Vaatteitani katosi maksullisesta narikasta noin 1400 euron arvosta. Ilmeisesti annettu väärälle henkilölle. Asiaa on nyt selvitelty ja oltu yhteydessä myös kuluttaja-asiamieheen, ja ilmeisemmin narikkafirma laittaa tämän oman vakuutusyhtiönsä kautta korvattavaksi. Sekin vielä ihan ok, mutta voihan olla että vakuutusyhtiö korvaa vain osan menetyksestä, niin onko aivan totta, että yksittäinen kansalainen joutuu kärsimään elinkeinonharjoittajan (työntekijän) virheestä, siten että saa korvaukseksi vain tämän vakuutusyhtiön mahdollisesti maksaman korvaussumman vaikka 700 €. Ja joutuu itse kärsimään tämän 700 euron vahingon.
Eikös vahingonkorvauslaissa ole §, jonka mukaan yritys on velvollinen korvaamaan työntekijänsä aiheuttaman vahingon?
Vahingonkorvaus / Tavaroiden katoaminen
12
2716
Vastaukset
- kalliiltakuulostaa
Aika suurelta summalta kuulostaa, jos kysymys vaatteista. Yleensä narikkaan jätetään vain päällystakki, hanskat yms. Oliko takki muka yli tonnin arvoinen? Jos pystyt osoittamaan, että vaatteidesi arvo oli 1400e, kyllä firman vakuutus sen lähtökohtaisesti korvaa. Normitilanteessa 700 euron korvauskin kattaisi jo kymmenkunta kohtuulaadukasta rotsia.
- Vahingonkärsijä2016
Takki oli euroa vaille 900 € ja hihassa oli vähän vajaa 500 €:n arvoinen huivi.
Typerää tietysti lähteä baariin noin arvokkaissa vaatteissa, mutta näin siinä vaan pääsi käymään. - 9-7
Periaatteessa asiasta voisi tehdä poliisille rikosilmoituksen, sillä erehdyksessä takin saanut syyllistyi kavallukseen.
Kun koskaa ei tiedä, vaikka takki tulisi joskus vastaan jonkun henkilön yllä.
Tällöin poliisilla oleva rikosilmoitus selventäisi tilannetta ja poliisit tietäisivät heti, mistä on kyse. - ooppaheijjaa
Vahingonkärsijä2016 kirjoitti:
Typerää tietysti lähteä baariin noin arvokkaissa vaatteissa, mutta näin siinä vaan pääsi käymään.Tuota tuota... Sinullahan on tietysi kuitit ja kuvat ja kaikki noista vaatteista...?
Onhan sitäkin tapahtunut, että 20 €:n toppatakki muuttui kadotessaan 1 000 €:n arvoiseksi design-takiksi... - puoletarvoinen
Typerää tietysti lähteä baariin noin arvokkaissa vaatteissa, mutta näin siinä vaan pääsi käymään.Kaupan hyllyllä takki oli ehkä sen 900€, mutta ei se käytettynä ole enää sen arvoinen. Firma on velvollinen korvaamaan takin käyvä arvon katoamishetkellä, ei enempää. Vakuutus ei vaikuta firman korvausvelvollisuuteen eli jos firma saa vähemmän vakuutuskorvausta kuin takin käypä arvo se joutuu itse maksamaan erotuksen takin omastajalle.
- htrgfb
Siitäpä sitten todistelemaan, että kyseessä oli 900 euron arvoinen takki ja 500 euron arvoinen huivi. Voipi olla, että sen paremmin vakuutusyhtiö kuin oikeuskaan eivät ihan purematta niele.
- Vahingonkärsijä2016
Ei tässä ole mitään epäselvyyttä siitä onko 900 € takki ja vajaa 500 € huivi. Jos teitä epäilyttää niin voitte googlata esim. Parajumpers, kaninkarva untuvatakki ja Burberry huivi. Osapuolilla ei tämän tiimoilta ole erimielisyyttä, kysymys on vain siitä että miten vakuutusyhtiö korvaa tämän. Mutta kiitos kaikille asiallisesti vastanneille ja myös kyseenalaistajille.
- Josjosjos
Ei tässä ole mitään epäselvyyttä siitä onko 900 € takki ja vajaa 500 € huivi. Jos teitä epäilyttää niin voitte googlata esim. Parajumpers, kaninkarva untuvatakki ja Burberry huivi. Osapuolilla ei tämän tiimoilta ole erimielisyyttä, kysymys on vain siitä että miten vakuutusyhtiö korvaa tämän. Mutta kiitos kaikille asiallisesti vastanneille ja myös kyseenalaistajille.
Taidat olla vähän yksinkertainen?
Jos hukatun omaisuuden arvo on selvä, miksei rahat ole jo tililläsi? Ei narikkafirma voi vedota siihen, että heille vastuuvakuutus ei vahinkoa joltakin osin korvaa. - vahingonkarsija2016
Josjosjos kirjoitti:
Taidat olla vähän yksinkertainen?
Jos hukatun omaisuuden arvo on selvä, miksei rahat ole jo tililläsi? Ei narikkafirma voi vedota siihen, että heille vastuuvakuutus ei vahinkoa joltakin osin korvaa.Sekin on mahdollista et olen yksinkertainen. Narikkafirma vaan yrittaa venkuloida ja paeta vastuuta. Olis pitanyt vaan soittaa heti poliisit paikalle, olin siis liian hyvauskoinen. Mutta ei se maailma tahan kaadu, sais nyt edes jonkinlaisen korvauksen.
- htbrfg
vahingonkarsija2016 kirjoitti:
Sekin on mahdollista et olen yksinkertainen. Narikkafirma vaan yrittaa venkuloida ja paeta vastuuta. Olis pitanyt vaan soittaa heti poliisit paikalle, olin siis liian hyvauskoinen. Mutta ei se maailma tahan kaadu, sais nyt edes jonkinlaisen korvauksen.
Ihanko tosissasi ajattelet, että poliisi olisi tullut paikanpäälle selvittelemään narikkasotkuasi? Mikäs rikos mielestäsi tapauksessa oli sellainen, että poliisipartio tarvittiin paikanpäälle? Kuten itsekin toteat, kyse oli luultavasti erehdyksestä. Mitä lisäarvoa poliisin paikalle tuleminen olisi asiaan tuonut?
- vahingonkarsija2016
No niin siinä sitten kävi, että tein rikosilmoituksen ja sen jälkeen hain omasta vakuutusyhtiöstä vahingonkorvausta kadonneista/varastetuista vaatteista ja loppu hyvin kaikki hyvin. Rahat tuli tilille 3 pv:n kuluttua. Ja tuon yrityksen vastuuvakuutuksen kanssa oli jauhettu 5kk:ta!,, Kiitos sille joka antoi puolueetonta ja ilmaista oikaisuneuvontaa vakuutusyhtiön (yrityksen vak yhtiön) päätöksiin. Mutta narikkafirmasta jäi kyllä p****kan maku.
jos jaksais niin vielä vois valittaa yritykselle omavastuun maksamisesta. mut parempi unohtaa koko narikkafirma ikuisiksi ajoiksi. - Ettänäinon
htbrfg kirjoitti:
Ihanko tosissasi ajattelet, että poliisi olisi tullut paikanpäälle selvittelemään narikkasotkuasi? Mikäs rikos mielestäsi tapauksessa oli sellainen, että poliisipartio tarvittiin paikanpäälle? Kuten itsekin toteat, kyse oli luultavasti erehdyksestä. Mitä lisäarvoa poliisin paikalle tuleminen olisi asiaan tuonut?
No kyllä poliisit tulevat heti kun portsarit soittavat ja uskovat kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197