Megane IV, käykö kauppa?

ajanMeganella

Kohtahan tuo esitellään, hintojakin on jo annettu. Mutta käykö kauppa, sepä onkin mielenkiintoista. Kolmosmalli meni surkeasti kaupaksi, vaikka auto (siis farkkuna) onkin ollut erittäin kilpailukykyinen. Hatchback taas oli takatiloiltaa todella ahdas.

Luultavasti Renaultia ei osteta, koska vaarit ovat kertoneet, että ne ruostuvat, ovat täynnä sähkövikoja ja niiden pito tulee kalliiksi ja ovat äärimmäisen epäluotettavia. Yksikään väite ei muuten pidä paikkansa, mutta suuri ostava yleisö vain uskoo näin.

10

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DGC

      Minun mielestäni on äärimmäisen tärkeää, että nämä vaarit ja Esson baarin asiantuntijaraati pitää Renaultin epämääräistä mainetta yllä. Minä nimittäin ostan autoni käytettynä ja ajan loppuun, joten minulle sopii vallan mainiosti, että huono maine pitää hinnan erittäin kilpailukykyisenä. Sellainen ongelma tässä on kuitenkin alkanut ilmetä, että tekisi mieli monen vuoden jälkeen lopultakin jotain uutta, mutta sitä loppua tuolle nykyiselle ei tunnu tulevan.

    • muotoilustakiinni

      Mitä uusi megane tarjoaa enemmän kuin vanha malli?
      Minusta ei juurikaan mitään uutta. Jopa auton muotoilu on kopio entisestä.
      Tottakai pitää uidistua, mutta toivoisi että uudistus tehtäisiin todellisen uudistuksen takia.

      • EiTaidaMyydä

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.


      • Meksukolome
        EiTaidaMyydä kirjoitti:

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.

        Kannaisikohan käydä silmälääkärillä?

        Megane I
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA

        Megane II
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane II

        Megane III
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane III

        Megane IV
        https://www.google.fi/search?q=megane I&espv=2&biw=1600&bih=791&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjAk5Wf7brLAhUDM5oKHQJTD8oQsAQIGA#tbm=isch&q=megane IV

        Kyllähän se Toyotakin käyttää samaa tekniikkaa 20 vuotta vaikka aika on ajanut aikoja sitten ohi. Renaultissa ollut pikkuturboja kohta kymmenen vuotta, Toyotassa kohta vuoden, Tuo Renaultin uusi 1.2 bensaturbo on esitelty vuonna 2012 ja on ihan tarpeeksi nykyaikainen tähän päivään. peittoaa Toyotan vastaavan kaikilla osa-alueilla, vaikka Toyota kymmenen vuotta odotti ja yritti kopioida kaikilta parhaat puolet.

        Nämä Toyota-kirjoitukset kuuluvat kyllä Toyota-palstalle. Mikä vetää noin ylivertaisen merkin omistajaa tänne kommentoimaan? Kuka tahansa uuden Renaultin ostaja voi ostaa Toyotan niin halutessaan, jostain syystä päätyvät kuitenkin Renaulttiin vaikka kuinka ylistäisit Toyotaa.


      • MyyntiVaanNousee
        EiTaidaMyydä kirjoitti:

        Hyvä esimerkki muotoilusta on Toyota. Japsit osaavat tehdä upeannäköisiä autoja ja todella panostavat muotoiluun ja esimerkiksi Toyotan mallit ovat aina uudenäköisiä. Rellu alkaa olla olla yhtä tylsä kuin VW-konsernin tuotteet eli uutta ei erota vanhasta kuin tarkasti katsomalla. Ja kun tekniikka ei tarjoa mitään uutta, niin veikkaan, että nelosmallin Megane myy vielä huonommin kuin edeltäjä. Voi olla, että maahantuoja heittää pyyhkeen kehään, niinkuin on huhuttu. Muutaman sadan kappaleen volyymimallin myynti ei kyllä tuota mitään.

