Euforinen onnellisuus

Elän euforisessa onnellisuuden tilassa. Nukun hyvin, syön hyvin, suorastaan herkuttelen juuri hetki sitten nautin saaristolaisleipää sinihomejuustolla ja savulohella. Suklaata, karkkeja ja pähkinöitä on aina kätteni ulottuvilla. Jääkaapissa on kylmää täysappelsiinimehua.

Vietän rauhallista elämää, elän sovussa itseni ja ympäristöni kanssa eikä minulla ole kiire mihinkään. Saan aikaan asioita tosin hitaasti, pesin mm. kirkonmenojen aikaan koneella pikkupyykkiä. Ajelen uudella autollani ja nautin. Auto on sopivan korkea ja penkit selkää tukevat. Autoillessani radio soi ja musiikki leijailee pehmeästi tajuntaani useiden kaiuttimien kautta.

Tällaisen utuisen olotilan saa aikaan kipulääkitys 1600mg/3xvuorokaudessa.

Milloin sinä elit vastaavassa onnen utuisessa maailmassa? ; )

71

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Aika onnelliseksi elämäni koen, vaikken ihan euforiassa olekaan.
      Varo, ettet ala lihomaan, kun noin herkuttelet.
      Joskus tulee elämässä niitä sattumuksia, että on kuljettava hitaammalla, niinkuin nyt Sinulle. Onneksi kuitenkin olet päässyt toipumisen alkuun.
      Aika iso kipulääkemäärä, varmaan tarpeen, mutta ajattelin, että vaikuttaako se huomiokykyyn, kun sillä uudella kaarallasi ajelet.

• Burana 600 mg ja Panadol Forte 1 g, kumpikaan lääke ei ole merkitty punaisella kolmiolla.

Oikeasti, en tunne eläväni sumussa vaan tunnen olevani terävä. Sen voin joka päivä testata puhuessani englantia eikä ole sanat hakusessa ; )

Eilen yritin vähentää lääkitystä ei ollut hyvä päivä sain liikaa kipuja. Tänään palasin takaisin entiseen annosmäärään. Yksi viikko toipumista ei riittänyt , kokeilen ensi viikonlopulla taas vähentää tai tietty aikaisemmin jos tuntuu siltä, että olen paremmassa kunnossa.

Ei onnettomuudessa saatuja kipuja tarvitse kärsiä jos apua on saatavilla lääkityksellä.

Ystävättäreni kertoi saaneensa kipuihinsa voimakasta morfiinia sisältävää lääkettä ja sanoi sen olleen irtaantumisvaiheessa vaikeaa. Olen selvinnyt useimmista ns. riippuvuuksista, kuten tupakki tai unipillerit, eikä niistä eroon pääsy ole ollut vaikeaa. On vain tehtävä itselle selväksi, asioiden tärkeysjärjestys.

Lihomista en pelkää kireä tukiliivi pitää siitä huolen, että en pysty ahmimaan ; )

• Olen monesti todennut et sateen jälkeen paistaa aurinko.
      En käytä kipulääkkeitä enkä muitakaan ajatuksiin vaikuttavaa mut nyt on hyvä olla.
      En ole kuin itsestäni vastuussa ja sitä olotilaa puolustan apinan raivolla , tulee suorastaan pahaolo kun ajateleekin joutuvansa taas vastuuseen heikommastaan.
      Iltaisin on mukava ajatella et huomennakaan ei tarvi työntyä pimeeseen aamuun ellei itte halua.

• Oikeastaan alku shokista selvittyäni, en ole tuntenut sadepäiviä sisälläni.
        Olen tietenkin onnellisessa odotuksessa, että päivä päivältä edistyn ja pääsen eroon lääkkeistä ja tukiliiveistä sekä uskallan kävellä normaalisti ulkona varomatta joka askelta.

Meillä on ollut hyvä yhteistyö Petzen kanssa, hän on tukeni ja turvani nyt. Minä olin hänen tuki vielä kuukausi sitten kun hänellä oli kiusallinen flunssa.

Onneksi emme ole koskaan olleet yhtä aikaa sairaana. Lauantain Petze sanoi saunassa, että kuuro hoitaa sokeaa ja sekös nauratti kun se tuli niin sopivaan tilanteeseen.

Minä herään aamulla seitsemän aikoihin. Pitää ottaa runsaasti aikaa valmistautua viemään kuopus töihin kello 8.30. Tarvitsen näet itse autoa päiväaikaan. Nyt vetäydyn makuuhuoneeseen lukemaan Eeva kilven kirjaa jonka päähenkilö on 78-vuotias. Päähenkilö selvittää elettyä elämäänsä ja elämän tapahtumien tarkoituksia ; )
        Hyvää yötä!

• MummeliMia

Luin aloitusta mielelläni, olin iloinen, että olet löytänyt uuden ruokavalion , juuri sinulle sopivan, (esim. minulle ei tuo olisi mieluinen, ruokavaliot ovat parhaimpia yksilöllisinä) - ja että ihmissuhteissasi menee hyvin, usein euforia tuleekin juuri siitä.

Kun pääsin viestisi loppuun ja luin kipulääkkeistäsi, tuntui valonheitin syttyvän ja valaisevan edelliset asiat uudessa valaistuksessa. Aloin aavistaa, että jokin onnettomuus on sinua kohdannut...

Keskustele lääkärisi kanssa noista Buranoista, 600 mg on aika vahva

En halua itse kipulääkkeitä syödä, sillä eräs syöpää sairastanut sukulaiseni kuoli vatsan limakalvon puhkeamiseen, ja se johtui juuri Buranasta.

• Rintasyöpäleikkauksen jälkihoitona sain saman lääkityksen samoina annoksina kuin nyt selkänikamieni murtumiseen, burana/panadol, kolmesti päivässä. Panadol 400mg:sta ei ollut apua ja lääkäri määräsi vahvempia.

Minulla on tällä hetkellä myös menossa antibiottikuuri.

On luonnollista, että tälläisten voimakkaiden lääkkeiden kanssa on syötävä vatsansuojalääkitystä. Lisäksi otan luustoa vahvistamaan kalsium-D:tä ja niveliin glucosamia.

Luumuja syön vatsantoiminnan ylläpitämiseen, pähkinöitä syön, ne kun sisältävät hyvälaatuista pehmeää rasvaa sekä soluja suojaavaa E-vitamiinia enemmän kuin mitkään kasvikunnan tuotteet ja suklaata mielihyvää stimuloimaan ; )

Ei kai kukaan halua lääkeitä syödä huvikseen vaan niitä syödään kipuun ja siten arjen elämän pyörittämisen onnistumiseen.

• korppis kirjoitti:

Rintasyöpäleikkauksen jälkihoitona sain saman lääkityksen samoina annoksina kuin nyt selkänikamieni murtumiseen, burana/panadol, kolmesti päivässä. Panadol 400mg:sta ei ollut apua ja lääkäri määräsi vahvempia.

On luonnollista, että tälläisten voimakkaiden lääkkeiden kanssa on syötävä vatsansuojalääkitystä. Lisäksi otan luustoa vahvistamaan kalsium-D:tä ja niveliin glucosamia.

Luumuja syön vatsantoiminnan ylläpitämiseen, pähkinöitä syön, ne kun sisältävät hyvälaatuista pehmeää rasvaa sekä soluja suojaavaa E-vitamiinia enemmän kuin mitkään kasvikunnan tuotteet ja suklaata mielihyvää stimuloimaan ; )

Ei kai kukaan halua lääkeitä syödä huvikseen vaan niitä syödään kipuun ja siten arjen elämän pyörittämisen onnistumiseen.

"korppis"

Eivätköhän nämä typerä-aloitukset ja niiden jatkot jo riitä tälle aamulle ja
        viime yölle.?

H.

• hunksz kirjoitti:

"korppis"

Eivätköhän nämä typerä-aloitukset ja niiden jatkot jo riitä tälle aamulle ja
        viime yölle.?

H.

Korjaus:

...yölle :)

H.

• hunksz kirjoitti:

Korjaus:

...yölle :)

H.

Hunksi@

En seuraa rallikilpailuja en kuuntele musiikkia keskustelupalstalla.
        En tässä vaiheessa seuraa edes maailman tapahtumia elän euforisessa olotilassani. Kirjoitan kokemuksistani ja selviytymistarinastani ja se sinun pitää kestää. Klassisesti ei ole pakko seurata paranemisprosessiani. Uskon kuitenkin sen antavan voimia ja uskoa vaikeuksien keskellä heille, joilla on myös terveyden kanssa ongelmia.

Onhan se typerä kun putoaa tuolilta ja murtaa selkänikamia, mutta kirjoittaminen auttaa siinä kuin lääkkeetkin.

Kun selvittelin suhdettani elämään vuonna 1994 lento-onnettomuuden jälkeen sain kahden viikon euforisen onnellisuuden puhumalla ja Kirjoittamalla kokemuksestani.

• korppis kirjoitti:

Hunksi@

En seuraa rallikilpailuja en kuuntele musiikkia keskustelupalstalla.
        En tässä vaiheessa seuraa edes maailman tapahtumia elän euforisessa olotilassani. Kirjoitan kokemuksistani ja selviytymistarinastani ja se sinun pitää kestää. Klassisesti ei ole pakko seurata paranemisprosessiani. Uskon kuitenkin sen antavan voimia ja uskoa vaikeuksien keskellä heille, joilla on myös terveyden kanssa ongelmia.

Onhan se typerä kun putoaa tuolilta ja murtaa selkänikamia, mutta kirjoittaminen auttaa siinä kuin lääkkeetkin.

Kun selvittelin suhdettani elämään vuonna 1994 lento-onnettomuuden jälkeen sain kahden viikon euforisen onnellisuuden puhumalla ja Kirjoittamalla kokemuksestani.

"korppis"

Höpsistä my love.
        Silkkaa blogia on.
        Aavistuksen vanha nainen putoaa tikkailta ja kolhaisee selkänsä nukke-kotiin.
        Raahautuu siitä lääkäriin, saa liivit ja lääkkeet.
        Herää yöllä ihmeelliseen tunteeseen...
        Ei narkkarin elämä ihan kauheata olekaan :)
        Ehkä kuitenkin dramatisoin tässä enemmän kuin sinä.
        -
        Ralli-harrastus antaa uskoa liumisiin olo-suhteisiin ja irto-soralle.
        -
        Odottelemme siis Palomaa, kunhan hän pääsee huumeitten pariin.

hali

H.

• hunksz kirjoitti:

"korppis"

Höpsistä my love.
        Silkkaa blogia on.
        Aavistuksen vanha nainen putoaa tikkailta ja kolhaisee selkänsä nukke-kotiin.
        Raahautuu siitä lääkäriin, saa liivit ja lääkkeet.
        Herää yöllä ihmeelliseen tunteeseen...
        Ei narkkarin elämä ihan kauheata olekaan :)
        Ehkä kuitenkin dramatisoin tässä enemmän kuin sinä.
        -
        Ralli-harrastus antaa uskoa liumisiin olo-suhteisiin ja irto-soralle.
        -
        Odottelemme siis Palomaa, kunhan hän pääsee huumeitten pariin.

hali

H.

Korjaus:
        ...lumisiin...

H.

• hunksz kirjoitti:

Korjaus:
        ...lumisiin...

H.

Etkö ole vielä hankkinut Windows 10. Minulla on ja siinä on kattava oikolukuohjelma.

• korppis kirjoitti:

Etkö ole vielä hankkinut Windows 10. Minulla on ja siinä on kattava oikolukuohjelma.

"korppis"

Minulla on 7.
        Siinä Office 2010.
        Ostamani sekin. huom!
        Oiko-lukukin olisi, vaan ei ole koskaan päällä.
        Oiko-luku pilaa kiihkeyden kirjaimista.
        Tällaiselta riimittelijältä :)
        Ja minä teen virheitä niin harvoin.
        -
        Olkoon tämä osaltani loppu-venytys.

H.

• Panacod__
        korppis kirjoitti:

Rintasyöpäleikkauksen jälkihoitona sain saman lääkityksen samoina annoksina kuin nyt selkänikamieni murtumiseen, burana/panadol, kolmesti päivässä. Panadol 400mg:sta ei ollut apua ja lääkäri määräsi vahvempia.

Yhdellä tuttavallani on myös nikamassa murtuma, tuli kaatumisen seurauksena. Hänelle lääkäri määräsi Panacodia ja hänen tuttavansa oli saanut Panacodia. Kuinka helposti lääkärit niitä oikein määräilee? Se on sellainen lääke joka muuttuu maksassa morfiiniksi. Mahtoikohan ystävättäresi lääke olla juuri tuota Panacodia? Sitä ei muistaakseni saa käyttää jos syö verenohennuslääkettä, tai siis voi vaikuttaa lääkkeiden tehoon, eikä pitäisi astmaisen käyttää ja tämä tuttavani sanoo aina että hänellä on astma. Onkohan ihmisillä sairaus aina tilanteen mukaan? Kun haluaa saada huomiota esim. jos jollain on koira tai kissa, niin sanoo että hänellä on astma, mutta kun lääkäri määrää huumaavaa kipulääkettä jota ei pitäisi astmaisen käyttää, niin ei pikku astmat haittaa....
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1000

• kylmätotuus
        Panacod__ kirjoitti:

Yhdellä tuttavallani on myös nikamassa murtuma, tuli kaatumisen seurauksena. Hänelle lääkäri määräsi Panacodia ja hänen tuttavansa oli saanut Panacodia. Kuinka helposti lääkärit niitä oikein määräilee? Se on sellainen lääke joka muuttuu maksassa morfiiniksi. Mahtoikohan ystävättäresi lääke olla juuri tuota Panacodia? Sitä ei muistaakseni saa käyttää jos syö verenohennuslääkettä, tai siis voi vaikuttaa lääkkeiden tehoon, eikä pitäisi astmaisen käyttää ja tämä tuttavani sanoo aina että hänellä on astma. Onkohan ihmisillä sairaus aina tilanteen mukaan? Kun haluaa saada huomiota esim. jos jollain on koira tai kissa, niin sanoo että hänellä on astma, mutta kun lääkäri määrää huumaavaa kipulääkettä jota ei pitäisi astmaisen käyttää, niin ei pikku astmat haittaa....
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1000

Korppiksella on kipulääkkeenä Panadol 1g, jonka miedompaa versiota (500mg) saa apteekista ilman reseptiä.

Panacod on aivan eri lääke ja siihen tarvitaan resepti.
        Täällä lääkärit määräävät sitä tosi harvoin. Useimmiten sitä saavat esim. syöpäpotilaat.
        Se on myös kolmiolääke, joten autoilun saa unohtaa, jos Panacodia joutuu käyttämään.

• kipujen.kanssa
        kylmätotuus kirjoitti:

Korppiksella on kipulääkkeenä Panadol 1g, jonka miedompaa versiota (500mg) saa apteekista ilman reseptiä.

Täällä lääkärit määräävät sitä tosi harvoin. Useimmiten sitä saavat esim. syöpäpotilaat.
        Se on myös kolmiolääke, joten autoilun saa unohtaa, jos Panacodia joutuu käyttämään.

Eipä tuota minulta astmasta edes kyseltykään vaan kirjoitettiin resepti 3x2 tabl. päivässä Panacodia. Kenenkähän vatsa sitäkin kestänee, ei ainakaan tuota määrää, sillä melkein saisi varata poran vessakäynnille.

Lääkärin ohje oli että voi ajaa autolla, kunhan on varovainen.

• Panacod__
        kylmätotuus kirjoitti:

Tarkoitin Korppiksen ystävätärtä josta kijoitti näin: >Ystävättäreni kertoi saaneensa kipuihinsa voimakasta morfiinia sisältävää lääkettä ja sanoi sen olleen irtaantumisvaiheessa vaikeaa.<
        Tuota ystävättären lääkettä arvelin Panacodiksi.

• Korppis1
        kipujen.kanssa kirjoitti:

Eipä tuota minulta astmasta edes kyseltykään vaan kirjoitettiin resepti 3x2 tabl. päivässä Panacodia. Kenenkähän vatsa sitäkin kestänee, ei ainakaan tuota määrää, sillä melkein saisi varata poran vessakäynnille.

Lääkärin ohje oli että voi ajaa autolla, kunhan on varovainen.

Minä olen ostanut luumusose lastenruokaa lääkkeiden alussa aiheuttamaan suolen toimimattomuuteen. Hyvin pelittää ; )

• kipujen.kanssa

Mistähän olet tuollaiset kivut saanut? Oletkos laskenut kuivan kosken?

Minulle ei 600 mg Burana käynyt, mutta Panadol Fortea 1 mg on määrätty päiväannokseksi 3x päivässä. Otan vain tarvittaessa kovinpaan kipuun, silloin kun en enää muuten sitä kipua kestä.

• lue.siitä

• Kirjoitit " Otan vain tarvittaessa kovimpaan kipuun, silloin kun en enää muuten sitä kipua kestä".

Onko ylipäätään rääkättävä itseään siihen pisteeseen, että ei enää kestä?

Selkänikamien murtumien paraneminen vie aikansa, mutta onneksi ne paranevat hiljalleen. Jonakin päivänä olen vapaa lääkkeistä.

• kipujen.kanssa
        korppis kirjoitti:

Kirjoitit " Otan vain tarvittaessa kovimpaan kipuun, silloin kun en enää muuten sitä kipua kestä".

Onko ylipäätään rääkättävä itseään siihen pisteeseen, että ei enää kestä?

Selkänikamien murtumien paraneminen vie aikansa, mutta onneksi ne paranevat hiljalleen. Jonakin päivänä olen vapaa lääkkeistä.

Yritän tehdä kaikenlaista muuta että kivun tunne jäisi taka-alalle.
        Jos jäisin kotiin makaamaan, kipu olisi koko ajan mielessä ja joutuisin syömään enemmän särkylääkkeitä. Siksipä harrastuksiini kuuluu kaikenlaista mitä pystyn tekemään.
        Minun kipuni eivät parane ajan kanssa, vaan niitä on vaan kestettävä särkylääkkeillä lieventäen.

• kipujen.kanssa kirjoitti:

Yritän tehdä kaikenlaista muuta että kivun tunne jäisi taka-alalle.
        Jos jäisin kotiin makaamaan, kipu olisi koko ajan mielessä ja joutuisin syömään enemmän särkylääkkeitä. Siksipä harrastuksiini kuuluu kaikenlaista mitä pystyn tekemään.
        Minun kipuni eivät parane ajan kanssa, vaan niitä on vaan kestettävä särkylääkkeillä lieventäen.

En minäkään ole sulkeutunut sisätiloihin. Tulisin sairaammaksi jos en pääsisi liikkeelle. Hain juuri kuopuksen töistä ja kuten olen jo kirjoittanut tykkään ajella uudella autoani. Se on jämäkkä ja istuimet hyvät selälle. Sovimme pojan kanssa, että huomenna ajamme töiden jälkeen huonekaluliikkeeseen josta ostan varavuoteen (esikoiselle). Vuoteen, joka on samalla huonekalu...eli rahi, joka levitettynä muuntuu varavuoteeksi. Itse en voi kantaa joten saan pojasta kantoapua. Samalla olen tehnyt suunnitelmin, että hän vaihtaa nojatuolit ullakolla oleviin samanlaisiin mutta eri värisiin. Suunnittelen koko ajan ja tiedät, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ; )
        Niin ja ne verhotkin pitäisi vaihtaa. Siihen en pysty joten jääköön esikoisen kontolle.
        Joku kirjoitti lääketokkurasta. Sitähän kivun lääkitys ei ole vaan lääkkeet
        antavat meille vammautuneille inhimilliset elämisen puitteet. Ei kun menoksi ; )

• korpikirjailija kirjoitti:

En minäkään ole sulkeutunut sisätiloihin. Tulisin sairaammaksi jos en pääsisi liikkeelle. Hain juuri kuopuksen töistä ja kuten olen jo kirjoittanut tykkään ajella uudella autoani. Se on jämäkkä ja istuimet hyvät selälle. Sovimme pojan kanssa, että huomenna ajamme töiden jälkeen huonekaluliikkeeseen josta ostan varavuoteen (esikoiselle). Vuoteen, joka on samalla huonekalu...eli rahi, joka levitettynä muuntuu varavuoteeksi. Itse en voi kantaa joten saan pojasta kantoapua. Samalla olen tehnyt suunnitelmin, että hän vaihtaa nojatuolit ullakolla oleviin samanlaisiin mutta eri värisiin. Suunnittelen koko ajan ja tiedät, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ; )
        Niin ja ne verhotkin pitäisi vaihtaa. Siihen en pysty joten jääköön esikoisen kontolle.
        Joku kirjoitti lääketokkurasta. Sitähän kivun lääkitys ei ole vaan lääkkeet
        antavat meille vammautuneille inhimilliset elämisen puitteet. Ei kun menoksi ; )

Huvittaa kun luen tätä paripäivää sitten kirjoittamaani kommenttia.
        Suunnitelmat muuttuivat kun menin tänään kirpputorikauppaan. Ollessani kassalla joku heitti siistin näköisen varavuoteen myytäväksi. Kysyin myyjältä paljonko pyydät hän sanoi paljonko tarjoat. Vastasin viisi euroa. Kahdeksan sanoi myyjä, ei kun viisi vastasin ja lopuksi se siisti lähes käyttänätön varavuode lähti matkaani kuudella eurolla ja myyjä kantoi sen autooni ; ) Säästin aika paljon kun en ostanut sitä suunnitelmani mukaista rahia, joten menin Lidliin ja ostin friteerauskeittimen.

Nojatuolijakaan en vaihda vaan muutan värimaailmaan tyynyin ja verhoin niitä kun löytyy kirppareilta pilvin pimein. Asuntoni alkaa olla jo keväisissä tunnelmissa ja pääsiäinenkin on jo astunut pirttiini ; )

• Prrrkl

En käytä lääkkeitä, mutta hyvä musa saa joskus aikaan euforisia fiiliksiä. Tänään työpäivän, lenkin ja ruuan jälkeen sohvalle pötkähtäessä jalat 'seitsemännelle seinähirrelle' nostaessa oli myös aivan onnekas olotila - joka lopahti kuin seinään muutaman minuutin kuluttua kun huushollin herra aukaisi töllöttimen jatkaakseen koko päivän jatkunutta urheilun vahtimistaan.

• olisitta.pannunna

Teil eil olla seksiä. Teil olla vaan ahmintaa ja töllötintä ja sohva urheilua. Teil olla väärä elämätä järjestys. Kehtaatkin kutsua herraksi sellaista jota oikeassa elämässä nähdään ryökäleeksi.

• Prrrkl@

Hyvä, että laajensit euforisia fiiliksiä muihinkin yhteyksiin.
        Suklaa on yksi tilapäisen hyvän olon tunteen antaja. Suomalaisille kesäilta mökillä, saunominen, itsensä hakkaaminen vastalla, uiminen, grillimakkara sinapilla niitä taivas aukene olotiloja jne.

• älä.unoha.viellä

unohit hyvän panon ja huutamisen sillee et kesäillassa järvellä kuikkakin sukeltaa piiloon kun ei kestä orgasmi huutoja

• älä.unoha.viellä

unohit hyvän panon ja huutamisen sillee et kesäillassa järvellä kuikkakin sukeltaa piiloon kun ei kestä orgasmi huutoja.............

• älä.unoha.viellä kirjoitti:

unohit hyvän panon ja huutamisen sillee et kesäillassa järvellä kuikkakin sukeltaa piiloon kun ei kestä orgasmi huutoja.............

Meinaatko, että muuripadassa järvenrannalla, niinkö nuo nikamat kunnon panolla paikoilleen muljahtaisivat. Kokeile sinä ensin ja kerro minulle.

• Jos lienen ollut ennen syntymää onnen utuisessa maailmassa.
      Ei tule ainakaan särkylääkkeillä euforisia tunteita, vaikka on mulla panakottia, se on hyvä lääke.
      Oli mulla hengitysongelmiin yksi kokeilu, mutta se ei sopinut, siinä tuntui,että henki lähtee.
      Mökäöljystäkään (alkosta) en kummempia tunnetiloja saa.

Tuossa mietin, voiko mies olla onnellinen. Minun mielestä ei. Jos se sanoo olevansa onnellinen, se valehtelee.
      Mies voi olla vaan tyytyväinen.

• Mielestäsi miehen onnellisuus on tyytyväisyyttä ei onnellisuutta, mutta miten se eroaa naisen onnellisuudesta.

Minäpä pohdin...

Tietty, olen naisena tyytyväinen moneen asiaan elämässäni. Onko se sama asia kuin olla tyytyväisyyttä tuovista asioista onnellinen, no joo ehkäpä.

• menkää.itseenne

Elän myös onnellista elämää. Syön kaikkea mitä mieli tekee, en ajattele hintaa. Jos täällä maanpäällä käydessään ei raaski edes syödä kunnolla on asiat surkeasti. Otan nukkumaan ruvetessa Tramalin ja Panacodin. Kivut on niin kovia että joudun ottamaan vielä aamu-yöstä kaksi Disperiiniä.
      Kroonisesta kivusta kärsivänä ihmettelen kuinka Disperiiniä ei käytetä nykyisin särkyyn juuri lainkaan, auttaa paremmin kuin Burana ja Panadol.

• Raha on tärkeää. Kipujen keskellä sillä voi ostaa mielihyvää ruoan muodossa ja vielä sellaisen ruoan, joka hivelee makuhermoja. Itseään pitää vaivaisen hemmotella. Olen samaa mieltä, eihän sitä tiedä milloin täältä lähdetään ja sen jälkeen maallinen jää jälkeläisten tapeltavaksi.

• Eijunalauta

"Menkää.itseenne" -kommentti on niiin kipeä, että menehän vain itse. Jos syöt "kaikkea mitä mieli tekee" niin kehtaatko kertoa elopainosi (paino- / pituussuhde).

Pontoonin kokoisia ihmisiä jotka eivät jaksa liikutella itse itseään vaan makaavat kuin lahnat petissä muitten siirreltävänä on jo liikaa terveydenhuollon tukkeena. Aivan sama ongelma kuin alkoliemien lutraajilla tai ketjupolttajilla; itse aiheutettuja ongelmia, kun terveystapatiedoista ei ole harmaata hajuaistia.

Itse en ainakaan nauti tippaakaan sellaisista syömisistä, josta en saa mitään ravintoaineita vaan pelkkää moskaa elimistöni tukkeeksi. Se tukkii suolet, jotta mikään oikea ravinto ei pääse sinne minne pitäisi ja suonet, jolloin infarkti tai tukoksen aiheuttaman verenvuoto on varma vieras jonain päivänä.

• tunnet-minut

Milloin sinä elit vastaavassa onnen utuisessa maailmassa? ; )

Minä elin silloin nuorena "utuisessa maailamssa", kun en tuntenut kipuja ja särkyjä, paitsi toisen lapseni syntymästä, koska ensimäinen leikattiin. Tosin ensimmäisen lääkärikäynnin vuoksi tunsin aivan horkka maista tunnetta, koska en ollut ollut lääkärissä koskaan?

Sitten minun ihana maailma mureni kertaheitolla! Autokolariin, jossa 5-niskanikamaa oli murtunut?

Tämän eufoorisen tunteen tunsin silloin, kun työpaikkani Kauppaneuvos oli lähettänyt minulle henk.kohtaisesti Valkoisia Syreenin kukkasia , kera punaisten ruusujen. Sitä ennen olin juuri huutanut lisää kipulääkettä?

Musiiki on terapeuttinen, koska vuosia tämän tapahtuman jälkeen kärsin edelleen selkäkivuista ja
      mietin jopa paikkaa, mihin pysähdyn, mutta onneksi oli radio päällä ja mieleiseni kappale? Miksi, miksi, joku musiikki on kuin blasebool lääke, että se poistaa kivut? Miksi joku kukka-asetelma voi poistaa kivut?

Harmi sinulle Korpikirjailija, että mikään tukiliivi ei korjaa sitä nikamasiirtymää, mutta se on voinut olla jopa iän tuoma vamma aikaisemminkin, kuten minulle todettiin 30-v sitten?

Nikama siirtymäni oli ensin 4, sitten 7 ja nyt 9?? Nyt vain odotan, kunnes olen halvaantunut?

Sinulla ei ollut ilmeisesti voimassa olevaa Kotivakuutusta, koska olit juuri muuttanut?

• Pitää tarkistaa kotivakuutus, kiitos vinkistä, voimassa on. Ei ole vielä niin suuria hoitokuluja joita voisin korvausta hakea.

Sait vamman niskanikamiin. Sehän ei ole sama asia kuin alaselän nikaman murtuminen?

Minulta murtui kaksi alaselän nikamaa ei vierekkäisiä vaan yksi ehyt oli niiden välissä.

Tukiliivi on ehdoton apu toipumisvaiheessa. Tulevaisuuteen katson positiivisesti. Minulla ei ole ollut koskaan aiemmin selkävaivoja.

Putosin perseelleni, (yleisin vanhempien ihmisten putoamismuoto ja nikamamurtumien aiheuttaja.) Itse tulin alas yli metristä, halvaantuminen olisi ollut mahdollista, luojan kiitos sitä ei tapahtunut.

Näillä mennään ja kohti kevättä, kesää ja rantasaunan euforisia löylyjä odotellessa.

• Sait minut muistelemaan sitä kun lensin taloustikkailta. Se oli niin
        järkyttävä ja onnistunut lento etten tiedä miten siihen suhtautuisin.
        Itkeäkö vai nauraako, minulle kävi hyvin ja toisaalta huonosti.
        Keho selvisi suht' pienin kolhuin mutta aineelliset vahingot olivat
        suuremmat. Talousjakkaralta, suorin vartaloin. Mutta mihin? :-)

• tunnet-minut
        korppis kirjoitti:

Pitää tarkistaa kotivakuutus, kiitos vinkistä, voimassa on. Ei ole vielä niin suuria hoitokuluja joita voisin korvausta hakea.

Sait vamman niskanikamiin. Sehän ei ole sama asia kuin alaselän nikaman murtuminen?

Minulta murtui kaksi alaselän nikamaa ei vierekkäisiä vaan yksi ehyt oli niiden välissä.

Tukiliivi on ehdoton apu toipumisvaiheessa. Tulevaisuuteen katson positiivisesti. Minulla ei ole ollut koskaan aiemmin selkävaivoja.

Putosin perseelleni, (yleisin vanhempien ihmisten putoamismuoto ja nikamamurtumien aiheuttaja.) Itse tulin alas yli metristä, halvaantuminen olisi ollut mahdollista, luojan kiitos sitä ei tapahtunut.

Näillä mennään ja kohti kevättä, kesää ja rantasaunan euforisia löylyjä odotellessa.

"Sehän ei ole sama asia kuin alaselän nikaman murtuminen?

Vai`niin, ainakin minä jouduin kallovedossa olemaan 8 vko. niskanikamien murtumien vuoksi ja sen jälkeen opettelemaan kävelyn uudestaan?

Toisaalta olen varma, että myöhemmät selkävaivani johtuivat tästä liiasta makoilusta, koska sitten todettiin "synynnäinen" heikkous selässäni, johon jouduttiin tekemään radikaali leikkaus "ristiselkään" ja lääkirän mukaan, aivan viime hetkellä?

Voisin lohduttaa, mutta olisiko tarpeen? Nikaman siirtymät ei oikene tukiliiveillä?

• tunnet-minut kirjoitti:

"Sehän ei ole sama asia kuin alaselän nikaman murtuminen?

Vai`niin, ainakin minä jouduin kallovedossa olemaan 8 vko. niskanikamien murtumien vuoksi ja sen jälkeen opettelemaan kävelyn uudestaan?

Toisaalta olen varma, että myöhemmät selkävaivani johtuivat tästä liiasta makoilusta, koska sitten todettiin "synynnäinen" heikkous selässäni, johon jouduttiin tekemään radikaali leikkaus "ristiselkään" ja lääkirän mukaan, aivan viime hetkellä?

Voisin lohduttaa, mutta olisiko tarpeen? Nikaman siirtymät ei oikene tukiliiveillä?

Miksi käytät nimimerkkiä, että tunnen sinut? Miksi oletat minun sinut tuntevan? Oletko sitä mieltä, että sinut pitäisi tuntea?

Heräsin juuri päiväunilta. Menee toki päiviä, että en nuku päivisin. Olen kevättä täynnä ja sisustusideoita, mutta kyky ideoiden toteutukseen on rajallista. Pääsiäinenkin edessä, pitänee alkaa muuttamaan ovikoriste keväisempään asuun ; )

Sinulla on ollut huonompi tuuri selkäsi kanssa kuin minulla ja toivon sinulle kivuttomia, hyviä päiviä eteenpäin.

Itselleni toivon, että tämä vamma paranisi, ennuste on noin neljästä kuuteen viikkoon.

Pidin kirppistä ja loput tavarat olen lahjoittanut ilmaiseksi halukkaille. Eräs nuori nainen haki lastenjuhlatavaraa. Hän kertoi, että hänellä on synnynnäinen nivelten vääntymisvirhe selässä ja kipu jatkuvaa. Tuli tunne, että on se niin väärin.

• Reeta3 kirjoitti:

Sait minut muistelemaan sitä kun lensin taloustikkailta. Se oli niin
        järkyttävä ja onnistunut lento etten tiedä miten siihen suhtautuisin.
        Itkeäkö vai nauraako, minulle kävi hyvin ja toisaalta huonosti.
        Keho selvisi suht' pienin kolhuin mutta aineelliset vahingot olivat
        suuremmat. Talousjakkaralta, suorin vartaloin. Mutta mihin? :-)

Särkyikö ikkuna vai vitriinin lasikko, ehkäpä perintö Ming-vaasi, mutta niitä saa onneksi rahalla ; )

• et-tunnekaan
        korppis kirjoitti:

Miksi käytät nimimerkkiä, että tunnen sinut? Miksi oletat minun sinut tuntevan? Oletko sitä mieltä, että sinut pitäisi tuntea?

Heräsin juuri päiväunilta. Menee toki päiviä, että en nuku päivisin. Olen kevättä täynnä ja sisustusideoita, mutta kyky ideoiden toteutukseen on rajallista. Pääsiäinenkin edessä, pitänee alkaa muuttamaan ovikoriste keväisempään asuun ; )

Sinulla on ollut huonompi tuuri selkäsi kanssa kuin minulla ja toivon sinulle kivuttomia, hyviä päiviä eteenpäin.

Itselleni toivon, että tämä vamma paranisi, ennuste on noin neljästä kuuteen viikkoon.

Pidin kirppistä ja loput tavarat olen lahjoittanut ilmaiseksi halukkaille. Eräs nuori nainen haki lastenjuhlatavaraa. Hän kertoi, että hänellä on synnynnäinen nivelten vääntymisvirhe selässä ja kipu jatkuvaa. Tuli tunne, että on se niin väärin.

Itselleni toivon, että tämä vamma paranisi,??

Lupasiko lääkäri, että tuki liiveillä paranisi nikama siirtymä? Omalta kohdaltani voin sanoa, että ei parane. Päinvastoin aina se vain lisääntyy.

Ensin oli 4, sitten jo 7 ja nyt 9? Kauhulla odotan aikaa, kun selkärankani "putoaa" paikoiltaan ja joudun, ...niin, ties mihin?

• et-tunnekaan kirjoitti:

Itselleni toivon, että tämä vamma paranisi,??

Lupasiko lääkäri, että tuki liiveillä paranisi nikama siirtymä? Omalta kohdaltani voin sanoa, että ei parane. Päinvastoin aina se vain lisääntyy.

Ensin oli 4, sitten jo 7 ja nyt 9? Kauhulla odotan aikaa, kun selkärankani "putoaa" paikoiltaan ja joudun, ...niin, ties mihin?

Ei minun nikamat ole mihinkään siirtyneet siellä ne ovat samoilla paikoillaan ; )) kuin ennekin.

• kopsanteri
        korppis kirjoitti:

Ei minun nikamat ole mihinkään siirtyneet siellä ne ovat samoilla paikoillaan ; )) kuin ennekin.

ja millin selkärangan kohdalta sisäänpäin.

• kopsanteri kirjoitti:

ja millin selkärangan kohdalta sisäänpäin.

Kaunista keskiviikkoaamua nimimerkki kopsari.

Millimetrit eivät ole tarkkoja sisään painaumalukuja sillä en ole vielä saanut Omakanta.fi-tiedostoihin lääkärin lausuntoa. Luvut siis ovat noin tietoani.
        Lääkärini ei käyttänyt termiä nikamasiirtymä vaan nikamamurtuma. Olen lukenut nikamien siirtymisistä ja murtumisista ja olen käsittänyt ne hieman erilaisiksi vammoiksi. Luin esimerkiksi jääkiekkoilijoista, joilla yleisimpiä rasitusvammoja ovat lannenikamien murtumat. Luin myös vanhenevilla naisilla todetuista luukadon aiheuttamasta vammoista kuten tuolilta peffalleen putoamisissa riskin saada lannenikamamurtuma.
        Olen optimistin oman vammani suhteen, paranen, mutta se vie ehkä 6-viikosta 3-kuukauteen.

Nukuin hyvin viime yön, en herännyt kahdelta lääketankkaukseen vaan nukuin aamutunneille asti, nousin varovaisesti ylös, mutta isompia kipuja ei tuntunut, pientä jäykkyyttä vain, vaikka edellisestä lääketankkauksesta oli kulunut kaksitoista tuntia.

Hyvin alkoi päiväni, jatkoin pojan töihin vietyäni kirppiskierrokselle, auringon paiste on herättänyt minussa luovuuden kipinän.

Elämä voittaa ; )

• Kymmenisen vuotta sitten kävin yöpuku päällä iltapimeällä sulkemassa yöksi saunan ikkunan. En laittanut turhaan valoa, sillä kylppärissäni ja saunassa on kolme isotehoista kattovalaisinta, joiden sytyttämisen myöhään olen aina ajatellut viivästyttävän nukahtamistani. - Kaksi korkeata rappua ylös ja sitten ikkunan kahvaan kiinni ja sulkeminen. - Sitten selkä edellä askel alaspäin ja toinen ja - lento selälleen saunan ovesta kylppärin lattialle selälleni!

Luojalle kiitos: kömmin siitä pystyyn , ei sattunut mihinkään enää, helpotuksesta huokaisten painattelin makkariin ja sänkyyn!

Ei sattunut mitään.

Jumppatunnin jälkeen tultuani pyöräillen kotiin on euforinen olo.

• Olen tullut varovaiseksi en seikkaile pimeässä, pidän yöaikaan valoa olohuoneen ikkunalaudan alle piilotetuilla ledlampuilla. Iso äitini Reeta oli pihi ja säästi sähköä, Kaatui pimeässä, käsi katkesi ja joutui lastoitetuksi, ei kestänyt kauaa, kuoli jonkun ajan kuluttua.

• 190cm
        korppis kirjoitti:

Olen tullut varovaiseksi en seikkaile pimeässä, pidän yöaikaan valoa olohuoneen ikkunalaudan alle piilotetuilla ledlampuilla. Iso äitini Reeta oli pihi ja säästi sähköä, Kaatui pimeässä, käsi katkesi ja joutui lastoitetuksi, ei kestänyt kauaa, kuoli jonkun ajan kuluttua.

Kuinka iso äitisi oli?

• 190cm kirjoitti:

Kuinka iso äitisi oli?

Reetta oli sellaiset 170 cm hujakoilla. Äitini oli pienempi ehkä 165, mutta isäni oli pitkä noin 185 cm. Itse olen 176 cm. Reetta oli solakka, äitini oli pullukka, isäni solakka ja minä sellainen sopiva ; )

• de-meter

Kiva kuulla, että tunnelmat ovat korkealla, korppis. Neuvokas ihminen pystyy tekemään elämästä hyvän, vaikka ulkoiset puitteet menisivät uusiksi.
      Sama tuli mieleen kun epulla: ettet vain lihoisi tuolla ruokavaliolla..))

En ole oikein koskaan joutunut käyttämään kipulääkkeitä kuurina, mutta nyt alkaa olla tiukat paikat, kun iskiasvaivani ärtyi. Kipitän reippaana pari sataa metriä, mutta sen jälkeen olen ontuva eriksson. Kuntosalilta tulin ja se matka, mikä taittuu 15 minuutissa, kesti nyt lähes puoli tuntia. Suklaata oli pakko ottaa kun kotiin pääsin..))

Mulle euforia, parhaat fiilikset, syntyvät silloin kun virikkeitä on vähän.
      Niinpä voin hyvin kuvitella millaista juhlaa siellä vietät itsesi kanssa..)).

• voiettätaasen

Yleensähän lääketokkurassa tuntuu elämä paremmalta.

• Demeter@ Niin,,, kai sitä nauttii tästä kiireettömyydestä eniten. Ei ole suorituspaineita ja jos jotain tippuu lattialle ottaa sen sitten kun lakaisee muita roskia ; )

Pitää kertoa yksi juttu, luen sitä Eeva Kilven kirjaa ja tulet mieleeni usein, sijoitut kirjan tapahtumiin, en osaa selittää, mutta niin se menee. Oletko lukenut kilven kirjan.....Unta vain.

• de-meter
        korppis kirjoitti:

Demeter@ Niin,,, kai sitä nauttii tästä kiireettömyydestä eniten. Ei ole suorituspaineita ja jos jotain tippuu lattialle ottaa sen sitten kun lakaisee muita roskia ; )

Pitää kertoa yksi juttu, luen sitä Eeva Kilven kirjaa ja tulet mieleeni usein, sijoitut kirjan tapahtumiin, en osaa selittää, mutta niin se menee. Oletko lukenut kilven kirjan.....Unta vain.

Kappas vain, korppis. Eeva Kilpi on lempikirjailijoitani. Olen lukenut Unta vain, mutta jostakin syystä se ei puhutellut minua yhtä paljon kuin aikaisemmat teokset. "Naisen päiväkirja" ja etenkin runot ovat palvelleet minua paljon. Olen voinut samaistua niihin, löytää niistä omaa luontoani.
        Kilpihän on luonnonsuojelija, tunteenpuolustaja, toisineläjä ja vapaa sielu,
        ja viljelee itseironiaa...))
        MInullakin on agendalla sinun suosikkisi Arto Paasilinna. Vain pari kirjaa olen häneltä lukenut sillanrakentajasta ja rakennetuista asumuksista...

• de-meter kirjoitti:

Kappas vain, korppis. Eeva Kilpi on lempikirjailijoitani. Olen lukenut Unta vain, mutta jostakin syystä se ei puhutellut minua yhtä paljon kuin aikaisemmat teokset. "Naisen päiväkirja" ja etenkin runot ovat palvelleet minua paljon. Olen voinut samaistua niihin, löytää niistä omaa luontoani.
        Kilpihän on luonnonsuojelija, tunteenpuolustaja, toisineläjä ja vapaa sielu,
        ja viljelee itseironiaa...))
        MInullakin on agendalla sinun suosikkisi Arto Paasilinna. Vain pari kirjaa olen häneltä lukenut sillanrakentajasta ja rakennetuista asumuksista...

Tämä on Kilven ensimmäinen kirja johon olen nyt paneutunut. Teksti on pitkälti luonnon kuvailua, joka saa minussa aikaan kaipuun kesään. Itse asiassa hän kertoo päivän selviä asioita esim. saunan lämmityksestä tuleen tuijotuksesta ja kuitenkin antaa kirjoituksellaan aiheen miettiä omia saunomisrituaaleja ja tuntemuksia kesäyössä ; )

Päähenkilö pohtii rakkauselämäänsä sekä ihmissuhteitaan ja niiden merkitystä, mikä taas miellyttää minua juuri nyt tässä tilassa. Ehkäpä jos olisin normaali vauhdissa en ehkä jaksaisi syventyä kirjaan kuten nyt pystyn.

Naisen päiväkirja, ehkäpä se on seuraava Kilven kirja, jonka lainaan. Lainasin myös Arto Paasilinnan kirjan Isoisää etsimässä ; ) Aloitan sen jahka pääsen Unta vain kirjan loppuun.

Olisiko niin, että koska olet Kilven lukija ja ihailija koin kirjan teksteissä jotain yhteyttä sinuun ja palstakirjoituksiisi.

• Eeva Kilven teos Kuolinsiivous, sen olen viimeksi ostanut ja lukenut.
        "Päiväkirjoista 27 vuotta kiertyy 12 kuukaudeksi" hän sanoo että koti on siivottava kuolemaa varten, vanhenemisen filosofiaa. Ikää kun jo on hänelläkin.

• de-meter
        korppis kirjoitti:

Tämä on Kilven ensimmäinen kirja johon olen nyt paneutunut. Teksti on pitkälti luonnon kuvailua, joka saa minussa aikaan kaipuun kesään. Itse asiassa hän kertoo päivän selviä asioita esim. saunan lämmityksestä tuleen tuijotuksesta ja kuitenkin antaa kirjoituksellaan aiheen miettiä omia saunomisrituaaleja ja tuntemuksia kesäyössä ; )

Päähenkilö pohtii rakkauselämäänsä sekä ihmissuhteitaan ja niiden merkitystä, mikä taas miellyttää minua juuri nyt tässä tilassa. Ehkäpä jos olisin normaali vauhdissa en ehkä jaksaisi syventyä kirjaan kuten nyt pystyn.

Naisen päiväkirja, ehkäpä se on seuraava Kilven kirja, jonka lainaan. Lainasin myös Arto Paasilinnan kirjan Isoisää etsimässä ; ) Aloitan sen jahka pääsen Unta vain kirjan loppuun.

Olisiko niin, että koska olet Kilven lukija ja ihailija koin kirjan teksteissä jotain yhteyttä sinuun ja palstakirjoituksiisi.

Voisit pitää "Naisen päiväkirja"a tylsänä, korppis. Se kuvaa enimmäkseen sisäistä tapahtumista, masennustakin. Tai mistäpä sen tietää. Onhan meissä monia puolia, monia tasoja. Monipuolisempaa elämänpohdintaa löytyy kyllä vaikka Kilven kirjasta Ihmisen ääni, vuodelta 1976 (!).

Sulle voisi sopia Erica Jongin uusin "Elä, uneksi". Minäkin odottelen, että saisin sen jostakin lainaksi kun olen päättänyt, että uusia kirjoja en nyt osta...Esittelyn perusteella Jong kuvaa siinä vanhenemista ja sen vaikutusta parisuhteeseen, muun muassa. Pidän Jongin mutkattomasta tyylistä ja iloisesta otteesta asioihin, jotka ihmiset pakkaavat ottaan turhan vakavasti.

• de-meter
        Reeta3 kirjoitti:

Eeva Kilven teos Kuolinsiivous, sen olen viimeksi ostanut ja lukenut.
        "Päiväkirjoista 27 vuotta kiertyy 12 kuukaudeksi" hän sanoo että koti on siivottava kuolemaa varten, vanhenemisen filosofiaa. Ikää kun jo on hänelläkin.

Odotin paljon tuolta Kuolinsiivoukselta, Reeta3, mutta eihän siinä uutta tekstiä ollut kuin siteeksi. Eeva Kilpi ja Aila Meriluoto taitavat olla samanikäisiä, syntyneet v. 1925...

• Korppis1
        de-meter kirjoitti:

Voisit pitää "Naisen päiväkirja"a tylsänä, korppis. Se kuvaa enimmäkseen sisäistä tapahtumista, masennustakin. Tai mistäpä sen tietää. Onhan meissä monia puolia, monia tasoja. Monipuolisempaa elämänpohdintaa löytyy kyllä vaikka Kilven kirjasta Ihmisen ääni, vuodelta 1976 (!).

Sulle voisi sopia Erica Jongin uusin "Elä, uneksi". Minäkin odottelen, että saisin sen jostakin lainaksi kun olen päättänyt, että uusia kirjoja en nyt osta...Esittelyn perusteella Jong kuvaa siinä vanhenemista ja sen vaikutusta parisuhteeseen, muun muassa. Pidän Jongin mutkattomasta tyylistä ja iloisesta otteesta asioihin, jotka ihmiset pakkaavat ottaan turhan vakavasti.

Kiitos tytöt kirjavinkeistä, olette ihania.
        Lämmin suihku odottaa. On Iltalääkkeiden aika. Sänky kutsuu väsynyttä. möyhin ison tyynyn selkäni tueksi, järjestelen yöpöydän vesilasit ja pilleripurkit tuttuun järjestykseen, otan kirjan käteen, luen kunnes uni painaa silmäni kiinni ; ) Yötä

• de-meter kirjoitti:

Odotin paljon tuolta Kuolinsiivoukselta, Reeta3, mutta eihän siinä uutta tekstiä ollut kuin siteeksi. Eeva Kilpi ja Aila Meriluoto taitavat olla samanikäisiä, syntyneet v. 1925...

Samoin minä odotin enemmän. Väsymys tekemiseen tuntui vahvasti.
        Lukiessa ajattelin että miksi odotan häneltä jotain ihmeellistä, eikö kelpaa pieni arkinen. Suotakoon se hänelle, joka on niin paljon antanut.
        Siivous on arkinen askar' tutuissa nurkissa.

