Mulla oli joskus Otsikon mukainen Hiivatti. "Fiat, auto jossa on kaikki viat".
No ei ollut mun hiivatissa, oli ihan kiva auto.
Fiat 600 vm 1971
18
199
Vastaukset
- laatuakinmyydään
noi olikin vielä autoja. ei kuitenkaan tätä päivää ajaa 600 fiiulla. ajattele itseäsi talvipakkasilla ajamassa 500 kilsan etappia tuolla autolla pimeässä. huh huh. no uudemmat fiiatit on minusta aika laaduttomia. miksi ei ostaa samalla rahalla laadukasta? esim corolla vuodelta 1988 1,3 litran koneella on jo todella laadukas auto. ajaa sen 500tkm.
- Äikkäope
Lause aloitetaan isolla kirjaimella. Jos opettelet tämän pienen asian, saatat saada joskus uskottavuuden lisäksi uudemman Corollan.
- terveyskukkahattutäti
jos lopetat joskus pilkunviilaamisen ja otat rennosti, saatat saada lisää terveyttä. ahdasmielisyys ja pilkun viilaus käy terveyden päälle. muista myös harrastaa liikuntaa ja syödä hemmetisti kalaa, niin pysy terveenä
- Hyvää_huomenta_kaikille
terveyskukkahattutäti kirjoitti:
jos lopetat joskus pilkunviilaamisen ja otat rennosti, saatat saada lisää terveyttä. ahdasmielisyys ja pilkun viilaus käy terveyden päälle. muista myös harrastaa liikuntaa ja syödä hemmetisti kalaa, niin pysy terveenä
Edes pyrkimys oikeanlaiseen kirjoitusasuun on keskustelupalstan kohteliaisuutta. Teksteistä huomaa ettei kansakunnan äyköt täällä viihdy.
- vm1958
Äikkäope kirjoitti:
Lause aloitetaan isolla kirjaimella. Jos opettelet tämän pienen asian, saatat saada joskus uskottavuuden lisäksi uudemman Corollan.
Virke aloitetaan isolla kirjaimella, lause yleensä pienellä. Saman virkkeen lauseet erotetaan toisistaan pilkulla, ei pisteellä.
Meidän äidinkielen ope kulki kuussatasella ja uskottavaa oli. - RMB
Äikkäope kirjoitti:
Lause aloitetaan isolla kirjaimella. Jos opettelet tämän pienen asian, saatat saada joskus uskottavuuden lisäksi uudemman Corollan.
On kuitenkin ymmärrettävä tämä uusavuttomuus, kun ei kukaan ole neuvomassa miten kirjoitetaan ja missä käytetään pilkkua. Avuttomuus menee niin pitkälle, ettei enää viitsitä edes oikein kirjoittaa. Kuitenkin yritetään jotain tuoda esille. Paljon olisi sanottavaa, mutta kun kielioppivirheet epäselventävät asiasisällön.
Tekstinkäsittely keskustelupalstalla pisteen jälkeen ei ala automaattisesti isolla kirjaimella, niin kuin kännykässä. Eli aivotyötä vaatii enempi täällä.
Jospa jotain aiheestakin.
Miksi nimimerkki "laatuakinmyydään" vertaa 1960-1970 luvun Fiatia 1980 - 1990 luvun Corollaan? Mieluimmin vertauskohtana pitäisi olla vastaavan ikäluokan autot. Esimerkiksi Datsun, Hilman, Anglia, Amazon, PV544 tai Neckar olisivat vastaavia merkkejä/malleja, mutta kun ei ikä riitä sinne asti muistelemaan.
Armoa, ei Siperiaan. Armoa ei, Siperiaan. Armoa ei Siperiaan. Pilkku muuttaa asiasisältöä, kuten huomataan. - Er-nesti
RMB kirjoitti:
On kuitenkin ymmärrettävä tämä uusavuttomuus, kun ei kukaan ole neuvomassa miten kirjoitetaan ja missä käytetään pilkkua. Avuttomuus menee niin pitkälle, ettei enää viitsitä edes oikein kirjoittaa. Kuitenkin yritetään jotain tuoda esille. Paljon olisi sanottavaa, mutta kun kielioppivirheet epäselventävät asiasisällön.
Tekstinkäsittely keskustelupalstalla pisteen jälkeen ei ala automaattisesti isolla kirjaimella, niin kuin kännykässä. Eli aivotyötä vaatii enempi täällä.
Jospa jotain aiheestakin.
Miksi nimimerkki "laatuakinmyydään" vertaa 1960-1970 luvun Fiatia 1980 - 1990 luvun Corollaan? Mieluimmin vertauskohtana pitäisi olla vastaavan ikäluokan autot. Esimerkiksi Datsun, Hilman, Anglia, Amazon, PV544 tai Neckar olisivat vastaavia merkkejä/malleja, mutta kun ei ikä riitä sinne asti muistelemaan.
Armoa, ei Siperiaan. Armoa ei, Siperiaan. Armoa ei Siperiaan. Pilkku muuttaa asiasisältöä, kuten huomataan."Esimerkiksi Datsun, Hilman, Anglia, Amazon, PV544"
Amazonkin meillä oli, vm. 1966. Sen oikea malli ei ollut Amazon, vaan P121. Tuplakaasarilla varustettu malli oli P122S ja siitä sportimpi malli 123 GT.
Ja sitä ikää on sen verran, että muistan vielä jotenkin ensimmäisen automme Skoda Octavia vm 1957. Hiivatti oli minun 4:s autoni. Eka auto oli Austin "Guuper" - Ee-rnesti
" ajattele itseäsi talvipakkasilla ajamassa 500 kilsan etappia tuolla autolla pimeässä"
Minun Hiivatissa oli H4-lisävalot. Hyvin näki ja oli lämmintä kabiinissa.
- FiatS76
Fiat 600 oli vuonna 1971 Suomen myydyin auto. Kaikkiaan sinä vuonna rekisteröitiin uskomattomat 7579 uutta pompannappia.
21.4.1971 saapui Helsingin Sompasaareen Dyvi Pasific niminen alus, jonka lastina oli kaikkien aikojen suurin yhdellä kertaa Suomeen tuotu erä autoja. Laivassa oli yksin kappalein laskettuna yhteensä 3532 Fiatia. Tuo viestin aloittajan kuussatanen on hyvinkin voinut tulla Suomeen tuossa samassa laivalastissa.
Joskus vuosia sitten muistaakseni tällä samalla foorumilla kirjoitti mies, joka oli ollut purkamassa tuota laivalastia. Autot oli siirretty ajamalla pois laivasta ja siinä olikin ollut iso urakka vaikka miehiäkin oli ollut paljon.
60-70-lukujen vaihteessa Fiat oli yksi suosituimmista automerkeistä varsinkin maaseudulla - Hankkijahan sitä toi maahan ja jälleenmyyntiä oli ympäri Suomen.
Olikohan niin, että nuo vuoden 1971 kuussataset olivat jo lisenssillä Espanjassa tehtyjä. Ainakin itse ajamani vuoden 1973 Fiat 850 ( "kasipätkä" tai "kymmentä vaille yhdeksän Fiat") oli Espanjan Fiatti koska keulassa luki Fiat ja takaluukussa Seat. - turhaanapinaataasteillä
Turhanpäiväistä napinaa jostain oikeinkirjoituksesta. Mutta niinhän se aina on ollut että kun argumentit loppuu, alkaa henkilöön käyminen. Kun ei voida tosiasiaa tunnustaa että Fiiat on surkea laadultaan niin sitten haukutaan toisten kirjoitusasut. Harva tänne suoli24:ään viitsii edes panostaa kirjoitukseen. Ihan silkkaa vittuuttani kirjoitin oikein tällä kerralla.
- enomistanutmuttajoin
Tosiasiahan se onkin, että tuon ajan Fiat 600.set (tosin se kone oli jo 770cm2 ) olivat aikalaisiinsa verrattuna ihan kelpo koneita, sitähän eivät ymmärrä pikkupennut, jotka eivät tuohon aikaan edes olleet syntyneet.
Ja kyllä, ne oli espanjalaisia! Entäs sitten? - Tarkkuutta
enomistanutmuttajoin kirjoitti:
Tosiasiahan se onkin, että tuon ajan Fiat 600.set (tosin se kone oli jo 770cm2 ) olivat aikalaisiinsa verrattuna ihan kelpo koneita, sitähän eivät ymmärrä pikkupennut, jotka eivät tuohon aikaan edes olleet syntyneet.
Ja kyllä, ne oli espanjalaisia! Entäs sitten?Se oli 767 cm³.
Kokoisekseen vääntävä kone.
- VoittajaTipo
Kestotestissä Tuulilasi-lehti kirjoitti Fiat 600:sta v.1974 "legendaarisen kestävän auton maine". Ja muistaakseni kestotesti etenikin vaivattomasti, viattomasti.
Tekniikan maailman v. 1988 tai 1989 vertailussa oli useita c-segmentin autoja, mm. Fiat Tipo, Toyota Corolla, VW Golf jne. Tipo oli hurjan tilava ja paras ajaa. Fiat muistaakseni voitti vertailun. Golfinkin ajettavuutta kehuttiin, mutta Tipo oli hitusen parempi; erittäin vakaa ja tunnokas, kuljettaja tunsi heti ohjauspyörässä jos tienpinnan kitka muuttui liukkaaksi. Corolla oli ajettavuudeltaan häntäpäässä; "kuin jukuripäinen juhta joka ei kulje hetkeäkään suoraan". - Captivated
Itselläni oli aikoinaan kolme kappaletta pikkufiiuja. Ensin sininen, johon tehtiin uusi pohja, kun niihin sai ostaa valmiit lattiapalat halvalla. Sitten harmaa varaosina ja kolmantena veljeltäni jäänyt 1964 -mallinen laite. Viimeisenä oli keltainen 850- abarth coupe. Fiat 600 kulki noin 110 km tunnissa, eli melkein yhtä kovaa kuin Rellu 4. Kisattu on. Fiat 600 ongelmana oli pakokaasujen pääsy hyttiin, kun se lämpeni moottorin lämmöllä takana olavan luukun kautta.
Hankin joskus noin 2008 kakkosautoksi melkein uuden Fiat Grande Punton ja ajoin sllä noin vuoden verran. Olihan siinä kehitys tietysti mennyt 40 vuodessa jo vähän eteenpäin.- Ee-rnesti
" Fiat 600 ongelmana oli pakokaasujen pääsy hyttiin, kun se lämpeni moottorin lämmöllä takana olavan luukun kautta"
Jos sitä vipstaakia käänsi vain puolitiehen, niin muistaakseni se räppänä ei ollut vielä auki ja silloin lämmin ilma meni ainoastaan tuulilasille. En tuota pakokaasuongelmaa muista ollenkaan. Siinä ei tainnut olla moottorin lämpömittaria, vaan pelkästään varoitusvalo. Ratti oli aika iso ja mulla oli joku pienempi kehäinen alkuperäisen tilalla. H4-lisävalot keulassa ;)
- takatuuppari__
"kusiainen" oli sitkee pirulainen! ei sitä saanu millää hajalle, oli aikanaa mun eka auto..
- Merkkieiratkaise
Auton kunnon ratkaisee se miten sitä on pidetty olipa se sitten Fiat tai Peugeot. Eihän nuo ranskalaisetkaan ei kovin laadukkaita? Omat kokemuksia ovat ranskalaisista autoista huonommat kuin italialaisista autoista. Peugeot ja Citroen sammuilevat joka liikennevaloihin ja joka risteykseen.
- ekaauto
Fiat 600 oli niin suosittu tullessaan Italiassa että moottopyöräkauppakin tyrehtyi.
Auto oli ihan lämmin talvella kun muisti kääntää vivun talviasentoon takapenkin
alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822