        Toyotat on tämän hetken hirveimmän näköisiä autoja. Katsokaa nyt vaikka Avensista! Kamala "nirppanokkainen" virnistys. Ja uusi Pruits vai mikä se on, on kyllä rumuudessaan ylivertainen. Ajan vanhannäköisellä autollakin mieluummin, kuin tuollaisilla hirvityksillä.
        Renaultit on aina olleet nykyaikaisia ja tyylikkäitä ulkonäöltään. Toki kakkos-Meganesta voi olla montaa mieltä. Tekniikkakin on Relluissa ollut aina ajan tasalla, toisin kuin Toyotissa jotka kituuttaa maailman tappiin 90-luvun tekniikalla.


      • Semjonsky

        Kyllähän sen näkee, että tuon uusi Megane on aika samanlainen kuin poistuva malli, keula nyt on erilainen.
        Ei haittaisi kunnon irtiotto vanhaan malliin ja vaparikone olisi poikaa noiden turbolelujen sijaan.


      • 2.0T16vGT
        Semjonsky kirjoitti:

        Kyllähän sen näkee, että tuon uusi Megane on aika samanlainen kuin poistuva malli, keula nyt on erilainen.
        Ei haittaisi kunnon irtiotto vanhaan malliin ja vaparikone olisi poikaa noiden turbolelujen sijaan.

        Miksei se voisi olla samantyylinen kuin edellinen malli? Hyvä esimerkki on Audi A4. Edellinen malli ei vieläkään näytä mitenkään vanhalta niin miksi pitäisi radikaalisti muuttaa sitä? Se on kuitenkin joka paikasta uusi, mutta vaan samantyylinen kuin edellinen malli. Sama pätee Meganeen, vaikkei siinä kyllä paljon vanhaa ole, ehkä sivuprofiilissa on vähän samaa. Jos auto aina muuttuu radikaalisti uudistuessaan niin sehän tahtoo sanoa vain sitä, että edellinen on epäonnistunut tai vähintään vanhan näköinen.
        Ja kuka ihme kaipaa jotain heikkohenkistä vaparikonetta? Turbojen ominaisuudet on ihan eri planeetalta ja Rellullakin on ollut tce-moottorit jo vissiin 7 vuotta, eikä ongelmia ole ilmennyt. Tervetuloa nykyaikaan.


      • Kallison

        Liian kallis on uusi Megane, jos ihan oikeasti haluaa halpisauton, niin ei sen hinta saa olla laatuauton tasolla. Ehkä 17 000 olisi sopiva lähtöhinta, niin kauppa kyllä voisi käydä. 20 000 on pahasti liikaa ja vain vannoutuneet renumiehet ostavat.


    • UnoMirafiori

      Hienohan tuo on. Maltillisessa uudistuksessa on se etu ainakin että käytettyjen kauppa pitäis kans käydä kun se edellinen malli ei näytä epätoivoisen vanhalta.VW:llä tuo on tuntunu toimivan aika hyvin. Uutta havitteleva ostaa sen uuden kuitenkin

      • pikkutilanrenki

        Itse asiassa Nelosmekano näyttää pahuksen dynaamiselta peliltä, muutenkin Rellun mallit, jotka ovat tulleet 2010-luvulla myyntiin, ovat varsin näyttäviä ja sukunäköisiä. Elikä samaa kaavaa kuten VW ja Ford.
        Nyt on PALJON kiinni maahantuojasta, miten kauppa käy. Niin Megane kuin muutkin mallit ovat ajan tasalla eli sen suhteen ei ongelmaa. Hinnoittelu Meganen kohdalla ei paha sekään.
        No tietysti ABC:n kantapöydän väki lyttää tämänkin Meganen, mutta ei se mitään, tuo 70-luvun tunnelmissa elävä porukka ostakoon Toyotan niinkuin ennenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      323
      7482
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      69
      5285
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      101
      4544
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      17
      4362
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      121
      4159
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3907
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      154
      3790
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      74
      3697
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3586
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      84
      3422
    Aihe