Tuulimäen lasten- ja nuortenkoti

niinkyllästynyt

Olen siis itse huostaanotettu vuonna 2007 päädyin Tuulimäkeen. Nyt olen hiljattain köytänyt vanhoja keskusteluja ihan vahingossa, jossa heitetäään lokaa Tuulimäekä päin, missä aika varmasti puolet negatiivisista kommenteista TM:ää kohtaan ovat kirjoitettu angstisten ja ylimielisten nuorten toimesta. Tuulimäki on pienlastenkoti, meillä on iso pelihalli, ja meitä on siis 8 lasta ja nuorta. Ei kaikki toki ole ruusuillatanssimista sielläkään,mutta missä olisi? Onko kukaan teistä koskaan tajunnut, että on helpompaa huudella ruudun toiselta puolelta lokaa Tuulimäen niskaan, kun ei tajuta sitä, että kun joutuu kuuntelemaan ja totteleman aikuisia, jotka eivät ole omat vanhemmat, joten heitä ei rakasta ja heistä ei välitä samalla tavalla, niin heille on helpompi suuttua, heitä on helpompi haukkua, ja ei ymmärretä omaa lapsellisuutta.

Näiden vuosien aikana TM:än ovista on tullut jos jonkinsortin ihmistä. Osa heistä on aluksi sopeutunut hyvin, mutta ihan omien päätöstensä takia, alkavat projektoida omia luonteenpiirteitä ja pahaa oloaan ohjaajiin ja laitokseen, alkaa hatkata ja olla muutenvain lapsellinen. Sitä en kiellä etteikö ohjaajilla joskus menisi yli ,kun lapsia rangaistaansanallisesti, eli näin perussuomenkielellä lapset saavat huudot pällensä. Jotkut ohjaajat joo vääntelevät nuorten sanoja siten, että niistä olisi hyötyä heille itseilleen tai että asiat eivät haittaisi heidän elämäänsä, Mutta 90% ajasta, he ovat lasten ja nuorten arjen tukena ja apuna niin, että kaikki menee kuin pitäisin.

Aina se ei ole edes kiinni lapsesta, vaan vanhemmista. Jotkut vanhemmat ovat mokanneet oman, JA LASTENSA elämät totaalisesti lapsi otetaan huostaan, ja vanhemmat syyttävät laitosta. No eihän se nyt näinkään Herranjumala saisi mennÄ! Jos itse mokaat, älä muita syytä vaan katso peiliin. Sellaisia tapauksiakin olen nähnyt, että vanhemmat puhuvat paskaa TM:stä ihanv ain koska ei saa nähdä ''tarpeeksi'' laspiaan, koska siitä for real olisi vain haittaa näilel lapsille. Mutta silti he eivät tajua että saisivat olla vain onnellisia että näkevät lapsensa edes sen kerran viikossa. (Tähän siis lisätäkseni eräässä tapauksessa perhe sai tavata kerran viikossa mutta vanhemmat ossittivat lapsensa monena kuukautena putkeen, ja tekevät sitä usein muutenkin, ja valittavat etteivät näe lapsiaan tarpeeksi sein)

Eräissäkin keskusteluissa olen nänyt mollattavan sitä, että TM otaa hyvinkin usein alennuksesta. Yritäppä itse ostaa ruoat 8 nuorelle, ja työvuorossa oleville ohjaajille. Ei se minua ainakaan haittaa. Opinpahan ainakin olemaan säästeliäinen, silläei minulla tule olemaan pakaakaan rahaa kun muutan omilleni. olen opiskelija joka asuu yksiösä, joten tonnikala-nuudeli-linjallahan siinä mennään kunnes saa töitä. Sama asia vaatteiden kanssa. Kuinka monen aivan tavallisen teinin vaatteet ovat cotourea tai vintagea? Ei kauehan monen. Alennuksesta on vain fiksu ostaa. Ja kaikkihan sen mmärtää miksi vaatteita joissa on esim. alkoholimerkin logo ei saa käytää Lastenkodissa.

Jos siis mietit laittavasi Lapsesi Tuulimäkeen, vakituisesti, valvottuun vaihtoon tai ihan vain viikonlopuiksi, suositelen. Minua TM on ainakin auttanut.

ps. Jos tahtojaa vihan toki tulla nyt kommentteihin minulel itkemään siitä kuinka paskasti sinua on siellä kohdeltu, ja kuinka ohjaajat ovat pakottaneet minua kirjoittamaan tämän. NO EI OLE. Olen vain kyllstynyt kotini haukkumiseen. UGH olen puhunut.

0

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

        Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
        Maailman menoa
        359
        4121
      2. En sitten aio sinua odotella

        Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
        Ikävä
        83
        1769
      3. Muistatko kun kerroin...

        että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
        Ikävä
        44
        1536
      4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

        Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
        Kotimaiset julkkisjuorut
        62
        1515
      5. En vain ole riittävä

        Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
        Ikävä
        29
        1350
      6. Oon pahoillani että

        Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
        Ikävä
        59
        1321
      7. Kuka sinä oikeen olet

        Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
        Ikävä
        52
        1319
      8. Persut vajosivat pinnan alle

        Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
        Maailman menoa
        201
        1296
      9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

        Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
        Ikävä
        7
        1200
      10. Taasko se show alkaa

        Koo osottaa taas mieltään
        Ikävä
        27
        1194
      Aihe