Olemme menossa nyt 2. kertaa Alanyaan. Olemme käyneet kale-kukkulalla ja pienemmällä tippukiviluolalla. Varjoliito on kokeiltu.
Tekemistä löytyy kyllä mm. altailla oleilu, ostosreissut, meressä uiminen ja rannalla oleilu. Olemme kesäkuun alussa 2 viikkoa alanyassa. Ensimäinen päivä menee varmaankin levätessä. Jakakaa kokemuksia Alanyasta ja vinkkejä myös muille turisteille!
Mitä koettavaa Alanyassa
16
492
Vastaukset
- CaptainAlex
Rafting / koskenlaskupäivä on hintansa arvoinen
- mukavaalomaa
Dimcayn tippukiviluola ja pato, Sapaderen kanjoni ja Syedran kaupungin rauniot idässä. Kannattaa suojata jalat punkkien takia, jos kiipeää esim. Syedraan. Alarahan linna 35 km länteen on rakennettu osittain kallion sisään ja on vaikuttavan näköinen. Manavgatin putoukset ym. Googlettamalla löytyy näistä lisää tietoa.
- Alanyanympäristö
Samoin kannattaa käydä Tepe kukkulalla aamupalalla ja Orman parkissa Taurus vuoristossa. Lisäksi kannattaa käydä Expo 2016 Antalyassa. Samoin katsomassa tanssiesitys Anatolien Atesi tai Troyan sota Aspendoksessa. Huikea esitys. Liity facebook ryhmään ja siellä on VIP-lentokenttäkuljetukset ja retket. Siellä järjestetään erilaisia retkiä ympäröiville paikoille kimppa periaatteella, jolloin mukana vain suomalaisia, jolloin kustannukset ovat mahdollisimman pienet ja näkee paljon.
- Ylä_Janne
Huorissa kannattaa käydä, muista kumi!
- kuppapäässä
Itse näytät unohtaneen, kun kuppa on jo noussut aivoihin asti! Mistä näitä sairaita riittää?!
- B52
kuppapäässä kirjoitti:
Itse näytät unohtaneen, kun kuppa on jo noussut aivoihin asti! Mistä näitä sairaita riittää?!
Kyllä suominaisten tulisi Turkissakin käyttää kumia.
- Ulkona-aiheesta
Ai naisten ? Eikös mies käytä kumia ?
- Onnesikoja
Ulkona-aiheesta kirjoitti:
Ai naisten ? Eikös mies käytä kumia ?
Ei Alanyassa. Koitetaan panna heti paksuksi. Katseleppa hieman ympärillesi tyttöjä, jotka alkaa kurdilaisten panopuuksi. Vajaa vuosi, niin taapero on mukana. Ja jos ei lapsi, niin sitten koira jota voi holhota sen ajan kun mies panee ympäri Alanyaa ja tulee kotiin valmiille ruoalle.
- turkintutka
Punaisessa tornissa kannattaa käydä. Siellä on useimmiten esillä myös jokin vaihtuva näyttely, joten historian lisäksi pääsee tututumaan taiteeseen jne. Damlatasin tippukiviluolat ovat myös ehdotttomasti jokaisen Alanyassa lomailevan listalla, ja löytyvätkin sopivasti sieltä Kleopatran rannan tuntumasta, kaksi kärpästä yhdellä iskulla siis! Tsekkaa lisää Alanyan vinkkejä ja tietoutta täältä:
http://turkki.matkalippu.info/alanya- lippueipidäpaikkaansa
Aloittaja kertoi jo käyneensä Damlatasin tippukiviluolassa. Tuossa "matkalipussa" on niin vähän tietoa ja sekin jo liian vanhaa ja paikkaansapitämätöntä, että sitä ei kyllä kannata kenellekään jakaa.
- alanyaplayeri
Heikin baarissa kannattaa käydä ryyppäämässä ja ihmettelemässä, kun kiimaiset suomi-vosut kerjäävät muslimimiehiä sänkypuuhiin.
- Merhabat
Mielummin katselen suominaisia, kun heillä on hauskaa, niin kuin miehet täällä palstalla antaa ymmärtää.Kauheinta ovat suomi juopot jotka örisee, ja täytyy kuljettaa hotelliin.......
- eikiitosAlanya
Alanyassa ei ole oikeasti mitään katsottavaa, rättikauppiaita katujen varret täynnä, rihkamaa ja piraattituotteita, rääväsuiset kauppiaat ja löyhkäävät basaarit. Hotellien sapuska on yksipuolista ja se mitä syötiin aamulla lämpimänä, sitä syöt illalla kylmänä. Näin kun hotelliketjun toiseen hotelliin kuljetettiin ruokia ja salaatteja pölyisellä pakettiauton avolavalla.
Tosiasiassa Alanyassa ei ole mitään katsottavaa eikä ostettavaa. Sitten hotellien kanssa on kimpassa nahkaliikkeet joiden "mannekiinit" esittelevät tuotteitaan iltaisin hotellissa. On mukamas arvontaakin. Jos "voitat" niin auto käy hakemassa sinut seurava päivänä hotellilta nahkaliikkeeseen jossa tuputetaan melkein väkipakolla nahkatakkeja ym.
Alanyassa ei ole oikestaan mitään muuta tarjolla kuin harmeja. Kiitos. - 2viikkoa
Uutuutena sukelluslaiva satamassa. Kahden viikon lomalla voisi myös käydä Kapadokyassa tai Pamukkale ja Efesos.
- Yrttijä
Siellä voi kokea jopa terrori iskun tulevana kautena.
- mee_vaan
Mitäpä ne pommin silpomat tarvitsee? Alanyassa jysähtää takuulla, kunhan turistikausi alkaa.
Itse en mene enää turkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161