jos eksyt. Ota pipo pois silmiltä jotta näet paremmin.

Voisinkko, nää, mää rimmauttaa hälle?...

• juttu,,,

missä tosiaan on muut.

• Rakas

Tiplu, tiplu, tiplu, tiplu,

• pölhöin
        Rakas kirjoitti:

Tiplu, tiplu, tiplu, tiplu,

ei meitä noooooin paljon sentään tässäkään suvussa!

• Rakkaat pienet.
        pölhöin kirjoitti:

ei meitä noooooin paljon sentään tässäkään suvussa!

Karvapyllyni. Taas on kiitoksen aika. Nöyrin kiitos "TIPLUSTA" Tipluni, tipluni mun, olethan sinä mun............

• hosu

Avaushan on vasta tuote mainontaa. Hiukka etu ajassa. Tipluni. tipluni mun..............

• Uhri,,

Hah, hah, hah, hah.. Tipluni , tipluni mun.....

• pölhöin
        Rakkaat pienet. kirjoitti:

Karvapyllyni. Taas on kiitoksen aika. Nöyrin kiitos "TIPLUSTA" Tipluni, tipluni mun, olethan sinä mun............

Eihän se ole mitään nepotismia jos kerran tunnissa sukulaisiaan muistaa? Eihän, setä, ukki, isä, serkku, veli...?

• kohta 2000 käviää
        pölhöin kirjoitti:

Eihän se ole mitään nepotismia jos kerran tunnissa sukulaisiaan muistaa? Eihän, setä, ukki, isä, serkku, veli...?

tässäkin ketjussa Tipluni, tipluni mun.

• ????

Mun täytyy ainakin olla kellovahtina!
        Ei sitä koskaan tiedä, milloin kysytään.

• oletko unohtanut
        pölhöin kirjoitti:

Niin ettäkö "Mansikin tissiä varmaan tarkoitit"

• pölhöin
        oletko unohtanut kirjoitti:

Niin ettäkö "Mansikin tissiä varmaan tarkoitit"

Sinultako unohtui tämä käytösopas, se on Mansikin rinta ettäs tiedät!

• töitä..
        ???? kirjoitti:

Mun täytyy ainakin olla kellovahtina!
        Ei sitä koskaan tiedä, milloin kysytään.

Voisitko ystävällisesti tarkailla myös tuota lukija laskentaa. Se meille tärkeä. Kyllä sulle muistetaan ilmoittaa koska on ruokaaika. Älä huolehdi.

• Eihän.
        pölhöin kirjoitti:

Sinultako unohtui tämä käytösopas, se on Mansikin rinta ettäs tiedät!

Nämä mitään ymmärrä. Selkeä tukiopetuksen paikka. Eikö vaan sinunkin mielestäsi.

• ????
        töitä.. kirjoitti:

Voisitko ystävällisesti tarkailla myös tuota lukija laskentaa. Se meille tärkeä. Kyllä sulle muistetaan ilmoittaa koska on ruokaaika. Älä huolehdi.

Se nyt vaan on sillä lailla, että siihen en ole saanut koulutusta. Se vakanssi ei käy.
        Ja ruualle älä kutsu, liikakilot ahistaa muutenkin. Mä vaan tuijottelen kelloa.

• .........
        Eihän. kirjoitti:

Nämä mitään ymmärrä. Selkeä tukiopetuksen paikka. Eikö vaan sinunkin mielestäsi.

Joten ne kemut vaan pystyyn!
        Tukiopetusta annatte siinä sivussa.

• muukalainen illassa....
        hosu kirjoitti:

Avaushan on vasta tuote mainontaa. Hiukka etu ajassa. Tipluni. tipluni mun..............

Pelekkääkkönä polliisia, kaarasiko jo parkkipaikalle?

• muukalainen illassa.
        Uhri,, kirjoitti:

Hah, hah, hah, hah.. Tipluni , tipluni mun.....

pelekkeekkönä?...

• kun vanhetaan.
        ......... kirjoitti:

Joten ne kemut vaan pystyyn!
        Tukiopetusta annatte siinä sivussa.

No joo onhan täällä tuo kielimaisteri eiköhän täällä selvitä. Tuuhan kuitenkin poikkeamaan.

• oppi ojaankaada.
        kun vanhetaan. kirjoitti:

No joo onhan täällä tuo kielimaisteri eiköhän täällä selvitä. Tuuhan kuitenkin poikkeamaan.

Pitäsköhän meijän tilata sille leikkilääkärille uusi keitto kirja. Josko sieltä keksisi uusia rauhoittavia. Meinaan on tiedot sillä vähäb aikaiset. Mitäs mieltä ?

• asia
        oppi ojaankaada. kirjoitti:

Pitäsköhän meijän tilata sille leikkilääkärille uusi keitto kirja. Josko sieltä keksisi uusia rauhoittavia. Meinaan on tiedot sillä vähäb aikaiset. Mitäs mieltä ?

Laitettaisiinko me se Pölhöin jonkun peltipurkin kansssa seisoskelemaan johonkin kadun kulmaan. On se vähän säälittävän oloinen voisi purra raha ihmisiin. Jos ei sitten mitään saisikkan niin ainakin raitista ilmaa.

• pölhöin
        asia kirjoitti:

Laitettaisiinko me se Pölhöin jonkun peltipurkin kansssa seisoskelemaan johonkin kadun kulmaan. On se vähän säälittävän oloinen voisi purra raha ihmisiin. Jos ei sitten mitään saisikkan niin ainakin raitista ilmaa.

Täällä sitä taas on kuuliaisesti 'tehty työtä käskettyä'!

Multa on nyt sitten rahat loppu, tuokaa lisää jos tätä pestiä vielä jatkuu.
        Kaikkihan ne oli heti tämän peltipöntön kyljessä kiinni, tuskin sain minkkiturkin hihaa sen verran ylös, ettei karvat irronneet.
        Tämäkö se nyt tulee olemaan työrukkasten korvike?

Tervetuloa nyt vaan tänne meidän vihreiden joukkoon! On täällä teillekin jotain ruostumatonta, muutakin kuin kukkivat kielokunnaat.

Mitäs toitte tuliaisiksi? Arvaanpa, ettette ainakaan kovin väkeviä. :D

• Pöljä
        pölhöin kirjoitti:

Täällä sitä taas on kuuliaisesti 'tehty työtä käskettyä'!

Multa on nyt sitten rahat loppu, tuokaa lisää jos tätä pestiä vielä jatkuu.
        Kaikkihan ne oli heti tämän peltipöntön kyljessä kiinni, tuskin sain minkkiturkin hihaa sen verran ylös, ettei karvat irronneet.
        Tämäkö se nyt tulee olemaan työrukkasten korvike?

Tervetuloa nyt vaan tänne meidän vihreiden joukkoon! On täällä teillekin jotain ruostumatonta, muutakin kuin kukkivat kielokunnaat.

Mitäs toitte tuliaisiksi? Arvaanpa, ettette ainakaan kovin väkeviä. :D

Totta kai ostettiin tuliaisia. Jouduttiin vaan jättämään laukut vielä Olympia terminaaliin säilytykseen. Veijo saatettiin pelipaikkaan. Se piti viedä Hotelli Presidentissä olevalle Casinolle. Se voitti laivalla pokerissa kasan 20 centisiä. Väitti, että nyt on kerrankin voittoputki päällä. Haetaan laukut säilöstä huomenna ja katsotaan mitä on tullut ostettua.

• pölhöin
        Pöljä kirjoitti:

Totta kai ostettiin tuliaisia. Jouduttiin vaan jättämään laukut vielä Olympia terminaaliin säilytykseen. Veijo saatettiin pelipaikkaan. Se piti viedä Hotelli Presidentissä olevalle Casinolle. Se voitti laivalla pokerissa kasan 20 centisiä. Väitti, että nyt on kerrankin voittoputki päällä. Haetaan laukut säilöstä huomenna ja katsotaan mitä on tullut ostettua.

Avatkaas jo sitä tuliaiskapsäkkiä, voin sitten jatkaa peltipöntön kanssa seisoskelua jonkun aikaa, nimittäin tää takki jonka ensimmäinen rouva mulle anto, on sen verran komee.

• Dumppi
        pölhöin kirjoitti:

Avatkaas jo sitä tuliaiskapsäkkiä, voin sitten jatkaa peltipöntön kanssa seisoskelua jonkun aikaa, nimittäin tää takki jonka ensimmäinen rouva mulle anto, on sen verran komee.

Kuule mull on Riga balsamia-tosi jytyä ainetta suoraan Riika Riministä. Ei tartte kun pikarin naukkasee niin tunnelmasta ei tiedä mittään ja siihen kaffeet päälle. On siinä semmoset yrtit balsamissa. Tää balsami olis hyvä olla sunkin kapsäkissä niin jo järki sinutkin yllättäis.

• pölhöin
        Dumppi kirjoitti:

Kuule mull on Riga balsamia-tosi jytyä ainetta suoraan Riika Riministä. Ei tartte kun pikarin naukkasee niin tunnelmasta ei tiedä mittään ja siihen kaffeet päälle. On siinä semmoset yrtit balsamissa. Tää balsami olis hyvä olla sunkin kapsäkissä niin jo järki sinutkin yllättäis.

jymy-yllätys, jos se järki vielä palais, niin kauan olen taas tämän suvun orjana ollut.

Eikä kukaan ole lisää rahaakaan jaettavaksi tuonut. Ohikulkijat jo alkavat pitempään katsella minkkiturkkista peltipränikän kanssa seisoskelevaa miehenläntää. Eikä edes Veijolle 20 senttisiä ole antaa.

Sitä Balsamia voisin testailla, itsellä onkin nyt toista balsamia alla, nimittäin Tiikeri-balsamia. Vois siinä syntyä uudenlainen tuoksujen sinfonia, sanokin Veijolle kun näet, että ottaa nuottipaperia följyyn! Pyyhitään sillä sitten vaikka kyyneleitä jos ei muuta synny.
        En täällä nyt enää montakaan vuorokautta tällä kertaa seisoskele, paitsi jos hyvin rahaa tuotte.
        Se on nyt ratkaisuvaiheissaan tämä sukulaisuus.

• Ryypätään salaa
        pölhöin kirjoitti:

jymy-yllätys, jos se järki vielä palais, niin kauan olen taas tämän suvun orjana ollut.

Eikä kukaan ole lisää rahaakaan jaettavaksi tuonut. Ohikulkijat jo alkavat pitempään katsella minkkiturkkista peltipränikän kanssa seisoskelevaa miehenläntää. Eikä edes Veijolle 20 senttisiä ole antaa.

Sitä Balsamia voisin testailla, itsellä onkin nyt toista balsamia alla, nimittäin Tiikeri-balsamia. Vois siinä syntyä uudenlainen tuoksujen sinfonia, sanokin Veijolle kun näet, että ottaa nuottipaperia följyyn! Pyyhitään sillä sitten vaikka kyyneleitä jos ei muuta synny.
        En täällä nyt enää montakaan vuorokautta tällä kertaa seisoskele, paitsi jos hyvin rahaa tuotte.
        Se on nyt ratkaisuvaiheissaan tämä sukulaisuus.

No voi hitto jäikö siitä pirun peilarista siemen raha pois. Kuka nyt tyhjään astiaan mitään pistää. Luuevat, että teet oharin ja pistät omaan fikkaan. Kolistele sitä lipasta ja käännä turkkiväärin päin. Älä lähe vielä mihinkään. Höntti on tulossa vaihtomieheksi. Sillä on sulle kintaat.

• Hönttilän kotisivuille

Näin se taas kertaalleen lähtee tämäkin ketju käynttiin. Tällä ketjulla lyömme tähän astiset ketjussa käviä ennätykset. Kirjoitelkaa reippaasti. Nyt ei sitten rumia, Vielä kerran tervetuloa. Toivoo Hönttilän väki.

• pölhäin

Et huomannut, että olin jo sisäpuolella intensiivisessä keskustelussa kanssasi. Kiitos kiitos, kelpaa.....

• 2000 rikki

Höntttilässä jo yli 2000 kävijää. Onkohan kaikki vieraita? Meinaa onhan siinä joukossa myös sisäänpyrkijöitä.

• pölhöin
        2000 rikki kirjoitti:

Höntttilässä jo yli 2000 kävijää. Onkohan kaikki vieraita? Meinaa onhan siinä joukossa myös sisäänpyrkijöitä.

Minä vien tuon vieraan mennessäni, tiedätte mihin.

• Hoida sinä vaan homma
        pölhöin kirjoitti:

Pistääpä joku punnus kinttuun ettei karkaa ? Meinaan, jos irti pääsee juoksee hullun lailla.

• ????
        pölhöin kirjoitti:

Muako meinaat? Mä oon jo menossa...kelloni kanssa.

• käy ainakin vilasemassa
        ???? kirjoitti:

Muako meinaat? Mä oon jo menossa...kelloni kanssa.

Voi pahus taas meinasin aloittaa ilkeästi. Niin seuraa sitä käviä määrää.

• ????
        käy ainakin vilasemassa kirjoitti:

Voi pahus taas meinasin aloittaa ilkeästi. Niin seuraa sitä käviä määrää.

omaa paikkaani en voi jättää. Ja omia seurailenkin, ei oo häävit. Väliäkös sillä.

• pidä vaan.
        ???? kirjoitti:

omaa paikkaani en voi jättää. Ja omia seurailenkin, ei oo häävit. Väliäkös sillä.

Katsotaan josko Pölhöin löytää sen tyhmimmän joka ei tiedä, että 4: senkin jälkeen tulee numeroita. Se tulee Hönttilään kursseille. Laitetaan se välillä sulle tuurajaksi. Eikö vaan.

• ????
        pidä vaan. kirjoitti:

Katsotaan josko Pölhöin löytää sen tyhmimmän joka ei tiedä, että 4: senkin jälkeen tulee numeroita. Se tulee Hönttilään kursseille. Laitetaan se välillä sulle tuurajaksi. Eikö vaan.

Jo vain helpotti. Mä jo luulin, et mua jo vietiin väkisin tänne hommiin, mä oon nääs niin vietävissä ja tunnollinen kans. Pysykää ihmisiks!

• Kuten tyhminkin huomasi.

Vai oliko lukijioissa vieläkin tyhmempiä jotka ei huomanneet. 12.000 viestiketjusta otettiin maistiaiset tämän ketjun alkuun. Aamulla tulikin sitten selvitetyksi mistä oli kysymys. Toisto mistä oli kysymys. Pyysin ketjun poistoa koska se tuntui herättävän" nepotistia" tunteita. Nyt sitten jatketaan Hönttilän tapahtumain seurannalla. Ymmärsikö Nyt tyhminkin, joka kyseli missä 11.000 Siis ymmärsiköhän nyt tyhminkin, niin ymmärsiköhän tymminkin.....

• voltille

Hei hei tämä peli ei passaa. Yhtä viestiä saa tulla kuristamaan vaan kerran. Siis viesti per asiakas. Mittarihan muutoin laskee teidät eri käiviöiksi.

• Visertääkö
        voltille kirjoitti:

Hei hei tämä peli ei passaa. Yhtä viestiä saa tulla kuristamaan vaan kerran. Siis viesti per asiakas. Mittarihan muutoin laskee teidät eri käiviöiksi.

No missä nämä aamulliset Pöntöt on ? Eihän kottaraiset vielä tule. Kahvitellaan ja rupatellaan. Ottakaa vaan vaikku popis korvista eiko se kottarainen mahdu Pönttöjen omaankin Pöntöön pesimään.

• näkö ahvaintoja
        Visertääkö kirjoitti:

No missä nämä aamulliset Pöntöt on ? Eihän kottaraiset vielä tule. Kahvitellaan ja rupatellaan. Ottakaa vaan vaikku popis korvista eiko se kottarainen mahdu Pönttöjen omaankin Pöntöön pesimään.

"VEIJOSTA"
        Palaamme heti asiaan sattuamme tuntomerkit.

• että Veijo on löytynyt
        näkö ahvaintoja kirjoitti:

"VEIJOSTA"
        Palaamme heti asiaan sattuamme tuntomerkit.

Olisin kysellyt
        Kirjoittanut kottaraisen PÖNTTÖ

..olisiko sattunut olemaan sukua, mutta en tavannut mummukkaa nyt. Joskus olen nähnyt liikenteessä sellaisen tyypin, joka oli otsatukkainen kalju, kukkakaalikorvat karvatupsukkeineen, hampaatkin olivat.....niin, tosi isot ja nenäänsä se väänteli sillai kummasti. Olen nähnyt tämmöisiä kuvia siellä poliisiasemilla ympäri maan ja lisäksi yhden Veijon kotona. Olisiko sama kundi...siis onhan hän kun...miespuolinen mummukka?

Tämähän on Hönttilän Veijo !

• hevosensa.
        että Veijo on löytynyt kirjoitti:

Olisin kysellyt
        Kirjoittanut kottaraisen PÖNTTÖ

..olisiko sattunut olemaan sukua, mutta en tavannut mummukkaa nyt. Joskus olen nähnyt liikenteessä sellaisen tyypin, joka oli otsatukkainen kalju, kukkakaalikorvat karvatupsukkeineen, hampaatkin olivat.....niin, tosi isot ja nenäänsä se väänteli sillai kummasti. Olen nähnyt tämmöisiä kuvia siellä poliisiasemilla ympäri maan ja lisäksi yhden Veijon kotona. Olisiko sama kundi...siis onhan hän kun...miespuolinen mummukka?

Tämähän on Hönttilän Veijo !

Noe voike tokkiinsa Veijo ha siin . Niin on hyö miehistynnä että vot. Tuu Veijo otto palasta. Vääntelehy leukkkos ilemmalta . mieh haen sen megakaparaatin saahoon siun juttu aamuks valmiiks.

• ajaa
        hevosensa. kirjoitti:

Noe voike tokkiinsa Veijo ha siin . Niin on hyö miehistynnä että vot. Tuu Veijo otto palasta. Vääntelehy leukkkos ilemmalta . mieh haen sen megakaparaatin saahoon siun juttu aamuks valmiiks.

Voi v... meinas taas tulla rumasana. Volvoonhan se hevonen piti vaihtaa. Aamulla käytetään veijoa PÖNTÖLÄN keittokirja lääkärillä. Saahan ainakin ruoka reseptin, jollei sitten määrää rauhottavia. Ei tämmönen peli vetele.

• Nyyssiä
        ajaa kirjoitti:

Voi v... meinas taas tulla rumasana. Volvoonhan se hevonen piti vaihtaa. Aamulla käytetään veijoa PÖNTÖLÄN keittokirja lääkärillä. Saahan ainakin ruoka reseptin, jollei sitten määrää rauhottavia. Ei tämmönen peli vetele.

No voi tuutinen nyt ten on se lääkär joutunna ihte hotoon. Ovat ottaneet sen keitto koirjanni poikkeen. Eipään se sitten läker ollunakaan. Täytinen miuhun ois pitännä näitä leukoja oikoo. Mittee myt tehään ?

• Siis

Oletteko ihka oikeita perämiehiä.
      Minäpä olenkin oikein etumies !!!

• Hyppää vaan

Kyytiin. vauhti on kova pidä "kaiteesta" kiini ja seuraile sieltä keulalta ettei osuta laituriin niinkuin Helsingissä suomenlinnan lautta.

• toistan
        Hyppää vaan kirjoitti:

Kyytiin. vauhti on kova pidä "kaiteesta" kiini ja seuraile sieltä keulalta ettei osuta laituriin niinkuin Helsingissä suomenlinnan lautta.

perämiehiä on vain 10 %. onkohan tänne
        kokonntunut koko porukka.

• kaikki
        toistan kirjoitti:

perämiehiä on vain 10 %. onkohan tänne
        kokonntunut koko porukka.

Veijo löytyi äskettäin. Ajateltiin siitä alkuaan ankurin painoa. Piru vieköön on mennyt juoksusisaan liian laihaksi. Mies täytyy siihenkin vielä löytyä.

• hui
        kaikki kirjoitti:

Veijo löytyi äskettäin. Ajateltiin siitä alkuaan ankurin painoa. Piru vieköön on mennyt juoksusisaan liian laihaksi. Mies täytyy siihenkin vielä löytyä.

Mä, haluaisin naisen lämpöä...

• hai ui
        hui kirjoitti:

Mä, haluaisin naisen lämpöä...

Ei oo täällä Hönttilässä akkoja hölöttämässä käy kyselemässä sieltä "JUTTUTUVASTA" Sieltä niitä löytyy jos et ole kovin kranttu. Yks vanha hampaaton ämmä on pistäytymässä. Se opettaa meille sian saksaa. Se ei sulle varmasti kelpaa.

• hui
        hai ui kirjoitti:

Ei oo täällä Hönttilässä akkoja hölöttämässä käy kyselemässä sieltä "JUTTUTUVASTA" Sieltä niitä löytyy jos et ole kovin kranttu. Yks vanha hampaaton ämmä on pistäytymässä. Se opettaa meille sian saksaa. Se ei sulle varmasti kelpaa.

tulin etsimään naista, en perämiestä.
        Missähän ne piileksii, ei kai vielä
        petillä?

• hai ui !
        hui kirjoitti:

petillä?

Painappa sinäkin oikeaa alakulmaa "Seuraava"
        tulet sivulle, jossa palaa ketjussa punaiset lyhdyt. Yritä kysellä sieltä. Valotkin voi kohdikkoin sieltä sammua. On ollut kova vilske siellä. Katos minä en voi suoranaisesti suositella ketään. Nää naiset on pirun mustasukkaisia. Aamulla ovat sitten tentaamassa mitä tulin sanoneeksi.

• hai ui................
        hui kirjoitti:

petillä?

Voi itku ! Nyt tuntuu siltä, että jotkut ulkopuoliset taas lukee tätä ketjua. Tuohon äsken kirjoitin selkeät neuvot ja hups koko viesti sai siivet, ja katosi ties minne. Nyt en sitten uskalla neuvoa.

• tämä on
        hai ui................ kirjoitti:

Voi itku ! Nyt tuntuu siltä, että jotkut ulkopuoliset taas lukee tätä ketjua. Tuohon äsken kirjoitin selkeät neuvot ja hups koko viesti sai siivet, ja katosi ties minne. Nyt en sitten uskalla neuvoa.

Eipä hätiä mitiä. Joku, on taas valittanut nyt menee kaikki Hönttilän kirjoitukset kontrolliin.

• tuntuupa
        tämä on kirjoitti:

Eipä hätiä mitiä. Joku, on taas valittanut nyt menee kaikki Hönttilän kirjoitukset kontrolliin.

Olevan on pahan vähän niinkuin tunkua näihin suosittuihin ketjuihin.

• näitä on lueksia
        tuntuupa kirjoitti:

Olevan on pahan vähän niinkuin tunkua näihin suosittuihin ketjuihin.

No juu harvoinpa täällä näin hauskoja kirjoituksia onkaan. Yleensä aivan jonin joutavaa.

• eiku iltahuuto
        näitä on lueksia kirjoitti:

No juu harvoinpa täällä näin hauskoja kirjoituksia onkaan. Yleensä aivan jonin joutavaa.

Koko laiva väki komennetaan perämiestä myöten punkkiin huomenna on rankka päivä. Ovat luvanneet tuulta.

• se tulee
        eiku iltahuuto kirjoitti:

Koko laiva väki komennetaan perämiestä myöten punkkiin huomenna on rankka päivä. Ovat luvanneet tuulta.

jo toisenkin kerran, oli kumpi vaan. Ja nyt loppuu että letka kulkee.

• mutta
        se tulee kirjoitti:

jo toisenkin kerran, oli kumpi vaan. Ja nyt loppuu että letka kulkee.

mikä on kun ei letka kulje?

• niin tai näin
        mutta kirjoitti:

mikä on kun ei letka kulje?

tässä tulee taas ne kuuluisat viimeiset sanat.

• Dumppi

Oletteko monellakin baatilla olleet perämiehenä?
      Vai vaiko vaan tällä palstalla- Mä oon niin monia meriä seilannut Chieffi, ett vositte ny perustella
      Kantaanne. Olin muinoin rahtibaatilla ja parhaimmat tytöt oli TRINADISSA. Otimme baattiin sitä lähistöltä lastiksi mustaa kultaa. Joudumme odottamaan pari viikkoa, että silleen tuli tutuksi
      Trinidad ja ne ihanat vuoristokylät ja tummat tytöt.

• Dumppi

Oletteko monellakin baatilla olleet perämiehenä?
      Vai vaiko vaan tällä palstalla- Mä oon niin monia meriä seilannut Chieffi, ett vositte ny perustella
      Kantaanne. Olin muinoin rahtibaatilla ja parhaimmat tytöt oli TRINADISSA. Otimme baattiin sitä lähistöltä lastiksi mustaa kultaa. Joudumme odottamaan pari viikkoa, että silleen tuli tutuksi
      Trinidad ja ne ihanat vuoristokylät ja tummat tytöt.

• optimistiMolla

Kerros, millä punnitset ne paraimmat, tai älä sittenkään..

Trinidadissako se oli kun sillä rommilla läträttiin, sehän se mustaa kultaa niiden neitojen ohessa, muistatko mitään?

• Telakalla
        optimistiMolla kirjoitti:

Trinidadissako se oli kun sillä rommilla läträttiin, sehän se mustaa kultaa niiden neitojen ohessa, muistatko mitään?

No joo sieltähän se oikea merien karhukin on jo ilmestynyt. Eihän meillä Hönttilässä ole kuin kaarna veneitä. Leikistihän täällä kaikki ollaan. Sillankin, tykkää aina tulla tänne uittelemaan pientä venettään.hih,hih. Se on niin iloinen hupakko, jotta kyllä se on aina tervetullut. Meijän ylin Pölhö on siihn niin ihastunut.

• Ylin Pölhö
        Telakalla kirjoitti:

No joo sieltähän se oikea merien karhukin on jo ilmestynyt. Eihän meillä Hönttilässä ole kuin kaarna veneitä. Leikistihän täällä kaikki ollaan. Sillankin, tykkää aina tulla tänne uittelemaan pientä venettään.hih,hih. Se on niin iloinen hupakko, jotta kyllä se on aina tervetullut. Meijän ylin Pölhö on siihn niin ihastunut.

Veijon tilanne on huolustuttava. Allapäin jo toista vuorokautta. Lume pillereitä antoi lume lääkäri. Niinpä viiänkin Veijo ulkomaille. Naapuriin kuningasta katsomaan, josko piristyisi. Täyttyypä äkisti soittaa varustamolle ja ilmoittaa, että Hönttilän väki on tulossa.

• hönttilän - terveysasema
        Telakalla kirjoitti:

Veijo on jo toista vuorokautta alla päin. Niinkuin hevosensa myynyt. Ei auttanut lume läääkärin lumepillerit. Josko veisi Veijon naapuriin kuningasta tapaamaan. Näkis ne kauniita prisessatkit.

• lähtee kylille
        hönttilän - terveysasema kirjoitti:

Veijo on jo toista vuorokautta alla päin. Niinkuin hevosensa myynyt. Ei auttanut lume läääkärin lumepillerit. Josko veisi Veijon naapuriin kuningasta tapaamaan. Näkis ne kauniita prisessatkit.

No niin Intendentti saatiin kiini ja asia järjestykseen. Hönttilän väelle on sitten varattu valkoiselta laivalta 10 kerroksen Commodori hytti omalla omalla parvekkeella. Oma osaston saunakin on keula Baarin yhteydessä, kerrosta alempana. Varattu Hönttilän väen käyttöön. Sinne ei muutoin, Pönttölän väki pääse. Ovista kuljetaan mangneeti korteilla. Passaa se Hönttilöiden nauttia omasta parvekkeesta ja raikkaasta meri ilmasta. Samppaja pullo, viini pullo ja kaljatkin on varattu omaan jääkaappiin. Ihana kukka asetelma hytin sievällä pöydällä. Hytissä on muuten erillinen makuuhuone. Kyllä siellä kelpaisi Sillaninkin köllötellä Yli Pölhön kainalossa. Kirjoitelkaapa. Vastaillaan kunhan tullaan. Muutoin tässä kalleimassa hytti luokassa ei ole kuin Hönttejä. Nehän mailmaa pyörittää ja niillä on kaikkea paitsi meijän omalla pää Pölhöllä sille ei kaikki kelpaakaan. Pää Pölhöllä, tuntuu olevan ikävä jotain Sillania.

• Valtuutettu
        lähtee kylille kirjoitti:

No niin Intendentti saatiin kiini ja asia järjestykseen. Hönttilän väelle on sitten varattu valkoiselta laivalta 10 kerroksen Commodori hytti omalla omalla parvekkeella. Oma osaston saunakin on keula Baarin yhteydessä, kerrosta alempana. Varattu Hönttilän väen käyttöön. Sinne ei muutoin, Pönttölän väki pääse. Ovista kuljetaan mangneeti korteilla. Passaa se Hönttilöiden nauttia omasta parvekkeesta ja raikkaasta meri ilmasta. Samppaja pullo, viini pullo ja kaljatkin on varattu omaan jääkaappiin. Ihana kukka asetelma hytin sievällä pöydällä. Hytissä on muuten erillinen makuuhuone. Kyllä siellä kelpaisi Sillaninkin köllötellä Yli Pölhön kainalossa. Kirjoitelkaapa. Vastaillaan kunhan tullaan. Muutoin tässä kalleimassa hytti luokassa ei ole kuin Hönttejä. Nehän mailmaa pyörittää ja niillä on kaikkea paitsi meijän omalla pää Pölhöllä sille ei kaikki kelpaakaan. Pää Pölhöllä, tuntuu olevan ikävä jotain Sillania.

Katsokaa tarkasti hytin pöydällä olevan kukka asetelman saate lappu ettei olisi Pääpölhön nuoruuden ihastukselta. Alkasko Luonniksat`matkaa toivoo H..... No toivoahan saa, unelmat on ilmaisia.

• Dumppi

Kyll te ootte yksii maakrapuja koko Hönttilä-Pöhölä kuvitteellinen porukka. Kyll mä vaa ni suurest ihmettele miks ei meri elämä kiinnosta.
        Siin on sitä hohtoo. Ei se oo tummalla rommilla läträämistä, ei tosi mies ota drinkkejä kun hyvistä Konjakeist ja Viskyst. Ja rakastell me maissa osataa. Töitä me Baatill tehdää ja se ei onnistu kun selvin päin, humalaisii ei laivoilla nähdä muitakun matkustajii, sellasii Hönttipölhölöit. Ett kiitosta vaa.

• pölhöin
        Dumppi kirjoitti:

Kyll te ootte yksii maakrapuja koko Hönttilä-Pöhölä kuvitteellinen porukka. Kyll mä vaa ni suurest ihmettele miks ei meri elämä kiinnosta.
        Siin on sitä hohtoo. Ei se oo tummalla rommilla läträämistä, ei tosi mies ota drinkkejä kun hyvistä Konjakeist ja Viskyst. Ja rakastell me maissa osataa. Töitä me Baatill tehdää ja se ei onnistu kun selvin päin, humalaisii ei laivoilla nähdä muitakun matkustajii, sellasii Hönttipölhölöit. Ett kiitosta vaa.

H-P:n väkeä itseään ei nyt tavoita, luulisin ettei ole tarpeenkaan, sillä minähän olen paikalla.

Siis miksi he eivät erityisemmin rakasta merta?
        Syyhän on selvä, mitä he eivät itse yleensä ole.

Siis,koska maissa keinuttaa kaiken aikaa sopivasti, voisi tavoitetila tasaantua liiaksi
        aallokossa eikä maissa saavutettu askelten rytmiiikka enää toimisi.

Tämä syy on jokaisen ulkopuolisenkin nähtävissä, mitä muita on, vastatkoot aikanaan itse.

Tiedonantoni päättyi tähän.
        Vt-viestintävastaava Pölhöin

• pölhöin
        pölhöin kirjoitti:

H-P:n väkeä itseään ei nyt tavoita, luulisin ettei ole tarpeenkaan, sillä minähän olen paikalla.

Siis miksi he eivät erityisemmin rakasta merta?
        Syyhän on selvä, mitä he eivät itse yleensä ole.

Siis,koska maissa keinuttaa kaiken aikaa sopivasti, voisi tavoitetila tasaantua liiaksi
        aallokossa eikä maissa saavutettu askelten rytmiiikka enää toimisi.

Tämä syy on jokaisen ulkopuolisenkin nähtävissä, mitä muita on, vastatkoot aikanaan itse.

Tiedonantoni päättyi tähän.
        Vt-viestintävastaava Pölhöin

Se olis uuden tiedotustilaisuuden paikka nyt!

• Täällähän myö
        pölhöin kirjoitti:

Se olis uuden tiedotustilaisuuden paikka nyt!

Veijo otti karvareuhkan päästään ja pyyhki hikeä. Voihan nenä lokki paskanti suoraan Veijon päähään. Ollaan vielä täällä satamassa etsimässä paperia,että saadaan Veijon pää puhtaaksi.

• Dumppi
        Täällähän myö kirjoitti:

Veijo otti karvareuhkan päästään ja pyyhki hikeä. Voihan nenä lokki paskanti suoraan Veijon päähään. Ollaan vielä täällä satamassa etsimässä paperia,että saadaan Veijon pää puhtaaksi.

Olis hyvä olla kunnon Nokialaiset jalassa, kun on nääs noita tulvia satamassakin. Jäis ne tangoliipparit kuiviks iltaa varten. Oliks sillä Veijolla vielä se sama karvareuhka päässä jossa ei ollut kun reunukset, päänuppiinhan voi pudota vaikka kapallinen kerransyötyä, saa siitä kalju voima ainetta ja ei taatusti tartte Tabacia.

• maalta.

Kettu meni metsään päin, lieneekö vaistonnnut ton
      hyökyaallon. Tämä kuitenkin tiedoksi, eli keulaa
      merellepäin vaan ja kohti tyrskyjä.

• ilmatieteen laitos

Kettu laitettiin varmistamaan että paatti irtoaa laiturista.
        Täällä alkaakin varsinaiset bileet koht'sillään.
        Ne on pelkästään P......n väelle, heko heko!

Kyllä me ollaan hilpeitä, kun boatilla huomaavat että kaikki juotavat on pikkuhiljaa kuljetettu maihin.

Kantsii nyt huikkailla niille hyvää matkaa!

• Kävin vain vilkaisemassa
        ilmatieteen laitos kirjoitti:

Kettu laitettiin varmistamaan että paatti irtoaa laiturista.
        Täällä alkaakin varsinaiset bileet koht'sillään.
        Ne on pelkästään P......n väelle, heko heko!

Kyllä me ollaan hilpeitä, kun boatilla huomaavat että kaikki juotavat on pikkuhiljaa kuljetettu maihin.

Kantsii nyt huikkailla niille hyvää matkaa!

Parempaa uutta vuotta ketjussa ainakin valomerkki oli tullut ja tarjoilu katkaistu.
        201 viestiä näky tulleen ja 12.680 kertaa oli käyty kurkistamassa. Valtava määrä. Tämän ketjun piti olla selventä ketju. Näyttää kuitenkin jatkavan samaa Höntteily linjaa. Joskohan tämä rimpsu olisi sopiva perintö Pölhöimmälle. Kas kun ei tiedä.Pölhöinhän ei sitten lähtenyt reissuun. Myrskyvaroitus on anettu ensi yöksi ja Hönttit ja Pölhöthän keikkuvat siellä laivassa arvatenkin vielä juovuspäissäänkin.

• Sini-vuokko
        Kävin vain vilkaisemassa kirjoitti:

Parempaa uutta vuotta ketjussa ainakin valomerkki oli tullut ja tarjoilu katkaistu.
        201 viestiä näky tulleen ja 12.680 kertaa oli käyty kurkistamassa. Valtava määrä. Tämän ketjun piti olla selventä ketju. Näyttää kuitenkin jatkavan samaa Höntteily linjaa. Joskohan tämä rimpsu olisi sopiva perintö Pölhöimmälle. Kas kun ei tiedä.Pölhöinhän ei sitten lähtenyt reissuun. Myrskyvaroitus on anettu ensi yöksi ja Hönttit ja Pölhöthän keikkuvat siellä laivassa arvatenkin vielä juovuspäissäänkin.

Siitä pidetään,mistä paljon puhutaan.

• Pöljät ja Höntit
        Sini-vuokko kirjoitti:

Myrsky varoitus tuli eiliselle. Mitään ei kuitenkaan tapahtanut. Luoja levitti siipensä meren ylle jossa hönttilöiden paatti porhalsi tuhansien hevosvoimien ryydittämänä Itä meren yltse, turvallisesti kotisatamaan. Paljon sattui ja paljon tapahtui.Paljon olisi kerrotavaa. Mutta eipä taida maksaa vaivaa. Todetaan vaan ettei testamenttiä sittenkään ole tarpeellista saattaa voimaan. Tulipahan se laivan netistä varmuudeksi
        "räpsyteltyä ".

• Sini-vuokko

• Sini-vuokko

Miksiköhän ei viestit lähde?

• Sini-vuokko

johan se kesti sitten tulee roppa kaupalla

• Taas yksi räpsyttelijä
        Sini-vuokko kirjoitti:

johan se kesti sitten tulee roppa kaupalla

Huomautus on tullut sivistyneestä portaasta. Kirjoittaja ja lukija tilastoja on räpsytelty. Uskokaa nyt huviksenne, joka kerta kun, tulette vilkaisseeksi tähänkin ketjuun räpsäytätte lukija tilastoon uuden numeron. Ei tämänkään kejun valvontaa olisi pitänyt jättää Pöljimmälle. Täällähän on käyty.

• Höntti
        Taas yksi räpsyttelijä kirjoitti:

Huomautus on tullut sivistyneestä portaasta. Kirjoittaja ja lukija tilastoja on räpsytelty. Uskokaa nyt huviksenne, joka kerta kun, tulette vilkaisseeksi tähänkin ketjuun räpsäytätte lukija tilastoon uuden numeron. Ei tämänkään kejun valvontaa olisi pitänyt jättää Pöljimmälle. Täällähän on käyty.

Jo vain oli upea suite musiikki laivan länsisivulla. Ruusukimppu oli asetettu pöydälle. Taitetulla saatekortilla kapteeni toivotti Hönttilän väen tervetulleeksi. TV;kin oli auki ja sielläkin toivotettiin Hönttilät trvetulleeksi. Champjanja pullo korkattiin ja käytiin taloksi. Mukavaltahan kaikki näytti. Commodori osasto olikin täytttynyt Hönteistä jotka edustivat useampaa kansallisuutta. Kaikki tunsivatkin toisensa veljeskunnan käsimerkeistä. Se ei ole keskisormi pystyssä. Riston Helsingin asuntokin näkyi parvekkeelta etuvasemmalta. Anu tiiraili parvekkeelta kiikarilla.Meidän suurin Pöljähän, se tuntee tämänkin parin ja vilkuttikin takaisin. Saaranmaalla ovat ottaneet Mesimarja likööriä kahvin kera. Riston papaakin oli Iso Pöljä käynyt moikkaamassa Torressa jossa Majuri vietää uuden naisystävänsä kanssa ansaittua vapaa aikaa. Semmonen komea ryhdikäa mies niinkuin meidänkin suurin Pöljä. Niin, että hyvin lähti käyntiin.

• Onkin
        Höntti kirjoitti:

Jo vain oli upea suite musiikki laivan länsisivulla. Ruusukimppu oli asetettu pöydälle. Taitetulla saatekortilla kapteeni toivotti Hönttilän väen tervetulleeksi. TV;kin oli auki ja sielläkin toivotettiin Hönttilät trvetulleeksi. Champjanja pullo korkattiin ja käytiin taloksi. Mukavaltahan kaikki näytti. Commodori osasto olikin täytttynyt Hönteistä jotka edustivat useampaa kansallisuutta. Kaikki tunsivatkin toisensa veljeskunnan käsimerkeistä. Se ei ole keskisormi pystyssä. Riston Helsingin asuntokin näkyi parvekkeelta etuvasemmalta. Anu tiiraili parvekkeelta kiikarilla.Meidän suurin Pöljähän, se tuntee tämänkin parin ja vilkuttikin takaisin. Saaranmaalla ovat ottaneet Mesimarja likööriä kahvin kera. Riston papaakin oli Iso Pöljä käynyt moikkaamassa Torressa jossa Majuri vietää uuden naisystävänsä kanssa ansaittua vapaa aikaa. Semmonen komea ryhdikäa mies niinkuin meidänkin suurin Pöljä. Niin, että hyvin lähti käyntiin.

Tuolla toisessa ketjussahan, joku kaipailikin itsellistä kertomista omista kokemuksista. Se onkin mukava,että kerotte ja vieläpä noin seikkaperäisesti.

• Missä
        Höntti kirjoitti:

maailman kolkassa löytyy tuo Saaranmaa?

Olisihan tuo mukava tietää, voishan tuolla vaikka
        pistäytyä. Asuuko siellä Saara?

• Höntti
        Missä kirjoitti:

maailman kolkassa löytyy tuo Saaranmaa?

Olisihan tuo mukava tietää, voishan tuolla vaikka
        pistäytyä. Asuuko siellä Saara?

Murresanastoa.
        Suomalainen nimi "Saarenmaa" Risto ja Anu asustavat siellä komeaa taloa. Valitettavasti se ei ole turistikohde. Virosta siis on kysymys, Viro liittyi hiljan EU:hun. Risto on sukujaan Ratia. Armin ja Tämän Komean Majurin poika. Armi oli Marimekon perustaja. Tarmo Manni oli yksi hauskimpia veikkoja tässä kerhossa. Näihin seuroihin sulla ei tosin ole asiaa koska et kuulu hönttin seurapiiriin.

Kysy lisää niin et eksy tieltä.

"Sverige" on meille Ruotsi.
        Onhan ne vieraat sanat meille vähän vaikeita.
        Tämä vaan näistä naapureista.

• Saaran sisko
        Höntti kirjoitti:

Ettet vaan naraa meitä vanhoja immeisii. Mikä se laivan nimi oli. Tarkennahan vielä niin minäkin uskon.

• Nythän
        Höntti kirjoitti:

Murresanastoa.
        Suomalainen nimi "Saarenmaa" Risto ja Anu asustavat siellä komeaa taloa. Valitettavasti se ei ole turistikohde. Virosta siis on kysymys, Viro liittyi hiljan EU:hun. Risto on sukujaan Ratia. Armin ja Tämän Komean Majurin poika. Armi oli Marimekon perustaja. Tarmo Manni oli yksi hauskimpia veikkoja tässä kerhossa. Näihin seuroihin sulla ei tosin ole asiaa koska et kuulu hönttin seurapiiriin.

Sitten tiedän minäkin.

• optimistiMolla
        Saaran sisko kirjoitti:

Ettet vaan naraa meitä vanhoja immeisii. Mikä se laivan nimi oli. Tarkennahan vielä niin minäkin uskon.

Minähän tunnen Saaran ja siskonkin olen joskus tavannut, mutta Saarenmaan reissu on kaikilta meiltä jäänyt neljästi kesken, syytä en nyt ala lavertelemaan.

• minä
        Höntti kirjoitti:

Murresanastoa.

Saarenmaan tiedän. Olenhan minä maantietoa luke-
        nut. Mutta sinähän puhuit SAARANMAASTA.
        Ajattelin sinun valaisevan minulle tätä.

Voi hyvänen aika. Kulutit kyllä aikaasi ihan
        hukkaan. Kukapa nyt ei tuntisi Armin tarinaa.
        Niin myös Risto-Matin ja hänen vaimonsa
        historiikki on ylesesti tiedossa. Heidän kotinsa
        on esitelty moneen kertaan eri viikkolehdissä.

Onpa Tarmo Mannikin esitelty näissä piireissä
        useampaan otteeseen.
        Joten tuota juoruviisauttasi turhaan esittelit.

Mitähän mahtanet seuraavaksi keksiä?

• Höntti

Minähän tunnen Saaran ja siskonkin olen joskus tavannut, mutta Saarenmaan reissu on kaikilta meiltä jäänyt neljästi kesken, syytä en nyt ala lavertelemaan.

Hönttilän porukka menee kesällä viroon missi kilpailuihin. Miss Baltic valitaan silloin. Ota Saara mukaan tehään porukka reissu tulee halvemmaksi. Tummiakin oli yhessä neljän hengen hytissä 86 kappaletta. Miksi ei sitten meitä 12.

• Ikävähän
        Höntti kirjoitti:

Hönttilän porukka menee kesällä viroon missi kilpailuihin. Miss Baltic valitaan silloin. Ota Saara mukaan tehään porukka reissu tulee halvemmaksi. Tummiakin oli yhessä neljän hengen hytissä 86 kappaletta. Miksi ei sitten meitä 12.

Tässä tulee. Minne on häippässyt Hönttilän väki?
        Nopsaan takas.

• Retostelleet
        Höntti kirjoitti:

Siivous porukka on käynyt pistämässä roskat pois. Viestejä on korjattu pois näkyvistä. Ainakin maton alle jos ei sitten muualle. Eihän ne Höntien jäljet aina niin siistejä ole.

• Pojat
        Retostelleet kirjoitti:

Siivous porukka on käynyt pistämässä roskat pois. Viestejä on korjattu pois näkyvistä. Ainakin maton alle jos ei sitten muualle. Eihän ne Höntien jäljet aina niin siistejä ole.

Se on sitten muuton aika. Pölhöin on häippässyt minne liekkin ja vienyt keräsyslippaan mennessään. Liekkö ollut täysi. Oootellan Pölhöintä vielä palaavaksi.
        Höntti ja Pölhö saavat jäädä vielä avohoitoon. Eiköhän ne pärjää. Eemelin ukki kuskataan tarinoimaan 80 ;siin siellähän sen kuuluis olla. Eemelin isä on aikuinen ja liikkukoon milloin missäkin ja tekemässä havaintoja.

• pölhöin
        Pojat kirjoitti:

Se on sitten muuton aika. Pölhöin on häippässyt minne liekkin ja vienyt keräsyslippaan mennessään. Liekkö ollut täysi. Oootellan Pölhöintä vielä palaavaksi.
        Höntti ja Pölhö saavat jäädä vielä avohoitoon. Eiköhän ne pärjää. Eemelin ukki kuskataan tarinoimaan 80 ;siin siellähän sen kuuluis olla. Eemelin isä on aikuinen ja liikkukoon milloin missäkin ja tekemässä havaintoja.

Muualle en päässyt minkkiturkinkaan kanssa. Kanisterit kaikki täynnä, vain rahasta hiukka nuukaa. Tuokaa tukko, tai pari. Niitä työrukkasia en kaipaile.

• Toimitus sihteeri
        Pojat kirjoitti:

Mistähän kummasta joku on saanut päähänsä,että Kotkotus kerho hiertäisi joidenkin saapikkaissa. Hönttilän väki päin vastoin toivoo jäsenten nimenomaan pysettelevän Juttutuvassaan jo yleisen rauhan ja räksytyksenkin vuoksi. Tiettävästi ei sillä myöskään oikeat Pöntölläiset viihdy. Kottaraisen pönttö lienee poikkeus.

• Noi
        pölhöin kirjoitti:

Muualle en päässyt minkkiturkinkaan kanssa. Kanisterit kaikki täynnä, vain rahasta hiukka nuukaa. Tuokaa tukko, tai pari. Niitä työrukkasia en kaipaile.

Hitto sielläkö sinä piileksit. Meinattiin laitaa kuulutus poliisi sanomiin. Arveltiin josko ne olis sinut jossain yhteydessä kääntäneet ja vieneet sen turkin. Veijo pelas casinolla pajatsoa ja on nyt rahamies. Volvoa meni kattelemaan. Hitto vieköön ilmoita vaan missä kaupungissa olet yöpymässä rahat pannaan sen entisen konkursiin menneen säästöpankin kautta pikana tulemaan. Sano vaan PALJONKO TARVIIT !

• pölhöin
        Noi kirjoitti:

Hitto sielläkö sinä piileksit. Meinattiin laitaa kuulutus poliisi sanomiin. Arveltiin josko ne olis sinut jossain yhteydessä kääntäneet ja vieneet sen turkin. Veijo pelas casinolla pajatsoa ja on nyt rahamies. Volvoa meni kattelemaan. Hitto vieköön ilmoita vaan missä kaupungissa olet yöpymässä rahat pannaan sen entisen konkursiin menneen säästöpankin kautta pikana tulemaan. Sano vaan PALJONKO TARVIIT !

Voitte vaikka pari säkkiä niitä pikkuhiluja vaihdattaa missä forexissa vaan, ei sen väliä. Mistä ne noutaisin? Jos toisitte ne Pihtiputaan asemalle, niin yritän järjestää Maija-kuljetuksen itselleni sinnepäin. Laittakaa niihin rahakasoihin vaan nimi päälle, että tunnistetaan kaverien kanssa omamme. Turkkia en enää kuljeta mukanani. Annoin sen yhdelle söpölle diakonissalle.

• pölhöin
        pölhöin kirjoitti:

Voitte vaikka pari säkkiä niitä pikkuhiluja vaihdattaa missä forexissa vaan, ei sen väliä. Mistä ne noutaisin? Jos toisitte ne Pihtiputaan asemalle, niin yritän järjestää Maija-kuljetuksen itselleni sinnepäin. Laittakaa niihin rahakasoihin vaan nimi päälle, että tunnistetaan kaverien kanssa omamme. Turkkia en enää kuljeta mukanani. Annoin sen yhdelle söpölle diakonissalle.

Mun pitää nyt lähteä tapaamaan niitä kavereita, mutta rahat kerkiin noutaa illemmalla. Ottaa tää seurustelu nyt vähän lujille, kun puoli kanisterillista on kurkun katsastanut.
        Olikohan teillä yhtä kiva risteily kuin mulla, kertokaa joskus tällä viikolla, nyt pistän tossuni johonkin suuntimaan....

• Hönttilän sähke
        pölhöin kirjoitti:

Eikö sopis paremmin sinne Pihtiputaan torille. Jätettäisiin säkit sinne kojulle jossa ne myy sitä mustaa makkaraa. Nyt on vaan jo rahalaitokset kiini. Ei enää täänään saada vaihdetuksi kolikoita seteleiksi. Älä lähe sieltä vielä tänään omin nokkinesi hortoilemaan. Pidä kiini oikeuksistasi. Vaadi saada olla vielä lisävuorokausi. Veijokin käy tommosissa paikoissa välillä huilaamassa. On kuulema hyvä ruokakin eikä maksa mitään.

• Takkuilee
        Toimitus sihteeri kirjoitti:

Mistähän kummasta joku on saanut päähänsä,että Kotkotus kerho hiertäisi joidenkin saapikkaissa. Hönttilän väki päin vastoin toivoo jäsenten nimenomaan pysettelevän Juttutuvassaan jo yleisen rauhan ja räksytyksenkin vuoksi. Tiettävästi ei sillä myöskään oikeat Pöntölläiset viihdy. Kottaraisen pönttö lienee poikkeus.

