Lapsen sukunimi, uusperheen postiluukku/-laatikko

Juk33

Mitä mieltä olette, ei ole provo. Pian 18v täyttävä nuorin lapseni asuu äitinsä luona, joka on uusissa naimisissa ja uudella sukunimellä. Lapseni kuitenkin kantaa ylpeästi minun sukunimeäni. En tiedä koenko asian kyynisesti vai sarkastisesti, mutta kun lapseni sukunimeä ei näy missään nimikyltissä, niin se vähän minua harmittaa.
Luulisi, että sillä 260€ elatusmaksulla voisi senkin nimen laittaa näkyville ? Vai olenko itse turhamainen ?

20

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäpäsemullekuuluu

      Onkos sillä nyt niin väliä. Pianhan lepsesi muuttaa pois omilleen ja toisaalta sultakin loppuvat elatusmaksut.
      Jos lapsesi itse pitäisi asiaa kamalan tärkeänä, hän varmaan olisi ihan itse tehnyt asialle jotain jo kauan sitten.

      • eitodellakaankuulusulle

        ja on väliä. Niin luulisi jotain saavan; kun ei saa olla edes yhteishuoltaja, lapsen tapaamisoikeudesta, sukunimestä
        ja yhteystiedoista nyt puhumattakaan; äidin vaihtaessa lapsen sukunimen nykyisen puolisonsa nimiin lapsen toi-
        veen- ja tahdon vastaisesti Raision kupungin perättömin lausumin- ja selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuh-
        teista. Jos lapsen äiti ymmärtäisi mitä tarkoittaa lapsen
        etu- ja paras hän hoitaisi asian vastuullisena vanhermpa-
        na- ja huoltajana. Selvästi kykenemätön vanhemmuuteen
        ja huoltajuuteen..niin pianhan äidiltä loppuu ne elatus-
        maksut ja joutuu töihin, sillä enää ei ex-mies elätä tätä ruikkua. Mene sinä isänä laittamaan se kyltti tai revi muutkin nimet kylteistä pois tai poista koko laatikko.


      • mitäpäsemullekuuluu
        eitodellakaankuulusulle kirjoitti:

        ja on väliä. Niin luulisi jotain saavan; kun ei saa olla edes yhteishuoltaja, lapsen tapaamisoikeudesta, sukunimestä
        ja yhteystiedoista nyt puhumattakaan; äidin vaihtaessa lapsen sukunimen nykyisen puolisonsa nimiin lapsen toi-
        veen- ja tahdon vastaisesti Raision kupungin perättömin lausumin- ja selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuh-
        teista. Jos lapsen äiti ymmärtäisi mitä tarkoittaa lapsen
        etu- ja paras hän hoitaisi asian vastuullisena vanhermpa-
        na- ja huoltajana. Selvästi kykenemätön vanhemmuuteen
        ja huoltajuuteen..niin pianhan äidiltä loppuu ne elatus-
        maksut ja joutuu töihin, sillä enää ei ex-mies elätä tätä ruikkua. Mene sinä isänä laittamaan se kyltti tai revi muutkin nimet kylteistä pois tai poista koko laatikko.

        No mutta aloittajahan kyseli mielipiteitä, niin kai oman mielipiteen silloin saa sanoa. Lisäksi aloittajan lapsen nimeä nimenomaan EI ole muutettu miksikään.

        Herroppas, herra Raisio, miten ihmeessä olet onnistunut menettämään huoltajuutesi. Vaihtoehtoinahan on joko oma suostumuksesi tai sitten oikeuden päätös, eikä yksinhuoltoa määrätä oikeudessa ihan kevein perustein.
        "Mene sinä isänä laittamaan se kyltti tai revi muutkin nimet kylteistä pois tai poista koko laatikko."
        Niin. Arvaanko oikein, että olet tehnytvastaavia tihutöitä ja muutakin rikollista ansaitaksesi nykyisen tilanteesi?


    • vaihtakoonmiesitseomansa

      On nimellä väliä, minäkin vaikka mies lähti en vaihda nimeäni omaan vaan pidän mieheni nimen joka on myös lasten nimi, en voisi kjuvitellakkaan että olisin muun niminen kuin lapset. Vaikka miestä kkuin risoisi, niin en vaihda omaani takaisin, on kiva kun olemme kaikki saman nimisiä.

      • mitäpäsemullekuuluu

        Onhan nimellä vähän väliä, mutta onko se niin tärkeää mitä postilaatikossa/luukussa lukee.


      • niinpäniintaas
        mitäpäsemullekuuluu kirjoitti:

        Onhan nimellä vähän väliä, mutta onko se niin tärkeää mitä postilaatikossa/luukussa lukee.

        Onhan nimellä vähän väliä, mutta onko se niin tärkeää mitä postilaatikossa/luukussa lukee. No vaihdappas sitten se ex-miehesi sukunimi, myös yhteisille lapsille..


    • minun_mielipiteeni

      No ei yleensä lasten sukunimiä laiteta postilaatikkoihin. Eikä sillä ole mitään tekemistä elatuksen kanssa.

      • minunkinmielipiteeni

        Tottakai lasten sukunimi laitetaan postilaatikkoon ja pidetään lapsi sen nimisenä mitä vanhemmat ovat yhdessä aikanaan päättäneet; äidinkin lausuman
        mukaisesti. Eihän sitä äidin ja uuden miehen sukunimeä
        laiteta postilaatikoihin ja tottakai on tekemistä elatuksen kanssa. Ei minulla ainakaan ole sen nimisiä lapsia huollettavana ja kai nyt oikeus tietää omien lasten yhteystiedot, olla huoltaja ja lapsilla oikeus asua/ tavata omaa isäänsä..


      • 1säpappa
        minunkinmielipiteeni kirjoitti:

        Tottakai lasten sukunimi laitetaan postilaatikkoon ja pidetään lapsi sen nimisenä mitä vanhemmat ovat yhdessä aikanaan päättäneet; äidinkin lausuman
        mukaisesti. Eihän sitä äidin ja uuden miehen sukunimeä
        laiteta postilaatikoihin ja tottakai on tekemistä elatuksen kanssa. Ei minulla ainakaan ole sen nimisiä lapsia huollettavana ja kai nyt oikeus tietää omien lasten yhteystiedot, olla huoltaja ja lapsilla oikeus asua/ tavata omaa isäänsä..

        Eipä taida olla minunkaan lapseni sukunimeä äitinsä postilaatikossa. Mulle ihan sama. Lapsellani toki on minun sukunimeni, on ja pysyy ellei lapseni sitten joskus mahdollisesti naimisiinmennessään itse toisin päätä.
        Eikä todellakaan elatuksen kanssa ole mitään merkitystä sillä mitä postilaatikossa lukee.

        Lapsilla tietenkin on oikeus tavata isäänsä, eikä sitä oikeutta voi Suomessa riistää vaikka isä olisi minkälainen sarjamurhaaja. Vähintään siis valvotut tapaamiset saa, ainakin ellei lapset itse sitä vastusta.


      • eipäolekuulunut
        1säpappa kirjoitti:

        Eipä taida olla minunkaan lapseni sukunimeä äitinsä postilaatikossa. Mulle ihan sama. Lapsellani toki on minun sukunimeni, on ja pysyy ellei lapseni sitten joskus mahdollisesti naimisiinmennessään itse toisin päätä.
        Eikä todellakaan elatuksen kanssa ole mitään merkitystä sillä mitä postilaatikossa lukee.

        Lapsilla tietenkin on oikeus tavata isäänsä, eikä sitä oikeutta voi Suomessa riistää vaikka isä olisi minkälainen sarjamurhaaja. Vähintään siis valvotut tapaamiset saa, ainakin ellei lapset itse sitä vastusta.

        perätön lausuma lapsen olosuhteista..


      • lapseteivätvastusta
        eipäolekuulunut kirjoitti:

        perätön lausuma lapsen olosuhteista..

        äiti vastustaa..viranomaiset valehtelee lapsen lausunnot..


      • 1säpappa
        lapseteivätvastusta kirjoitti:

        äiti vastustaa..viranomaiset valehtelee lapsen lausunnot..

        Vaadit sitten edes valvottuja tapaamisia. Jostainhan sun pitää lähteä, eikä tänne palstalle samojen tekstien copypastaus ainakaan edistä asiaasi.


      • tapaamiset
        1säpappa kirjoitti:

        Vaadit sitten edes valvottuja tapaamisia. Jostainhan sun pitää lähteä, eikä tänne palstalle samojen tekstien copypastaus ainakaan edistä asiaasi.

        12h/ kk ilman valvontaa; joita lapset ei hyväksy
        liian vähäisinä. Äitiä ja viranomaisia ei lapsen
        toiveet kiinnosta.


      • valvotuista
        tapaamiset kirjoitti:

        12h/ kk ilman valvontaa; joita lapset ei hyväksy
        liian vähäisinä. Äitiä ja viranomaisia ei lapsen
        toiveet kiinnosta.

        aikanaan aloitettiin äidin vaatimuksesta ja esitettiin ulkopuolisen sos.työntekijän lausumana todisteet,
        perusteet; ettei äidin vaatimalle yksinhuollolle ja tapaamisoikeuden epäämiselle ole ole mitään perus
        teita vaan molemmat vanhemmat kykenevät huolta-maan, hoitamaan ja ottamaan lapsistaan tasavertai-
        sesti vastuun, huolehtien, hoitaen, kasvattaen jne; lausunto pimitettiin viranomaisten toimesta tuomio-istuimessa..


    • kaikkiasukit

      Meillä on jopa koiran nimi postilaatikossa ja kuva. Lapinkoira musta Pörri, täällä vartioin minä

    • isoperhejalaatikkorivi

      Meill on kaikkien etunimi sukunimi harrastukset ja menopeli ja lempiväri kirjoitettu postilaatikkoon. Jokaisella perheenäsenell on oma postilaatikko, tien vieressä on 10 postilaatikkoa lapsia on 8 ja kakai kaikuista.

      • LissuOnFörbi

        Lissu yrittää vaihteeks huumoria.


    • ädlkörl

      Syitä voi olla monia, joten asiasta ei ole syytä pahastua. Esimerkiksi jos exäsi ei halua, että hänen sukunimeksi luullaan sinun nimeäsi, jos postiluukussa on ahdasta, jos ei ole ollut aihetta olettaa että nimeä tarvitaan, ei ole tullut mieleenkään...

      Meidän perheellä on 4 erilaista sukunimeä, perheessä on 5 ihmistä. Postilaatikossa ja ovikellossa on 3 sukunimeä. Yhden lapsen sukunimi ei siis lue missään. Syyt: ei mahdu enää 4:s nimi, ja hänen postinsa menee virallisesti hänen toiseen kotiinsa.

      Ei siis ole mitään erityistä muuta syytä. Eli ei kannata vetää hernettä nenään. Jos nuori sen ITSE siihen luukkuun haluaa, niin varmasti osaa sen siihen tuossa iässä jo laittaa, ja ottaa kotonaan puheeksi, vai kuinka?

    • Juk33

      Pitänee kysyä nuorelta itseltään asiaa, taidan itte olla liian kyyninen. No synttärilahjaksi menee wkd2016 lippu postissa. Katotaan ny sit kuka on kuoren avannut. Kiitos hyvistä ja yllättävästä kommenteista.

      • qwpopwll

        Miksi luulet että jos lapsellesi menee postia, niin joku muu avaisi kuoren? Hän on täysi-ikäinen nuori, ja jos joku muu avaa hänelle tulleen kirjeen, niin kyseessä on rikos. Kyllähän sinä hänelle voit postia omalla nimellä lähettää, vaikka hänen nimi ei laatikossa lukiskaan. Onhan niitä paljon sellaisiakin luukkuja, joissa ei lue mitään nimeä, kun ei asukkaat ole jaksaneet/muistaneet laittaa. Silti posti kulkee, ja oikeat ihmiset avaa omat kirjeensä.

        Tuon nimen suhteen ei muutenkaan kannata olla turhan jäykkis. Nuoresi saattaa hyvinkin mennä lähivuosina naimisiin, ja nimi kenties muuttuu. Aiotko loukkaantua? Minun veljenikin muuttu nimensä mennessään naimisiin, koska morsiamen nimi oli harvinainen ja vaarassa loppua. Eli siis pojankin nimi voi hyvinkin muuttua. Nimi on nyt nuoren oma, eikä sinun "omistuksessasi". Nuori tekee nimelle mitä haluaa. Vaikka vaihtaa nimensä Metsämörriksi. Tai ottaa vaikka äitinsä tyttönimen, tai isäpuolensa nimen. Hän saisi tehdä mitä tahansa. Hellitä siis tuo hyvin tunnelatautunut suhtautuminen nimeesi.

        Minulla on ollut tyttönimeni viimeksi vuonna 2000. Siitä huolimatta minulle on täysin selvää, ketkä ovat minun vanhempani. Ja ovat minulle hyvin rakkaita. Ei nimi siihen asiaan vaikuta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4174
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4062
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3884
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      19
      2697
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2465
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2064
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2062
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1930
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1599
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe