Hei!
Haluaisin kysyä mielipidettä seuraavaan dilemmaan;
Asumme avomieheni kanssa n. 300 km päässä opiskelupaikkakunnallamme, josta olemme kesäksi taas tulossa pääkaupunkiseudulle kesätöihin, jossa vanhempamme asuvat.
Täytämme molemmat kevään aikana 24 vuotta ja yhdessä olemme olleet kahdeksan. Edellisinä kahtena kesänä olemme menneet asumaan kumpikin omille vanhemmillemme kesän ajaksi (toukokuusta elokuun loppuun).
Vanhempamme ottaisivat mielellään meidät tänäkin kesänä ilmaiseksi hoteisiinsa. Meistä kuitenkin tuntuu, että haluaisimme asua nyt yhdessä myös kesän. Olemme saaneet vuokrattua opiskelupaikkakuntamme asunnon edelleen kesän ajaksi (aikaisemmin olemme maksaneet itse tyhjänä ollutta asuntoa).
Olemme myös löytäneet hyviä asuntoehdokkaita pääkaupunkiseudulta, joidenka asuinkuistannukset olisivat meille samat kuin opiskelupaikkakunnallamme, sillä tyytyisimme asumaan kesän tiiviimmin yksiössä.
Meillä on molemmilla oman alan kesätöitä tiedossa, ja taloudellinen tilanteemme on muutenkin hyvä ja vanhemmistamme riippumaton, kiitos oman työssä olomme.
Tästä päästäänkin ongelmaan; Tulevan anoppini mielestä ideamme asua yhdessä on täysin älytön. Hän on ottanut nyt henkilökohtaisena loukkauksena sen, että avomieheni ei ole tulossa kesäksi kotiin vaan asuisi kanssani. Tunnen oloni ihan kehdonryöstäjäksi, kun niin pöyristyneitä asiasta ollaan. Anoppi varoittelee siitä, että mitä jos kesätyöt eivät toteutuisikaan, vuokralaisemme opiskelupaikkakunnalla olisi epäluotettava ja muutenkin kaikkihan voi mennä pieleen.
Anopilla on tosin historiaa harata päätöksissämme vastaan, mutta sanokaahan nyt, onko päätöksemme vuokrata oma asunto myös kesän ajaksi älytön?
Lapsi ei halua tulla kesäksi asumaan kotiin
4
68
Vastaukset
- Lorera777
Piti vielä kirjoittaa, että jos joku ymmärtäisi syitä anopin käytökselle niin kertokaahan ihmeessä. Ja jos on jotain hyviä ratkaisuehdotuksia niin niitäkin saa jakaa. En ole itse äiti ja en osaa ajatella, mikä tässä on niin väärin.
Anoppi on murjottanut miehelleni 16-vuotiaasta aina, kun mieheni onkin tehnyt oman (tai minun) mieleni mukaan, eikä äitinsä. Kun päätimme muuttaa opiskelupaikkakunnallamme isompaan asuntoon (20 neliöisestä yksiöstä) seurasi tästäkin kauhea sota.
Omat vanhempani ja miehen isä onneksi tukevat meitä. - Äiti.anoppi.mummu
Anoppi haluaa pitää pojastaan kiinni ja hänet lähellään. On vähän kypsymätön tyyppi, on katkera kun toinen nainen on pojalle tärkeämpi. Luopuminen lapsista on oma prosessinsa, luotani on lähtenyt kaksi aikuistumaan. Lapset vain ovat aika rakkaita ja itsessä kiinni, mutta irti pitää päästää. Ei anoppia tuomita kannata, mahdollisimman ystävällisesti, mutta päättäväisesti tehdä omat ratkaisut, eli tässä tapauksessa muuttaa yhdessä asumaan. Siunausta, että onnistutte, on tärkeää että välit pysyvät edes siedettävinä jo tulevia lapsenlapsiakin ajatellen. Uskon miehellesikin äidin olevan aika tärkeä ja hän on ristiriitaisessa tilanteessa kun luonnollisesti rakastaa sinua enemmän, vaikkakin eri tavalla kuin äitiänsä.
- Teidän_päätös
Aikuiset ihmiset eivät tarvitse äidin lupaa..
Teillä on oikeus toimia niin kuin haluatte. On ihan normaalia ja luonnollista että haluatte asua ja olla yhdessä.
Eikä äidin pidän loukkaantua tuosta. Hänen on todellakin ymmärrettävä päästää irti pojastaan. - Lorena777
Kiitos vastauksista.
Yritän tosiaan ymmärtää anoppiakin, mutta ehkä nyt on tullut vain aika toimia niin kuin itse haluamme. Ei varmaan saisi ottaa itseensä niin paljon anopin höpötyksistä. Tulee vain jotenkin niin teinimäinen tunne, kun annetaan ymmärtää, että ei olla kykeneväisiä tekemään päätöksiä, jos ne eivät ole juuri anopin mielen mukaisia.
Täytyy olla tyytyväinen sentään mukavasta appiukosta ja auttavaisista omista vanhemmistani!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289