Viestien siirto ketjuihin takkuilee. Pari viestiä olen tänne jo kirjoittanut jokin aika sitten ei vielä näy. Odotellaan hiukka aikaa. Ettei taas tulisi tuplia.

• tutkiskelija
        Toimitus sihteeri kirjoitti:

Hönttilän Sanomain Toimitussihteerille ja koko toimituskunnalle ojennan hyvästä puheenuorosta ihailtavaksi kauneimmat ruusut.
        http://update.econnection.fi/ruusutarhat/nestori/index.php

Yhteystietonne ilmoittamalla annan ilomielin ihan aidon ruusun läheisestä kukkakaupasta.

• Hönttilän väki
        tutkiskelija kirjoitti:

Hönttilän Sanomain Toimitussihteerille ja koko toimituskunnalle ojennan hyvästä puheenuorosta ihailtavaksi kauneimmat ruusut.

Yhteystietonne ilmoittamalla annan ilomielin ihan aidon ruusun läheisestä kukkakaupasta.

Vakaasti uskomme ruusujen tullen rehdillä mielin siksi kitämme niistä. Yhtä upeita olit kuin Siljan ojentamat. Kiitos !

Vastaisen varalta hyvä asia, ettei hajupoikaa sekoitettaisi tähän rääväsuiseen Hönttilän väkeen.

• muuttoilmoitus
        tutkiskelija kirjoitti:

Vähin erin muutamme 80:sten palstalle. Tervetulemas ! Rupattelemaan ja lukemaan, tähellisiä asioita.

Toivoo: hönttilän väki.

• pölhöin
        muuttoilmoitus kirjoitti:

Vähin erin muutamme 80:sten palstalle. Tervetulemas ! Rupattelemaan ja lukemaan, tähellisiä asioita.

Toivoo: hönttilän väki.

Kiitosta taas, erittäin paljon!

Kyllähän minä sen jo arvasin, ettei tämmöistä Pölhöintä oteta edes muuttokuormaan kulissipainoksi. Jotain Pöljintä vaan huudellaan.

Eipähän tuo haitanne, kai ne jostain oli saaneet vihiä ettei mun sukset luista vielä tota 80.
        Turhaa niitä lätkiä olisikin ollut takamuksiin laitella. Hiihtäkää te vaan niin ......

Kyllä Pihtiputaalainen ain maataan rakastaa....
        ja tää diakonissa tuli muuten seuraavalla linikalla tänne sen turkkinsa kanssa, joten ei taas muuta kuin ....

Näkymisiin, ehkä!
        (näillä kiikareilla justiin vielä jonkun metrin kauemmas näkee. Pams....pams....kräks..siis näki)

• huomenna
        pölhöin kirjoitti:

Kiitosta taas, erittäin paljon!

Kyllähän minä sen jo arvasin, ettei tämmöistä Pölhöintä oteta edes muuttokuormaan kulissipainoksi. Jotain Pöljintä vaan huudellaan.

Eipähän tuo haitanne, kai ne jostain oli saaneet vihiä ettei mun sukset luista vielä tota 80.
        Turhaa niitä lätkiä olisikin ollut takamuksiin laitella. Hiihtäkää te vaan niin ......

Kyllä Pihtiputaalainen ain maataan rakastaa....
        ja tää diakonissa tuli muuten seuraavalla linikalla tänne sen turkkinsa kanssa, joten ei taas muuta kuin ....

Näkymisiin, ehkä!
        (näillä kiikareilla justiin vielä jonkun metrin kauemmas näkee. Pams....pams....kräks..siis näki)

Niin muuten siitä 80:sten palstasta tehtiin yleinen niinkuin aseman kusiputkasta. Koko ikärajoitus oli epäonnistunut. Ei näin pienestä porukasta riitä jengiä joka paikkaan.

• tutkiskelija
        Hönttilän väki kirjoitti:

Vakaasti uskomme ruusujen tullen rehdillä mielin siksi kitämme niistä. Yhtä upeita olit kuin Siljan ojentamat. Kiitos !

Vastaisen varalta hyvä asia, ettei hajupoikaa sekoitettaisi tähän rääväsuiseen Hönttilän väkeen.

Hajupoika ei häpeä laisinkaan, jos kuuluu "Hönttilän" väkeen - ei ole mitään syytä ilmaantunut etteikö ruusut olleet paikallaan myös 80 palstan tupaantulijaisissa.
        Tulihan "veljesten" ruusut perille á la InterMedia...

• nyt täytyisi
        huomenna kirjoitti:

Niin muuten siitä 80:sten palstasta tehtiin yleinen niinkuin aseman kusiputkasta. Koko ikärajoitus oli epäonnistunut. Ei näin pienestä porukasta riitä jengiä joka paikkaan.

Pölhöimmänkin ainakin pistäytyä uudella palstalla.

• Jumbe
        nyt täytyisi kirjoitti:

Pölhöimmänkin ainakin pistäytyä uudella palstalla.

Eik oo pölhöintä näkyny ?

• pölhöin
        Jumbe kirjoitti:

Eik oo pölhöintä näkyny ?

Terveeks teille!

Onko noin, jotta Suomesta olis kaikki muut pölhöt muuttaneet ulkomaille, vaikka Teiskoon saakka tai mikä Turku se oli?

Oon täällä rasvamestarien juttusilla pyöriskellyt, muttei niilläkään semmosia voiteita löydy, joilla 80 lasketeltais edes alamäissä.

Sen puoleen, mulla on ihan kiva karsina ton diakonissan kanssa täällä Pihtiputaalla, harjotellaan kovasti keihäskarnevaaleihin. Sillä on ihan itte kehitellyt metodit, niistä ei huudella. Sekin on vähän semmonen valtiosalaisuus, kyllähän te sen tiedätte. Ittekin ootte vähän salaperästä porukkaa, koko entinen...

En oo vielä uusia henkkareita saanu väärennettyä, Veijoltakaan ei kai nyt pääse neuvoja kyseleen. Täytyy vartoilla jossain että ikää tulee. Sovin sitten paremmin piireihin.

Joo, kovasti toivotan onnee sinne uuteen, mikä putka sekin nyt oli, mutta kumminkin. Kai sielläkin onnee tarvitaan, ainakin asiakkaat.

Uutta kiikaria en aio ostaa, mutta ehkä joskus poikkeette Pihtiputaalla, vai onko teillä siellä ihka omat karnevaalit?

Voidaan!

• Hönttilän isännältä terveisiä.
        pölhöin kirjoitti:

Terveeks teille!

Onko noin, jotta Suomesta olis kaikki muut pölhöt muuttaneet ulkomaille, vaikka Teiskoon saakka tai mikä Turku se oli?

Oon täällä rasvamestarien juttusilla pyöriskellyt, muttei niilläkään semmosia voiteita löydy, joilla 80 lasketeltais edes alamäissä.

Sen puoleen, mulla on ihan kiva karsina ton diakonissan kanssa täällä Pihtiputaalla, harjotellaan kovasti keihäskarnevaaleihin. Sillä on ihan itte kehitellyt metodit, niistä ei huudella. Sekin on vähän semmonen valtiosalaisuus, kyllähän te sen tiedätte. Ittekin ootte vähän salaperästä porukkaa, koko entinen...

En oo vielä uusia henkkareita saanu väärennettyä, Veijoltakaan ei kai nyt pääse neuvoja kyseleen. Täytyy vartoilla jossain että ikää tulee. Sovin sitten paremmin piireihin.

Joo, kovasti toivotan onnee sinne uuteen, mikä putka sekin nyt oli, mutta kumminkin. Kai sielläkin onnee tarvitaan, ainakin asiakkaat.

Uutta kiikaria en aio ostaa, mutta ehkä joskus poikkeette Pihtiputaalla, vai onko teillä siellä ihka omat karnevaalit?

Voidaan!

Markkina aikaan pistäydytään jos vaan on rekikeli. Veijosta kait tiedätkin, se on kivensisässä. Tuunu käymään. Pääset sisäänkin vielä lasten lipulla. Tuo se diakonissa näytille. Jos käyt Tampereella pistäyvy Urpon linnaa katsomassa etteivät ole rikkoneet paikkoja. Ilmavoimissahan Urpo on ja Saloskan Sylvi. Pää höntin kerhokaveria.Istuttiin usein Teatteri ravintolassa. Kalevikin oli aivan kiva kaveri. Kateeksi muut vain tuli Kalelle.Pistivät konkurssiin.Piru, kun tulee mieleen vähän samalla lailla reisattiin, kun nyt tällä Ruotsinkin reissulla. Kaikki oli viimeisen päälle. Työllistettiin paljon ihmisiä. Eniten kyllä siivoojia.

• tuota

Se kirjoituspaperi otti ja tuota taas loppu, joten tässä taas vähän lisää.

• Pölhöin

Kiitos lähetyksestä!

Otin sen ittelleni, tarpeen kun oli.
        Vaikka ei siitä nyt voikaan käyttää sitä meille
        niin tuttua sanontaa, "on sekin tyhjää parempi".
        Katellaan sitten joskus Veijon kanssa, millasilla laatoilla aletaan väritellä,olihan se oikein sitä setelilaatua.

Täällä Pihtiputaalla menee edelleen, sanoisko oikein mukiinmenevästi. Paitsi ton diakonissan kanssa on tullu muutamia yllätyksiä, tai voiko niitä naisten kanssa koskaan Hönttilänkään suvussa tulla.

No, joka tapauksessa aikani ihmettelin, kun se joka paikassa sano vaan ammattinsa, eikä mitään nimee. Mun täyty sitten oikein ruveta tenttaamaan, että "mikä on nimi, siis sun nimi?"
        Ei näes oltu siellä yömajassa sen kummemmin esittäydytty. Se hokee vaan sitä diakonissaa ja hermostuuhan siinä rauhallisempikin mies. Minäkin siinä räväytin lompsani auki ja esittelin kaikki ikivanhat henkkarini (en sentään sanonu että valitte siitä), ja elehdin sille että sinä kans.
        Ymmärsihän se lopulta ja näytti jotain korttia.
        Hetken aikaa olin ulalla (harvinaista mulle) kun
        siinä oli jollain korukirjaimilla präntättynä jotta Lady Dia Conizza.

Siinä jäi ny kerrankin Pölhöimmältä suu kiinni ja joku ajatuksen poikanen alko selittää, että tän takia se ei oikein mitään puhukaan kun käsillään. Korkeintaan olin kuullu sen iltasin kaipailevan jotain Uunoo nukkumaan mennessä.

Mulla kun on tunnetusti aina vähän kiirus, niin just siinä kohtaa se aina: "uno momento", mutta enhän minä siinä hässäkässä siitä paljon piitannu.

Tässä nyt järkytykseltäni pikku hiljaa toipuilen ja kattelen kun Lady (sen lemppari) selailee keihäsmalliston esitteitä. En oo vielä oikein päässyt selvyyteen, kumpi sitä enempi kiinnostaa, miehet vai keihäät.

Terveisiä nyt teille sinne Pusibutkaan, vai mikä se oli. Lähettäkää sitte taas lisää paperia, joskus!

• hönttilässä
        Pölhöin kirjoitti:

Kiitos lähetyksestä!

Otin sen ittelleni, tarpeen kun oli.
        Vaikka ei siitä nyt voikaan käyttää sitä meille
        niin tuttua sanontaa, "on sekin tyhjää parempi".
        Katellaan sitten joskus Veijon kanssa, millasilla laatoilla aletaan väritellä,olihan se oikein sitä setelilaatua.

Täällä Pihtiputaalla menee edelleen, sanoisko oikein mukiinmenevästi. Paitsi ton diakonissan kanssa on tullu muutamia yllätyksiä, tai voiko niitä naisten kanssa koskaan Hönttilänkään suvussa tulla.

No, joka tapauksessa aikani ihmettelin, kun se joka paikassa sano vaan ammattinsa, eikä mitään nimee. Mun täyty sitten oikein ruveta tenttaamaan, että "mikä on nimi, siis sun nimi?"
        Ei näes oltu siellä yömajassa sen kummemmin esittäydytty. Se hokee vaan sitä diakonissaa ja hermostuuhan siinä rauhallisempikin mies. Minäkin siinä räväytin lompsani auki ja esittelin kaikki ikivanhat henkkarini (en sentään sanonu että valitte siitä), ja elehdin sille että sinä kans.
        Ymmärsihän se lopulta ja näytti jotain korttia.
        Hetken aikaa olin ulalla (harvinaista mulle) kun
        siinä oli jollain korukirjaimilla präntättynä jotta Lady Dia Conizza.

Siinä jäi ny kerrankin Pölhöimmältä suu kiinni ja joku ajatuksen poikanen alko selittää, että tän takia se ei oikein mitään puhukaan kun käsillään. Korkeintaan olin kuullu sen iltasin kaipailevan jotain Uunoo nukkumaan mennessä.

Mulla kun on tunnetusti aina vähän kiirus, niin just siinä kohtaa se aina: "uno momento", mutta enhän minä siinä hässäkässä siitä paljon piitannu.

Tässä nyt järkytykseltäni pikku hiljaa toipuilen ja kattelen kun Lady (sen lemppari) selailee keihäsmalliston esitteitä. En oo vielä oikein päässyt selvyyteen, kumpi sitä enempi kiinnostaa, miehet vai keihäät.

Terveisiä nyt teille sinne Pusibutkaan, vai mikä se oli. Lähettäkää sitte taas lisää paperia, joskus!

Dos kravattos sano hönttikin, kun kaks´tippaa ravatille tipahti. Meillänkin höntti kävi silmälääkärillä,kun pyrki työkyvyttömyys eläkkeelle huonon näön takia.Eläkkeellä joutu taas menemään toiselle lääkärille, kun piti saada päivän vastainen todistus lentolupaa varten. Hyvinhän tuolta näyttää lento onnistuvan ainakin viikon loppuna kantabubistaan, Perse vaan maata viisti, kun taas nakkasivat sen pihalle. Paperia on muuteen niukanlaiseti. Täyttyy pyyhkästä lyhyesti.

• Keiju

Paetkaa te höntit ja pölhöt jo vihdoinkin sankkaan metsään jossa on se kuuluisa Mörri Möykyn koti. Tollaista aivotonta juttua ei kukaan halua katsella eikä lukea. Hyss, hyss metsään takuulla yllätytte.

• Pimpelis, pömppelis.

Pimpelis, pomppelis, sinulle keijukainen. Sinnekö sinä tahtoisit tulla. Mörri- Möykyn pimeeseen luolaan. Johon ei päivä paista eikä kuu kuumota?
        Pimppelis pomppelis. Mitä täällä sitten yleensä on luetavaa, Pimppelis, pomppelis, nyt, kun tiedät ,mitä hassua tässä ketjussa on niin elä tule lukemaan, ettei kaunis päivä mene sinulta pilalle.
        No nythän sen taas teit tulit lukemaan ! Voi sinua Pimppelis , Pomppelis !Utelias olet!

Pimppelis,pomppelis.Annatko pikkuriikkisen näyttöä siitä aivokkaasta jutusta. Pimpeli, pomppelis.

• ja yllätyin

Tässähän ne 'kritiikin kannukset' tulivat ja aiheesta.

• jos metsään haluat..........
        ja yllätyin kirjoitti:

Tässähän ne 'kritiikin kannukset' tulivat ja aiheesta.

Kuuleppas sie.Kirjoita muutama viisas viestiketjun avaus tälle palstalle. Niin saadaan tämä ketju siirrteyksi toiselle sivulle. Mukavaa sitten on katsella kuinka monta kertaa sinun ketjuasi on käyty kurkkimassa. Tässä ketjussa näyttää olevan jo 6465 kävijää.

Katoppas sitä pitää itsekkin tehdä jotain, eikä hämmentää vain, mielestään huonoa keittoa.

• Olla toinenkin. ketju
        jos metsään haluat.......... kirjoitti:

Kuuleppas sie.Kirjoita muutama viisas viestiketjun avaus tälle palstalle. Niin saadaan tämä ketju siirrteyksi toiselle sivulle. Mukavaa sitten on katsella kuinka monta kertaa sinun ketjuasi on käyty kurkkimassa. Tässä ketjussa näyttää olevan jo 6465 kävijää.

Katoppas sitä pitää itsekkin tehdä jotain, eikä hämmentää vain, mielestään huonoa keittoa.

Kaiki näyttääkin olevan tämän hönnttilän ketjun varassa. Eikköön nää matkan varella oleet oleet sitten mitään osaakkaa? Oliko ne pelkkiä joutavuuksia ?

• Onhan
        Olla toinenkin. ketju kirjoitti:

Kaiki näyttääkin olevan tämän hönnttilän ketjun varassa. Eikköön nää matkan varella oleet oleet sitten mitään osaakkaa? Oliko ne pelkkiä joutavuuksia ?

Kovin vähä varasta tuntuu olevan koko porukka. Ei rahaihmisiä lainkaan. Valittavat eläkkeistää jatkuvast ja Ei rahaa yksinkertaisesti kaikille koskaan ole tarpeeksi. Eikähän sitä ylenmäärin ole syytä eläkkeläisille tuhlata. Sen kuitenkin jotta selviävät päivästä toiseen.

• tuokin
        Onhan kirjoitti:

Kovin vähä varasta tuntuu olevan koko porukka. Ei rahaihmisiä lainkaan. Valittavat eläkkeistää jatkuvast ja Ei rahaa yksinkertaisesti kaikille koskaan ole tarpeeksi. Eikähän sitä ylenmäärin ole syytä eläkkeläisille tuhlata. Sen kuitenkin jotta selviävät päivästä toiseen.

Hönttilän porukka. Niilläkös ne kaikki rahat sitten ovat. Maksavat yhdestä yöstä risteily laivassakin yhtä paljon kuin me saamme kuukaudessa eläkettä. Niin näyttää. Ykskin entinen partaratikaali. Kävi köyhiä moikkaamassa intiassa. Reissulle kertyi hintaa 100.000 Euroo. Oiskoon saman kerhon jäseniä, kuin täää meijänkin rupusakki. Niin tarkoitan näitä hönttejä ja pölhöjä.

• Tutkinta
        tuokin kirjoitti:

Hönttilän porukka. Niilläkös ne kaikki rahat sitten ovat. Maksavat yhdestä yöstä risteily laivassakin yhtä paljon kuin me saamme kuukaudessa eläkettä. Niin näyttää. Ykskin entinen partaratikaali. Kävi köyhiä moikkaamassa intiassa. Reissulle kertyi hintaa 100.000 Euroo. Oiskoon saman kerhon jäseniä, kuin täää meijänkin rupusakki. Niin tarkoitan näitä hönttejä ja pölhöjä.

Huonolta tuo näyttää. Hönttilätkin lähtevät tiettävästi tulevana tiistaina, sri lankaan katsomaan tuhon seurauksia. Menevätköhän tyhjiä pulloja keräämään. Eiköhöän ne vaan ota ruksetusta ja ihmettele miten siellä soijakeitto maustetaan.

• niinkö meinaat
        Tutkinta kirjoitti:

Huonolta tuo näyttää. Hönttilätkin lähtevät tiettävästi tulevana tiistaina, sri lankaan katsomaan tuhon seurauksia. Menevätköhän tyhjiä pulloja keräämään. Eiköhöän ne vaan ota ruksetusta ja ihmettele miten siellä soijakeitto maustetaan.

Käviskös tässäkin sitten sillai jotta, kun nääkin kaikki hönttilän kynäilijät lopettaxvat kirjoittelun näille palstoille niin palstat näivettyvät tyystin olemattomiin. Eikös pää höntti tyommosta uhkaillut.

• niin..
        niinkö meinaat kirjoitti:

Käviskös tässäkin sitten sillai jotta, kun nääkin kaikki hönttilän kynäilijät lopettaxvat kirjoittelun näille palstoille niin palstat näivettyvät tyystin olemattomiin. Eikös pää höntti tyommosta uhkaillut.

Niinpä näytää käyvän. Kyllä sillä olikin niitä salanimiä.Tahallan peijakas ei viitsinyt edes kirjoitusvirheitä korjailla. Räiskivät vaan noita harakan varpaita. Ikäänkuin meitä pilkaten. Kyllä me täällä pilkun paikat ennätetään etsiä. Ei meitä hämätä.

• latukone
        niin.. kirjoitti:

Niinpä näytää käyvän. Kyllä sillä olikin niitä salanimiä.Tahallan peijakas ei viitsinyt edes kirjoitusvirheitä korjailla. Räiskivät vaan noita harakan varpaita. Ikäänkuin meitä pilkaten. Kyllä me täällä pilkun paikat ennätetään etsiä. Ei meitä hämätä.

joka auraa pois nuoskat ja vitilumet ynnä muut koiran jätökset?

• kaikki milloinkaan
        latukone kirjoitti:

joka auraa pois nuoskat ja vitilumet ynnä muut koiran jätökset?

No niinpä se onkin. Sinäkin sen jo hoksasit. Nyt vaan edessä vahinkojen kartoitus matka sinne Aasian puolelle, Tälle porukalle jääkin sitten ladut auraamatta. Omatoimisuutaa tarvitsette .Muutama päivä siellä vierähtää vaikka kuinka suihkarilla käytäs. Selvähän se on enenkuin avustus rahoja täältä ruvetaan enmmälti jakamaan niin hönttilän väki käy paikan päällä. Aurinkohan, hiekkarannat ja hönttilän ##### tähden hottelithan ovat paikallaan. Köyhin olkimajathan aina ensin tuhoutuu. No mihin köyhää rahaa tarvitsee muuhun kuin ruokaan. Pitkästyisihän se rannoilla makoiluun. Eikäpä siitä ole seuran pitäjäksi. Kuka alitusta ruikutusta jaksaa kuunnella. No ei ainakaan höntit..Yrittikääpä pitää ainakin se Juttutupa hengissä. Kah, kun se taitaa olla epäselvää miten sekin pyörii. Muutakin varmaan tarvitaan kuin ruisrieskaa. Muuten taidat olla latukoneen perässä. Otappa sinä minulta nämä sauvat läde lylyn lykintään niinkuin Väinämöinen Kalevalassa.

• suu puhuu
        kaikki milloinkaan kirjoitti:

No niinpä se onkin. Sinäkin sen jo hoksasit. Nyt vaan edessä vahinkojen kartoitus matka sinne Aasian puolelle, Tälle porukalle jääkin sitten ladut auraamatta. Omatoimisuutaa tarvitsette .Muutama päivä siellä vierähtää vaikka kuinka suihkarilla käytäs. Selvähän se on enenkuin avustus rahoja täältä ruvetaan enmmälti jakamaan niin hönttilän väki käy paikan päällä. Aurinkohan, hiekkarannat ja hönttilän ##### tähden hottelithan ovat paikallaan. Köyhin olkimajathan aina ensin tuhoutuu. No mihin köyhää rahaa tarvitsee muuhun kuin ruokaan. Pitkästyisihän se rannoilla makoiluun. Eikäpä siitä ole seuran pitäjäksi. Kuka alitusta ruikutusta jaksaa kuunnella. No ei ainakaan höntit..Yrittikääpä pitää ainakin se Juttutupa hengissä. Kah, kun se taitaa olla epäselvää miten sekin pyörii. Muutakin varmaan tarvitaan kuin ruisrieskaa. Muuten taidat olla latukoneen perässä. Otappa sinä minulta nämä sauvat läde lylyn lykintään niinkuin Väinämöinen Kalevalassa.

Vaajat 50 viestiä ja voimme sanoa Hönttilän väelle kertakaikkiaan. HYVÄSTI. Niinkuin Kirsi Salolle on kymmenissä luntti lapuissa käsketty sanomaan. Kas kässärin formaatista ei ole lupa poiketa, muiden kuin hönttejen jotka niitä huvin päiten kirjoittelee. Kirsihän, kun ei ole hönttilän väkeä. Sekin hiertää homaa ansaitekasen joskus pienen eläkkeen.

• kiiski
        suu puhuu kirjoitti:

Vaajat 50 viestiä ja voimme sanoa Hönttilän väelle kertakaikkiaan. HYVÄSTI. Niinkuin Kirsi Salolle on kymmenissä luntti lapuissa käsketty sanomaan. Kas kässärin formaatista ei ole lupa poiketa, muiden kuin hönttejen jotka niitä huvin päiten kirjoittelee. Kirsihän, kun ei ole hönttilän väkeä. Sekin hiertää homaa ansaitekasen joskus pienen eläkkeen.

Tervetuloa rupattelukerhoon.

man piikkiä
        Kirjoittanut: kiiski 16.1.2005 klo 09.56

Luuletko riittävän,ehei kuule jatkahan sinä vain.

• motto
        kaikki milloinkaan kirjoitti:

Josko olikin noin, vai "kaikki kerrallaan tai ei ketään"?

On sitä varmaankin ainakin jollakulla tyytyväinen olo, kun on roskat siivottu latusilta, eivätkä karhaa koneen pohjassa.

Semmosia Rex-voiteita ei taida olla enää myynnissäkään? Eikäpä niitä koneet käytäkään.

• pari ilman kenkiä
        kiiski kirjoitti:

Tervetuloa rupattelukerhoon.

man piikkiä
        Kirjoittanut: kiiski 16.1.2005 klo 09.56

Luuletko riittävän,ehei kuule jatkahan sinä vain.

No hei

No niin kuuleppas kiiski se on vanhusten ketju ? Siellä 80 :sissä ei passaa riehua. Rupeavat lueksimaan näitä turinoita ja menee paine pillerit väärään kurkuun. Niin täällä jos sopii.

Kirjoittanut: Otitko 16.1.2005 klo 10.01

Tirsat välillä sopiiko sinulle siirrän sinut tuonne hönttilän ketjuun rupatellaan siellä.
        Viimeinen pari uunista ulos.

• Ristissä
        motto kirjoitti:

Josko olikin noin, vai "kaikki kerrallaan tai ei ketään"?

On sitä varmaankin ainakin jollakulla tyytyväinen olo, kun on roskat siivottu latusilta, eivätkä karhaa koneen pohjassa.

Semmosia Rex-voiteita ei taida olla enää myynnissäkään? Eikäpä niitä koneet käytäkään.

Puuttuukohan tästä enää, kuin nelisenkymmentä viestiä ? Sitten toivon mukaan tulee uusi kone. Semmottiin tekköö latuu, jotta tarrat pitää olla suksissa. Kuivahko REX purkki on mullakin auto talissa. Muinais- muisto. Rotanloukku siteiden aikakaudelta.
        " Yksi ke... Aukeaa ainoastaan asian omaisille. Se projekti sai jo loppunsa jokunen päivä sitten jolloin kolikosta löytyi kaksi puolta.

• Kuule
        Ristissä kirjoitti:

Puuttuukohan tästä enää, kuin nelisenkymmentä viestiä ? Sitten toivon mukaan tulee uusi kone. Semmottiin tekköö latuu, jotta tarrat pitää olla suksissa. Kuivahko REX purkki on mullakin auto talissa. Muinais- muisto. Rotanloukku siteiden aikakaudelta.
        " Yksi ke... Aukeaa ainoastaan asian omaisille. Se projekti sai jo loppunsa jokunen päivä sitten jolloin kolikosta löytyi kaksi puolta.

Lukija mittari raksuttaa,kovalla vauhdilla. Taas onkin sitten aamupuurot pistelty navan alle ja lehdetkin selattu. Ei mitään uutta sama kurjuus ja nälän hätä jatkuu Aasiassa.

• jos sopii
        Ristissä kirjoitti:

Niin se heikoin lenkki-projekti?
        Mitähän varten sitä kuivaa purkkiakaan olisit sitten säästellyt, säälistäkö?

Uteliaisuuttani olisin kysynytkin, mikä nyt on aluillaan, vaan enpä kysy.
        Menköön nyt miten on mennäkseen, eipä se taida surettaa ketään muuta kuin sitä asianomaista.

Jotain positiivista tässäkin hiihtoretkessä näen, edellähiihtävän latukoneen paremman puolen. Siitä kolikosta, enkä puoliskoista tiedäkään, joten kertoisitko?

• Lähetys
        pari ilman kenkiä kirjoitti:

No hei

No niin kuuleppas kiiski se on vanhusten ketju ? Siellä 80 :sissä ei passaa riehua. Rupeavat lueksimaan näitä turinoita ja menee paine pillerit väärään kurkuun. Niin täällä jos sopii.

Kirjoittanut: Otitko 16.1.2005 klo 10.01

Tirsat välillä sopiiko sinulle siirrän sinut tuonne hönttilän ketjuun rupatellaan siellä.
        Viimeinen pari uunista ulos.

Kas näin. tässäpä sitten ollaan.

ilman piikkiä
        Kirjoittanut: kiiski 16.1.2005 klo 09.58

Lasketkos omia minuuttejas,vai mutta perässäs seilaan

• Pysy porukassa
        Lähetys kirjoitti:

Kas näin. tässäpä sitten ollaan.

ilman piikkiä
        Kirjoittanut: kiiski 16.1.2005 klo 09.58

Lasketkos omia minuuttejas,vai mutta perässäs seilaan

Katso nyt. Tätä ketjua lukee sadat ihmiset suurin osa mykkiä " eippään tuo haitanne pääasiahan on, että lukevat.
        "SINÄ" joka puheen pystyt muuttaa kirjoituksesi.
        "PYSY KANAVALLA"

• koko salkun !
        jos sopii kirjoitti:

Niin se heikoin lenkki-projekti?
        Mitähän varten sitä kuivaa purkkiakaan olisit sitten säästellyt, säälistäkö?

Uteliaisuuttani olisin kysynytkin, mikä nyt on aluillaan, vaan enpä kysy.
        Menköön nyt miten on mennäkseen, eipä se taida surettaa ketään muuta kuin sitä asianomaista.

Jotain positiivista tässäkin hiihtoretkessä näen, edellähiihtävän latukoneen paremman puolen. Siitä kolikosta, enkä puoliskoista tiedäkään, joten kertoisitko?

Kirsi on kiltti ihminen. Ilkeilyt on sillä luntti lapussa. Hönttien kirjoittamat ilkeilyt. Katso tarkaan. Suurin osa ajasta jonka, se kuuntele vastaajaa se lukee lunttia. Korvanappiin tuleekin sitten hönttilästä viimeiset ohjeet. Kirsi on kiva tyttö. Höntit on kavereita keskenään. "Kaikkialla" ei ne toisiaan näyki. Miksi minäkään haukkuisin väärää puuta.
        Silkkipukuja tarvitsee meidän päähöntti. Se. kun lahjoitaa kausittain garderobinsa köyhillle. Se on seuraavaksi projekti. Pölhöinkin on kerännyt useita lippaita matkarahoiksi.
        Kolikkon kaksi puolta Usko toivo Rakkaus7
        vihan kääntöpuoli on rakkaus. Opetus: Jos jotain vihaat sydän juuriasi myöten, sitä enempi voit sitä rakastaa. Suuteletkin saapasta joka sinua potkaisi. Esimerkki Tukholmassa sattunut pankin panttivanki tilanne ? Naiset rakastuivat vartioihinsa.

• liian ahdas näkökulma
        koko salkun ! kirjoitti:

Kirsi on kiltti ihminen. Ilkeilyt on sillä luntti lapussa. Hönttien kirjoittamat ilkeilyt. Katso tarkaan. Suurin osa ajasta jonka, se kuuntele vastaajaa se lukee lunttia. Korvanappiin tuleekin sitten hönttilästä viimeiset ohjeet. Kirsi on kiva tyttö. Höntit on kavereita keskenään. "Kaikkialla" ei ne toisiaan näyki. Miksi minäkään haukkuisin väärää puuta.
        Silkkipukuja tarvitsee meidän päähöntti. Se. kun lahjoitaa kausittain garderobinsa köyhillle. Se on seuraavaksi projekti. Pölhöinkin on kerännyt useita lippaita matkarahoiksi.
        Kolikkon kaksi puolta Usko toivo Rakkaus7
        vihan kääntöpuoli on rakkaus. Opetus: Jos jotain vihaat sydän juuriasi myöten, sitä enempi voit sitä rakastaa. Suuteletkin saapasta joka sinua potkaisi. Esimerkki Tukholmassa sattunut pankin panttivanki tilanne ? Naiset rakastuivat vartioihinsa.

Kirsikin voisi hiukan hellemmin käsitellä niitä, joiden varassa se lenkki pyörii. Ei olisi kisaa ilman heikkoja. Se voittaja saattaa olla porukan tyhmin, mutta jäänyt vain jotenkin huomaamatta. Rahat korjannut vasta äkätään.
        Se siitä pelistä!
        Kolikossasi näin jo kapeimmankin sektorin, oletko koskaan nähnyt rahan jäävän kyljelleen useampaa kertaa peräkkäin? Se olisi jo liian hyvää tuuria, silkkipukuisillekin.
        Pelkkien koneiden varassa kulkeva laturetki on tylsä, jotain aina sentään tollokin muistaa, jos ei ole vielä dementiakerhon jäsen.
        Ja mitäs positiivista tässä näkisi?
        Että sentään nyt tunnen keskustelevani ihmisen kanssa, eihän se ollut harhaa?

• tässä ja nyt
        liian ahdas näkökulma kirjoitti:

Kirsikin voisi hiukan hellemmin käsitellä niitä, joiden varassa se lenkki pyörii. Ei olisi kisaa ilman heikkoja. Se voittaja saattaa olla porukan tyhmin, mutta jäänyt vain jotenkin huomaamatta. Rahat korjannut vasta äkätään.
        Se siitä pelistä!
        Kolikossasi näin jo kapeimmankin sektorin, oletko koskaan nähnyt rahan jäävän kyljelleen useampaa kertaa peräkkäin? Se olisi jo liian hyvää tuuria, silkkipukuisillekin.
        Pelkkien koneiden varassa kulkeva laturetki on tylsä, jotain aina sentään tollokin muistaa, jos ei ole vielä dementiakerhon jäsen.

Jo sanoin Kirsi on aivan ok. Hönttithän naruja vetelee ja nappiin kertoo ohjeita. Härski höntti lähti ilmavoimiin. Vasta nyt monellekin on selvinnyt kuka sanat laittoi Riitan suuhun kymppitonnissa. Nyt onkin tie pystyssä. Ei ole enää kuiskaajaa. Niinhän se on meidän hönttien kesken. Jos raha jää kyljelleen on tilanne tosi poikkeava. Arki päiväistettynä tilanne jää auki varomaton saatatkin saada tikarin selkäänsä. Varovaisuus ja varauksellisuus onkin silloin paikallaan. Latukone ei ole itsellinen. Joku on senkin ohjaimissa. Panssari ja mystiikka ympäröi näitä päähönttejä. Ne eivät julkisuutta kaipaa.Viihtyvät parhaiten omissa loosseissaan omiensa parissa. Julkisuudessa kulutetaan n.k. järkeviä jonnin joutavan perässä juoksevia ihmisiä. Silkkipuvut istuvat vain harvoille. Olet tosiaankin nyt viettänyt aikaasi fyysisen höntin seurassa." Hetken elämästäsi"

• mitä...
        liian ahdas näkökulma kirjoitti:

Se siitä pelistä!

Vaikka parjataankin hönttilän touhuja. Niin kyllä niitä seurataankin. satakunta uteliasta maan hiljaista lähti taas seuraamaan tyhjän päiväistä. Olisikkohan ne näitä tirkistelijöitä, jotka havaituksi tultuaan pujahtavat takasin verhon taakse. Mitäs arvelette?

• nyt ja tässä
        tässä ja nyt kirjoitti:

Jo sanoin Kirsi on aivan ok. Hönttithän naruja vetelee ja nappiin kertoo ohjeita. Härski höntti lähti ilmavoimiin. Vasta nyt monellekin on selvinnyt kuka sanat laittoi Riitan suuhun kymppitonnissa. Nyt onkin tie pystyssä. Ei ole enää kuiskaajaa. Niinhän se on meidän hönttien kesken. Jos raha jää kyljelleen on tilanne tosi poikkeava. Arki päiväistettynä tilanne jää auki varomaton saatatkin saada tikarin selkäänsä. Varovaisuus ja varauksellisuus onkin silloin paikallaan. Latukone ei ole itsellinen. Joku on senkin ohjaimissa. Panssari ja mystiikka ympäröi näitä päähönttejä. Ne eivät julkisuutta kaipaa.Viihtyvät parhaiten omissa loosseissaan omiensa parissa. Julkisuudessa kulutetaan n.k. järkeviä jonnin joutavan perässä juoksevia ihmisiä. Silkkipuvut istuvat vain harvoille. Olet tosiaankin nyt viettänyt aikaasi fyysisen höntin seurassa." Hetken elämästäsi"

Anteeksi tämä tapani jäädä roikkumaan 'linjalle', mutta tuo sanonta "Hetken elämästäsi" herätti erään ikivanhan muiston.

Muuan henkilö sanoi sen minulle hiukan toisella tavoin; "Että edes tämä hetki on unohdettavissa sitten joskus..."
        Siitä on todella kauan, mutta kuten huomaat, nämä hetket saattavat olla tärkeämpiä kuin uskommekaan. Yksi hetki ja kaikki on toisin, eikä mikään tunnu enää entiseltä.

Sinä et tuntunut kovin tyytyväiseltä edellisiin kommentteihini, harmi sinänsä. Tällainen tapa minulla on, eikä edes silkkipukua. :))

Olen pahoillani, jos tuo 'ilmavoimat'-kommentti on todella totta ja miksei olisi, näinä päivinä.

Varomaton,sanot?
        Sitä voi olla tietämättään, jopa huomaamattaan. Kaikessa 'lapsenuskossaan.'
        Siksipä ne rumat ja räävit sanat koskevatkin niin kipeästi, arvaamatta syytä.
        Jos joku jotain haluaisi viestittää, voisi sen kai tehdä kuin 'ihminen ihmiselle', eikä graffittina pitkin palstoja.
        Nythän nämä 'karsinoinnit' on sitten tulleet selväksi, eikä niitä seinäkirjoituksia sittemmn ole näkynyt.
        Joten, tilanteen voisi kai nähdä olevan teidän kannaltanne Ok, sopivan maltillista ja asiallista?

• Ohikulkija...
        mitä... kirjoitti:

Vaikka parjataankin hönttilän touhuja. Niin kyllä niitä seurataankin. satakunta uteliasta maan hiljaista lähti taas seuraamaan tyhjän päiväistä. Olisikkohan ne näitä tirkistelijöitä, jotka havaituksi tultuaan pujahtavat takasin verhon taakse. Mitäs arvelette?

Tunnustaudun tirkistelijöksi. Kun ikäänkuin kehuja pyytelet. Sanon kyllä lukeneeni kaikki kirjoituksesi. Ja luen jatkossakin. Olen mutkan takaa sukuakin.

• loppu

No tätähän tässä maassa on niin kauan, kun viimeisetkin hongat on kaadettu pois humisemasta.

• Hönttilän porukka

Kiitämme palautteesta.

• Sitten
        Hönttilän porukka kirjoitti:

Kiitämme palautteesta.

Seuraavalle sivulla ja slut !

• Kohan jählähtää
        Sitten kirjoitti:

Seuraavalle sivulla ja slut !

Totes hollolan ukko, kun nakkikioskin taakse pasko ja poliisi käski korjaamaan kasan pois.

• pullaa
        Kohan jählähtää kirjoitti:

Totes hollolan ukko, kun nakkikioskin taakse pasko ja poliisi käski korjaamaan kasan pois.

Keli kun keli aina ajellaan sanoi Rekkamies, kun puuhe oli mites vaimon kanssa. Eippään oo eläkkeläisillä moisia huoloa.

• viestisi

Siirän tähän koska ketjua ei sillä kohtaa voi enää jatkaa.

• Kirjoittanut: nyt ja tässä

Anteeksi tämä tapani jäädä roikkumaan 'linjalle', mutta tuo sanonta "Hetken elämästäsi" herätti erään ikivanhan muiston.

Muuan henkilö sanoi sen minulle hiukan toisella tavoin; "Että edes tämä hetki on unohdettavissa sitten joskus..."
        Siitä on todella kauan, mutta kuten huomaat, nämä hetket saattavat olla tärkeämpiä kuin uskommekaan. Yksi hetki ja kaikki on toisin, eikä mikään tunnu enää entiseltä.

Sinä et tuntunut kovin tyytyväiseltä edellisiin kommentteihini, harmi sinänsä. Tällainen tapa minulla on, eikä edes silkkipukua. :))

Olen pahoillani, jos tuo 'ilmavoimat'-kommentti on todella totta ja miksei olisi, näinä päivinä.

Varomaton,sanot?
        Jos joku jotain haluaisi viestittää, voisi sen kai tehdä kuin 'ihminen ihmiselle', eikä graffittina pitkin palstoja.
        Nythän nämä 'karsinoinnit' on sitten tulleet selväksi, eikä niitä seinäkirjoituksia sittemmn ole näkynyt.
        Joten, tilanteen voisi kai nähdä olevan teidän kannaltanne Ok, sopivan maltillista ja asiallista?

• Kirjoittanut: nyt ja tässä....

Varomaton,sanot?

• Minä itse
        Kirjoittanut: nyt ja tässä.... kirjoitti:

Varomaton,sanot?

Anteeksi on varsin outo sana. Tuntuisi senkin olevan muinaisjäänteen, joka haäviää käytöstä.
        Sanonta Hetki elä... ei liity menneisyyteen vaan juuri siihen hetkeen, joka tuli mieleeni. Vaikea tietysti muistaa kaikkea mitä on tullut sanottua. Tilanteen voi tuoda mieleensä helpommin muusiikilla kuten iskelmillä jotka ovat aikansa lapsia. Tohtori Zivago,"kukkia alla jään " Mulla ei oo muuta antaa kuin tämä nuoruutein. Ja niin poispäin. Joskus, mukavia joskus ikäviä. Olen aivan tyytyväinen kommenteihisi. Ne ovat aktivoivia senhän halusit tietää eikö totta. Elämä kulkee lopua kohden sille emme mahda mitään, Henkilökohtaiseen kirjeen vaihtoon ei näillä palstoilla ole syytä lähteä. Toisekseen ketäpä se kiinostaisikkaa. Höntille ajattelemisen helmi tipahtaa varsin harvoin ehkäpä yksi kymmenetuhannesta tirkistelijästä sen sylkäisee. Karsinoinnilla juuri näitä räävien sanojen käyttäjiä jahkattiin,niitä jotka työnsivät nämä typeryytensä toisten suuhun.Asiahan näyttää nyt olevan poissa päivä järjestyksestä. Jotkut täälläkin sotkevat garafiitteja ja käyttävät omia hymiöitään näissä huuteloissa. Kenelle ne kulloikin on tarkoitettu, he kyllä ne osaavat etsiäkkin. Enää en ryhdy selvittämään "Miksi Totean vain "Ei todellakaan ole tarkoitus karsinoida ketään. Kysymyksessä oli vain vyyhden selvittäminen.

• ikävä tulee
        Minä itse kirjoitti:

Anteeksi on varsin outo sana. Tuntuisi senkin olevan muinaisjäänteen, joka haäviää käytöstä.
        Sanonta Hetki elä... ei liity menneisyyteen vaan juuri siihen hetkeen, joka tuli mieleeni. Vaikea tietysti muistaa kaikkea mitä on tullut sanottua. Tilanteen voi tuoda mieleensä helpommin muusiikilla kuten iskelmillä jotka ovat aikansa lapsia. Tohtori Zivago,"kukkia alla jään " Mulla ei oo muuta antaa kuin tämä nuoruutein. Ja niin poispäin. Joskus, mukavia joskus ikäviä. Olen aivan tyytyväinen kommenteihisi. Ne ovat aktivoivia senhän halusit tietää eikö totta. Elämä kulkee lopua kohden sille emme mahda mitään, Henkilökohtaiseen kirjeen vaihtoon ei näillä palstoilla ole syytä lähteä. Toisekseen ketäpä se kiinostaisikkaa. Höntille ajattelemisen helmi tipahtaa varsin harvoin ehkäpä yksi kymmenetuhannesta tirkistelijästä sen sylkäisee. Karsinoinnilla juuri näitä räävien sanojen käyttäjiä jahkattiin,niitä jotka työnsivät nämä typeryytensä toisten suuhun.Asiahan näyttää nyt olevan poissa päivä järjestyksestä. Jotkut täälläkin sotkevat garafiitteja ja käyttävät omia hymiöitään näissä huuteloissa. Kenelle ne kulloikin on tarkoitettu, he kyllä ne osaavat etsiäkkin. Enää en ryhdy selvittämään "Miksi Totean vain "Ei todellakaan ole tarkoitus karsinoida ketään. Kysymyksessä oli vain vyyhden selvittäminen.

Vaikka kirjoittelen tämän ketjun lopun aivan tyhjänpäiväistä saadakseni ketjun vihdoin loppuun.

• puuttuu
        ikävä tulee kirjoitti:

Vaikka kirjoittelen tämän ketjun lopun aivan tyhjänpäiväistä saadakseni ketjun vihdoin loppuun.

sanoi piru........... niin mitä se sitten sanoikaan kuka muistaa.

• joskus
        Minä itse kirjoitti:

En tainnut tullakaan maininneeksi, etten tarkoittanut sinun nuo sanat sanoneen?
        Harmi, jos tuotin sinulle päänvaivaa.

Tarkoitin vain aivan yleisellä tasolla tätä elämänmenoa, eihän meillä tietääkseni ole juurikaan ollut edes viestittelyä näillä palstoilla? Siis sellaista, mitä joku pitäisi 'kirjeenvaihtona'.
        Miten sellainen yleensä olisi edes mahdollista, käytäisiinhän siinä samaa keskustelua koko lukijakunnan kanssa.

Jotta saataisiin tämäkin 'sanailu' niiden unohdettavien hetkien joukkoon, toiveita esittämättä, selityksiä kaipaamatta palaan sinne mistä tulinkin, tuntemattomuuteeni.

Kiitän sinua kommenteistasi, sellaisia toivoisi aina saavansa, välinpitämättömyys on ikävintä kestää.

Onnea pyrkimyksillesi!

• Raumalla

Tosi vaikea murretta siellä puhuttiin. Esimerkiksi: Kyl maar meit ny kelpa ku voima meit jelpa.

Mitähän tuokin on. Saisko suomennuksen. Höntti hoi !

• Miten murretta, kun ette os...

No tässä sitten oiko luku.

Kyllä meillä nyt Raumalla menee hyvin. Satama on aivan jäässä. Laittoivat Helsingistä jäänsärkijä Voiman tänne, kun se oikein rusentaa niin kyllä railoa syntyy.Tosi voimakas. Siitä on suuri apu meille Raumalaisille.

• taivas
        Miten murretta, kun ette os... kirjoitti:

No tässä sitten oiko luku.

Kyllä meillä nyt Raumalla menee hyvin. Satama on aivan jäässä. Laittoivat Helsingistä jäänsärkijä Voiman tänne, kun se oikein rusentaa niin kyllä railoa syntyy.Tosi voimakas. Siitä on suuri apu meille Raumalaisille.

No on jo mahoton tuo Raumalaisten voima. Millään hyö aikoo saaha tuon venhon vesille. Tääl seisoo vain kuiva telakalla. Huoltoohan tuo pitäs aluks. Köllii on aivan ruosteessa.

• huonossa kunnossa
        taivas kirjoitti:

No on jo mahoton tuo Raumalaisten voima. Millään hyö aikoo saaha tuon venhon vesille. Tääl seisoo vain kuiva telakalla. Huoltoohan tuo pitäs aluks. Köllii on aivan ruosteessa.

On se sit kummoo alinomaan tulloo tänne maakuntaan herrojen rompeita. Ikään kuin kehitysmaa apuna. Tuommottiin ruostunut laivakin. Ei tuu kuin huolta.

• Ketkulat
        huonossa kunnossa kirjoitti:

On se sit kummoo alinomaan tulloo tänne maakuntaan herrojen rompeita. Ikään kuin kehitysmaa apuna. Tuommottiin ruostunut laivakin. Ei tuu kuin huolta.

Niin eiköön ne Merenkulkulaitoksen johtajat vuokranneet sen paremman särkijän Norjaan ja toisen Brasiliaan.

• tekivät
        huonossa kunnossa kirjoitti:

Niin tekivät. Tänne tuli tuo ruosteinen voima.
        Kunnan varat ovat vähissä mistähän tuohonkin sitten varat?

• vähissä
        tekivät kirjoitti:

Niin tekivät. Tänne tuli tuo ruosteinen voima.
        Kunnan varat ovat vähissä mistähän tuohonkin sitten varat?

Se ei ole lukenelle hönteille temppu eikä mikään. Katos panevat eläkkeläiset maksu miehiksi.

• verta juo
        vähissä kirjoitti:

Se ei ole lukenelle hönteille temppu eikä mikään. Katos panevat eläkkeläiset maksu miehiksi.

Tekevätköhän sen veteraani tempun. Mikäs se on ?

• ovat
        verta juo kirjoitti:

Tekevätköhän sen veteraani tempun. Mikäs se on ?

Katos nostetaan eläkettä vaikka kahdella eurolla ja sitten peritään veroa neljä euroa.

• jotain.
        ovat kirjoitti:

Katos nostetaan eläkettä vaikka kahdella eurolla ja sitten peritään veroa neljä euroa.

Tuohan onkin nerokasta. Enpäs olisi itse keksinyt.

• No mitä
        jotain. kirjoitti:

Tuohan onkin nerokasta. Enpäs olisi itse keksinyt.

Ei se tän Voiman kanssa niin yksinkertaista ole siinä on vielä teknistä vikaa.

• Palsta täyttyy.
        No mitä kirjoitti:

Kiitos sinulle tosi hauskoista viesteistä !
        Pidä itsestäsi huolta.

Dos Kravattos !

• Linkku
        No mitä kirjoitti:

Se on kuulema jokin kapistus siellä ruorin alla. Puoltaa pirusti oikealle.

• pölhöin ja Lady Dia Conizza
        Palsta täyttyy. kirjoitti:

Kiitos sinulle tosi hauskoista viesteistä !
        Pidä itsestäsi huolta.

Dos Kravattos !

Nähdään jossakin tosi upeessa paikassa sitten kun Lady on saanut kosintansa suomennoksen!

Unot momentot!

• Kehveli..
        Linkku kirjoitti:

Se on kuulema jokin kapistus siellä ruorin alla. Puoltaa pirusti oikealle.

Ei kait tätäkin romua olla sitten työntämässä Natoon lento tukialuksesksi.

• Eikö
        Kehveli.. kirjoitti:

Ei kait tätäkin romua olla sitten työntämässä Natoon lento tukialuksesksi.

me pärjätä täällä iham nokkinemme. En minä ainakaan ole ketään suututtanu. Naapurinkin kanssa riidellään aivan sovussa.

Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe