Bipo olen ollut jo vuosia. 7v meni hyvin ketiapiinilääkityksellä, kunnes se alkoi aiheuttaa haittavaikutuksia; kammiovärinää, verenpaineen laskua (70/50, leposyke yli 90), pyörtyilyä, kilpirauhasen vajaatoimintaa ja aineenvaihdunnan lamaantumista. Olin joitain kuukausia lääkkeetön ja oireeton, sitten alkoi mania. Ensin kokeiltiin aripipratsolia, yrjö lensi ja varpusparvet karkaili. Kolmessa päivässä olin fyysisesti entinen, täys raunio joten lääkekokeilu lopetettiin. Sitten kokeiltiin natriumvalproaatti. Nukuin eli rauhotti kyllä mutta iho meni kauttaaltaan tulipunaiseksi, taipeet vertavuotaviksi. Lääkekokeilu lopetettiin viikossa. Seuraava koelääkitys oli peratsin. Ei mainittavia vaikutuksia mieleen niiden 4vrk aikana joita sitä otin. Minusta vaan tuli mummo (köpöttelykävelyä), matka hitaasti olkkarista vessaan tuntu maratonilta. Rytmihäiriöitä ja verenpaine taas tasolla 70/50 ja sykkeet ylhäällä, tajunnantason laskua. Verenpaine mulla on muutenki matala, noin 100/70, leposyke 55 nurkilla.
Nyt sitten olen masentunut, lääkkeetön. Lääkärin näen reilun viikon päästä. Pelkään uusia lääkekokeiluja kun on alkanut tuntumaan että nuppilääkkeet on lähinnä sairaan myrkyttämistä varten. Mietinkin nyt että uskallanko edes kokeilla enää neuroleptilääkitystä noiden kokemusten jälkeen vai mitä vaihtoehtoja tässä vielä on?
lääkeongelma
7
304
Vastaukset
- Linjan_vaihto
Kannattaisiko jättää huumeet ja miettiä opetella, vaikka vaikeimman kautta, elämään pääselvänä ja etsimään omia selviytymiskeinoja (psyykkauskeinoja) elämäntilanteestaan/-saan selviämiseen. Psykiatrian kautta saat pääsi vain enemmän sekaisin. Toisekseen, on ihan perusteltua spekuloida, että olisit nyt paremmassa kunnossa, jos et aikanasi olisi huumeiden tielle koskaan lähtenytkään. Toki ymmärrän, että psykiatrit ja lääkärit ovat kovia manipuloimaan aloittamaan "psyykenlääkitys". Psykiatriassakin käytetyt huumausaineet, tai psyykenlääkkeet, kuten kauniimpi, poliittisesti korrektimpi ilmaisu kuuluu, voivat aiheuttaa pysyväisvaikutuksia mm. aivovaurioiden muodossa. Monet aivovaurioituneet ovatkin masentuneita jo fyysisistä syistä, koska eivät enää tunne olevansa elossa samalla tavalla; tunteet ovat laimentuneet, pää tuntuu tyhjältä, mielihyväkokemus on laimentunut, seksuaalisuus ja rakkauselämä vaimentunut tai kadonnut, kognitio vaurioitunut, itsetietoisuuden taso madaltunut ja niin edelleen.
- hullupipopää
Et jos elämästä ekat 25v meni hukkaan oireiden vuoksi terapioista huolimatta, 7v lääkkeiden kanssa oli hyvää ja laadukasta niin lääkkeet on tänhetkisen huonon olon syy...?
Myrkkyjähän ne on mutta on niistä hyötyjäki. Ainakin aikansa. - psykoottinen-
Hyvin sanottu!
Paras, kun ei "sille viralliselle linjalle" lähde ollenkaan!
Sairastutti se Seroquel (ketiapiini) minuakin, eikä tarvinnut syödä noin pitkään! Riitti muutama viikko! Mulla tietysti on sukurasitus pohjalla niin enempää ei tarvittu.
Helppoja ratkaisuja ei yksinkertaisesti ole olemassakaan!
Mää en kuitenkaan pidä lääkkeillä ollutta aikaa laadukkaana ja hyvänä. En tuntenut edes itseäni silloin, niin outo kokemus se oli kaikenkaikkiaan. Pää ei toimi normaalisti ja tunteet on poissa. Miten kukaan voi pitää sitä laadukkaana ja hyvänä? Siihen vielä muut lääkkeen tuomat ongelmat ja sairaudet. - trollipalsta
Missä tässä on huumeidenkäyttö mainittu?
- OpiB
Puhuin kokemusasiantuntijan kanssa, joka kokeili 20 eri lääkettä, ennenkuin sopiva löytyi. Ootko kokeillut litoa? Se on kaikista luonnollisin. Itsellä tuli alkuun vapinaa ja hiustenputoamista, mutta nekin katosi.
Toisaalta mulla ei voi nostaa tarpeeksi korkealle sitä pitoisuutta, että toimisi kunnolla. Mut kantsii stedaa!- psykoottinen-
Litium on tosin luonnosta saatava aine mutta erittäin myrkyllinen, kun sitä laitetaan ihmiseen ja sitä virallisestikin pidetään myrkkynä! Se ei tee siitä yhtään sen turvallisempaa! Ihan sama kuin alkaisit syödä vaikka kärpässientä, on sekin luonnollinen! Kaksisuuntaisen "terapeuttinen annos" on lähellä ihmisen myrkytysrajaa ja siitä syystä sitä vahdataan verikokein. Mää en silti menis luottamaan tähän sillä totuus on myös se, että ihminen varastoi itseensä kaikesta mitä se syö aineita; ravinteita, ympäristömyrkkyjä, miksei lääkkeitäkin. Se, että lopetat lääkkeen ei vielä tarkoita sitä, etteikö lääkejämiä olisi vaikka jossakin varastoituneena sinussa. Nämä sitten voivat lähteä liikkeelle esim. laihdutettaessa yms. Ei kaikki poistu elimistöstä silloin, kun aine nautitaan. Ihmettelen, kun lääkäritkään ei puhu tästäkään mitään? Eli ongelmia voi tulla myös myöhemmin!
Myrkky kuin myrkky! Ei ole järkeä laittaa itseensä!
- hullupipopää
Mulla on menny lito nyt kuukauden. Se on vieny seksuaalisen naurinnon mutta ei halua. Annos on 600mg/vrk ja ajattelin ensi viikolla esittää annoksen puolittamista koska nyt en pysty seksiin, en voi ajaa autolla ja tunteet on kadonnu, empatia on täysin mahdotonta. Ekat 2vkoa meni 300mg/vrk eikä haittoja ollu näin paljoa kuin nyt. Mielenkiintoisin sivuvaikutus on ruokahalun täydellinen katoaminen joten olen laihtunut 9kg kuukaudessa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984