Mitä seniori voi vielä kohdata elämässään.?

seurakunnatta

Jos tuollaista kysyy, saa lähinnä kaksi vastausta; seurakunnat ja sudet.

Seurakunnat ovat paljon helpompia ja tulee harvemmin syödyksi.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reginaleidi

Unohda menneet vuosineljännekset, totea olen saavuttanut elämäni viimeisen neljänneksen. Ajat entiset eivät enää palaa, joten näyttää mietintämyssy olevan tarpeen aloittajallakin.
      Elämä, maailma on täynnä uusia mahdollisuuksia kun vain menee avoimin mielin ulos entisistä ympyröistä, pitää silmät avoimina sekä toteaa baaritiskien jakkaroilla istumisaika on auttamattomasti ohitse ja jälleenmyynti arvoa ei enää ole.

Kavereita ja uusia ajatuksia voi löytyä yhteisistä avoimista tilaisuuksista joissa puhutaan, miten maailma nyt makaa mitä uutta on tulossa ja miten m i n ä uudistuksiin suhtaudun. Ikivanhat kiinnostukset kuten liikunta, elokuvat, vaikka päivätanssit, opiskelu miten elää viimeistä neljännestä jossa onkin oppimista.
      Jos siippa on vielä kuvioissa mukana silloin on kaksi päätä miettimässä mahdollisuuksia, usein siippa kun elää omillaan ja kuorsaa aamuyöllä, halailujakin irtoaa vasta ankaralla työllä.
      Yksinäisellä on tosi tenka på, on vain yhdet aivot, jotka tosin ovat täydessä terässä pitää mielen avoimena uusille mahdollisuuksille. Siis riippuu itsestä, miten elää ja on loppuvuodet, CARPE DIEM ! ELÄMÄ ON TÄSSÄ JA NYT, aikaa ei ole tyhjyyteen tuhlattavaksi, eletään täysillä kukin mieltmystensä mukaan viimeiseen tappiin saakka.

Narsissien koristamaa aurinkoista kevättä kaikille tasapuolisesti.

• Teoreettisia mahdollisuuksia tosin on, mutta kyky käyttää niitä puuttuu. Huonon kohtelun saa vaikka maitokaupassa, muista väkevämpien aineiden myyntipaikoista puhumattakaan.

• makkarasukka

Hauska idea, tämä ei ole mikään juoru. Olen pari päivää sisareni luona, pariskunta on jo 80v. Kun aika tuli pitkäksi heillä välähti. Lainataan kirjastosta CD levyjä joita voidaan kuunnella. Päätaloa mies halusi ja niin alkoi II-joki sarjan kuuntelu.
        Pariskunta lepäilee sängyssä ja kuuntelee luettua kirjaa, ihan totta heillä on hauskaa, mies toteaa parhaimmissa Päätalolais kohtauksissa, hellitähän Kalle vähän, naisetkin tätä kuuntelevat. Hyvä idea meille ikääntyville.

Matkimiseksihan idea meni. Lainasin Veikko Huovista, Konsta Pylkkänen etsii kortteeria. Kun sitä kuuntelee ei voi kun ihmetellä ja välillä nauraa, miten kekseliäs mies on Konsta Pylkkänen. Asettuessaan asumaan lähti kylän kaupoille,toi emännän pyynnöstä 5kg sian niskaa repussa ja isännälle sukanvarsi puteluksen. Todellinen ihmistuntija on Konsta, osaa huomioida isäntäväen odotukset ja tunnetilat, milloin on hyvä keskustella mistäkin asiasta. Usein arvaamatontakin oli siihen aikaan näiden "kodittomien" entisten metsureiden elämä.

Kun yksinäisyys yllättää, suosittelen tätä yhtenä vaihtoehtona.

• iloaelossa

Elämä on yllätyksellinen. Ei voi arvata, mitä nurkan takana odottaa. Olen kokenut mm. ihanan rakkaussuhteen juhlineen ja matkoineen, jotka jäivät toteutumatta aviomiehen kanssa. Hänen kuollessaan olin vielä työelämässä. Uuden rakkauden kohdekin lensi yläilmoihin. Tilalle tulivat lapsenlapset eikä uudelle kumppanille olisi aikaakaan enää. Järjestötoiminta on tuonut uusia elämyksiä. Ihan suosiolla olen jättänyt pois esim. tanssimiset, aika aikaa kutakin. Mutta onneakin on ollut matkassa, terveenä olen saanut elellä. Lähiomaisissa on monia, joille elämäntyylini ei ole enää mahdollinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      274
      2507
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      12
      1615
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      51
      1510
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe