Onko Jussi Pellikka näyttelijä?

kykyjenmetsästäjä

Uusi joulunäytelmä on tulollaan...

N_Äyttelijä

15.3.2016 22:52

Meillä yrkällä ajateltiin pistää joulunäytelmä aivan uusiksi. Tosin jouluun on vielä aikaa, mutta ollaan jo harjoiteltu muuamia kohtauksia. Lapset ja nuoret ovat aivan innoissaan.

Heinähattu ja Harmaakalkkuna ovat aivan säädyllisesti kihloissa, mutta ovat he jo monesti pitäneet toisiaan kädestä kiinni. Painajaisunessa heille on ilmoitettu, että he saavat poikalapsen, jolle tulee antaa nimi Melperi. On ennustettu että Melperistä tulee nettiajan pahin palstahäirikkö ja Jumalan lasten pilkkaaja. Hänestä tulee myös tenniksenpelaaja, jonka tärkein ansio on se, että hän on hävinnyt kaikki ottelunsa.

Kun siis Harmaakallunan synnyttämisen päivät tulivat täytetyiksi, hän synnytti Melperin, pani hänet pinnasänkyyn ja antoi tennismailan kouraan. Heinähattu pudisteli pahantuulisena päätään ja meni tupakalle parvekkeelle. Tupakalta palattuaan hän hieman kutitteli Melperiä leuan alta, mutta vintiö puri häntä norttisormeen.

Silloin ryntää paikalle Kesitas, joka on upoksissa ilkosillaan ollessaan saanut ymmärryksen, että hänen pitää poiketa vastasyntyneen luona lausumassa kuuluisa vuorosanansa. Kesitas näyttää hölmöltä. Hänen housunlankeensa ovat aivan liian pitkät ja hän kompastuu monta kertaa lähestyessään pinnasänkyä. Hän kurkistaa ja sanoo:

- Siunusta.

Melperi lyö häntä tennismailalla päähän.

Yhtäkkiä paikalle ilmestyy Admata. Kaikki pelästyvät, mutta Admata rauhoittelee, että eihän hätä nyt tämän näköinen ole, vaikka meitä onkin kohdannut hirmuinen onnettomuus ja vastoinkäyminen kun Melperi on syntynyt. Ja yhtäkkiä on Admatan kanssa paikalla suuri joukko sukurutsasta siinneitä raamatunvastaisiin valheoppeihin uskovia vl-ääliöitä, jotka rukoilevat paitsi Admataa myös Heinähattua ja Harmaakalkkunaa, että viekää tuo mukula vaikka Egyptiin.

Samassa ovikello soi, ja itäisen Suomen viisainakin pidetyt vl-valhesaarnaajat ovat paikalla. Päätään pudisellen he katsovat melperiä ja esittävät surunvalittelunsa Heinähatulle ja Harmaakalkkunalle. Eivät he anna mitään lahjoja, vaan ottavat melperiltä tennismailankin pois, jotten hän aiheuttaisi enempiä tuhoja. Melperi on potkinut jo puolet pinnasängyn pinnoista säpäleiksi.

Kun syntymähetken tapahtumat on kuvattu, siirrytään ilman saumaa tiernapoika-sovellukseen. Miekat on korvattu tennismailoilla. Kesitaksen basso on mahtava:

- Hoo, jos minä olen tyhmä... se on palstoilla tiedetty.

Tämä on vasta näytelmän raakaversio. Kunhan saamme sen hiotuksi, tarjoamme sitä ainakin Heinolan kaupunginteatteriin ja Kempeleen teatteriin. Kempeleessä koko kunnanvaltuusto istuu eturivissä. Sinä ovat vierekkäin keskustan valtuutettu Juha Sipilä ja persujen valtuutettu Jussi Pellikka. Sipilä kumartuu Pellikan puoleen ja kysäisee hänen mielipidettään jostakunta yhteiskuntasopimuksen yksityiskohdasta. Pellikka ei ole ikinä kuullutkaan yhteiskuntasopimuksesta, joten hän mölähtää jotakin käsittämätöntä. Sipilä nousee aivan seisomaan ja kädestä pitäen kiittää valtuustoveljeään tästä oivalluksesta. Pellikka ymmärtää olevansa valtakunnanpolitiikan keskeinen vaikuttaja.

Sitten katsotaan itse näytelmä.

0

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Suomi on täysin sekaisin

        Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
        Maailman menoa
        459
        4950
      2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

        minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
        Ikävä
        15
        1762
      3. Aivan täysin tahallinen teko

        Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
        Suomussalmi
        94
        1488
      4. Olet saanut minut sekoamaan

        Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
        Ikävä
        23
        1377
      5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

        Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
        Suomussalmi
        53
        1369
      6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

        Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
        Suomussalmi
        53
        1258
      7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

        Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
        Suomalaiset julkkikset
        0
        1085
      8. Myönnän sinulle nyt

        Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
        Ikävä
        54
        1030
      9. Pysytäänkö nainen

        edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
        Ikävä
        57
        905
      10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

        eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
        Ikävä
        62
        904
      Aihe