Olen teettämässä uutta polttoainesäiliötä,mittareihin on tarjolla sekä uimurianturia että putkianturia. Mitä hyviä ja huonoja puolia näillä vaihtoehdoilla on.
polttoainemittari
12
2681
Vastaukset
- kapitaani
Uimurianturin vastuskalvo kuluu aina jossain vaiheessa puhki. Muutoin on kyllä pitkäikäinen. Itse vaihdoin 10 vuoden jälkeen.
En tunne putkianturin toimintatapaa tarkemmin, joten siihen en voi ottaa kantaa.
Mitä vähemmän liikkuvia mekaanisia osia tai eletroniikkaa anturissa on, sitä pitkäikäisempi. - Putki
Lasiputki tankin kylkeen kiinni, niin näkee missä pinta on. Ei sähköä, ei kuluvia osia tms. Ja toimii hyvin. Nykyään on saatavaina sellasiia 'putkimateriaaleja' jotka ei tummu.
- designaattori
Kyllä putkianturi on sähköisistä laitteista kaikista varmin. Siinä on "putkimainen" uimuri joka kelluu vapaasti anturipuikon ympärillä. Koko systeemi toimii ilman kontaktissa olevia liikkuvia osia, joten toimintavarmuus on huippuluokkkaa.
Alla linkki Weman sivuille (Suomessa edustus on GT Malmström Ky:llä)
http://www.wema.no/Engelsk/Wema-norsk.htm- Jussi
Weman anturi muodotuu maahantuojan mukaan reed-releitä, joita kohossa oleva magneetti ohjaa. Mikäli todella maahantuojan tieto pitää paikkansa niin reed-releessä on liikkuva kontakti kuten muissakin releissä. Toinen vaihtoehto on, että putkessa on hall-anturi jota myös magneetilla voidaan ohjata.
Itsellä oli keväällä hankaluuksia uuden veneen vesitankin anturin kanssa, kun mittari meni tietyllä pinnankorkeudella tappiin eli piiriin muodotui katkos. Sain veistämöltä uuden anturin, mutta tämäkin oli viallinen. Vasta ollessani yhteydessä Malmströmmiin he toimittivat uuden anturin eri valmistuerästä ja nyt homma on OK.
- Juha58
kuin pelkkä putki tankin kyljessä, eikä tarvi kuin yhden liitännän kannessa ja näytön voi laittaa melkein mihin vain veneessäsi.
Ei tarvitse mitään elektroniikkaa eikä sähköä ei myöskään liikuvia särkyviä tai kuluvia osia, ja käytössä olen hyväksi todennut jo 13v. ajan.
Kirjoitteleppa yhteystiedoin postiini niin pohditaan asiaa jos haluat tehdä samanlaisen.- qqqqqqqqqq
Kerro rohkeasti kaikille anturin toimintaperiaate.
- Juha58
qqqqqqqqqq kirjoitti:
Kerro rohkeasti kaikille anturin toimintaperiaate.
mittarini perustuu nestepintojen staattiseen paine-eroon jota mittaan jatkuvasti tankkiin yhteydessä olevalla U-putkella.
- qqqqqqqqqqqq
Juha58 kirjoitti:
mittarini perustuu nestepintojen staattiseen paine-eroon jota mittaan jatkuvasti tankkiin yhteydessä olevalla U-putkella.
Entä näyttö? Onko se mekaaninen viisari, jonkinlainen neste-näyttö vai elektroninen? Onko systeemissä vaimennus eli, ettei heilu holtittomasti.
- on jo vireillä
täältä kirjoitti:
Éi huolta huomisesta.
Minulla on edellä olevasta jo patenttihakemus vireillä EU:hun ja USA:han.
Alustava 2000 kpl:een tilaus on jo US Coast Marinelta
Et silleen! - Paljon lukenut
on jo vireillä kirjoitti:
Éi huolta huomisesta.
Minulla on edellä olevasta jo patenttihakemus vireillä EU:hun ja USA:han.
Alustava 2000 kpl:een tilaus on jo US Coast Marinelta
Et silleen!patentin saaminen koska ei tuo ole mikään uusi keksintö, vaan sama asia on esitetty jo n.40v. vanhassa auto-alankirjassa.
Saattaa olla liian yksinkertainen toteutettavaksi
nykyajan ihmisille kun pitää olla kaikenlaista
"digitaalista" laitetta veneessäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741349Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2401237Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511051Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2531026- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39678Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44641- 30597