Taulukosta A1:D5pitäisi saada niiden rivien lukumäärä, jotka sisältävät solun, jossa on esim "k" ja solun jossa on esim"p".
A B C D
1 k t f t
2p f k t
3 i p f g
4 k t p f
5 t f p g
Eli tuossa taulukossa ko. rivejä on 2kpl eli rivit 2 ja 4.
Rivien lukumäärä, joilla kaksi ehtoa täyttyy
2
128
Vastaukset
- LASKE.JOS
Onko liian "yksinkertaista" jos vain laskee rivien päihin, löytyykö "k" löytyykö "p" LASKE.JOS-funtiolla ja laskee sitten montako "2"-vastausta löytyy. Nämä sarakkeet voi vaikka sitten piilottaa häiritsemästä.
- Hakkelit
No periaatteessa joo, mutta tosiasiassa tuo toiminto tulisi hieman laajempaan taulukkoon kuin tuo esimerkki. Tarkoitus olisi, että excel pitäisi kirjaa noin 300x25 kokoisessa taulukossa samoilla riveillä esiintyvistä tuotepareista.
Kompinaatiota on noin 20 erilaista eli kohtuu vaivalla sen saisi rakennettua kuten ehdotit, mutta katsotaan jos löytyy funktio tai funktioidem yhdistelmä, jolla voi hakea koko kentästä kerralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824797- 1882128
- 1321802
- 1751425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161291ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj171143- 351106
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3081013- 781003
- 53991