Mitä tapahtuu jos tekee passiivista vastarintaa Securitaksen järjestyksenvalvojille? Onko järjestyksenvalvojalla oikeus hajottaa puhelin jos soittaa poliisit niiden väkivaltaisuuden takia tai ottaa videota? Miksi Securitaksen pitää aina retuuttaa ja repiä kiinniotettavalta vaatteet kun mikään ei tehoa enää ja kiinniotettava lupaa lähteä vartiointialueen ulkopuolelle.
Mitä tapahtuu jos?
2
69
Vastaukset
- niintainäin1
Onko siis nyt kyseessä poisto- vai kiinniottotilanne????
Lainsäädäntö on hyvin yksinkertainen tuossa;
"Jos poistettava, kiinni otettava tai turvallisuustarkastuksen kohteeksi joutunut koettaa vastarintaa tekemällä välttää poistamisen, kiinni ottamisen tai turvallisuustarkastuksen suorittamisen, taikka pakenee kiinni ottamista on oikeus käyttää sellaisia henkilön poistamiseksi tai kiinni ottamiseksi taikka turvallisuustarkastuksen suorittamiseksi tarpeellisia voimakeinoja, joita voidaan pitää puolustettavina, kun otetaan huomioon henkilön käyttäytyminen ja muut olosuhteet. Vastuuvapausperusteesta ja rangaistusvastuun lievennyksestä voimakeinojen käytön liioittelussa säädetään rikoslain 4 luvun 6 §:n 3 momentissa ja 7 §:ssä. (2.2.2007/105)"
Eli jos päätät sitten vastustaa passiivisisesti toimenpidettä niin sekin vastustus saadaan aktiivisesti murtaa perustelluilla/puolusteltavina pidettävin keinoin. Eli tarvittaessa Sinut voidaan vaikka kantaa pois jos et itse suostu liikkumaan ja tilanne sitä edellyttää. Lisäksi kiinniottotilanteessa vartiointiliikkeen on ainakin vielä toistaiseksi soitettava itse poliisit paikalle asiaa selvittämään. - 6-4
Mitäkö tapahtuu ? Kyse on rikoksesta nimeltä, järjestystä ylläpitävän henkilön vastustaminen, mistä tuomitaan sakkoa - kuusi kuukautta vankeutta. RL 17:6 §.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767