Eikö uudet arkkitehdit tiedä mistä aurinko paistaa

Tietäjätekijä

Espoossa UUTTA arkkitehtuuria !

http://www.hartela.fi/fi/Kodit/espoo/asunto-oy-lumilinnanmaki-espoo

Kenkälaatioita
... ja kiinni toisissaan niin, että suuri osa tuijottelee olohuoneen ikkunoista kylmyyteen = luoteeseen.
Pohjaratkaisut kaikki tehty tekniikan = rakennuksen runkosyvyys .... ehdoilla ja olohuone mallia virolainen, eli keittiökalusteet huoneen nurkassa.

Uutta arkkitehtuuria ei tarvitse keksiä joka maanantai aamu. Ei edes kerran kuussa , eikä edes kerran vuodessa. Ovatkohan nämä energiamääräykset nyt vihdoin tapissaan, että voidaan rakenteissa saada aikaiseksi pysyvä standardi, paitsi että hirsirakentajat saavat tehdä "henkittäviä" harakanpesiään?

Eikös muuten tämä "uutta arkkitehtuuria" ole jo moneen kertaan märehdittyä "funkkista"?

- Säälittävää räpellystä!
Viekää hyvät rakennustarvikkeet suoraan kierrätykseen tai kaatopaikalle.

P.S. Epäilen että pelissä on joku sekopäinen kaupungin asemakaava-arkkitehti (tiivistä ja mataalaa opein) , joka kuvittelee olevansa parempi suunnittelija kuin varsinainen ja osaava arkkitehti.
Uusiksi vaan koko tontinkäyttö ja ohjeeksi:

Jokaiselle asukkalle oikeus auringonvaloon!

5

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkotil

      mihin mahtuu vene ja pari autoa tontilla

    • kfjfcjufirk

      5 olkkaria länteen, 3 etelään, 2 kaakkoon, 1 pohjoiseen ja 1 luoteeseen näemmä.

      Lääkkeet!

    • Tietäjätekijä

      http://www.hartela.fi/fi/Kodit/espoo/heikunankujan-pientalot?ladattavat

      Kaakkoon 2
      lounaaseen 7
      luoteeseen 6

      yhteensä 15

      nehän on sitä samaa ... myös tuolla lumilinnanmäellä. Epähuomiossa linkitin väärin,
      kun NE näyttävän mainostavan samalla perskiksellä eri kohteita.
      ... mutta tulipahan nyt katsottua tämä "lumilinnanmäki".

      Ovat pistäneet jonkun perheen tuijottelemaan kohti pohjoista ja pari asuntoa/perhettä tuijottelevat sitten toisiaan. Onko parempi?

      Mahdettu löytää oikein kuningasidea kolmen "kakun" liitoksesta? l

      nimim. onkotil:
      Ensin pitää kysyä: "Mihin mahtuu lumenkasauspaikat?"
      Asemapiirustukseen merkittävä.
      .... sitä paitsi noilla hinnoilla saattaa mennä kauan ennen kuin toinen auto, vene ja asuntovaunu saadaan hankittua ???

      • Tietäjätekijä

        .... jatkan toisella esimerkillä ....

        Sysmä houkuttelee "rikkaita":

        Otamonportti, tontit
        http://www.otamonportti.fi/#!tontit/c240r

        Joo, "ja koillisest aurinko nousee" . Mutta vain keskikesän kahtapuolta.
        Aikoinaan oli RT-kortti:
        "Energiataloudellisten seikkojen huomioon ottaminen kaavoituksessa"

        Mitenkä tämä asia on huomioonotettu Sysmässä, kortti ei tosin enää ole voimassa, mutta energian hinta on vaan noussut.

        Onko mitään tolkkua (muotisan) tuhansien järvien Suomessa koilliseen tai itään avautuvan järvenselän rantaan asumaan, kesää viettämään?
        Jospa tuo kaavanteon tarkastusjärjestelmä lääninhallitustasolla olikin erinomaisen hyvä järjestelmä.
        Pienillä kunnilla ei ole osaajia ja konsultit , joo, joo miehet vain lypsävät, saatuaan suunnitelusopimuksen. Halvalla!


    • A-tehti

      "Pohjaratkaisut kaikki tehty tekniikan = rakennuksen runkosyvyys .... ehdoilla ja olohuone mallia virolainen, eli keittiökalusteet huoneen nurkassa."

      Eihän noissa vaikuta kuin se rakentamisen kalleus jonka takia asunnoissa ei saisi olla juuri yhtään neliöitä ettei niistä tulisi liian kalliita. Kun 4H K erillisella vessalla ja inva-mitoitetulla pesuhuoneella painetaan alle 90m2 tilaan niin ei siinä millään ilveellä tehdä isoa erillistä keittiötä. Kuten ei muuten 75m2 kolmioonkaan.
      Ei se arkkitehti tilaksi muutu jos rakennusliike ei niitä neliöitä halua niihin asuntoihin tehdä.
      Kyllä se arkkitehti tanssii edelleen sen rakennusliikkeen pillin mukaan näissä kohteissa eikä siinä jää tilaa millekään suurille visioille, puhumattakaan että tehtäisiin sellaista asumista kuin arkkitehti haluaisi suunnitella. Mutta kun se maallikko ei ymmärrä muuta kuin että se arkkitehti näitä piirtelee...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1968
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1631
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1306
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      111
      1209
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1035
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      837
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      791
    Aihe