ahdas peräaukko

jonte

oon 24 v mieshenkilö jolla on kauhee ummetus ollu jo pitkään, maha toimii ehkä kerran viikossa ja paskantaessa on kauhee kipu ja tuntuu että peräreikä repee. oon käyny lääkäris monta kertaa ja ne tutkimukset ei tosiaan oo kivoja, ihmettelen kui joku voi panna perseeseen, pienet tutkimusjutskatki sattuu niin maan perkeleesti! mul on liian pieni peräreikä, sitä pitäis suurentaa, joteski venyttää. onks kelleen tehty sellasta, millasta se on, sattuuko, auttaako paskakipuihin? mul on myös tosi pahat peräpukamat, ne pitäs kans leikata, kokemuksii. mul on todettu tulehdusta peräpäässä, ei voi leikata enneku tulehdukset on parantunu, mut tosi kova paska rikkoo aina uudestaan peräaukkoo ni tulee uus tulehus. Oon siis kierteessä! onks kellään samoi vaivoi ja mikä on auttanu?

6

4761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo

Jos ongelmana on diagnosoitu ahdas peräaukko niin siihen en osaa antaa mitään neuvoja, sen sijaan tuossa ummetusasiassa olen kuullut sellaista, että siihen kuulemma auttaa ainakin hivenen se, että pyrkii juomaan paljon päivittäin nestettä, jolloin uloste ei kuivu niin kivikovaksi, että se aiheuttaisi sitä kipua. Kokeile juoda enemmän ja oletko kokeillut tuotteita, joilla on laksatiivisia vaikutuksia? Tarkoitan, että kokeilepa jotain aspartaamilla ym. makeutettuja juomia, purkkaa tms. nyt jonkun aikaa, että edes nuo tulehdukset pääsisivät paranemaan. Eikö ne siellä lääkärissä antaneet mitään käytännön neuvoja sulle?

Lisäksi kannattaa syödä kuituja reilun nestemäärän kera; ruisleipää, mansikoita, leseitä puurossa ja hedelmiä, niin suoli toimii useammin, kun on jotain mitä kuljettaa siellä suolessa, silloin massa pysyy kosteana ja liikkuu eteenpäin, eikä jämähdä kivikovaksi kikkareeksi paikalleen, joka tulee vaivoin ulos kerran viikossa.

Oon itse kärsinyt pienenä kammottavasta ummetuksesta, joten vieläkin muistan minkälaista tuskaa se oli. Nyt aikuisena ei niitä ongelmia enää ole ollut. Tsemppiä sulle.

• WeC

Tuskin se kuule ahtaasta peräaukosta on kiinni. Jos käyt kerran pari viikossa ulostamassa niin ei oo ihme jos uloste on kovalla ja tekee tiukkaa että mahtuu ulos. Kokeile noita asioita joita ylläoleva henkilö neuvoi. Noiden jälkeen maha ei oo enää kovalla ja tulehduksetkin pääsee paranemaan. Suosittelen myös että jätät rasvaiset/vähäkuituiset ruuat vähemmälle. Samoin kuin valkoiset jauhot (pullanmössöt ja valkoset paahtoleivät/pizzat).

Itselläni maha pysyy paljon paremmassa kunnossa kun litkin mustikkakeittoja/kiisseleitä. Niitä saa kaupasta. Pari desiä päivässä mustikkakeittoa niin sekin auttaa jo paljon. Ruisleipää ja runsaskuituisia muroja myös !

• Vaikeaa

Peräaukko voi tosiaankin olla ahdas.Minulla on sisätautilääkäri sen havainnut,tähystyksen yhteydessä.Se venytettiin nukutuksessa.Olin yön tarkkailussa,koska kotona ei ollut aikkuista seurana. Ei ollut kivulias jälkeenpäin.Aikaisemmin minulla oli kovia kramppeja selässä ja.vatsassa ennen ja jälkeen ulostuksen.Myöskin oksetti.Ne vaivat katosivat.

• Anonyymi

On tasan sama

• Anonyymi

Voi tulla vähän myöhässä vastaus, mutta lääkäri voi tehdä viiltoja kramppailevaan sisempään sulkijalihaksen, mutta mahdollinen komplikaatio on se, että pierut ja uloste voivat karkailla sen jälkeen. Mulla myös liian ahdas peräaukko ja kramppaillut aina. Nyt haava mikä ei parane tuon vuoksi. En uskalla mennä leikkaukseen, koska en halua kulkea vaipan kanssa vahingossa pieruja päästellen.

• Anonyymi

Mitenköhän ap:n asia vuosien sitten hoitui?
      Vatsan toimintaa pehmentämään auttaa esim. päivittäin syöty luumusose (liotetut luumut+liotusvesi tai vaikka purkillinen vauvanruokasosetta) ja lisäksi 1-1,5 l puhdasta vettä. Sokeripitoiset kovettavat vatsaa lisää. Lisää liikuntaa, kasviksia, kuituja. Myös Visibliniä saa apteekista, sillä voi lisätä ulostemassaa.
      Peräpukamat voivat olla todella kivuliaat, ne hoitaa lääkäri, kuten myös jos rakenteellisesti on liian ahdas peräaukko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      194
      1735
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1411
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1219
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1128
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1060
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70