Intin lääkärit melko erikoisia

MatruusiMigreeni

Olen nyt ollut 10 vk palveluksessa. Alussa olin innoissani, olin oikeen Aukkiin menossa. Sairaus on mulla siis ollut murkkuiästä asti eli noin 5-6 vuotta. Aurallinen migreeni kyseessä. Palveluksessa siis kohtaukset yleistynyt ku on siviiliin verrattuna huomattavasti enemmän laukaisevia tekijöitä. On kovaa liikuntaa ja ponnistelua, yöllä saa vähän unta ja tulee huonosti nukuttua. Heräilen muiden vessassa käymiseen yms yms. Lisäksi on tilanteita jotka aiheuttavat stressiä jotka puolestaan laukaisevat kohtauksia. Nyt on perjantai ja minulla on tällä viikolla ollut nyt jo 4 kohtausta. Siviilissä lukio lukuunottamatta ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Varuskuntasairaalassa on rampattu moneen otteeseen asian tiimoilta. Kenttäsairaanhoitajat ja jopa joukkueen kersanttikin sanoi että mitä ilmeisemmin joudun keskeyttämään palveluksen. Mitään ei ole kuitenkaan edelleenkään tapahtunut. Ihmettelen vai sitä, että jos kaikille on selvää että en pysty suorittamaan palvelusta tämän sairauden kanssa, ja olen saman asian itse myös ilmaissut, miks ei asialle tehdä jotain. Saan jokaisella vastaanotolla vain lääkkeitä jotka ei ole ennenkään auttanut ja olen siitäkin sanonut. Lisäksi vain todetaan että "ensi kerralla kun tulee kohtaus, ota nämä. Jos ei auta niin tule uudelleen vastaanotolle. Joudumme ehkä miettimään palveluskelpoisuutesi uudelleen." Joka kerta sama juttu. Nauttivatko he tästä vai miksi asialle ei tehdä niin kuin on pitkään jo puhuttu, eli mietitä kelpoisuutta uudelleen? Osaako joku tähä vastata? Myöskin olisi kiva tietää josko voisi johonkin soittaa ja saada itse jotain aikaiseksi. Täällä alkaa olla meikäläinen henkisesti aika loppu jo tähän menoon. Ei jaksa. saa neuvoa.

3

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VHH-kannattaja

Tuleeko armeijassa syötyä normaalia enemmän hiilihydraatteja (sokeria)
      Ajattelin, kun armeijan touhuissa on ainainen nälkä ja se nälkä usein korvataan hiilihydraateilla. Jos vaikka hiilihydraatit ei sovi sinulle.
      Monet ihmiset ovat päässeet migreenistä eroon lopettamaan kaikki hiilihydraatit.
      Armeijan sapuska noudattaa virallisia suosituksia, joka ei ehkä tapauksessasi ole ihan para mahdollinen.

• Acetium on ratkaisu..tilaa nettiapteekista tai käy hyllystä..ei sivuoireita

• jääkäri19XX

Onko nykyaikaan enää olemassa jotain entistä keskussotilassairaalan (Tilkan) tapaista paikkaa? Meidän aikaan sinne lähtivät kaikki vaikeat allergiat ja atmatutkittavat ym. Ei terveyskeskuksessakaan osata hoitaa mitään erikoisempaa, laitetaan lähete erikoissairaanhoitoon. Jos sotilassairaala ei osaa hoitaa, laittaa lähetteen siviilipuolelle (esim. naisvarusmiesten gynekologiset jutut hoidetaan siviililääkäreillä).

Aikaa on kulunut sen verran, että siviilissä taidat joka tapauksessa jo olla. Huomioi migreenisi ammatinvalinnassa. Etenkin kun ikää tulee, niin sama ongelma voi tuottaa ongelmia siviilihommissakin, vähän vanhempana ei niin muutenkaan jaksa yövuoroja tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe