Työkykyarviointi??

quusrete

Kuntoutustuella parhaillaan ja jossain vaiheessa tämmöiseenkin ilmeisesti mentävä? Työnantajaa ei enää ole, koska irtisanoivat aikoja sitten. Mitä siellä tarkalleen tapahtuu, tai minkälaisten tahojen kanssa keskustellaan? Lekurit psykiatri?

15

2637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testattu

      Siellä on yleensä moniammatillien tiimi jonka kanssa asioit . On sairaanhoitaja joka kartoittaa tilannettasi,fysioterapeutti,toimintaterapeutti,lääkäri ja psykologi.Lisäksi sinulle on eduksi jos sinulla on käytettävissäsi erikoislääkärin lausunnot myös.Arviojakso vaihtelee 3-5 vrk ja käyt päivittäin siellä. Sitten on yhteispalveri jossa kerrotaan mitä jatkossa-haetaanko työkyvyttömyyeläkettä vai joudutko työkokeiluihin.opiskelemaan jne...

    • PahaMaailma

      Ihmettelen kun minulle ei ole tarjottu tuota mahdollisuutta mennä työkykyarviointiin vaikka olen ollut yli 15 vuotta työttömänä ja kärsin selkävaivoista joista B-todistukset olemassa? Olen siirtymässä TE- toimiston palveluksesta TYP:iin lähiaikoina, sielläkö voin ottaa asian puheeksi? Joskus ihmettelen tätä touhua ja sitä jos ei itse pidä asioistaan huolta ja vaadi kokeita ja hoitoja niin kukaan ei oikeasti sinua auta vaikka kuolisit kotiisi? haju viimeistään herättää kysymyksiä rappukäytävässä että onko joku B-luokan kansalainen potkaissut tyhjää ja voisiko asialle tehdä jotain?

      • kuusivuottatodistajana

        Itse niistä kaikista täytyy huolehtia. Kukaan ei tule sinulle apua tarjoamaan ellet sitä pyydä.


      • ioikjki
        kuusivuottatodistajana kirjoitti:

        Itse niistä kaikista täytyy huolehtia. Kukaan ei tule sinulle apua tarjoamaan ellet sitä pyydä.

        Itselläni kuntoutussuunnitelmassa jotain ko toimenpiteestä, vaikka ei hirveästi nappaa koko homma.


    • testingx

      Tyykykyarviota voit pyytää oman alueesi työkkärin kautta tai terveysaseman lääkäriltäsi joka kirjoittaa lähetteen.Joka kunnassa pitäisi olla tälläien palvelu.

    • eikaikille

      Mun ei kyllä tarvinnu moiseen arviointiin mennä.Sairastan harvinaista sydänsairautta,roikottivat kyllä kuntoutustuella 4 vuotta ennenkuin päästivät työkyvyttömyyseläkkeelle.En lähtenyt mihinkään työkokeiluihin,enkä palannut vakituiseenkaan työhöni.

      • peewqere

        OK. Paljolti tapauskohtaisia nämä ilmeisesti ja lääkärin lausunnoista kiinni, että mihin suuntaan homma kääntyy. Hyvä, että pääsit eläkkeelle, itselläni taistelu kesken, mutta eiköhän tästä hyvä vielä tule ajan kanssa.


      • juuhnäin

        Monet ovat jyrkästi ensin sitä mieltä etteivät suostu mihinkään kuntotustoimenpiteisiin tai työkokeiluihin mutta se oma mielipide on yksi hailee. Yleensä on mentävä kokeilemaan ja vasta sitten jos nähdään että ei onnistu-mahdollisuus työkyvyttömyyseläkkeelle on olemassa. Se kokeilu ei ole mielipideasia.Tietysti sairauden vakavuusaste haitta vaikuttvat päätökseen.


      • fihlosoohwi

        Toisaalta jos kuntoutujan mielipide on, että ensimmäinen sössöttäjä kokeilussa niin hän räppäsee turpaan ja viskaa ikkunasta ulos, niin kyllähän tuo vähän mielipideasialta vaikuttaa. Saa toki olla eri mieltä ja mennä sopulina joukon jatkona.


    • aikuinenoikea

      Ei asiakkaan mutu-mieliputeellä ole väliä-vaan kelalalla tai vakuutuslääkärin lausunnnolla.Turha ketään uhkailla turpiivetämisellä-aivan naurettavan lapsellista touhua.

      • öaöaa

        Ja voihan se olla, että lausuntoon tulee merkintä että en suosittele minkäänlaiseen toimintaan ko henkilöä kun avokas läpsähtää ensimmäisen kerran.


    • SairasIKUISESTI

      Siis keltä mä nyt varaan tai kysyn työkykyarviointiani, TE-keskukseltako vaiko tilaanko lääkärille ajan?? Mitä siellä arvioinnissa tehdään?

      • stadinreiska

        Itse yritän psykiatrini kanssa mennä johonkin jorisemaan, että noudatamme kuntoutussuunnitelmaa.


      • Anonyymi

        Työkykyä arvioiaan yleensä terveydenhuollon puolella, suhteessa omaan työhönhän se on. Tai työhön jota voit joutua tekemään lähiaikoina.
        Ensin sinusta selvitetään perussairaudet, ja niiden hoitotasapaino. Sitten ehkä muita tarpeellisiksi katsottuja kokeita, haastattelu, työterveyshoitajalla. Vasta sitten pääset lääkärin pakeille.
        Lääkäri voi vielä määrätä sinulle lääkityksiä, kokeita tai jotain muita tutkimuksia...
        Kun syyt on selvillä työkyvyn alentumiseen, on kyseessä kuntoutuspuolen suunnittelu, ellei ihan suoraan ole siinä kunnossa että lääkäri kirjoittaa eläkettä puoltavan b-todistuksen. Harvoin käy näin. Ja vielä harvemmin näistäkään vakuutuslääkäri löytää eläkkeen tarvitsijoita.
        Se on siitä lausunnosta kiinni, ja sairaudesta/vammasta suhteessa omaan työhön.


    • sassisöl

      Eiköhän niissä puuhastella kaikkea paskaa ja mitataan työkykyä. Eikä maksa paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe