Megane IV, käykö kauppa?

ajanMeganella

Kohtahan tuo esitellään, hintojakin on jo annettu. Mutta käykö kauppa, sepä onkin mielenkiintoista. Kolmosmalli meni surkeasti kaupaksi, vaikka auto (siis farkkuna) onkin ollut erittäin kilpailukykyinen. Hatchback taas oli takatiloiltaa todella ahdas.

Luultavasti Renaultia ei osteta, koska vaarit ovat kertoneet, että ne ruostuvat, ovat täynnä sähkövikoja ja niiden pito tulee kalliiksi ja ovat äärimmäisen epäluotettavia. Yksikään väite ei muuten pidä paikkansa, mutta suuri ostava yleisö vain uskoo näin.

10

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

      Minun mielestäni on äärimmäisen tärkeää, että nämä vaarit ja Esson baarin asiantuntijaraati pitää Renaultin epämääräistä mainetta yllä. Minä nimittäin ostan autoni käytettynä ja ajan loppuun, joten minulle sopii vallan mainiosti, että huono maine pitää hinnan erittäin kilpailukykyisenä. Sellainen ongelma tässä on kuitenkin alkanut ilmetä, että tekisi mieli monen vuoden jälkeen lopultakin jotain uutta, mutta sitä loppua tuolle nykyiselle ei tunnu tulevan.

    • muotoilustakiinni

      Mitä uusi megane tarjoaa enemmän kuin vanha malli?
      Minusta ei juurikaan mitään uutta. Jopa auton muotoilu on kopio entisestä.
      Tottakai pitää uidistua, mutta toivoisi että uudistus tehtäisiin todellisen uudistuksen takia.

      • EiTaidaMyydä

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.


      • Meksukolome
        EiTaidaMyydä kirjoitti:

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.

        Kannaisikohan käydä silmälääkärillä?

        Megane I
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA

        Megane II
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane II

        Megane III
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane III

        Megane IV
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane IV

        Kyllähän se Toyotakin käyttää samaa tekniikkaa 20 vuotta vaikka aika on ajanut aikoja sitten ohi. Renaultissa ollut pikkuturboja kohta kymmenen vuotta, Toyotassa kohta vuoden, Tuo Renaultin uusi 1.2 bensaturbo on esitelty vuonna 2012 ja on ihan tarpeeksi nykyaikainen tähän päivään. peittoaa Toyotan vastaavan kaikilla osa-alueilla, vaikka Toyota kymmenen vuotta odotti ja yritti kopioida kaikilta parhaat puolet.

        Nämä Toyota-kirjoitukset kuuluvat kyllä Toyota-palstalle. Mikä vetää noin ylivertaisen merkin omistajaa tänne kommentoimaan? Kuka tahansa uuden Renaultin ostaja voi ostaa Toyotan niin halutessaan, jostain syystä päätyvät kuitenkin Renaulttiin vaikka kuinka ylistäisit Toyotaa.


      • MyyntiVaanNousee
        EiTaidaMyydä kirjoitti:

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.

        Toyotat on tämän hetken hirveimmän näköisiä autoja. Katsokaa nyt vaikka Avensista! Kamala "nirppanokkainen" virnistys. Ja uusi Pruits vai mikä se on, on kyllä rumuudessaan ylivertainen. Ajan vanhannäköisellä autollakin mieluummin, kuin tuollaisilla hirvityksillä.
        Renaultit on aina olleet nykyaikaisia ja tyylikkäitä ulkonäöltään. Toki kakkos-Meganesta voi olla montaa mieltä. Tekniikkakin on Relluissa ollut aina ajan tasalla, toisin kuin Toyotissa jotka kituuttaa maailman tappiin 90-luvun tekniikalla.


      • Semjonsky

        Kyllähän sen näkee, että tuon uusi Megane on aika samanlainen kuin poistuva malli, keula nyt on erilainen.
        Ei haittaisi kunnon irtiotto vanhaan malliin ja vaparikone olisi poikaa noiden turbolelujen sijaan.


      • 2.0T16vGT
        Semjonsky kirjoitti:

        Kyllähän sen näkee, että tuon uusi Megane on aika samanlainen kuin poistuva malli, keula nyt on erilainen.
        Ei haittaisi kunnon irtiotto vanhaan malliin ja vaparikone olisi poikaa noiden turbolelujen sijaan.

        Miksei se voisi olla samantyylinen kuin edellinen malli? Hyvä esimerkki on Audi A4. Edellinen malli ei vieläkään näytä mitenkään vanhalta niin miksi pitäisi radikaalisti muuttaa sitä? Se on kuitenkin joka paikasta uusi, mutta vaan samantyylinen kuin edellinen malli. Sama pätee Meganeen, vaikkei siinä kyllä paljon vanhaa ole, ehkä sivuprofiilissa on vähän samaa. Jos auto aina muuttuu radikaalisti uudistuessaan niin sehän tahtoo sanoa vain sitä, että edellinen on epäonnistunut tai vähintään vanhan näköinen.
        Ja kuka ihme kaipaa jotain heikkohenkistä vaparikonetta? Turbojen ominaisuudet on ihan eri planeetalta ja Rellullakin on ollut tce-moottorit jo vissiin 7 vuotta, eikä ongelmia ole ilmennyt. Tervetuloa nykyaikaan.


      • Kallison

        Liian kallis on uusi Megane, jos ihan oikeasti haluaa halpisauton, niin ei sen hinta saa olla laatuauton tasolla. Ehkä 17 000 olisi sopiva lähtöhinta, niin kauppa kyllä voisi käydä. 20 000 on pahasti liikaa ja vain vannoutuneet renumiehet ostavat.


    • UnoMirafiori

      Hienohan tuo on. Maltillisessa uudistuksessa on se etu ainakin että käytettyjen kauppa pitäis kans käydä kun se edellinen malli ei näytä epätoivoisen vanhalta.VW:llä tuo on tuntunu toimivan aika hyvin. Uutta havitteleva ostaa sen uuden kuitenkin

      • pikkutilanrenki

        Itse asiassa Nelosmekano näyttää pahuksen dynaamiselta peliltä, muutenkin Rellun mallit, jotka ovat tulleet 2010-luvulla myyntiin, ovat varsin näyttäviä ja sukunäköisiä. Elikä samaa kaavaa kuten VW ja Ford.
        Nyt on PALJON kiinni maahantuojasta, miten kauppa käy. Niin Megane kuin muutkin mallit ovat ajan tasalla eli sen suhteen ei ongelmaa. Hinnoittelu Meganen kohdalla ei paha sekään.
        No tietysti ABC:n kantapöydän väki lyttää tämänkin Meganen, mutta ei se mitään, tuo 70-luvun tunnelmissa elävä porukka ostakoon Toyotan niinkuin ennenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1968
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      249
      1964
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1656
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1481
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1130
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      968
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      962
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      934
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      896
    Aihe