• de-meter
        Reeta3 kirjoitti:

Samoin minä odotin enemmän. Väsymys tekemiseen tuntui vahvasti.
        Lukiessa ajattelin että miksi odotan häneltä jotain ihmeellistä, eikö kelpaa pieni arkinen. Suotakoon se hänelle, joka on niin paljon antanut.
        Siivous on arkinen askar' tutuissa nurkissa.

Vähän samalla tavalla nuhtelin itseäni, reeta3, kun luin tuota Kuolinsiivousta tai Aila Meriluodon viimeistä päiväkirjakirjaa vuodelta 2010. Arkisia asioita, pientä elämää.
        Voisiko tuon nähdä luomisvoiman sammumisena ? Mika Waltari myönsi sen aikanaan ja kirjoitti siitä riipaisevasti. Ehkä naiskirjailija on onnekkaampi kun hänelle jää aina arki tueksi. Sen kuvaaminen ei tietysti välttämättä kiinnosta lukijaa jos hän on isompaan tottunut. Lukija voi olla armoton.

• de-meter kirjoitti:

Vähän samalla tavalla nuhtelin itseäni, reeta3, kun luin tuota Kuolinsiivousta tai Aila Meriluodon viimeistä päiväkirjakirjaa vuodelta 2010. Arkisia asioita, pientä elämää.
        Voisiko tuon nähdä luomisvoiman sammumisena ? Mika Waltari myönsi sen aikanaan ja kirjoitti siitä riipaisevasti. Ehkä naiskirjailija on onnekkaampi kun hänelle jää aina arki tueksi. Sen kuvaaminen ei tietysti välttämättä kiinnosta lukijaa jos hän on isompaan tottunut. Lukija voi olla armoton.

Sain loppuun Eeva Kilven kirjan ja loppu oli kuin pitikin ei valintaa vaan sattumaa.

Aloitin eilen Arto Paasilinnan Isoisää etsimässä. Jotenkin kirjan alku toi mieleeni tai muistutti Jonas Jonassonin kirjan ukkelista sitä sata vuotiasta, joka karkasi ikkunasta ja katosi...
        Jonas Jonassonhan oli Arto Paasilinnan suuri ihailija.

Nyt parvekkeelle aurinkoa palvomaan ; )

• nirvanassa

Onnellisuus tyytväisyys masennus ovat olotiloja, onko joku jatkuvasti onnellinen en usko tuota, tyytyväinen olotila on kestävämpää, masennuksen jälkeen koettu onnllisuus voi tuntua hekumalta.

• Ei toki kukaan jaksa kokopäiväisesti olla onnellinen. Tapaturmasta selviytymisprosessissa alkaa arvostamaan pieniä edistysaskeleita, iloita ja olla onnellinen kun aamulla sängystä ylös noustessaan ei kipu olekaan helvettiä vaan pienoista nipistelyä selässä.

• mamueee
        korppis kirjoitti:

Ei toki kukaan jaksa kokopäiväisesti olla onnellinen. Tapaturmasta selviytymisprosessissa alkaa arvostamaan pieniä edistysaskeleita, iloita ja olla onnellinen kun aamulla sängystä ylös noustessaan ei kipu olekaan helvettiä vaan pienoista nipistelyä selässä.

Ei selässä vaan jalassa ei ole kihti on keskellä jalkaa kyllä täällä asian varmaan tuntevat, hyvillä kengillä voi kyllä kävellä välillä lähes häviää ja tulee taas, kestää kuulemma kauan---nimi unohtui. Yritin saada tätä uutta autoa tontille mutta on alamäkeä, käsi kopeloi käsijarrua ei ollut, no siitä kadulle vähän huonoon tapaan.

On kumma kun kaikki pitää käydä sähköllä kyllä nyt toimii mutta kuinka jatkossa ja pahassa paikassa vaikeuksia tulee olemaan oli jo vanhoissakin.

Onnelsiahan me kaikki olemme tässä iässä elämä vain hymyilee tosin suomalsisissa uutisissa oli vanhoilla säästäminen, näihän se on kun sellaiset johtajat......

Onnea sinulla korppis.

• mamueee kirjoitti:

Ei selässä vaan jalassa ei ole kihti on keskellä jalkaa kyllä täällä asian varmaan tuntevat, hyvillä kengillä voi kyllä kävellä välillä lähes häviää ja tulee taas, kestää kuulemma kauan---nimi unohtui. Yritin saada tätä uutta autoa tontille mutta on alamäkeä, käsi kopeloi käsijarrua ei ollut, no siitä kadulle vähän huonoon tapaan.

On kumma kun kaikki pitää käydä sähköllä kyllä nyt toimii mutta kuinka jatkossa ja pahassa paikassa vaikeuksia tulee olemaan oli jo vanhoissakin.

Onnelsiahan me kaikki olemme tässä iässä elämä vain hymyilee tosin suomalsisissa uutisissa oli vanhoilla säästäminen, näihän se on kun sellaiset johtajat......

Onnea sinulla korppis.

Minä olen hänen kanssa samaa mieltä.

• henrjii
        mamueee kirjoitti:

Onnea sinulla korppis.

hyvän kenkä vaatii tukevt pohjat, toisaalta taas saahan niilkäkin hyvät lipat.
        Pääasiahan on tietysti hyvä pipo pakkasella, ja sehän suojaa polttimoa, muttei selkää.
        kaikenkaikkiaan kannattaa suojata päätä, selkkää, lonkkaa, hyvät kengät, tikkaat, ja jos sattuu pini vahinko, niin banagoodilla pääsee hyvään vauhtiin.
        Ainut ongelma on siinä, että kakka saattaa kovetttua, mutta, mutta, rusinoita, luumuja, valkkaria, niin eiköhän irtoa

• henrjii kirjoitti:

hyvän kenkä vaatii tukevt pohjat, toisaalta taas saahan niilkäkin hyvät lipat.
        Pääasiahan on tietysti hyvä pipo pakkasella, ja sehän suojaa polttimoa, muttei selkää.
        kaikenkaikkiaan kannattaa suojata päätä, selkkää, lonkkaa, hyvät kengät, tikkaat, ja jos sattuu pini vahinko, niin banagoodilla pääsee hyvään vauhtiin.
        Ainut ongelma on siinä, että kakka saattaa kovetttua, mutta, mutta, rusinoita, luumuja, valkkaria, niin eiköhän irtoa

Oletko ottanut lääkärin määräämät lääkkeet?

• henrjii

en mä voi kun sääliä jotain rollia joka joutuu puoli-ilmatteeksi jauhamaan kakkaa .
        Kävin saunassa ja oon ottanut vähän lääkettä, eikä se lopu

• henrjii kirjoitti:

en mä voi kun sääliä jotain rollia joka joutuu puoli-ilmatteeksi jauhamaan kakkaa .
        Kävin saunassa ja oon ottanut vähän lääkettä, eikä se lopu

Olen miljonääri ja seura sen mukainen ei kuin sinulla tai muilla 24.

• henrjii

joo täältä löytyy seuraa miljonääreille

• Suomalainen on apina ja tulee olemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe