Muovikierrätyslaitos ja kaava

tumpelot

Ottakaahan kaupuninhallitus äly käteen ja käyttäkää päätösoikeuttanne tuon asian eteenpäin viemiseksi.
Kuten on jo nyt huomattu niin täysin perättömillä väittämillä on saatu jo nyt vahinkoa aikaan.

116

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiKaatopaikkaa

      Jos Lieksassa olisi yksikin ( Huom Yksikin ) älyllinen luottamustoimenhoitaja, niin tuo tähänastinen pelleily olisi jo ollut kunnanhallituksen käsittelyssä.

    • tolokunmike

      Paloasemantien lähellä on asutusta. Ilmoituksesta voi päätellä, että hajuhaittoja on ihan varmasti. Puhutaan myös pakokaasuista ym. Kiramontien talojen arvot laskevat heti muutaman kymppitonnin. En halua asuinalueeni lähelle saastuttajaa. Onko nimien keräys käynnissä? Hyvä se on kauempaa huudella huu haata.

      • kaavoihinsa.kangistuneet

        On jo laskeneet teiltä suljetun sillan takaisilta ihmisiltä. Lisäksi mamuongelma


      • eekim
        kaavoihinsa.kangistuneet kirjoitti:

        On jo laskeneet teiltä suljetun sillan takaisilta ihmisiltä. Lisäksi mamuongelma

        ihan on hirveeksi mennyt kaupunginhallituksen toiminta. Talojen arvot ovat romahtaneet tuon sillan rötiskön takia. Myös mamu alueeksi on Iljanniemi leimattu, vaikkei siellä heitä asukaan kuin lähellä. Ilmeisesti jotku ovat haistaneet kaukaa nämä kauheudet, kun ovat torppansa myyneet. Nyt vielä tämä ihme muovikierrätyslaitos.


    • vajakkikunoot

      Vittuukos ostit siitä torpan.Olihan siinä Rovaniemen-konepajakin.Nyt kaikki markut säilöntärehusta valittamaan.

      • Ensinnäkin nuo kaava asiat eivät ole yksin kaupunginhallituksen päätettäviä asioita vaan kaavat yleensä laaditaan jossa täytyy huomioida eri seikkoja ja kaavoja on monia eli on maakuntakaava yleiskaava ja asemakaava jotka määrittelee milaista toimintaa ja millaisia rakennuksia esim tontille voidaan rakentaa
        On selvää,että viranomaiset toimivat virkavastuulla ja siten meillä on vain oikeus toimia sitten mitä lainsäädäntö edellyttää kuntalaisina jos jokin asia loukkaa meidän ihmisten oikeutta joten näin asiat etenee eikä kiroilemalla MK


      • einöksä
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ensinnäkin nuo kaava asiat eivät ole yksin kaupunginhallituksen päätettäviä asioita vaan kaavat yleensä laaditaan jossa täytyy huomioida eri seikkoja ja kaavoja on monia eli on maakuntakaava yleiskaava ja asemakaava jotka määrittelee milaista toimintaa ja millaisia rakennuksia esim tontille voidaan rakentaa
        On selvää,että viranomaiset toimivat virkavastuulla ja siten meillä on vain oikeus toimia sitten mitä lainsäädäntö edellyttää kuntalaisina jos jokin asia loukkaa meidän ihmisten oikeutta joten näin asiat etenee eikä kiroilemalla MK

        Korpinen on oikeassa. Ilmeisesti nyt ei ole kyse kaavasta vaan ympäristöluvasta. Paloasemantielle suunniteltu muovikierrätys on kyllä välittömästi omakotialueen vieressä ja sikäli voi tietysti valituksia tulla. Miksi tämmöisiä laitoksia ei viedä etäämmälle, kun Lieksassa on tilaa. Enemmänkin kaipaisin nyt Markun kaltaisia keskustelijoita valtuutetuista ja hallituksen jäsenistä. Näyttää siltä, että meidän poliitikot ovat ihan totaalisesti pihalla lieksalaisten omakotiasujien arjesta. On selvää, että moisen laitoksen tulo kotinurkille huolestuttaa.


      • surkeaa-asianhoitoa
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ensinnäkin nuo kaava asiat eivät ole yksin kaupunginhallituksen päätettäviä asioita vaan kaavat yleensä laaditaan jossa täytyy huomioida eri seikkoja ja kaavoja on monia eli on maakuntakaava yleiskaava ja asemakaava jotka määrittelee milaista toimintaa ja millaisia rakennuksia esim tontille voidaan rakentaa
        On selvää,että viranomaiset toimivat virkavastuulla ja siten meillä on vain oikeus toimia sitten mitä lainsäädäntö edellyttää kuntalaisina jos jokin asia loukkaa meidän ihmisten oikeutta joten näin asiat etenee eikä kiroilemalla MK

        Valehtemalla, perättömiä puhumalla ja s24 kirjoittelemalla. Sehän on kepulien tapa.
        Vai olisi sinne Rauhalaan kaatopaikka tullut ja rehupaaleja ulkosalle varastoituna.


      • surkeaa-asianhoitoa kirjoitti:

        Valehtemalla, perättömiä puhumalla ja s24 kirjoittelemalla. Sehän on kepulien tapa.
        Vai olisi sinne Rauhalaan kaatopaikka tullut ja rehupaaleja ulkosalle varastoituna.

        Nyt ei ole kysymys rehupaaleista sinänsä vaan niiden käytetyjen säilytyksestä ja kaiken lisäksi tunnen monia henkilöitä jotka kuuluvat eri puolueiden kannattajiin mutta eivät salli ihan kaikkia asioita omalle nurkalle joten asia on yhteinen
        En ole tietoisesti puhunut perättömiä. MK


      • eiallekirjoitettu
        markkukorpinen kirjoitti:

        Nyt ei ole kysymys rehupaaleista sinänsä vaan niiden käytetyjen säilytyksestä ja kaiken lisäksi tunnen monia henkilöitä jotka kuuluvat eri puolueiden kannattajiin mutta eivät salli ihan kaikkia asioita omalle nurkalle joten asia on yhteinen
        En ole tietoisesti puhunut perättömiä. MK

        Ja eläkä puhu paskaa. Meilläkin kävit palopuheesi pitämässä.


      • eiallekirjoitettu kirjoitti:

        Ja eläkä puhu paskaa. Meilläkin kävit palopuheesi pitämässä.

        Ken luona olen käynyt? MK

        Ensinnäkin jo nyt on viljelijät maksaneet siitä,että Noita muoveja on toimitettu Kuusankoski oy kautta ulkomaille.
        Tiedän kuitenkin sen,että Kuortaneella on yrittäjä joka käsittelee aumamuovia jolla suojataan turpeita.

        Mitä sitten tulee minun asiattomiin syyttelyihin niin olen esittänyt kommenttia ja siten siihen on jokaisella mahdollisuus.
        Olen esittänyt myöskin tutkittua väittämiä terveysriskeistä ja nimenomaan sillä tavalla täälllä tulee yhteiskunnalle kustannuksia veronmaksajille.
        Selvää on tietysti,että joillakin on vain toisenlainen näkemys hetken aikaa setelit silmissä mutta asiat ei mene hyvässä järjestyksessä räyhäämällä ja panettelemalla sellaiseen asiaan totean että se on jopa heikkoutta jos vain tartutaan kuin hukkuva oljenkorteen ja totahan on myös se,että lapsi on vähän aikaa huutamatta kun saa tikkukaramellin, mutta seuraavalla kertaa on jälleen sama huuto

        Eli edelleen selvittäköön sitten asiansa ja perusteet paremmin, ja nimenomaan kunta ja hallintolakia noudattaen MK


      • mittääntietämätön
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ken luona olen käynyt? MK

        Ensinnäkin jo nyt on viljelijät maksaneet siitä,että Noita muoveja on toimitettu Kuusankoski oy kautta ulkomaille.
        Tiedän kuitenkin sen,että Kuortaneella on yrittäjä joka käsittelee aumamuovia jolla suojataan turpeita.

        Mitä sitten tulee minun asiattomiin syyttelyihin niin olen esittänyt kommenttia ja siten siihen on jokaisella mahdollisuus.
        Olen esittänyt myöskin tutkittua väittämiä terveysriskeistä ja nimenomaan sillä tavalla täälllä tulee yhteiskunnalle kustannuksia veronmaksajille.
        Selvää on tietysti,että joillakin on vain toisenlainen näkemys hetken aikaa setelit silmissä mutta asiat ei mene hyvässä järjestyksessä räyhäämällä ja panettelemalla sellaiseen asiaan totean että se on jopa heikkoutta jos vain tartutaan kuin hukkuva oljenkorteen ja totahan on myös se,että lapsi on vähän aikaa huutamatta kun saa tikkukaramellin, mutta seuraavalla kertaa on jälleen sama huuto

        Eli edelleen selvittäköön sitten asiansa ja perusteet paremmin, ja nimenomaan kunta ja hallintolakia noudattaen MK

        Tuo tikkukaramelli vertaus pätee make sinuun täydellisesti.


      • mittääntietämätön kirjoitti:

        Tuo tikkukaramelli vertaus pätee make sinuun täydellisesti.

        Olen niin" imelä jätkä" muutenkin etten syö makeaa eli tikkukaramellia ja tutkimusten mukaan imelyys eli diabetes tulisi lisääntymään ympäristövaikutusten vuoksi MK


    • haavanlehdet

      Lautakunta ja esittelijä munasi ja pahasti

      • Ainoastaan tekninen lautakunta on Rauhalan osalta todennut asian kuten heidän tehtävä on nimenomaan ammattilautakuntana asian todeta ,että kaava ei salli toimintaa ,eli on nyt turha änkyröidä minua vastaan ja ristiin naulita vaikka asiasta keskustelen MK


    • paluumuuttajaolen

      Edelleen Amcor ja Joptek saastuttaa myös,voisikko niitä siirtää korpeen tai vaikka Nurmekseen?Olen eläkeläinen ja talon arvo laskee jos tulevat.

      • Haukuttuna

        Toimintaan on aikanaan saatu ympäristölupa


      • vittuuntäältä

        nurmes ottasi varmasti joptek ja amcorin NURMEKSESSA KAIKKI PAREMMIN KUIN TÄÄLLÄ VITUN LIEKSASSA ei oo dillejä valittamassa


    • KokoLieksaHaisee

      Miksei kukaan valita rantalan jätelaitoksesta, vai mikä puhdistamo se on? Paska haisee rantalassa harva se päivä, ja lietettä on tiellä kun lähtevät sitä kuskaamaan hevosvaaran kompostiin? Eikö nuo tielle valuvat paskat ole jo terveysriski? Autot sitä paskaa levittää märässä vesisumussa jota irtoaa tienpinnasta, ja lentelee autojen päälle, ja lämmityslaitteen kautta auton siätiloihin! Timitrassa saakka paska haisee, mutta ei se aiheuta toimenpiteitä! Mahtaa ne turistit kesällä museolla arvella kun on kauhia paskanhaju, että ompa museo paikkaan rakennettu! Museon terassilla on varmaan nautinnollista juoda pullakahvit rapsakassa paskanlemussa!

      • Olen asunut Lieksassa tuon sittalammen luona vuodesta 1981 lähtien ja joskus ainoastaan tuli pellolta tuo paskan haju. kun menin aikanaan rantalassa pankissa käymään niin sanoin olen yksin tai seurassa niin paska haisoo
        Kuitenkin määräykset ovat tulleet lannanlevitykseen sen jälkeen.

        Selvää on kuitenkin mikä on luonnollista hajua ja mikä saastetta josta on terveysvaikutusta. Tiedän kyllä senkin asian että jos maantielle on lentänyt maatalouden paskaa niin puhdistuksen on maksanut tuottaja

        Mutta aikanaan huru ukot lasketteli kunnalliskodissa ja kusisäiliön tappi peräkärrystä irtosi.


    • nospös

      Aloittaja on hakoteillä. Ei kaupunginhallituksella ole toimivaltaa ympäristölupa-asiassa. Siitähän nyt kierrätyksen (muovi) osalta on kyse. Virkamies päättää luvasta.

      • jaEiToimivaltaa

        Just ja joo. Sellaisen vajaan miljoonan päätöksen laittoi veronmaksajille maksettavaksi.


      • lieksasäästää

        Pöh. Kaavanuutoksestahan Rauhalan osalta on kyse. Ollut. Nyt muuten nukutaan ja raskaasti. Ja kalliisti.
        Ja kuten tunnettua Lieksassa. Valtuutetut ei lotkauta korvaansa edes. Kuten aina ennenkin.
        Kuulkaas valtuutetut. Peruskorjauttakaa tuo tyhjillään oleva ammattikoulu ensin ja purattakaa sitten se vasta yhdellä urakkatarjouksella peruskorjattujen sivistysviraston ja kunnantalon kanssa.
        Tulee säästöjä veronmaksajille. .


      • hölmöthölmöjä
        lieksasäästää kirjoitti:

        Pöh. Kaavanuutoksestahan Rauhalan osalta on kyse. Ollut. Nyt muuten nukutaan ja raskaasti. Ja kalliisti.
        Ja kuten tunnettua Lieksassa. Valtuutetut ei lotkauta korvaansa edes. Kuten aina ennenkin.
        Kuulkaas valtuutetut. Peruskorjauttakaa tuo tyhjillään oleva ammattikoulu ensin ja purattakaa sitten se vasta yhdellä urakkatarjouksella peruskorjattujen sivistysviraston ja kunnantalon kanssa.
        Tulee säästöjä veronmaksajille. .

        Napakymppi!Näin täällä toimitaan.


      • kunnanmees
        lieksasäästää kirjoitti:

        Pöh. Kaavanuutoksestahan Rauhalan osalta on kyse. Ollut. Nyt muuten nukutaan ja raskaasti. Ja kalliisti.
        Ja kuten tunnettua Lieksassa. Valtuutetut ei lotkauta korvaansa edes. Kuten aina ennenkin.
        Kuulkaas valtuutetut. Peruskorjauttakaa tuo tyhjillään oleva ammattikoulu ensin ja purattakaa sitten se vasta yhdellä urakkatarjouksella peruskorjattujen sivistysviraston ja kunnantalon kanssa.
        Tulee säästöjä veronmaksajille. .

        Koska tarkoitus on hakea säästöjä tulee Rauhalan ammattiopiston tilat lunastaa kunnalle. Kauppahinnaksi tulisi varmaan sellainen 350 tuhatta. Senjälkeen peruskorjaukset, konsulttipalkkiot jossa konsultti miettisi tulevaa käyttöä. Konsultoinnin jälkeen uudelleen peruskorjaus tulevaa käyttöä varten.
        Tilat otettaisiin käyttöön ja käyttäjät sekä lähialueen asuakkaat alkaisi oireilemaan . Nuhaa, tukkoisuutta, yms Tilat tutkittaisiin ja todettaisiin sisäilmaongelmia joten tilat tyhjennetään ja kiinteistö purettaisiin. Näin niitä säästöjä tulee.


    • siellä.fiksumpia

      Uimaharjussakin haiskahtaa, mutta porukka tajuaa, se on rahanhaju. Eikö pösilöt ymmärrä, kuinka iso taakka kannettavana.AA???

    • reijällärunkkaajat

      Yhen "hyyssin alla "runkkaavan takia

    • ELÄKELLÄINEN

      lieksa kaipaa. MARKKU KORPISIJA LISÄÄ KOHTA VALOT SAMMUU TÄSTÄ KYLÄSTÄ

      • Perustele kantasi "eläkkeläinen"

        Olen yllä asian omalta osaltani todennut.. esittänyt myöskin perusteita näkemykselleni useamman kerran MK


    • jaapajaaa

      eikö tuota korpisella oo muuta tekemistä kun kytätä täällä ja kylillä ei vain tulis mitään uutta

    • asianhoitotomisto

      Ihan tuntuu pahalta ajatella mitä pohjanmaalaiset on menttänyt kun MK on muuttanut lieksaan asumaan? Pohjanmaalla on nyt asiat rempallaan kun ei ole jämäkkää miestä asioita hoitamassa! Ilmankos siellä on enempi teollisuutta!

      • Mitä muuta olisiko mitään sanottavaa varsinaiseen asiaan.Totean laulaen" Oon voimissain" eli eilen ensin Sotkamossa keilaamssa paras tulos porukassa sitten Joensuussa SM kisa karsinta ja jatkossa olen.
        Tänään sitten taas muuta kuin netissä eli veteraanikuoro sitten vammaisneuvosto esitelmä siellä kuntosali ja sitten kaupungin tilaisuus kulttuurikeskuksen salissa järjestöille
        Eli nyt ulos ylös ja lenkille
        Muuten Pohjanmaalla juuri kävin ja tunnen hyvinkin sieltä toimintaa yrittäjiä ja tunnettu kauppa taas laajentaa tilaa tulee viisi hehtaaria joten kartta käteen siellä käydessä MK


      • Muuten perätön väittämä jälleen minä en ole kulkenut minkään listan kanssa mikä koskee tuota varsinaista asiaa.MK


    • exlieksalain

      Eikö asia olekaan vielä selvä? Eilen radiossa haastateltiin yrittäjää ja hän sanoi, että toiminta aloitetaan Lieksassa. Myöhemmin on kuulemma tarkoitus laajentaa Pohjanmaalle. Sieltä ei ollut tyhjiä halleja ollut saatavilla.

      Toistan vain uutisen. Kun asustelen nyt muualla en ole niin tarkasti seurannut asiaa

      • Joo lehdessä on jopa mainittu joidenkin lausuntoja ennenkuin edes asia on ollut kunnolla esillä. Joten olisi syytä virabhaltijannyt pidättäytyä asian osalta
        Miksi niin koska hallintolain 10§ mukaan hän on esiintynyt julkisuudessa asiassa joten puolueettomuus on tästä syystä vaarntunut kyseisen lain 6 mon mukaisesti ja nyt julkisesti tuon asian esiin epäilyksenä.
        eli esteellisyydestä on olemassa myös omat pykälänsä, eli varovaisuutta viranhaltija toivoisin Mk


      • OnVaraa

        Kun Rauhalan kaavan osalta ja kiinteistökaupan sössittiin oikein lahjakkaasti, käy tässä kuten vaippatehtaalle. Korpinenhan muistaa tuonkin tehtaan historian, jossa toiminnan jälkeen tehty yksi huono päätös kunnan osalta siirsi toiminnan Lieksasta pois. Ja tuossa ei sitten tarvitse kommentoida enää, kuka muurasi peruskiven.
        Mikäli tuo laitos aloittaa Paloasemantiellä vuokratiloissa, on sata varma, ettei sen toiminta ole kuin tuon kokeilutoiminnan ajan kestävä jakso.


    • ehkävaan

      Ai vammaisille pärjäsit noin hienosti keilailussa?Kokeile seuraavaksi juoksemista sokeitten kanssa kilpaa voit ehkä siinäkin porukassa olla ykkönen.

      • Varsinainen asia oli tuo muoviteollisuus eli sitten todella monta" sokeaa "on kuin aikanaan oli vertaus kun taloon syntyi kissalle pentuja niin yhdellä oli jo syntyessä silmät auki niin isäntä antoi sille nimeksi vennamo.
        Sitten oli talossa seurat ja poika tuli navetasta ja kirkkaalla äänellä totesi nyt siellä on jo monta vennamoa.
        Olisiko nyt sitten useampi väyrynen? aika monta nimeä on jo kasassa?
        Hieman huumoria .ehkä sitten pellolla voidaan kisailla kerätä haisevia muovisäkkejä silmät sidottuna.
        Kyse oli kuitenkin Pielisen pirteiden keilailusta ja kukaan ei toilaillut.MK


      • Muoviteollisuus tuli sitten Teollisuuskylään ja kova oli rumba ja minun mollaaminen KYSYN NYT ONKO TUO TEOLLISUUSLAITOS ENÄÄ LIEKSASSA? lähtikö teollisuuslaitos ihan kaikessa hiljaisuudessa kun ei lehtikään ole enää juttua rustannut mikä on tilanne nyt.MK


      • kirahmolta

        Miten kävi tuolle asialle


      • kehtaaKysyä
        markkukorpinen kirjoitti:

        Muoviteollisuus tuli sitten Teollisuuskylään ja kova oli rumba ja minun mollaaminen KYSYN NYT ONKO TUO TEOLLISUUSLAITOS ENÄÄ LIEKSASSA? lähtikö teollisuuslaitos ihan kaikessa hiljaisuudessa kun ei lehtikään ole enää juttua rustannut mikä on tilanne nyt.MK

        Sinunhan se LUOTTAMUSMIEHENÄ pitäs tietää.
        Taitaa olla sama asia, kun Sipilän sata Miljoonaa Talvivaaraan.
        Puoluetausta on sama. Kepuli.


      • Olen tavan kuntalainen eli en ole sellaisen hallintokunnan tehtävissä jolle asia kuuluu suoranaisesti
        Minun luottamustehtävät siis ole mahdollista kuten esim valtuutetulla on rajoittamaton tiedonsaantioikeus mutta en ole enää kaupunginvaltuutettu.

        Aikanaan olen kyllä kuntalaisena ollut asialla kuten Rauhalan asukkaat ja eipä myöskään Kirahmolaiset lähinaapurit halunneet moista toimintaa naapuriin ja vilistääkö nyt sitten rotat ja saastuiko maaperä kenen kustannuksella sitten siivotaan jälleen alue eli sen vuoksi kysyn asiaa tietäviltä kun hiljaista on onko niitä työpaikkoja nyt sitten kuinka?


      • Vammaisten kisoista sen verran nyt,että Itä Suomen invalidit järjesti Anttolanhovissa karaokekisat ja oli siellä kolmas edustaen maakuntaamme viime keskiviikkona
        Ja nyt monella taholla esiintymisiä riittää synttärit 70v on vietetty mutta pärjään vielä itsenäisesti josku hyvinkin itepäisesti vankkurit kulkee ja koirat haukkuu on sanonta


    • olen.kuullut

      Somalit ostivat koko firman ja siirsivät Mogadishuun.

      • Asiallisesti tein kysymyksen ja se jotakin harmitti aloitti uuden keskustelun. Minulla ei ole tapana nostella minua koskevia haukkumaketjuja esiin mutta nyt esitin kysymyksen onko tuo paljon keskustelua herättänyt tuotantolaitos toiminnassa vastatkaa asiaan


    • PirustakosSe.Tiedetään

      Luultavasti sinun on käytävä paikanpäällä katsomassa, ja annettava lähemmät ohjeet!

      • Olen esittänyt kysymyksen ja nyt olisi päättjien hyvä tiedottaa kuntalaisille se on kaupunginhallituksen tehtävä ja nythän on palkattu uusi henkilö joten eikös juuri yritysasiat ole hänen kenttä ja kaupunginhallituksella ja valtuustolla on myös velvollisuus tiedottaa ja kuunnella kuntalaisia kuntalain 27§ mukaan


    • koppiaismäelle

      Mitäs sanoo pykälä 208§ tuosta asiasta, tai pykälä 703§ ja kumoaako se pykälän 115§

      • Tarkennahan asiaasi mitä aijoit sanoa ? mutta todella ilmaahan voi aina kopaista ja mitä siitä jää jos se on puhdasta mutta on sitten sairastuttaviakin tapauksia ilman laadussa ja mitä valumia sitten tulee maaperään


      • Vastaahanpirustakotietää

        Mites asia on nyt?


    • PirustakosSe.Tiedetään

      Käy kysy kun koin kovasti mieltä kaihertaa,,,pykälä 15§ ja 17§
      Mahtaa sullekkin olla sama vaikka siellä tekisivät lentotukialuksia!

      • Tänään sitten sain kuulla että tuo yritys on sitten nyt Nurmeksessa Lieksassa meni jo jätevesilaitoksen suodattimet tukkoon kun kaikki töhdät meni viemärin kautta puhdistuslaitokselle. eli taas kansa makso siinä tapauksessa asian eli Lieksalaiset veronmaksajat.
        Joo millaisia kirjoituksia kohtaani olikaan ja nyt on hiljaisuus koittanut eri tahoilla


    • Kyllätaitamattomia

      Eikö Nurmeksessa huuhaaukot vastustaneet firman pystyttämistä ja keränneet nimilistaa?Kyllä olisi Lieksan kehityksen jarruilta opittavaa.

      • Kehitysta voinee olla ja todella Lieksassa muutamat ihmiset näkee kauas asioita ja sen miten saattaapi vain kustannuksia tulla ja kuten on nyt voitu Lieksassa havaita jälleen oli käypäläinen ja nyt on hiljaisuus asioista koittanut myös lehdistössä asiasta joten sillai kansaa sumutetaan verhot vedetään asioiden eteen Mk


      • Hölmöläisetjarraa

        Mitenkä olisi käynyt jos olisivat saaneet rauhalankoulun ostaa ja yrittää?Mutta kehityksen jarrut torppasi senkin.Nyt inisevät siitä kun viemäri meni tukkoon ja muuttivat Nurmekseen.Koittakaa nyt uunot päättää oliko se hyvä vai huono juttu.


      • Onneksi tunsimme asian ja koskaan tuo yritys ei ollut rauhalassa koska kaava ei sitä sallinut ja muutenkin olimme tietoisia ja valveutuneita mitä tuo meininki tuo tullessaan.Mutta yritys sai tiettävästi koeluvan teollisuuskylään mutta sitäkin naapurit vastusti sen tiedän ja saamani tiedon mukaan ongelmia syntyi kuten totesin.
        Eli ei kaikki toiminta siten täytä hyvää uskoa, että homma olisi hyvää sen on nyt pimitetty kansalta eli veronmaksajilta Lieksassa.
        Mutta todella olisi tietysti hyvä jos toimintaedellytykset täyttäisivät viranomaisten vaatimukset mitä edellytetään mutta aina koitetaan mennä jopa heikoille jäille ja sitten odotetaan pelastajia ja toiset hukkuu


      • Huuhaaukot

        Liekkö pykälät ja muut luvat kunnossa Nurmeksessa kun Kiinalaiset ovat rahottamassa bioöljyjalostamoa?Nyt köttelöt valittamaan sinnekkin,voi vaikka ohikulkiessaan voittaa mykät karaokessa.


    • lieksaa.vedätettiin.taas

      Olihan Rukkas-Anttikin hyvä yrittäjä, ja tuo taitaa kuulua samaan kastiin, mutta välttää lieksan pöteröille päättäjille!

      • Nyt yritys on menossa Nurmekseen Nurmeksen kaupunginhallituksen esityslistalla asia on nyt nähtävissä. luin asian.
        Joten hyvin hataralla pohjalla sielläkin päätöksiä tehdään, vaan parin esittelijän arvion mukaan.
        Sain hätäviestin sieltä kuntalaiselta


    • kannattaanoudattaa

      Mene oitis isnne kokoukseen ,ja sano suoraan minkä lakipykälän nojalla yritys ei voi aloittaa toimintaansa!

      • Voi miten onneton oletkaan tuntiessasasi kuntalakia


    • Tekstistälaulajatry

      Äkkiä piipittäjät hame päälle ja sinne valittamaan,kaatakaa ämmät myös kiinalaisten bio-öljy hankekkin.

      • Nurmeksessa on myös todella naisia asioista päättämässä.
        Luin kyllä tuon Nurmeksen kaupunginhallituksen esityslista ja kuin monta kopiota lienee sitten eri kuntiin tarjolla?
        Selvää on että lakipykäliä löytyy myös Nurmeksessa esim kuntalaki joka velvoittaa asioista tiedottamisen Lieksassa esim alussa kaava ei sallinut tuollaista toimintaa ja kun aikaisemmin Lieksassa on jo kauttani kokemusta siitä,että jopa oikeuskansleri oli kanssani samaa mieltä,eli kaava sitoo myös sen laatijaa.
        Kun sitten Lieksassa sitten tuli käyttöön toinen paikka niin sielläkin naapurit valittivat asiasta ja nyt on sitten julkinen sana ollut vaiti asioista.
        Kyllä tekninen lautakunta sielläkin pitäisi olla asiasta tietoinen mutta nyt sitä runnotaan läpi parin virkamiehen toimesta käsitykseni mukaan.

        Mitä sitten tulee karaokeen niin ainakin sm tasolla on menestystä tullut ,joten se ei liity tähän asiaan


    • Huuhaaukot

      "Hätä viestin kuntalaiselta".Hah,hah!Paraskin vaikuttaja.

      • Aika monta asiaa on tullut hoidettua kaikesta parjaamisesta huolimatta kun on tietoa ja taitoa tullut matkan varrella


    • määjaITE

      Jos olisi olemassa omankehun MM-kisat, niin olisit suvereeni ykkönen siellä. Ja todisteena olisi ainoastaan s24 osion kehusi omasta erinomaisuudestasi.

    • Varamiesjokaputosi

      Kirjoitustaitoa ei äärettömän viisauden kanssa ainakaan ole tarttunut....ja laulukin karaokea.

      • Joo jälleen pääsette aiheesta pois eli tuosta muovinkierrätyksestä kun taidot ei oisin riitä kun pierasuun niin mitään järkevää ei tarvitse sinulta odottaa asioiden hoidossa
        Mutta selvää on sekin että todella voinet harrastaa ja vielä nuorenpana valloitaa kuulijakunnan omilla taidoillasi sen vaan tiedä sanoa.että Lieksalaiset alkoivat pärjätä laulukisoissa kun siihen olen antanut sytykkeen ja nimenomaan kannustaen joten mumise vaan turpaasi ja heiluttele niitä haiveniasi koska parta kasvaa miehille ja turpajouhet joutaville


    • Varsinainenopettaja

      Nyt taitavat karaoke kerholaiset saada paskahalvauksen naurusta!

      • melkoistameininkiä

        asia asiana ja jos sinänä paskannat nyt mokomasta asiasta niin siinähän pyyhit perseesi suomeksi sanottuna kun vedät asian aiheesta pois joka koski ihan vain muovikierratysta jota tänäänkin käsittelee Nurmeksen kaupungihallitus kun Lieksaas asia on jo tytmätty


    • EiPäTaida

      Ja Pohjanmaaltahan ne paraat paskanjauhajat sekä veroeurojen kuppaajat tänne tulee.
      Onneksi yhteistyö toimii informaation osalta Lieksan ja Nurmeksen välillä. Vai toimiiko????

      • Joo tiedän varsin asian mutta todella Lieksassa on hyvin monia tänne tulleita veronmaksajia ja todella tunnistamme myöskin monia yrittäjiä


      • SIpiläkö

        Nyt tuli Korpiselta paha.
        Samassa lauseessa veronmaksaja sekä kepulainen yrittäjä.
        Meeppä Korpinen jääkaapillesi tai kellariisi ja otahan kaljaa. Palaa asiaan selvinpäin.


    • Tekstistälaulajatry

      Ja pilkut ja pisteet jäänyt jonnekkin.

    • KaikkiMeniNappiin

      Muovibisnes tuntuu kolminkertaistavan tuotantonsa Nurmeksessa? Lieksan työntekijä ovat sitoutuneet käymään töissä Nurmeksessa! Firma työllistää noin 30 henkilöa uuden hallin valmistuttua!
      Nurmes rakentaa suuren kevythallin muovifirmalle, että saavat kaikki koneet käyttöön! Lieksan halli oli liian pieni!
      Onneksi Lieksa ei kerinnyt hallia rakentaa, vaan polttaa ennemmin rahansa Joptekin konkurssissa! Eikä lieksa olisi muutenkaan mitään tehnyt uusilla työpaikoilla, kun ei täällä ole työvoimaakaan!
      Ja säästyy hermoja noilta jotka vastusti alunperinkin muovifirman lieksaan tulemista!
      Nyt on Lieksa taas entisensä, eli kaikki hyvin!

      • Onnittelut

        On kuitenkin myös Lieksassa henkilöitä jotka ovat jo nähneet ja kokeneet asioita, eli nastakelit ja pyörät pyörii


      • kehityksenjarrumiehelle
        markkukorpinen kirjoitti:

        Onnittelut

        On kuitenkin myös Lieksassa henkilöitä jotka ovat jo nähneet ja kokeneet asioita, eli nastakelit ja pyörät pyörii

        On lieksassa ainakin henkilöitä jotka ovat nähneet ja kokeneet tuon työllistäjän olevan haitallinen! Ja ovat ainakin nähneet tarpeelliseksi vastustaa tuota yrittäjää henkeen ja vereen, että se siitä pyörien pyörimisestä! Nastakelit on paremminkin ollut kapuloiden heittelyssä rattaisiin, että jos tulisi lieksaan jokunen työpaikka! Mutta mitäs toisten työpaikoista jos on itse eläkkeellä, ja joutaa jokahommaa vastustamaan!


      • 9miljoonanTappiot
        markkukorpinen kirjoitti:

        Onnittelut

        On kuitenkin myös Lieksassa henkilöitä jotka ovat jo nähneet ja kokeneet asioita, eli nastakelit ja pyörät pyörii

        Kuten vaippatehtaan hallin rakennus ja jälkisopimukset. Keputhan sen muistaa.


      • On jälleen asioiden vääristelyä, kysymys on koko ajan ollut siitä , noudatetaan lainsäädäntöä ja että ympäristöhaitat minimoidaan.
        Kyseeessä ei tietääkseni ole kyseessä muuta. Mutta jos Nuemekseesa on höllempi asioiden hallinta niin siihen en voi mitään muuta todeta sen aika näyttää.
        Nastakelit viittaus kertoi sen että yrityssaneeraus on onnistunut Lieksassa juuri sen on uutiset kertoneet eli Reinot tehdas on suorittanut saneerausohjelman suoritukset siitä voinen olla ylpeä
        Vaikka itse olen eläkkeellä niin todella huoli on myöskin jopa lapseni työllistymisestä joka jatkuvasti opiskelee ja varmaan ottaisi jo neljännen koulutuksen saaneena työtä koska vähemmän koulutuksen saaneet ovat työssä tai kuten nämä virmat saavat tukia koulutuksen järjestämiseen niin siinä on selkeä rahastuksen maku yhteiskunnan tukien hyväksikäyttöön eli ns järjestetään olematonta koulutusta työvoimakoulutuksena ja sen jälkeen nostetaan kytkintä. se on minun näkemykseni jo elämää kokeneena


      • 9miljoonanTappiot kirjoitti:

        Kuten vaippatehtaan hallin rakennus ja jälkisopimukset. Keputhan sen muistaa.

        Todella muistan koska aikanaan lipponen oli vihkimässä tehdasta ja sen ajan toimi kun saivat kuljetutuen. sen jälkeen tehdas siirtuin Puolaan ja hangon lähelle. Mutta mitä sitten myös netissä oli tapahtunut ? senkin muistan kun ajoin autoa ja kuulin keskustelun! joten kernties sinäkin pääsit vähällä luikertelemaan


      • Rapsahteli

        Kamerakäräjät oli myös!


    • Peraw.kutia

      Minulla on homokveri jota rakastan.

    • Huuhaaukot

      Änkyrävänkyrä vastustajat työntäkää päänne persiiseen!

      • Nuo kommentit eivät sisälly asiaan


    • EiköAhistaJo

      Keputhan muutti sen vaippatehtaan lunastussopimuksen. Ihan samoin kävi muovikierrätyksessä.
      Kepuli esti Rauhalan hallin oston ja siirsi riskit lieksalaisille veronmaksajille. On osaamista.

      • Ensinnäkin muovinkierrätykseen totean , että kaava sitoo sen laatijaa ja kaavan on hyväksynyt aikanaan eri puolueet joten tuo asia on vaan heitto kohdaltasi eli tuo ei ole mitenkään puoluepolitiikkaa, Kmyöskin kokemusta on hyvään uskkon kuten vaippatehtaaseen ja muuhun miten hyväuskoisia uskotellaan
        Samoin kävi nyt tuon hallin oston kohdalla joten Lieksalaisille veronmaksajille oli onni se että kun jo aikaisemmin olemme maksaneet alueen puhdistamisen kustannuksia eli huoltamon kohdalla ettei asia enää siten uudistu tämän sanon joten näin ollen riski on pienpi kuin jatkuva alueen puhdistaminen ja jätevesilaitoksen kuormittaminen


    • Itsestäänkiinni

      JOS on tekijä ihminen eikä jonnin joutava viisastelia niin Lieksasta saa vakituisen työpaikan ilman neljää koulutusta.

      • Kyse ei ole minusta koska minulla oli sen verran myös ammatillista koulutusta joten minua ei pystytty sivuuttamaan aikanaan
        Tilanne on siis monella muulla ihmisellä


    • Kaavamursu

      Muutaman kirjoittajan mukaan laadittu kaava on kuin raamatun sana, sitä ei käy muuttaminen! Kaavaa tulee muuttaa jos tarve vaatii! Esimerkiksi juuri tämä Rauhalan ammattikoulun kiinteistö on erittäin hyvä esimerkki siitä miten kaavamuutoksella Lieksaan olisi syntynyt jopa 30 henkilöä työllistävä yritys, kun nyt jurottamisella siitä koituu PKKY:lle ja sitä kautta niille Lieksan veronmaksajille kallis lasku kun kiinteistö puretaan. Ei nimittäin 500000€ riitä sen kiinteistön purkamiseen ja tontin maisemointiin! Mutta nehän on pikkurahoja kun saa yönsä nukkua tyytyväisenä, ettei vain uusia työpaikkoja ole syntynyt Lieksaan!

      • Olen kassasi monessa mielesä samaa mieltä. mutta selvää on kuitenkin se että koskaan ei pidä lähteä koskaan keskelle asutusta järjestää ongelmia alueen asukkaille kutyen oen useasti todennut terveyshaitoista.
        Eli tuo sinun vaihtoehtoisesi on vaan uhittelua koska esim siitä ajettiin ulos vuokralainen joka olisi tarvinnut tilat ja tarvikkeet ja edelleen ainkain minulla olisi autohuoltoon lyhempi matka koska jälleen ilkivaklta kohdistu minuun eli jälleen oli ruuvi auton renkaassa ja mitenkään en ole rakennusteollisuuden ympäröimänä
        " Joten laulu soi elämältä en pyydä mitään"


    • Huuhaaukot

      Eipä tuo tehas haissut tuossa teollisuuskylässäkään mitä nämä kaikkitietävät ja kaikessa parhaat tiesivät jo etukäteen valittaa!!Tuommoiset ämmät joutaisivat vaikka lukiopetukseen.

    • Aukaisesilmät

      "Ainakin minulla lyhyempi matka huoltoon".Minkähän vessapaperi holkin läpi katsot kokonaiskuvaa tuon hallin myymisestä.Sekö siinä olikin tärkeintä että sinun romulle huolto oli lähellä?Ehkä yllätys että autohuollolla menee hyvin entisissä Nesteen tiloissa!Osta perkele tunkki ja opettele itse vaihtamaan renkaat jos pitää ruuvikasoihin ajella.

      • Nuo kirjoitukset eivät sisällä kovin otollista ja hyvää.Selvää on että haukut hyvin monta ihmistä jotka todella jopa tietävät ja toimivat ajoissa.

        On hyvä että on myöskin autohuoltoja mutta kyllä minulla on myös mahdollisuus itse vaihtaa renkaat alle mutta kuitenkin en valmista renkaita itse ,mutta monta rengasta olen nastoittanut ja valvonut toimintaa.

        selvää on se että ilkivaltaa on tapahtunut jo aikaisemmin meille


    • KePuPettääAina

      Ihme touhua Kepuleilta. Ensin esim. vaippatehtaan lunastussopimuksen muuttivat ja välittömästi tehdas lähti Nummelaan. Halli jäi veronmaksajille. Oliko vajaa 10 miljoonaa.
      Nyt sitten kepuli oli sössimässä Rauhalan amiksen ostoa ja kas kummaa, taas veronmaqksajat maksaa.
      PohjanMaalainen muoviputiikki onkin sitten muuttamassa Nurmekseen. Ja taas veronmaksajat maksaa koko lystin, ilman riskiä.
      Paljonko tuon pohjanmaalaisen vierailu maksoi Lieksalle.
      Toivottavasti Nurmeksessa ei ole noita kepuleita päättämässä.

      • Tuota kirjoitustasi en pidä kovin uskottavana miltään osin eli esim vaippatehdas tietääkseni lähti Tammisaareen ja myös Puolaan ?
        Myöskin olen todennut,että kaava esti ja myöskin teknisessä lautakunnassa on eri puolueiden edustajia kahdesta kunnasta
        Joten olet taitamaton siinä suhteessa kunhan päästelet perättömyyksiä mutu tuntumalta.


    • poislieksasta

      Tehtaan johtaja antoi alueradiossa haastattelun jossa kertoi Lieksassa puoli vuotta toimineen tehtaan siirrosta 2017 alkuvuodesta Nurmeksen Känkkäälään uudelle teollisuusalueelle,jossa on jo valmis asfaltoitu alue varattu heidän käyttöönsä. Työntekiämäärän sanoi tuplaantuvan lähiaikoina.

      • On hyvä jos päättäjät myöskin huomioivat ja tehdas että esim monessa pitäjässä karjatiloilta vaaditaan huolellinen selvitys ja vaatimus siitä että paalit aukaistaan sisätiloissa ja liuokset pitää ottaa talteen mitä niistä valuu.On myöskin yleensä vaatimukset,että paaleja ei saa säilyttää vesistöjen ja ojien läheisyydessä joten onko sitten yksin asfaltoitu piha riittävä ,sitä voinee epäillä ja onko nuo muovit sitten taivas alla.


    • mitähöpäjät

      Minkäs takia lehmänkusta ja lietepaskaa saa ajaa pellolle, vaikka vesistö on lähellä? Sekö rehupaalin mehu on enempi vesistöä rehevöitävää?
      Hyvinhän nuo valuu ojia pitkin kusivedet järveen!

      • Kyllä jokaiseen asiaan on säädökset olemassa eli suojaetäisyydet


    • Insinöörimuovialalta

      Ja sinun tietämättömään tarinointiin,mene Nurmeksen palstalle kertomaan miten kuuluu toimia.

    • työpaikkoja

      Nurmes rakentaa pikaisesti yritykselle 400.000 euron lämpimän kevythallin.

    • asioitaseurannutt

      Paljonko tuon pohjanmaalaisen vierailu maksoi Lieksalle.

      -> 0€

      Lieksa ei pannut tikkua ristiin asian hyväksi. Ei työllistämislisää työntekijöille, ei tarvittavia muutoksia sähkölinjaan, ei mitään rahan arvoista tukea, ei toki myöskään arvotonta tukea.

    • Kamerakäräjätmuistoissa

      Liekkö vaippatehtaanhalli korvamerkitty konkurssi Joptekille ettei sitä tarjottu muovifirmalle?Vai oliko siitäkin vastustusta jollakin vänkyrällä?

      • vaippaajavapinaa

        Vaippatehtaassa ei ole minkäänlaisia viemäröintejä hallin puolella. Maksaa saman puoli miljoonaa remontoida se muovin pesuun sopivaksi. Ja vuokra olis ollut kuuleman mukaan 7-8 kertainen verrattuna mitä Nurmes pyytää.


    • Mikä.vastuu.ja.kenellä

      Lieksa menettelee halpomman kaavan mukaan? Miksi rakentaa halleja kun rahat voi sijoittaa muuhunkin, esimerkiksi sellaiseen josta jää vain veronmaksajille maksettavaa!

      • Oppiko nyt Nurmeslaiset tästä kyseisestä asiasta firma uutisten mukaan lähti myös sieltä.


      • aina.ystäväsi
        markkukorpinen kirjoitti:

        Oppiko nyt Nurmeslaiset tästä kyseisestä asiasta firma uutisten mukaan lähti myös sieltä.

        Vilpittömät onnittelut Markulle (tiedät kyllä minkä onnenpotkun johdosta)


    • muovinhajua

      Make rahamies, nyt sijoita muoviin ylimääräiset onnenpotkurahasi!

      • Sijoitan rahani työllisyyttä edistäviin hankkeisiin ja ylläpitämään Lieksan kauppoja olen jo ostanut Lieksasta saunankiukaan laastia ja varmaan melkolailla asunnon remonttiin menee rahaa.Olen myös kunnioittanut sotiemme veteraaneja yht tuhannella eurolla mutta nyt panostin omaan harrastustoimintaan Tampereen MM karaoke kisamatkaan johon pääsin osallistumaan kutsusta Mutta tuosta suurella äänellä puhutusta työllistävästä laitoksesta jäi näppeihin Lieksaan siivoamista ja tehtaan edustaja on häipynyt kommentoimasta K karjalainen mitä jäi Lieksaan kauhea siivo


    • OnneaLieksa
      • Karjalaisen takasivulla on kuva ja juttu toiminta loppui ja rojut jäi siivoamatta eli, kuinkas kävikään kuka haistoi jälleen asian.MK


    • Onnittelut Markulle!

    • piikkiauki

      Nurmeksessa ei jäänyt siivottavaa,kuten lieksassa,veronmaksajien piikkiin. Nurmeksessa jäi vain uusi käyttämätön 600.000 euron lämpöeristetty 1500 neliön halli odottamaan uusia yrittäjiä.

      • Mutta kuinka kävikään olette minua haukuneet mutta nyt taas on selvitettävää ja Lieksalaiset maksaa jätteiden siivoamisen. Millainen politiikko täällä minua mollasi?


      • markkukorpinen kirjoitti:

        Mutta kuinka kävikään olette minua haukuneet mutta nyt taas on selvitettävää ja Lieksalaiset maksaa jätteiden siivoamisen. Millainen politiikko täällä minua mollasi?

        Lieksan kaupungille koitui sitten sanomalehti Karjalaisen mukaan 8.600e lasku ja rotat alkoi viihtyä alueella ja lähistöllä on asutusta.
        Nytpä kysyn sinulta ja Teiltä jotka ajoitte minut lokaan tällä pastalla ja kuinka tässä on näin käynyt Joka tapauksessa nyt näyttää totuus koittaneen ja untuvikot kokeilivat siipiään.
        Joka tapauksessa hyvää jatkoa ja Hyvää Joulua MK


    • Joo olipapaljon kohtaani herjaa joten lukekaappa miten nyt sitten on käynyt ja miten kohtaani on herjaa heitetty ja miten oen pystynyt vastaamaan huutoon

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe