polttoainemittari

antilla-30

Olen teettämässä uutta polttoainesäiliötä,mittareihin on tarjolla sekä uimurianturia että putkianturia. Mitä hyviä ja huonoja puolia näillä vaihtoehdoilla on.

12

2681

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapitaani

Uimurianturin vastuskalvo kuluu aina jossain vaiheessa puhki. Muutoin on kyllä pitkäikäinen. Itse vaihdoin 10 vuoden jälkeen.
      En tunne putkianturin toimintatapaa tarkemmin, joten siihen en voi ottaa kantaa.
      Mitä vähemmän liikkuvia mekaanisia osia tai eletroniikkaa anturissa on, sitä pitkäikäisempi.

• Putki

Lasiputki tankin kylkeen kiinni, niin näkee missä pinta on. Ei sähköä, ei kuluvia osia tms. Ja toimii hyvin. Nykyään on saatavaina sellasiia 'putkimateriaaleja' jotka ei tummu.

• designaattori

Kyllä putkianturi on sähköisistä laitteista kaikista varmin. Siinä on "putkimainen" uimuri joka kelluu vapaasti anturipuikon ympärillä. Koko systeemi toimii ilman kontaktissa olevia liikkuvia osia, joten toimintavarmuus on huippuluokkkaa.

Alla linkki Weman sivuille (Suomessa edustus on GT Malmström Ky:llä)

http://www.wema.no/Engelsk/Wema-norsk.htm

• Jussi

Weman anturi muodotuu maahantuojan mukaan reed-releitä, joita kohossa oleva magneetti ohjaa. Mikäli todella maahantuojan tieto pitää paikkansa niin reed-releessä on liikkuva kontakti kuten muissakin releissä. Toinen vaihtoehto on, että putkessa on hall-anturi jota myös magneetilla voidaan ohjata.
        Itsellä oli keväällä hankaluuksia uuden veneen vesitankin anturin kanssa, kun mittari meni tietyllä pinnankorkeudella tappiin eli piiriin muodotui katkos. Sain veistämöltä uuden anturin, mutta tämäkin oli viallinen. Vasta ollessani yhteydessä Malmströmmiin he toimittivat uuden anturin eri valmistuerästä ja nyt homma on OK.

• Juha58

kuin pelkkä putki tankin kyljessä, eikä tarvi kuin yhden liitännän kannessa ja näytön voi laittaa melkein mihin vain veneessäsi.
      Ei tarvitse mitään elektroniikkaa eikä sähköä ei myöskään liikuvia särkyviä tai kuluvia osia, ja käytössä olen hyväksi todennut jo 13v. ajan.
      Kirjoitteleppa yhteystiedoin postiini niin pohditaan asiaa jos haluat tehdä samanlaisen.

• qqqqqqqqqq

Kerro rohkeasti kaikille anturin toimintaperiaate.

• tiedoista

• Juha58
        qqqqqqqqqq kirjoitti:

Kerro rohkeasti kaikille anturin toimintaperiaate.

mittarini perustuu nestepintojen staattiseen paine-eroon jota mittaan jatkuvasti tankkiin yhteydessä olevalla U-putkella.

• qqqqqqqqqqqq
        Juha58 kirjoitti:

mittarini perustuu nestepintojen staattiseen paine-eroon jota mittaan jatkuvasti tankkiin yhteydessä olevalla U-putkella.

Entä näyttö? Onko se mekaaninen viisari, jonkinlainen neste-näyttö vai elektroninen? Onko systeemissä vaimennus eli, ettei heilu holtittomasti.

• täältä

• on jo vireillä

• Paljon lukenut
        on jo vireillä kirjoitti:

Éi huolta huomisesta.

Minulla on edellä olevasta jo patenttihakemus vireillä EU:hun ja USA:han.

Alustava 2000 kpl:een tilaus on jo US Coast Marinelta

Et silleen!

patentin saaminen koska ei tuo ole mikään uusi keksintö, vaan sama asia on esitetty jo n.40v. vanhassa auto-alankirjassa.

Saattaa olla liian yksinkertainen toteutettavaksi
        nykyajan ihmisille kun pitää olla kaikenlaista
        "digitaalista" laitetta veneessäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1349
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1026
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      678
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      641
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      597
    Aihe