Olen 21-vuotias nuori ja sairastanut syömishäiriötä jo vuosia. Tällä hetkellä menossa on anorektinen kausi ja mittani ovat 162/44. olen väsynyt ja uupunut ja haluaisin hakea sairaslomaa/apua, jotta saisin hieman hengähtää koulusta, kesätöistä ja alkaa taistella tätä vastaan.
Olen vain umpikujassa, etten tiedä miten tämä toimii. Nauraako lääkärit mut pihalle näillä mitoilla? Kuinka pitkän sairasloman on mahdollista saada? Saako sairaspäivärahaa vai mitä tukia? Millaista apua yleensäkin saa?
Kuinka saada apua + sairasloma asiaa?
1
1896
Vastaukset
- Samanläpikäynyt
Ihanaa, että oot löytäny voimia taisteluun! :) Mä oon ite 25-vuotias ja ollu vuoden verran parantumisprosessissa pahasta anoreksiasta ja matka jatkuu edelleen. Tie on pitkä, mutta kaikesta voi selvitä! Apua kannattaa ja pitää hakea ihan jo sillä perusteella, että sua itteäs ahistaa toi tilanne ja on fyysisestikin huono olla, mikä kertoo kehon aliravitsemuksesta. Ne mitat on vasta toissijanen juttu eikä sitä paitsi pidä ajatella niin, ettei apua voi hakea, jos painaa mielestään "liian paljon" ollakseen syömishäiriöinen. Kehot on erilaisia ja toimii eri painoissa normaalisti eikä tuo paino taatusti riitä sulle jo ihan sun oman olon perusteella (saati painoindeksin perusteella). Ei ole mitään mieltä olla osastokunnossa ennen avun hakemista. Kannattaa soittaa vaikka opiskelijaterveydenhuoltoo tai terveyskeskuksee tai työterveytee, mikä ikinä onkaan se paikka, mikä on kaikkein helpointa sulle! Ite alotin opiskelijaterveydenhuollosta ihan vaan sairaanhoitajan tapaamisella, jonka kautta rupes löytymään lisää apua, lääkäri, psykologi, ravitsemusterapeutti, fysioterapeutti,.. Rohkeasti vaan soittamaan, kukaan ei naura sua mihinkään! :) Tsemppiä paranemisprosessiin! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551216
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.911209Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171050- 18905
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45813Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112778Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64732- 13723
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72613