Rekatuille ja muillekki. :)

Otetaan nyt yksi totisempikin juttu..tai eihän sen tarvi totista olla.Riippuu tietysti asiasta. :)
Maailman menoa seuratessa tuli mieleen,että minkä asian te muuttaisitte tässä maassa?Onko teillä joku asia sillai,että haluaisitte sen olevan toisin? Te osa rekatuista olette aika nuoria vielä,mutta tunnutte olevan kuitenkin sillai fiksuja,että varmasti tekin kiinnostuneena seuraatte uutisia ja lehtiä ym. :)

Se asia mikä tuli itselleni mieleen on vanhukset.Iltasanomissa on ollut juttua siitä,miten monet vanhukset asuvat todella epäinhimmillisesti. :( Koti voi olla likainen ja ainoa seura on kun hoitaja käy katsomassa lääkkeet ym. Minusta on kyllä väärin,että tässä niinsanotussa hyvinvointivaltiossa voi olla tämmönen kohtelu vanhoille ihmisille!! Mä oon tästä oikeesti niin vihainen,että mun tekis mieli mennä jonkun päättäjän nenän eteen puhumaan suuni puhtaaksi ja viel kiristäisin,että asiat pitää muuttua.
Turhaa minusta on se,että vedotaan rahaan ettei esim.hoitajia voi palkata.Eihän sitä rahaa riitäkkään,kun niitä pitää laittaa pakolaisiin ja osa työntää ulkomaille.Ja tän maan herratkin saa kaiken maailman etuuksia ison palkkansa lisäksi.Suoraan sanottuna eihän herroja purista mitkään leikkaukset,kun tuntuvat olevan aika varakasta sakkia. :/

132

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhusten hoitoa parantaisin, samoin mielenterveys potilaiden hoitoa, ja vähentäisin koulukiusaamista.. Nämä nyt tulee ekana mieleen.

• Mikä tuolla mielenterveyspuolella on sellainen asia, joka on pielessä ? Onko sielläkin retuperällä jotenkin tuo hoitojuttu ? Tuo koulukiusaaminen, niin sitä voi lähteä parantamaan kodin ja koulun yhteistyöllä. :) Minusta ainakin tässä kaupungissa se on hoitunut aika hyvin.

• tinttu-liina kirjoitti:

Mikä tuolla mielenterveyspuolella on sellainen asia, joka on pielessä ? Onko sielläkin retuperällä jotenkin tuo hoitojuttu ? Tuo koulukiusaaminen, niin sitä voi lähteä parantamaan kodin ja koulun yhteistyöllä. :) Minusta ainakin tässä kaupungissa se on hoitunut aika hyvin.

Mielenterveys puolella säästetään liikaa, kaikki ei saa tarpeeksi tukea ja hoitoa.

• Kittiechihu kirjoitti:

Mielenterveys puolella säästetään liikaa, kaikki ei saa tarpeeksi tukea ja hoitoa.

Eli sielläkin kaikki päin peetä. En ymmärrä, miksi juuri kaikkein tärkeimmissä asioissa säästetään...:( Tiedä kenelle se on hyväksi, jos esim. juuri mielenterveyspotilaat saavat huonosti hoitoa. Loppujen lopuksi siitä voi koitua paljon suuremmat kustannukset.

Eli sielläkin kaikki päin peetä. En ymmärrä, miksi juuri kaikkein tärkeimmissä asioissa säästetään...:( Tiedä kenelle se on hyväksi, jos esim. juuri mielenterveyspotilaat saavat huonosti hoitoa. Loppujen lopuksi siitä voi koitua paljon suuremmat kustannukset.

No esim. Minulla oli ennen vakituinen hoitsu jonka luona kävin juttelemassa. Kunnes säästetään ja käynit lopetettiin.. Nyt pitää itse ottaa yhteyttä, jos hoitoa tarvin ja toivoa että saan sitä.. Talvella oli kamala masennus ja ahdistukausi.. Pääsin psykiatrille, saa nähdä kaunanko saan siellä käydä..

Mikä tuolla mielenterveyspuolella on sellainen asia, joka on pielessä ? Onko sielläkin retuperällä jotenkin tuo hoitojuttu ? Tuo koulukiusaaminen, niin sitä voi lähteä parantamaan kodin ja koulun yhteistyöllä. :) Minusta ainakin tässä kaupungissa se on hoitunut aika hyvin.

Eikö vasta ollu joku iso juttu kuinka Turun seudulla jonkun psykiatrisen osaston potilaita oli järjestelmällisesti pahoinpidelty..?

• butch-cassidy kirjoitti:

Eikö vasta ollu joku iso juttu kuinka Turun seudulla jonkun psykiatrisen osaston potilaita oli järjestelmällisesti pahoinpidelty..?

Joo.. Luin tuon jutun.. :( Silloin aikoinaan kun olin laitoshoidossa, niin onneksi ei itsellä ollut huonoja kokemuksia. Siellä oli hyvä ilmapiiri, hoitsut jutteli meidän kanssa, katsoi telkkua ja ulkoiltiin.. :) Takuulla on muuttunut huonommaksi täälläkin, kun säästetään..?

• Kittiechihu kirjoitti:

No esim. Minulla oli ennen vakituinen hoitsu jonka luona kävin juttelemassa. Kunnes säästetään ja käynit lopetettiin.. Nyt pitää itse ottaa yhteyttä, jos hoitoa tarvin ja toivoa että saan sitä.. Talvella oli kamala masennus ja ahdistukausi.. Pääsin psykiatrille, saa nähdä kaunanko saan siellä käydä..

Mites silloin jos masentunut ihminen on niin maassa, ettei edes kykene ilmoittamaan kenellekkään?

Voi kauheata..:0 Miten tuollasta voi kukaan ikinä tehdä!?! :((

Mites silloin jos masentunut ihminen on niin maassa, ettei edes kykene ilmoittamaan kenellekkään?

Sepä se.. Itsellä ei ole tuota ongelmaa, mutta monella mielenterveyspotilaalla voi olla..

• No kyl tosta melko lailla tulee juteltuaki et he jotka tään maan on rakentaneet et he makaa ylilääkittyinä ja nälkiintyneinä vaipoissaan ja sit samoi aikoi maahan puskee tuleen nuorii jällei täyshoitoon. En mä kyl vois kuvitellakaan et mä jättäisin itellein läheiset naiset sodan jalkoihin ja lähtisin ite jonneki toisel puolel maapalloo valittaan jostain kaurapuurost. Ny sä sait sit hillokarkinki kiihtymään... ;)

• Tota noin... Älä ny sit vaan sano et mä menetin sen lauhkee lammas -pokaalin... ;)

• Mä onnistuin siis saada sut kiihtymään. ;) Mutta niin asiaa kirjoitit tuossa kaikin puolin. Nuo nuoret miehet jotka tänne tuli narisemaan puurosta, niin joutaa lähettää takaisin. Sekin maksaa älyttömästi ja kaikki on pois oman maan kansalaisilta.

• artagnan kirjoitti:

Tota noin... Älä ny sit vaan sano et mä menetin sen lauhkee lammas -pokaalin... ;)

Sä sait muutes Mikä Pässi! -pokaalin,mutta ku kiihdyit nyt vakavasta asiasta, niin muutetaan se Lauhkee ku lammas-palkinnoks. ;)

Sä sait muutes Mikä Pässi! -pokaalin,mutta ku kiihdyit nyt vakavasta asiasta, niin muutetaan se Lauhkee ku lammas-palkinnoks. ;)

Taas jäi välilyöntejä pois..;)) Sori etukäteen kaikille viilaajille. :)

Ai se ku sit oliki ;) Nii se tais sit tullaki siit ku mä uimaoppein takii etäännyin.. ;D

• artagnan kirjoitti:

Ai se ku sit oliki ;) Nii se tais sit tullaki siit ku mä uimaoppein takii etäännyin.. ;D

Nii..nii se oli. ;)

• sitä jäbäki on ihmetelly et kymmeniä tuhansia pari kolmikymppisiä miehiä hakee 'turvapaikkaa'. yhessäki lehtijutussa tämmönen sankari valitteli et kovasti on rankkaa ku muutaman vuoden ikäset tytöt ja vaimo jäi irakiin ku isipappa lähti isisin terroria pakoon suomeen. jäbä sanois et postimerkki tommosille persauksiin ja takas sinne mistä ovat tulleetki..

• temmirauta kirjoitti:

sitä jäbäki on ihmetelly et kymmeniä tuhansia pari kolmikymppisiä miehiä hakee 'turvapaikkaa'. yhessäki lehtijutussa tämmönen sankari valitteli et kovasti on rankkaa ku muutaman vuoden ikäset tytöt ja vaimo jäi irakiin ku isipappa lähti isisin terroria pakoon suomeen. jäbä sanois et postimerkki tommosille persauksiin ja takas sinne mistä ovat tulleetki..

No meikä kuuli että miljoona euroa maksaa kun yhden lentokoneellisen verran äijiä palauttaa lähtömaahan elikkä halvemmaksi tuli meidän virtuaalireissu Thaimaahan.. ;-D

No meikä kuuli että miljoona euroa maksaa kun yhden lentokoneellisen verran äijiä palauttaa lähtömaahan elikkä halvemmaksi tuli meidän virtuaalireissu Thaimaahan.. ;-D

Eikö ole älyttömän kallista touhua?? Niilläkin rahoilla tehtäisiin täällä paljon muuta.

• temmirauta kirjoitti:

sitä jäbäki on ihmetelly et kymmeniä tuhansia pari kolmikymppisiä miehiä hakee 'turvapaikkaa'. yhessäki lehtijutussa tämmönen sankari valitteli et kovasti on rankkaa ku muutaman vuoden ikäset tytöt ja vaimo jäi irakiin ku isipappa lähti isisin terroria pakoon suomeen. jäbä sanois et postimerkki tommosille persauksiin ja takas sinne mistä ovat tulleetki..

Moni niistä palaakin kotimaahansa, kun täällä ei ollutkaan hopeatarjotin käytössä. Törkeää, että edes kuvittelivat tulevansa tänne elämään helppoa elämää.

• Alkaa olemaan hyväntuulisuus pikku hiljaa mennyttä. Kai se varmaan onkin tarkoitus täällä joillaki ihmisillä..

• Tytsi sanoo aina meikälle että hymy korviin elikkä hymy korviin Lanaseni.. :-D

• No tääl on noi vaki päänaukojat ketjust toiseen...

• Mua on jäänyt pahiten vaivaamaan erään ketjun loppu, jossa minut haukuttiin ihan maan rakoon. Nimittely ei niinkään satuttanut, vaan todella ikävä tunne siitä, että eräs mulle läheiseksi tullut henkilö näytti uskovan, mitä minusta sanottiin... :((

• a--r--i--e--l kirjoitti:

Mua on jäänyt pahiten vaivaamaan erään ketjun loppu, jossa minut haukuttiin ihan maan rakoon. Nimittely ei niinkään satuttanut, vaan todella ikävä tunne siitä, että eräs mulle läheiseksi tullut henkilö näytti uskovan, mitä minusta sanottiin... :((

Mistä ketjusta oli kyse? Aina palstalla haukkujia piisaa, joskus ne tuntuu kurjalta.. Mutta, pitää vaan olla välittämättä. Saitko selvitettyä tutullesi asian?

• Kittiechihu kirjoitti:

Mistä ketjusta oli kyse? Aina palstalla haukkujia piisaa, joskus ne tuntuu kurjalta.. Mutta, pitää vaan olla välittämättä. Saitko selvitettyä tutullesi asian?

En saanut, koska kysymys ei ole henkilöstä, jonka tuntisin "oikeasti"... Se ketju itsessään on menossa jo niin kaukana, ettei mua huvita enää sen otsikkoa mainita...

Tytsi sanoo aina meikälle että hymy korviin elikkä hymy korviin Lanaseni.. :-D

Osui vaa heikko hetki..

Mua on jäänyt pahiten vaivaamaan erään ketjun loppu, jossa minut haukuttiin ihan maan rakoon. Nimittely ei niinkään satuttanut, vaan todella ikävä tunne siitä, että eräs mulle läheiseksi tullut henkilö näytti uskovan, mitä minusta sanottiin... :((

Mä täs mietin et mikä oikeastaan saa ihmiset kirjottamaa välillä niin tosi ilkeästi..Mä en vaan ymmärrä millään.

En saanut, koska kysymys ei ole henkilöstä, jonka tuntisin "oikeasti"... Se ketju itsessään on menossa jo niin kaukana, ettei mua huvita enää sen otsikkoa mainita...

Älä enää sitä tyyppiä murehdi, muista vaan ne kaikki hyvät ystävät jotka tietää millainen olet.

Mä täs mietin et mikä oikeastaan saa ihmiset kirjottamaa välillä niin tosi ilkeästi..Mä en vaan ymmärrä millään.

En minäkään..

Itseeni kohdistuviin loukkauksiin en reagoi mitenkään. Kyllä muhun sattuu vaan teidän palstan tyttöihin kohdistuneet herjat... Ja usein joudun miettimään että puolustanko teitä ihanuuksia vai onko parempi antaa avauksen jossa solvaus on painua unholaan.

Ariel- kulta hei: Sellaiset ystävät jotka uskovat herjaajien sanomaa koskien sinua voit unohtaa, mä ja muutki kamut pysytään tiukasti lähelläsi:)

• toljanter kirjoitti:

Itseeni kohdistuviin loukkauksiin en reagoi mitenkään. Kyllä muhun sattuu vaan teidän palstan tyttöihin kohdistuneet herjat... Ja usein joudun miettimään että puolustanko teitä ihanuuksia vai onko parempi antaa avauksen jossa solvaus on painua unholaan.

Ariel- kulta hei: Sellaiset ystävät jotka uskovat herjaajien sanomaa koskien sinua voit unohtaa, mä ja muutki kamut pysytään tiukasti lähelläsi:)

Ai että annetaan tippua aina aloitus jos joku tulee haukkumaan? Eihän täällä vois sit kirjotella mitään. Tämäkin aloitus olis saanu tippua ekan vastauksen jälkeen. Oisin kyllä poistanu koko jutun jos pystyis.

Ai että annetaan tippua aina aloitus jos joku tulee haukkumaan? Eihän täällä vois sit kirjotella mitään. Tämäkin aloitus olis saanu tippua ekan vastauksen jälkeen. Oisin kyllä poistanu koko jutun jos pystyis.

Sä kyl sanoit ny aivan oikein et ei vois. Mä tiedän et mikä juttu täs on kysees ja siinäki olis pitäny kirjoitteluu jatkaa vain sen verran et se idiootti olis hokannu et huutelui ei noteerata. Väitteleen tollasten pellein kaa ei kannata ryhtyy et se on kyl sit toisaalta totta...

• artagnan kirjoitti:

Sä kyl sanoit ny aivan oikein et ei vois. Mä tiedän et mikä juttu täs on kysees ja siinäki olis pitäny kirjoitteluu jatkaa vain sen verran et se idiootti olis hokannu et huutelui ei noteerata. Väitteleen tollasten pellein kaa ei kannata ryhtyy et se on kyl sit toisaalta totta...

No me naiset tällä palstalla ollaan saatu ne loukkaavimmat tekstit. Aina ei pysty olla huomioimatta niitä..varsinkaa silloin kun ne oikein tuntuu.

• artagnan kirjoitti:

En oo ihan varma onko kyse musta mutta jos on niin:

Mä nyt koitin aatella vaan toista ja hänen tunteitaan, kait mä sitte tein mielestänne väärän linjavalinnan... Anteeksi:(

• Tukkirekka
        tinttu-liina kirjoitti:

No me naiset tällä palstalla ollaan saatu ne loukkaavimmat tekstit. Aina ei pysty olla huomioimatta niitä..varsinkaa silloin kun ne oikein tuntuu.

Solvaajat eivät kulje terveen kirjoilla.

• Tukkirekka kirjoitti:

Solvaajat eivät kulje terveen kirjoilla.

Ehkä ei..Voi olla niinkin, etteivät ole tajunneet hakea apua.

• Tukkirekka
        tinttu-liina kirjoitti:

Ehkä ei..Voi olla niinkin, etteivät ole tajunneet hakea apua.

Käsinukke on avun ulottumattomissa. Tyyppi on lähestulkoon joka ketjun riesa.

• Tukkirekka kirjoitti:

Käsinukke on avun ulottumattomissa. Tyyppi on lähestulkoon joka ketjun riesa.

On todella sairas tyyppi. Mottaisin ku eteeni saisin.

no eihän toi terve oo niinku näkee noista kommenteistaki.. :(

Kyl mä ton ymmärrän aivan täysin mut niinku täs moni jo sano et ei terve tollai käyttäydy. Ennen mä nimittäin oon seki joka tollaiset haukut ottaa vastaan ku se jonka pääs toi törky muhii...

Meikällä on luiset nyrkit elikkä pitääkö lähteä sun puolesta Lana toi tyyppi pieksemään.. ;-) Maajussi ja Artsi olisi takuulla myöskin messissä ja Speedo ja Nettiritarit.. Tytsi voisi sitten viimeistellä homman lapiolla kun sillä on todistetusti tiukka sihti ;-D

• temmirauta kirjoitti:

no eihän toi terve oo niinku näkee noista kommenteistaki.. :(

No ei ole...Tollaset nettimollaajat on muutenkin just niitä mammanpoikia, jotka menee itkemään äitin helmoihin. :))

Meikällä on luiset nyrkit elikkä pitääkö lähteä sun puolesta Lana toi tyyppi pieksemään.. ;-) Maajussi ja Artsi olisi takuulla myöskin messissä ja Speedo ja Nettiritarit.. Tytsi voisi sitten viimeistellä homman lapiolla kun sillä on todistetusti tiukka sihti ;-D

Kiitti vaa Butsi...mut jos mä saisin tuon mameron kiinni, niin usko pois että kunnolla suututtuani pärjään kyllä ihan yksinkin. ;))

• artagnan kirjoitti:

Kyl mä ton ymmärrän aivan täysin mut niinku täs moni jo sano et ei terve tollai käyttäydy. Ennen mä nimittäin oon seki joka tollaiset haukut ottaa vastaan ku se jonka pääs toi törky muhii...

Paskaa pää täynnä.....niin täynnä, ettei veri enää kierrä. :))

• toljanter kirjoitti:

Mä nyt koitin aatella vaan toista ja hänen tunteitaan, kait mä sitte tein mielestänne väärän linjavalinnan... Anteeksi:(

Tytsin hiljaisuudesta päätellen meikä toivottaa sut jälleen tervetulleeksi tavallisten kuolevaisten pariin.. ;-D

Tytsin hiljaisuudesta päätellen meikä toivottaa sut jälleen tervetulleeksi tavallisten kuolevaisten pariin.. ;-D

Ööh..nyt on kyl pakko sanoa tähän, et jos joku aloitus on annettu tippua haukkumisten takia,nii se ei ole tarkottanu sitä että kukaan olis uskonu niitä..Jos on jo pitkä ketju muuteski,nii sillon on parempi tiputtaa koko juttu loukkauksineen.

Ööh..nyt on kyl pakko sanoa tähän, et jos joku aloitus on annettu tippua haukkumisten takia,nii se ei ole tarkottanu sitä että kukaan olis uskonu niitä..Jos on jo pitkä ketju muuteski,nii sillon on parempi tiputtaa koko juttu loukkauksineen.

Aina mä joudun lisätä..siis sillon sama vaikka tippuu jos on pitkä ketju.Kaikkia ei voi nykytilanteessa antaa tippua,ku noi haukkumisetki on lisääntyny.

Aina mä joudun lisätä..siis sillon sama vaikka tippuu jos on pitkä ketju.Kaikkia ei voi nykytilanteessa antaa tippua,ku noi haukkumisetki on lisääntyny.

Ja se vielä että tonttu nyt ei ikipäivänä ainaskaa ajattelis/uskois meistä kenestäkä mitään ilkeetä,ku on yks kilteimmistä ihmisistä mitä tällä palstalla on koskaan ollu!:)

eiköhän typykällä oo nyt vaan muita kiireitä.. :)

Haista vetelä lehmän k-a-k-k-a Butch... Mun tekee edelleen mieli palvoa paavia, vaikka mulla onkin mun ruman ilmeen päivä (._.)

• toljanter kirjoitti:

Mulla on surkea olo, koska käsitin sinut väärin :'(( Anteeksi...

• Tukkirekka
        a--r--i--e--l kirjoitti:

Pää pystyyn ja hymyä tytön huuleen.

Haista vetelä lehmän k-a-k-k-a Butch... Mun tekee edelleen mieli palvoa paavia, vaikka mulla onkin mun ruman ilmeen päivä (._.)

Tsemppimusaa meikän rakkaalle.. ♡&♡

https://www.youtube.com/watch?v=vJg39PYlEUo

Sattuuhan noita väärinkäsityksiä. Jopa mullekki käy joskus niin, en kyllä ees muista milloin viimeksi:)

Nyt se ruma ilme pois naamalta ja heti hupsu, ei oo mitään syytä murehtimisiin:)
        ps. Mä muuten kirjoitin tän kesken ampumahiihdon seuraamisen, sun pitäis nyt olla pikkasen ylpeä itsestäsi;)

Ja se vielä että tonttu nyt ei ikipäivänä ainaskaa ajattelis/uskois meistä kenestäkä mitään ilkeetä,ku on yks kilteimmistä ihmisistä mitä tällä palstalla on koskaan ollu!:)

Tiedä tuosta kiltteydestä, osaan mä pikkasen tuhmaki olla tarvittaessa;)

Mutta vakavasti puhuen: Mä muodostan kyllä ihan itsenäisesti 'kuvan' mielessäni teistä muista vakkareista ja siihen ei kyllä nuo herjaviestit pysty vaikuttamaan yhtään millään lailla.

• toljanter kirjoitti:

Mutta vakavasti puhuen: Mä muodostan kyllä ihan itsenäisesti 'kuvan' mielessäni teistä muista vakkareista ja siihen ei kyllä nuo herjaviestit pysty vaikuttamaan yhtään millään lailla.

Hmm.. Minua kiinnostaa mimmoisen kuvat olet meistä kehitellyt? :)

Minä ajattelen että sinulla on parta, olet ehkä 30-40 vuotias? Kiltti, rehellinen ja mukava. :)

• Kittiechihu kirjoitti:

Hmm.. Minua kiinnostaa mimmoisen kuvat olet meistä kehitellyt? :)

Minä ajattelen että sinulla on parta, olet ehkä 30-40 vuotias? Kiltti, rehellinen ja mukava. :)

No sun osalta voisin sanoa että partaa sulla ei varmaankaan oo. Oot semmonen herkkä ja mukava nainen, miehesi on takuulla susta ylpeä...

Arvauksesi mun suhteen meni kyllä mäkeen, kiltti mä en oo ainaskaan;)

• toljanter kirjoitti:

No sun osalta voisin sanoa että partaa sulla ei varmaankaan oo. Oot semmonen herkkä ja mukava nainen, miehesi on takuulla susta ylpeä...

Arvauksesi mun suhteen meni kyllä mäkeen, kiltti mä en oo ainaskaan;)

Vai että väärin kuvittelin sinut.. Nyt minua vaivaa minkä näköinen ja ikäinen sitten olet.. :D

Joo, partaa ei minulta löydy.. :D Herkkyys osu nappiin ja myös tuo mukavuus. Olet hyvä ihmistuntija ja palstaystävä. <3

• toljanter kirjoitti:

Mmmm... Luultavasti olet jo arvannut, missä olen viettänyt mun lapsuuden ja nuoruuden. Mulla on sen takia hirveän kova paine näyttää kaikille, että olen samanlainen ja ihan yhtä hyvä kuin mun ikätoveritkin. Koska yleensä, kun ihmisille selviää mun tausta, heidän suhtautumisensa minuun muuttuu. Minusta aletaan etsiä "vikaa". Sen vuoksi käsitin sinutkin väärin, tiedätkö... Toimin mun totuttujen mielikuvien mukaan.

Mun ajatuksissa muistutat Jeremy Ironsia, mutta olet jonkin verran nuorempi ja toooooooooosi superurheilullinen ;))

• Tukkirekka
        a--r--i--e--l kirjoitti:

Mmmm... Luultavasti olet jo arvannut, missä olen viettänyt mun lapsuuden ja nuoruuden. Mulla on sen takia hirveän kova paine näyttää kaikille, että olen samanlainen ja ihan yhtä hyvä kuin mun ikätoveritkin. Koska yleensä, kun ihmisille selviää mun tausta, heidän suhtautumisensa minuun muuttuu. Minusta aletaan etsiä "vikaa". Sen vuoksi käsitin sinutkin väärin, tiedätkö... Toimin mun totuttujen mielikuvien mukaan.

Mun ajatuksissa muistutat Jeremy Ironsia, mutta olet jonkin verran nuorempi ja toooooooooosi superurheilullinen ;))

Ravista harteiltasi vanha taakka. Olet selviytyjä.

No sun osalta voisin sanoa että juttus ei kiinnosta enään pätkääkään.

• to1janter kirjoitti:

Että joku voi mennä noin alas!! Oot kyllä nii surkee luuserifeikki!Tee ittelles palvelus ja upota ittes sunttiin!!! :/

• to1janter kirjoitti:

Kylläpäs numero 1 ja kirjain L muistuttaakin kovasti toisiaan.

Vinkkinä kaikille että mikäli ootte epävarmoja onko kirjoittajana tuo mieleltään sairas riidankylväjä vai sitten meikäläinen niin klikatkaa tuota turkoosia nimmaria tekstin päällä. Todellisuus näkyy selvemmin siellä.

No kyllä tuo sun taustasi on ollut jollain lailla mun tiedossa jo pitkän aikaa. Eikä se oo vaikuttanu mun suhtautumiseeni sua kohtaan kyllä millään lailla. Fiksu ja tasapainoinen nuori aikuinen susta on selvästi kasvanu kuten Butsistaki:)

• Nöyrä_pyyntö
        a--r--i--e--l kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=cJ2fX2i10X8

Hei älä koskaan ikinä muutu.............

• Nöyrä_pyyntö kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=cJ2fX2i10X8

Hei älä koskaan ikinä muutu.............

Eri mieltä oon..Saa siis muuttua ainaki ajatustavoiltaan. Ihan sama missä on kasvanut, niin se ei tee ihmisestä sen huonompaa tai erillaista. Monilla lapsilla on riitaisa alkoholistikoti esimerkiksi, mutta ei sekään tee näistä lapsista sen huonompia. Toisaalta taas voi elää onnellista elämää hyvän perheen luona, mutta se taas ei tee näistä lapsista sen parempia ku muutkaan. :)

Mainitsemasi ahdasmieliset ihmiset eivät olekaan sinun arvoisiasi.

• spee_do kirjoitti:

Mainitsemasi ahdasmieliset ihmiset eivät olekaan sinun arvoisiasi.

Ja just noita tyyppejä piisaa joka lähtöön..

• EmpaattinenMies
        a--r--i--e--l kirjoitti:

Kasvupaikastaan huolimatta ruusu on aina ruusu, Sinä.

• Meikä varttui paikassa josta maailmalle lähti huumeidenkäyttäjiä ja pikkurikollisia. Paikassa jossa silmät ummistettiin hyväksikäytöltä ja nuorempien kiusaamiselta ja jossa kukaan ei v****akaan välittänyt. Meikä laittaisi koko mainitun organisaation uusiksi jos siihen oli mahdollisuus kun jokaisella lapsella on oikeus rakkauteen, kiintymykseen ja ihmisarvoiseen elämään. Yhteiskuntakin sellaisessa voittaisi koska rötöstelykierteeseen joutunut nuori istuu laitosvuosien jälkeen saletisti vankilassa tai on sitten narkkari teiniäiti jonka lapset vuorostaan huostaanotetaan. Meikän pelastus oli Arieli ja kait se oli toisinpäin myöskin.. Oltiin muuten ainoat lukion käyneet sieltä ja Arieli ainoa yliopistoon päässyt..

• Olipas kurja paikka.. :(

• Kittiechihu kirjoitti:

Olipas kurja paikka.. :(

Oli se. Meikä näkee edelleen painajaisia ja välillä ahdistaa kun ajatuksia ei saa käännettyä pois vaikka kuinka yrittää elikkä tiedän miltä sustaki tuntuu kun oot puhunut miten koulukiusaaminen jätti jäljet.. :-(

Oli se. Meikä näkee edelleen painajaisia ja välillä ahdistaa kun ajatuksia ei saa käännettyä pois vaikka kuinka yrittää elikkä tiedän miltä sustaki tuntuu kun oot puhunut miten koulukiusaaminen jätti jäljet.. :-(

Joo, ymmärrän sinun tunteet.. Itsekin näen joskus unia kouluajoista.. Onneksi sinä ja minä ollaan kuitenkin selvitty ja ollaan järkeviä ihmisiä. <3

• Kittiechihu kirjoitti:

Joo, ymmärrän sinun tunteet.. Itsekin näen joskus unia kouluajoista.. Onneksi sinä ja minä ollaan kuitenkin selvitty ja ollaan järkeviä ihmisiä. <3

Oot muuten oikeassa. Se lopulta vaan merkkaa että on selvinnyt.. :-)

Oot muuten oikeassa. Se lopulta vaan merkkaa että on selvinnyt.. :-)

Näinpä. :)

• Hatunnosto

Teille ja muille selviytyjille.

• Hatunnosto kirjoitti:

Teille ja muille selviytyjille.

Kiitos kaunis! <3

• Teistä on kasvanu todella fiksuja ja ihania nuoria. Sääli niitä lapsia, joille käy huonommin. Kaikille pitäisi kyllä olla sellainen systeemi, että voitaisiin pelastaa lapset ja nuoret huonolta elämältä. Sä Butsi kirjoitit niin koskettavasti.

Teistä on kasvanu todella fiksuja ja ihania nuoria. Sääli niitä lapsia, joille käy huonommin. Kaikille pitäisi kyllä olla sellainen systeemi, että voitaisiin pelastaa lapset ja nuoret huonolta elämältä. Sä Butsi kirjoitit niin koskettavasti.

Kiitti Lana :-) Tytsiltä toi fiksuus käy luonnostaan ja meikäkin koittaa parhaansa mukaan seurata sen esimerkkiä.. ;-)

Kiitti Lana :-) Tytsiltä toi fiksuus käy luonnostaan ja meikäkin koittaa parhaansa mukaan seurata sen esimerkkiä.. ;-)

Elä höpsi Butsi..olet kyllä luonnostaan myös fiksu ja on todella hienoa, että sinulla on tuo huumorintaju olemassa. Olet tuonut kyllä tällekki palstalle paljon hauskoja juttuja. :)

Sitä ajattelin myös, että kun ihmisellä on elämässään ollut niitä vaikeita asioita, niin se tekee ihmisen paljon avarasydämmiseksi. Sitä osaa ajatella kaikista asioista paljon inhimmillisemmin, ja kykenee katsomaan asioita paljon suuremmasta näkökulmasta.

Toi on kaunis biisi niinku Marmoritaivaskin.. :-)

Kurkelan biiseistä mulle on henk.kohtasesti tärkein tää -Sun särkyä anna mä en- :)

Elä höpsi Butsi..olet kyllä luonnostaan myös fiksu ja on todella hienoa, että sinulla on tuo huumorintaju olemassa. Olet tuonut kyllä tällekki palstalle paljon hauskoja juttuja. :)

Sitä ajattelin myös, että kun ihmisellä on elämässään ollut niitä vaikeita asioita, niin se tekee ihmisen paljon avarasydämmiseksi. Sitä osaa ajatella kaikista asioista paljon inhimmillisemmin, ja kykenee katsomaan asioita paljon suuremmasta näkökulmasta.

Et muuten arvaakkaan kuinka paljon meikää lämmitti toi mitä tuossa sanoit.. :-)

• Mun oli hirveän vaikea saada unta tämän uutisen takia :(( Toivottavasti jonain päivänä joku halaa tuota poikaa, lohduttaa ja pitää sylissä...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016021021098849_uu.shtml

Välilyönnin tai pilkun puuttuminen on elämässä loppujen lopulta todella merkityksetön asia...

• Voi kiesus! :(((

• Voi kamala! :(( Tuon lukeminen tuntui ihan hirveeltä. Mä toivon myös sydämmestäni, että tuo poika saa jatkossa elämässään paljon rakkautta.

• No valvonta tosissaan on mitä sattuu :-( Meikäki livahti iltaisin tytsin viereen yöksi nukkumaan eikä sitä kukaan huomannut tai ollut ainakaan huomaavinaan..

No valvonta tosissaan on mitä sattuu :-( Meikäki livahti iltaisin tytsin viereen yöksi nukkumaan eikä sitä kukaan huomannut tai ollut ainakaan huomaavinaan..

Vaikka teidän tarina on todella surullinen, niin se iso asia siellä teillä oli, että saitte toisistanne turvaa. <3

Vaikka teidän tarina on todella surullinen, niin se iso asia siellä teillä oli, että saitte toisistanne turvaa. <3

Meikälle Ariel on kaikki kaikessa ja aina tulee olemaan.. On vaikea edes kuvailla omia tunteita sitä kohtaan.

Meikälle Ariel on kaikki kaikessa ja aina tulee olemaan.. On vaikea edes kuvailla omia tunteita sitä kohtaan.

Teillä on ja varmasti tulee aina olemaan erityinen tunneside toisiinne. :)

Teillä on ja varmasti tulee aina olemaan erityinen tunneside toisiinne. :)

Mulla on jäänyt mieleen, miten eräässä joulujuhlassa istuin Butchin kanssa vierekkäin poski poskea vasten :)) Siis meistä kuului oikeasti iso PLOPS!!! kun meidät irrotettiin toisistamme, hahaha :)) Olimme silloin vielä alle kouluikäisiä, muistaakseni...

• Luettuani ketjuun tulleet kommentit, en taida sanoa mitään opintotuen leikkauksista.

Ihminen on onnellisessa asemassa, mikäli hänellä on mahdollisuus kasvaa turvallisessa ympäristössä, pysyä terveenä, välttää tietyt matkan varrella vastaan tulevat karikot ja vanheta arvokkaasti.

Välilyönneistä olen enemmistön kanssa samaa mieltä. :)

• No tuo opintotuen leikkaus on ihan tärkeä asia myös, koska se on tarpeellinen asia monellekki nuorelle opiskelijalle. Moni opiskelija asuu vuokralla toisella paikkakunnalla kuin vanhempansa ja joskus ei välttämättä ole vanhemmillakaa varaa autella. Tuo opintolaina taas saa jotku pelkäämään sitä velkataakkaa. Niinku joku kansanedustaja sanoi että opintotuki on valtiolta niinkuin sijoitus tulevaisuuteen.

No tuo opintotuen leikkaus on ihan tärkeä asia myös, koska se on tarpeellinen asia monellekki nuorelle opiskelijalle. Moni opiskelija asuu vuokralla toisella paikkakunnalla kuin vanhempansa ja joskus ei välttämättä ole vanhemmillakaa varaa autella. Tuo opintolaina taas saa jotku pelkäämään sitä velkataakkaa. Niinku joku kansanedustaja sanoi että opintotuki on valtiolta niinkuin sijoitus tulevaisuuteen.

Mä sain vanhemmiltain apui ku mä opiskelin. En kyl tajuu et mitä tol opintorahan leikkauksel oikeen haetaan ja sit sil et velaks pitäis alkaa elään. Stressii tollainen pelkästään lisää et on jotenki falskii touhuu... :( Sanoisin vaan et yhes paikas säästö on toises paikas sit jo meno.

• artagnan kirjoitti:

Mä sain vanhemmiltain apui ku mä opiskelin. En kyl tajuu et mitä tol opintorahan leikkauksel oikeen haetaan ja sit sil et velaks pitäis alkaa elään. Stressii tollainen pelkästään lisää et on jotenki falskii touhuu... :( Sanoisin vaan et yhes paikas säästö on toises paikas sit jo meno.

Eikös se ministeri tarkottanu puheellaan telkkarissa sitä, että parempi olla se velka opiskelijalla kuin valtiolla...noin pelkistettynä.

• kimersnaps
        artagnan kirjoitti:

Laittoiko sinä oma kimeeri asioita mielisairaanhoitaja tiedossa älä vaihta nimi koko aika sanoo totuus vainoamisesi.

• niinpä toi mavin ylijohtajaki sai näköjään tulospalkkion. voi sitte vaan kysyä et mistä ansioista se hänellekki sitte annettiin. kyllä toi lomituspalveluiden heikennys on semmonen asia joka kaihertaa jos jäbä omasta vinkkelistä asioita vaan tarkastelee. ku sijaisapua ei myönnetä enään ees viljelijän omien häitten ajaksi et jos jäbäki joskus naimisiin menee niin siinäpä ei sitte paljoa lypsyjen välissä kerkiä juhlia..

• Teikä vanhana poikana sitten elelee.. ;-D

Teikä vanhana poikana sitten elelee.. ;-D

Mitäs sä siinä virnuilet?? ;) Butsi tulee sit tuuraamaan häitten ajaksi! :))

• Mitä olen kuullut, niin tuo lomittajan saaminen on kiven alla. Se on kyllä huono asia, kun eihän niitä vapaita paljon ole maatalossa.

Mitäs sä siinä virnuilet?? ;) Butsi tulee sit tuuraamaan häitten ajaksi! :))

Nii Temmi...Butsi lupautu jo sulle tuuraukseen. ;)))

Nii Temmi...Butsi lupautu jo sulle tuuraukseen. ;)))

Äläpä hätäile Lanaseni kun noi hommat ei vaan käy kun meikällä on toi astma ja allergianuha :-) Meikällä meni joka paikka tukkoon kun siellä about 5 minsaa olin ja nykyään ei tarvi kuin lehmän kuva nähdä niin joka saletin kerta sama juttu että räkä lentää.. ;-D Tytsi sinne paremminkin soveltuu kun sen oli pitäny saada koittaa siellä jo lehmän lypsyäki että että.. ;-D

Äläpä hätäile Lanaseni kun noi hommat ei vaan käy kun meikällä on toi astma ja allergianuha :-) Meikällä meni joka paikka tukkoon kun siellä about 5 minsaa olin ja nykyään ei tarvi kuin lehmän kuva nähdä niin joka saletin kerta sama juttu että räkä lentää.. ;-D Tytsi sinne paremminkin soveltuu kun sen oli pitäny saada koittaa siellä jo lehmän lypsyäki että että.. ;-D

Hittolainen..unohdin tuon sun allergia..No, pääsit siitä ku koira veräjästä..vaikka ehkä sä kumminki ennemmin ottasit ton lypsyn ku allergian.

• artagnan

Temmil ei oo ongelmii ku toi meidän muru visioi ne unelmain rantsuhäät et sellasii sit vaan toteuttamaan ;) Mä luulen et moni jäbä pyyhkis tuskan hiet otsalt pois ku kuulis morsioltaan et ei vierait, ei kakkuu, ei ohjelmanumeroi, ei rahanmenoo... ;) Tai ne rahat uppois sit siihen mahtipontiseen timanttisormukseen et sori ;)

Hittolainen..unohdin tuon sun allergia..No, pääsit siitä ku koira veräjästä..vaikka ehkä sä kumminki ennemmin ottasit ton lypsyn ku allergian.

jäbä kuules vähä nyt semmosta epäilee et me ei kummiskaan päästetä tota butsia mihinkään häipymään. ku kesäaikana lehemät on laitumella toi lypsyki sujuu siellä näppärästi ja ilmanvaihto pelaa raittiissa ulkoilmassa. jäbä antaa sille vaan ämpärin toiseen käteen ja jakkaran toiseen ja sitte ku se on koko satsin selvittäny läpi taitaaki olla jo aamulypsyn aika.. ;)

Mitä olen kuullut, niin tuo lomittajan saaminen on kiven alla. Se on kyllä huono asia, kun eihän niitä vapaita paljon ole maatalossa.

no esim. omien häitten ajaksi sijaisapua ei enään ees saa vaikka olis lomittajiaki vapaana. et semmonen uudistus..

• temmirauta kirjoitti:

jäbä kuules vähä nyt semmosta epäilee et me ei kummiskaan päästetä tota butsia mihinkään häipymään. ku kesäaikana lehemät on laitumella toi lypsyki sujuu siellä näppärästi ja ilmanvaihto pelaa raittiissa ulkoilmassa. jäbä antaa sille vaan ämpärin toiseen käteen ja jakkaran toiseen ja sitte ku se on koko satsin selvittäny läpi taitaaki olla jo aamulypsyn aika.. ;)

Meikä ei osaa räplätä niitä liivejä auki.. :-/

• temmirauta kirjoitti:

Pelkkä ajatuskin naurattaa! :)) Butsi tuskan hiki otsalla nyhtää siel keikkuvalla jakkaralla lehmäntissiä. ;))

Meikä ei osaa räplätä niitä liivejä auki.. :-/

Mitä mun silmät näkee???? Palstan kuumin gigolo itkee täällä, ettei saa rintsikoita auki!! ;)))))

• temmirauta kirjoitti:

no esim. omien häitten ajaksi sijaisapua ei enään ees saa vaikka olis lomittajiaki vapaana. et semmonen uudistus..

No miten ne sitten meinaa yleensä, että kaikki tuollaset järjestyy? Joutuuko siinä vain sitten itse hommaamaan sen tuuraajan ja maksaa sille palkka?

• artagnan
        tinttu-liina kirjoitti:

No miten ne sitten meinaa yleensä, että kaikki tuollaset järjestyy? Joutuuko siinä vain sitten itse hommaamaan sen tuuraajan ja maksaa sille palkka?

No ainaski viime elokuus Temmin veli ja vanhemmat hoiti hommat ku oltiin viikko kolmistaan telttailemas. Mul on kyl viljelijäin arvostus noussu aivan eri sfääreihin ku oon päässy seuraamaan noit hommii. Et siel on tosissaan kiinni ku täi ruves oli sit arki tai pyhä...

• artagnan kirjoitti:

No ainaski viime elokuus Temmin veli ja vanhemmat hoiti hommat ku oltiin viikko kolmistaan telttailemas. Mul on kyl viljelijäin arvostus noussu aivan eri sfääreihin ku oon päässy seuraamaan noit hommii. Et siel on tosissaan kiinni ku täi ruves oli sit arki tai pyhä...

Mä kans arvostan valtavasti tuota työtä tekeviä. :)

Mitä mun silmät näkee???? Palstan kuumin gigolo itkee täällä, ettei saa rintsikoita auki!! ;)))))

No meikähän ei ehdi normimeiningillä kissaa sanoa kun pimatsut on kerenneet jo ite heittää rintsikat päältään. You know.. ;-D

no pikkuhiljaa noita lomituspalveluita on heikennetty. ku lomittajien työaika on supistettu minimiin ei sille saralle sitte tunkua pahemmin oo eikä he töitä ees kerkiä kunnolla tehä ku katotaan et esim. yheksän tunnin navettatöistä pitäis suoriutua seittemässä tunnissa. et periaatteessa jos jonnekki mielii lomailemaan lähtiä melkein paras on ku saa perheenjäseniä värvättyä navettatöihin siksi aikaa.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8409
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2338
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2172
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1738
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1697
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      35
      1602
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1123
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      17
      985
    Aihe