Odotellaa Kalasääksiä ,ja muitakin Pöllö on jo aloittanut pesätouhut ja muillakin haukoilla on jo pesäntakennus puuhia
yhdellä on jo munakin aikaansaatu ,näin Naistenpäivänkunniaksi ,varmaankin
http://www.eenet.ee/EENet/kaamerad.html
Vuosi 2016 nettikamerat
26
168
Vastaukset
- Ykskiinnostunut
Nyt on jo Yhdellä muna --siinä merikotkakaamera Wep-kamerassa
- korpin-pesä
Oliko tämä "Läts" kamera, jossa näin jo kotka pariskunnan, mutta nyt siellä Korppi raakkuu usein ja tänäänkin se siirteli jo pesä tarpeita ja tätä kotka pariskuntaa en ole huomannut. Tosin en alvariinsa niitä seuraakkaan.
Aika vaatimattomaan pesään tuli tuo ensimmäinen muna ja ilmeisesti pian on odottevissa toista ja kolmatta! - millaurjami
Te jotka seuraatte ,oletteko huomanneet kuinka se ensimmäinen muna on aika paljon hautomatta , pitkiäkin aikoja --mutta kun tulee useampia niin jopas istutaan vuoronperään .
Olen ajatellut että jos aloittaa sen hautomisen heti aktiivisesti ,ei poikaset ole samankokoisia ja se ensimmäinen jää huomattavasti kuitenkin pienemmäksi .
Loppujen lopuksi kuitenkin kaikki munat aina kehityy ja pääsevät lentoon. - 1ullamirjami
korpin-pesä kirjoitti:
Oliko tämä "Läts" kamera, jossa näin jo kotka pariskunnan, mutta nyt siellä Korppi raakkuu usein ja tänäänkin se siirteli jo pesä tarpeita ja tätä kotka pariskuntaa en ole huomannut. Tosin en alvariinsa niitä seuraakkaan.
Aika vaatimattomaan pesään tuli tuo ensimmäinen muna ja ilmeisesti pian on odottevissa toista ja kolmatta!Kalakotkakset pvat jo nähty Suomessa
29/3 -2016 ensimmoiset Sääksihavainnot -
Sääksisäätiö- Finish Osprey Foundation Ilmoittaa
Helsingissä, Espoossa ja Lohjalla on nähty Kalakotkia
U.M
- yöeläimet
Ihan sattumalta ajattelin katsoa näin pimeellä aikaa vielä --ja olihan Hirvikamerassa iso joukko komeasarvisia Hirviä - Ja Supikoirakin yritti päästä apajalle -- Vilahti siinä jonkunaikaa .. että selvästi näin että supi se oli .
- korpin-pesä
Avasin aamulla (5,30) myös tuon Hirvi-kameran ja siellähän ne Peurat oli aterioimassa vielä hetken.
Avasin myös nuo kotka-kamerat ja laitoin samalla äänen "kaakkoon", joten kuulen aina, mitä pesillä tapahtuu ja "ylläripylläri" tähän "Läts" kameraan tuli yksi Kotka. Samalla ilmestyi myös kaksi Korppia raakkumaan sinne ja aivan kuin he olisivat raakkuneet; tee muna, niin tulemme sen syömään"?
Onkohan "Läts" kameran Kotkalta kadonnut puoliso? Ulla varmaan tuntee nämä Kotkat nimeltä, niin voisitko kertoa tämän toisen pesän uroksen, jolla on "hilujakintuissa" ja naaraan nimet?
"Lätsin" kameran Kotkalla ei ollut rengastusta, joten mikä lienee? Onko uusi tulokas? - 1ullamirjami
Katson kanssa niitä kun ei Sääkset ole vielä tulleet -- Minä tykkään että ne on kyllä jossain nimettykin --kun minulla on täälä internetissä Feipuukissakin jota olen seurannut . Mutta ne nimet ei kiinnosta - Se pöllö hautoo ja minulla oli se linkki päällä -- kun toinen pöllö toi ruokaa ja kamala oli se ääni meinasin tuolilta pudota .
U.M - umirjami
Nyt olen juuri avannut koneeni ja Siinä Merikotkanpesällä Lättis --on kaksi kotkaa -- ei ole ollut lemmenkohtauksia
- samaulla
umirjami kirjoitti:
Nyt olen juuri avannut koneeni ja Siinä Merikotkanpesällä Lättis --on kaksi kotkaa -- ei ole ollut lemmenkohtauksia
Kyllä se pari on sen pesän omistaneet --ja vahtivat Tiiviisti -omaansa Korppi lähistöllä Kraaku - ja on kova tuuli -
Toisessa pesässä on jo Tiämmä --3 munaakin . Ullapulla:D
Voisitko "lintutieteilijänä" valaista, miksi tuota pesää "Lätis" valtaa välillä Korppi ja sitten se "Kotka?, olkoompa sitten sääksi tai Merikotka? Kumpikin käy vuorollaan siirtelemässä sillä risuja?- seullapulla
Joku tiesi että Siinäpesässä oli ne linnut nuoria ja eivät vielä sukukypsiä .
Voi olla nyt kun pesä on tyhjä sen ottaa vielä joku toinen lintulaji omakseen
Toivon Kalasääkseä , Niillä on sitten Musta nokka Ja valkoset komeet saappaat ja kynnet kun kotkalla ainakin .
U,M
Kiva Kristiina kun olet mukana seuraamassa lintuja .ja muutakin Wep-kameroiden elämää.
- kalakotkas
http://torikahvila.keskustelu.info/viewtopic.php?f=16&t=3271
Kattava kokoelma nettikameroita.- 1ullamirjami
Sain auki ja olihan sielä valikomaa --Hirvet oli taasen porkkanoita rauskuttamassa. Ja kiv jos pian saatais Pohjolaan Sääkset --kalakotkakset -- Virossa ainakin on ollut ja on niitä wep kameroita Suomessakin jo . Mutta eivät ole vielä avattu
U.M
- 1ullamirjami
Taustalla oli Sikojakin nyt --mutta eivät uskataneet hirvienlähelle
Seurasin kauan Lätiksen pesää ,istuivat sinnan sitten toinenlähti ja kohta tuli kova lumipyry --tuuli oli ollut jo kauan mursky asteella - nyt molemmat haki jostain suojaa pesä on tyhjänä -- ei onneksi ole vielämunia .
- 1ullamirjami
Ei ole linnut palanneet pesälle . Tuulikin on kova -- kovaäänisen oli laitettava hiljaselle --oli niin kova tuulen-aiheuttama ääni -
U.M - samaulla
1ullamirjami kirjoitti:
Ei ole linnut palanneet pesälle . Tuulikin on kova -- kovaäänisen oli laitettava hiljaselle --oli niin kova tuulen-aiheuttama ääni -
U.MPöllön pesällä on vaan pimeeseenaikaan eloa . Sillon tuodaan ruokaa haytovalle ja vaidetaan vuoroa . Poikkesin kerran pimeeseenaikaan .ja se ääni oli kova minkä se joka tuli ilmotti tulostaan.
KYLMÄÄ ON jA MERIKOTKIENPESISSÄKIN ON LUNTA mAHTAAKO SIIHEN TOISEEN PESÄÄN SAADA HAUTOVAALINTUA -- tOIVOTTAVASTI kUN WEP- KAMERAKIN ON KUMMOSSA --ÄÄNET JA HYVÄ KUVA OLIS
- 1ullamirjami
Sääksenpesään saatu Kamera auki
http://pontu.ee/player/kalakotkas.html
Luminen on ..mutta nyt on jo meille katsottavaa kunhan pääsevät perillekkin ensin
U.M- tässäseon
En aina onnistu noissa linkkien laitossa ja kun ei saa poistettuakaan
Tällä ainakin olen päässyt
http://www.ee//EENet/kaamedad.html
- kuinkakestääkin
Mäyrät senun rakastelee jo Toista päivää --Tai illalla JO OLIVAT TÄYDESSÄ TOUHUSSA - kUNHAN EI NYT POISTETTAIS tÄTÄ PORNONA -- SIINÄ ONKIN LEIKKI KAUKANA KUN 2 PÄIVÄÄ PERÄPERÄÄN
- 1ullamirjami
Nyt on Kalakotkia Sääksiä nähty jo Pohjolassakin
Sääksisäätiö-Finish Osprey Foundatson ilmoitti että Helsinkissä Espoossa ja Lohjalla on nähty.
Minä olen kiinnostunut näistä Komeista linnuista jotka on hyviä kalastaan -
U.M- 1millaurjami
Hyvä seurata
- 1millaurjami
kalakotkas
http://pontu.eenet.ee/player/kalakotkas.html- lintupongaaja
Meitä on ollut monena vuotena kiinnostuneita seuraamaan joitakin Sääksenpesiä .
Nyt on taas se aika vuodesta että linnut hakee pesäpaikkoja .
Toivottavasti saadaan samat aikaisemmin pesineet Rengastetut linnut näihin pesisiin joissa on WEP-kamerat asennettu
http://www.luotio.fi/forum/viewforum.php?f=1&sid=2e64acb0418040d340a2353761a0dd15http://www.luotio.fi/forum/viewforum.php?f=1&sid=2e64acb0418040d340a2353761a0dd15
yhdellä on jo munakin aikaansaatu? Kirjoittaa Ulla.
Ja nyt on poikanen kuoriutuntu, mutta missä viipyy viestisi siitä,Ulla?
Olisi sinun kuulunut olla eilen katsomassa tapahtumaa klo 18.55 ja vaikka "ristimässä" nimen sille?
Hellästi vanhemmat katselevat toisiaan ja poikasta ilmeisesti pian ruokitaan, koska pesälle tuli kalaa, että ottaisin siitä palan omalle pannulleni. Olisi ainakin tuoretta, eikä marketin kalaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392000
- 49836
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 63534
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78447