Livitystä koirakuumeeseen...?

Vaihtaisinjopakissani

Moikka! Olen aina halunnut sen ihan ikioman koiranpennun jo pienestä pitäen, eikö sellaista ole koskaan elämässäni ollut, kun vanhempani eivät koiraa halua, kun meillä on jo kissoja... Ja muutenkaan, vaikka koirista pitävätkin. (olen 13v tyttö) Mutta nyt, minulle on tullut aivan järkyttävä koirakuume! Siis aivan käsittämätöntä. Kaikilla kavereillani tuntuu olevan koira (paitsi kahdella). Itse käyn välillä ulkoiluttamassa entisen naapurin kahta koiraa, mutta eivät ne ole sama asia kuin oma hauva... Huoh... Kavereillani on labbista, on pientä sekarotuista, on isoa sekarotuista, on pomeranian pentua... TÄMÄ VAIVA HANKALOITTAA ELÄMÄÄNI, OIKEASTI.... Tekisin mitä tahansa, kun vain saisin oman koiran, vaihtaisin varmaan kissanikin koiranpentuun... :( Mua itkettää :'(

11

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ressunrakas

      Jos vaikka kuukauden ajat kuljet lenkkejä säässä kuin säässä,heräät aamu kuudelta ja ihan tosissaan kuljet ne lenkit kuin koira olisi kanssassi ja penthan vaatii monta lenkitystä, jos sitten vielä tiedät että koira on sun juttu ja aikaa riittää ja hermoja ja tiedät ettei koiraa saa pitää sisällä yli 5 tuntia jos sitten vielä uskot että aikuistut koiran kanssa seuraavat n. 14 vuotta niin onnea ties vaikka olisit eläinlääkäri uralle suuntaava.

    • 12vkoirulinomistaja

      Oon kans 13 vuotias tyttö. Mun ei tarvinnu vinkua sitä koiraa kun se 7 vuotta.:D Onhan siitä paljon tekemistä mutta en vaihtaisi enää mihinkään. Meillä oli ennestään kissa.. Kissa ja koiranpentu sopeutui tosi hyvin. Meille siis koiruli tuli 2015 vuoden alulla.. se on sekarotuinen (labbista ja viiriäiskoiraa). Ootko keskustellu vanhemmille? Kun lupailet hoitoon liittyvistä asioista,lupaat lenkittää, alat imuroimaan joka päivä, harjaat koiraa (vähintään 2 pitkää lenkkiä päivästä, tosin rodusta riippuen, sekä useita pikkulenkkejä.) Koiran koulutus, hihnassa kävely, mikä ruoka koiralle sopii, minkä rotuinen koira..
      Tuollaisista asioista siis juttelet vanhemmille. En usko että koiran ja kissan sopeutumisessa paljoa ongelmia, kunhan muistatte että kissa on aina pomo. (Taas riippuu rodusta :D) meillä sopeutui tosi hyvin, lopulta koira pesi kissaa ja kissa kehräsi, nukkuivat samassa pedissä ja joivat samasta astiasta. :)

      Valitettavasti kissa jouduttiin lopettamaan 2015 lopulla.:(
      Kesällä on tulossa kissan pentu taloon ja uskon, että sopeutuvat hyvin, kun kummatkin vielä nuoria,ja koira sopeutuu uusiin asioihin tosi hyvin. :)

      Ja valmistaudu,että koira saattaa elää melkeimpä 20 vuotiaaksi asti,hyvällä hoidolla ja ilman sairauksia. (Rodusta riippuen) :D Juttele vanhemmille ja puhukaa ja miettikää. Ei ole mikään pikku juttu.

      miettikää mihin koira kun lähdette matkoille jne.. :D
      rokotukset ja muut sairaudet
      talon ja pihan koko ja paljonko sinulla on aikaa harrastaa ja olla koiran kanssa.

      Onnea sulle, vingu vielä 6 vuotta. :)

      • Hhgpygv

        Yrittänyt oon tota keskustelua yms.
        . Ei ne suostu sitä enää kuuntelemaan :( Sanovat vaan heti kun alotan EI KOIRAA.

        Ap


    • 12vkoirulinnomistaja

      edelliseen älä vaihda rakasta kissua. :( tuollaiset ajatukset eivät sovi koiran taikka muunkaan lemmikin omistajalle, eli älä ainakaan sitä vanhemmillesi sano. :D

    • Mietimyös

      sitäkin, että 7 vuoden päästä olet 20 vuotias ja muutat ehkä jo omillesi asumaan. Oletko valmis ottamaan koirasi mukaan,koska sehän olisi silloin vasta 6-7 vuotias ja useita vuosia vielä elämää silläkin jäljellä. Vai jäisikö koira vanhempien hoidettavaksi.

    • harkitsevielä

      Sen lisäksi että mietit mitäs sitten kun kasvat vanhemmaksi ja tulee sitä sun tätä elämään mukaan mahdollisesti harrastuksia ja amista tai lukiota tms ja muutto omaan kotiin jne, kannattaa myös miettiä että mitäs jos se koira ei olekkaan sitä mitä toivoit? Jos siitä tulee vaikka remmiräyhääjä joka kiskoo hihnassa hullun lailla, kärsii eroahdistuksesta ja syö tapetit ja huonekalut, on tosi itsepäinen eikä tottele juuri ollenkaan jne jne.

    • Scofields

      Suosittelen, että mietit vielä ja tutustut rauhassa eri rotuihin. Meillä on australianterrieri (6v) ja kuukauden päästä tulee seefferin pentu, ja sitäkin ollaan suunniteltu noin vuosi. Ja niinkuin aiemmin sanottiin, mieti tarkkaan voitko hoitaa koiraasi tulevaisuudessa. Muista, koira ei oo mikään lelu. Se tarttee määrätietosen omistajan yms... Kannattaa varmaan puhuu vanhempies kans koiran ottamisesta. Muista että koiran pitäminen ei ole mitään halpaa..

    • ivitystä

      Rupeahan märiseen, se livittää kummasti.

    • mistnäitriittää

      olikohan koko avaus provo? no otetaas koukkua kiinni... ton ikäselle pennulle ei mitään koiria - et ole kykeneväinen siitä huolehtimaan. Koira ei ole lasten leluksi hommattava päähänpisto!

      • Vfo

        Ei ole provo! Ihan tosiasia... Ja kirjoitin varmaan aloitukseen vähän epäselväksi, että koirasta EI tulisi KOKONAAN OMA vaan olisi koko perheen ja kaikki pitäisivät siitä huolta :)


    • cattycat

      jos aiot todella sitoutua koiraan ja tiedät miten se koulutetaan ja näin pois päin niin miksipä ei. onko sulla jotain tiettyä rotua mielessä mistä pitäisit?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe