Megane IV, käykö kauppa?

ajanMeganella

Kohtahan tuo esitellään, hintojakin on jo annettu. Mutta käykö kauppa, sepä onkin mielenkiintoista. Kolmosmalli meni surkeasti kaupaksi, vaikka auto (siis farkkuna) onkin ollut erittäin kilpailukykyinen. Hatchback taas oli takatiloiltaa todella ahdas.

Luultavasti Renaultia ei osteta, koska vaarit ovat kertoneet, että ne ruostuvat, ovat täynnä sähkövikoja ja niiden pito tulee kalliiksi ja ovat äärimmäisen epäluotettavia. Yksikään väite ei muuten pidä paikkansa, mutta suuri ostava yleisö vain uskoo näin.

10

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

      Minun mielestäni on äärimmäisen tärkeää, että nämä vaarit ja Esson baarin asiantuntijaraati pitää Renaultin epämääräistä mainetta yllä. Minä nimittäin ostan autoni käytettynä ja ajan loppuun, joten minulle sopii vallan mainiosti, että huono maine pitää hinnan erittäin kilpailukykyisenä. Sellainen ongelma tässä on kuitenkin alkanut ilmetä, että tekisi mieli monen vuoden jälkeen lopultakin jotain uutta, mutta sitä loppua tuolle nykyiselle ei tunnu tulevan.

    • muotoilustakiinni

      Mitä uusi megane tarjoaa enemmän kuin vanha malli?
      Minusta ei juurikaan mitään uutta. Jopa auton muotoilu on kopio entisestä.
      Tottakai pitää uidistua, mutta toivoisi että uudistus tehtäisiin todellisen uudistuksen takia.

      • EiTaidaMyydä

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.


      • Meksukolome
        EiTaidaMyydä kirjoitti:

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.

        Kannaisikohan käydä silmälääkärillä?

        Megane I
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA

        Megane II
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane II

        Megane III
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane III

        Megane IV
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane IV

        Kyllähän se Toyotakin käyttää samaa tekniikkaa 20 vuotta vaikka aika on ajanut aikoja sitten ohi. Renaultissa ollut pikkuturboja kohta kymmenen vuotta, Toyotassa kohta vuoden, Tuo Renaultin uusi 1.2 bensaturbo on esitelty vuonna 2012 ja on ihan tarpeeksi nykyaikainen tähän päivään. peittoaa Toyotan vastaavan kaikilla osa-alueilla, vaikka Toyota kymmenen vuotta odotti ja yritti kopioida kaikilta parhaat puolet.

        Nämä Toyota-kirjoitukset kuuluvat kyllä Toyota-palstalle. Mikä vetää noin ylivertaisen merkin omistajaa tänne kommentoimaan? Kuka tahansa uuden Renaultin ostaja voi ostaa Toyotan niin halutessaan, jostain syystä päätyvät kuitenkin Renaulttiin vaikka kuinka ylistäisit Toyotaa.


      • MyyntiVaanNousee
        EiTaidaMyydä kirjoitti:

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.

        Toyotat on tämän hetken hirveimmän näköisiä autoja. Katsokaa nyt vaikka Avensista! Kamala "nirppanokkainen" virnistys. Ja uusi Pruits vai mikä se on, on kyllä rumuudessaan ylivertainen. Ajan vanhannäköisellä autollakin mieluummin, kuin tuollaisilla hirvityksillä.
        Renaultit on aina olleet nykyaikaisia ja tyylikkäitä ulkonäöltään. Toki kakkos-Meganesta voi olla montaa mieltä. Tekniikkakin on Relluissa ollut aina ajan tasalla, toisin kuin Toyotissa jotka kituuttaa maailman tappiin 90-luvun tekniikalla.


      • Semjonsky

        Kyllähän sen näkee, että tuon uusi Megane on aika samanlainen kuin poistuva malli, keula nyt on erilainen.
        Ei haittaisi kunnon irtiotto vanhaan malliin ja vaparikone olisi poikaa noiden turbolelujen sijaan.


      • 2.0T16vGT
        Semjonsky kirjoitti:

        Kyllähän sen näkee, että tuon uusi Megane on aika samanlainen kuin poistuva malli, keula nyt on erilainen.
        Ei haittaisi kunnon irtiotto vanhaan malliin ja vaparikone olisi poikaa noiden turbolelujen sijaan.

        Miksei se voisi olla samantyylinen kuin edellinen malli? Hyvä esimerkki on Audi A4. Edellinen malli ei vieläkään näytä mitenkään vanhalta niin miksi pitäisi radikaalisti muuttaa sitä? Se on kuitenkin joka paikasta uusi, mutta vaan samantyylinen kuin edellinen malli. Sama pätee Meganeen, vaikkei siinä kyllä paljon vanhaa ole, ehkä sivuprofiilissa on vähän samaa. Jos auto aina muuttuu radikaalisti uudistuessaan niin sehän tahtoo sanoa vain sitä, että edellinen on epäonnistunut tai vähintään vanhan näköinen.
        Ja kuka ihme kaipaa jotain heikkohenkistä vaparikonetta? Turbojen ominaisuudet on ihan eri planeetalta ja Rellullakin on ollut tce-moottorit jo vissiin 7 vuotta, eikä ongelmia ole ilmennyt. Tervetuloa nykyaikaan.


      • Kallison

        Liian kallis on uusi Megane, jos ihan oikeasti haluaa halpisauton, niin ei sen hinta saa olla laatuauton tasolla. Ehkä 17 000 olisi sopiva lähtöhinta, niin kauppa kyllä voisi käydä. 20 000 on pahasti liikaa ja vain vannoutuneet renumiehet ostavat.


    • UnoMirafiori

      Hienohan tuo on. Maltillisessa uudistuksessa on se etu ainakin että käytettyjen kauppa pitäis kans käydä kun se edellinen malli ei näytä epätoivoisen vanhalta.VW:llä tuo on tuntunu toimivan aika hyvin. Uutta havitteleva ostaa sen uuden kuitenkin

      • pikkutilanrenki

        Itse asiassa Nelosmekano näyttää pahuksen dynaamiselta peliltä, muutenkin Rellun mallit, jotka ovat tulleet 2010-luvulla myyntiin, ovat varsin näyttäviä ja sukunäköisiä. Elikä samaa kaavaa kuten VW ja Ford.
        Nyt on PALJON kiinni maahantuojasta, miten kauppa käy. Niin Megane kuin muutkin mallit ovat ajan tasalla eli sen suhteen ei ongelmaa. Hinnoittelu Meganen kohdalla ei paha sekään.
        No tietysti ABC:n kantapöydän väki lyttää tämänkin Meganen, mutta ei se mitään, tuo 70-luvun tunnelmissa elävä porukka ostakoon Toyotan niinkuin ennenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

      Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      42
      4935
    2. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

      Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      18
      3656
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

      vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3453
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      101
      2808
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      86
      2680
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

      "Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      30
      2630
    7. Anteeksi T

      Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      16
      1713
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

      Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1556
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

      Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      201
      1438
    10. Harmittaako että

      Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      152
      1321
    Aihe