Tuulimäen lasten- ja nuortenkoti

niinkyllästynyt

Olen siis itse huostaanotettu vuonna 2007 päädyin Tuulimäkeen. Nyt olen hiljattain köytänyt vanhoja keskusteluja ihan vahingossa, jossa heitetäään lokaa Tuulimäekä päin, missä aika varmasti puolet negatiivisista kommenteista TM:ää kohtaan ovat kirjoitettu angstisten ja ylimielisten nuorten toimesta. Tuulimäki on pienlastenkoti, meillä on iso pelihalli, ja meitä on siis 8 lasta ja nuorta. Ei kaikki toki ole ruusuillatanssimista sielläkään,mutta missä olisi? Onko kukaan teistä koskaan tajunnut, että on helpompaa huudella ruudun toiselta puolelta lokaa Tuulimäen niskaan, kun ei tajuta sitä, että kun joutuu kuuntelemaan ja totteleman aikuisia, jotka eivät ole omat vanhemmat, joten heitä ei rakasta ja heistä ei välitä samalla tavalla, niin heille on helpompi suuttua, heitä on helpompi haukkua, ja ei ymmärretä omaa lapsellisuutta.

Näiden vuosien aikana TM:än ovista on tullut jos jonkinsortin ihmistä. Osa heistä on aluksi sopeutunut hyvin, mutta ihan omien päätöstensä takia, alkavat projektoida omia luonteenpiirteitä ja pahaa oloaan ohjaajiin ja laitokseen, alkaa hatkata ja olla muutenvain lapsellinen. Sitä en kiellä etteikö ohjaajilla joskus menisi yli ,kun lapsia rangaistaansanallisesti, eli näin perussuomenkielellä lapset saavat huudot pällensä. Jotkut ohjaajat joo vääntelevät nuorten sanoja siten, että niistä olisi hyötyä heille itseilleen tai että asiat eivät haittaisi heidän elämäänsä, Mutta 90% ajasta, he ovat lasten ja nuorten arjen tukena ja apuna niin, että kaikki menee kuin pitäisin.

Aina se ei ole edes kiinni lapsesta, vaan vanhemmista. Jotkut vanhemmat ovat mokanneet oman, JA LASTENSA elämät totaalisesti lapsi otetaan huostaan, ja vanhemmat syyttävät laitosta. No eihän se nyt näinkään Herranjumala saisi mennÄ! Jos itse mokaat, älä muita syytä vaan katso peiliin. Sellaisia tapauksiakin olen nähnyt, että vanhemmat puhuvat paskaa TM:stä ihanv ain koska ei saa nähdä ''tarpeeksi'' laspiaan, koska siitä for real olisi vain haittaa näilel lapsille. Mutta silti he eivät tajua että saisivat olla vain onnellisia että näkevät lapsensa edes sen kerran viikossa. (Tähän siis lisätäkseni eräässä tapauksessa perhe sai tavata kerran viikossa mutta vanhemmat ossittivat lapsensa monena kuukautena putkeen, ja tekevät sitä usein muutenkin, ja valittavat etteivät näe lapsiaan tarpeeksi sein)

Eräissäkin keskusteluissa olen nänyt mollattavan sitä, että TM otaa hyvinkin usein alennuksesta. Yritäppä itse ostaa ruoat 8 nuorelle, ja työvuorossa oleville ohjaajille. Ei se minua ainakaan haittaa. Opinpahan ainakin olemaan säästeliäinen, silläei minulla tule olemaan pakaakaan rahaa kun muutan omilleni. olen opiskelija joka asuu yksiösä, joten tonnikala-nuudeli-linjallahan siinä mennään kunnes saa töitä. Sama asia vaatteiden kanssa. Kuinka monen aivan tavallisen teinin vaatteet ovat cotourea tai vintagea? Ei kauehan monen. Alennuksesta on vain fiksu ostaa. Ja kaikkihan sen mmärtää miksi vaatteita joissa on esim. alkoholimerkin logo ei saa käytää Lastenkodissa.

Jos siis mietit laittavasi Lapsesi Tuulimäkeen, vakituisesti, valvottuun vaihtoon tai ihan vain viikonlopuiksi, suositelen. Minua TM on ainakin auttanut.

ps. Jos tahtojaa vihan toki tulla nyt kommentteihin minulel itkemään siitä kuinka paskasti sinua on siellä kohdeltu, ja kuinka ohjaajat ovat pakottaneet minua kirjoittamaan tämän. NO EI OLE. Olen vain kyllstynyt kotini haukkumiseen. UGH olen puhunut.

0

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
        Maailman menoa
        147
        10919
      2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
        Maailman menoa
        114
        6222
      3. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
        Maailman menoa
        169
        5562
      4. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
        Maailman menoa
        67
        5444
      5. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
        Maailman menoa
        162
        4403
      6. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
        Maailman menoa
        73
        4348
      7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
        Maailman menoa
        51
        3821
      8. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
        Maailman menoa
        24
        3817
      9. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
        Maailman menoa
        16
        3493
      10. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
        Maailman menoa
        85
        3090
      Aihe