Pari säkkiä palavaa 14 euroa

Luolansuumies

Vein eilen pari säkkiä palavaa muovia/puuta jätteenkeräyspisteeseen.Mukana oli pari tiiltä ja muoviputken pätkä.
Vastaanotossa äijä paukautti 14e laskun.En maksa ihan mitä vaan.Pyysin tarkistusta.Hinta on tämä,jätä tai vie takaisin kotia.Valitsin jälkimmäisen.
Tiilet jäävät pihaan,muovi- ja puujäte paloi hetkessä.En enää ihmettele naapuria,joka polttaa loppukesäisin valtavia nyyttejä(jotain viljelyksessä käytettyä harsokangasta).Joutuisi varmaan pulittamaan nyyteistä
10 000euroa.

17

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefwef

      Eikö sulla ole roskista? Siis sellaista minkä auto käy tyhjäämässä? Nuo mainitsemasi jätteet voi laittaa sinne, menee sekajätteisiin. Muovia ei saisi polttaa.

      • py.ro.maani

        Kolme vuotta sitten lastasin pakettiautoon styroksia ja rakennusmuovia sekä jonkin verran puutavaraa - poltettavaa jätettä siis kaikki.
        Ajelin Helsingin Kivikon sorttiasemalle ja ilmottauduin kassalla. Olin saada sydärin, kun hemmo ilmoitti hinnaksi 78 € !!!
        Ei muuta kuin keula kohti kotia ja poltin kaikki iltapimeällä pihalla 200 litran tynnyrissä. Siinä paloi sitten jatkossa valtaosa muustakin palavasta rakennusjätteestä.
        Ei ihme, kun ihmiset polttavat tai kippaavat jätteensä pusikkoon. Vallankin pienkuormien jätemaksut ovat tähtitieteellisiä.


      • ternaat

        olen jäte firmassa murskaamassa poltettavaa jätettä.Ei siellä ole kuin muovia.Menee polttoon Tampereelle ja Lappeenrantaan.itse pöltan suurimman osan kattilassa.vastaan otto hinnat on tähtitieteellisiä.En ihmettele kun levähdyaalueet ja metsäautotiet on kaatopaikkoina.


    • fjhz

      Miksi maksaa kymppejä jäte-kartellille poltosta, kun voi itsekin polttaa palavat jätteet ?

    • jäpovo

      Poltan kans kaikki palavat itse.Muovia en.Näihin yhteiskeräyspisteisiin on hyvä viedä.Porukka kun osais lajitella.Monella on luku taidottomuutta.Kunhan heitetään ajattelematta sen enempää.Levähdys ja pikkutiet kaatopaikkoina.Kannattaa maan omistajan laittaa puomi.

    • ne.viljelijät

      Näin kaikki tekevät maalla. Viime talvenakin oli auton katolla palanutta sanomalehteä, kun naapurissa parin sadan metrin päässä poltettiin paperia ja aaltopahvia. Valtatieltä ohikulkijat poikkesivat katsomaan mikä palaa.

    • ei_puomia

      "pikkutiet kaatopaikkoina.Kannattaa maan omistajan laittaa puomi."
      -Näihin ns. metsäautoteihin on yleensä saatu valtion rahaa, ja niiden puomittaminen on sillä perusteela kielletty.
      Omalla maalla oleva mökkitie, joka on omalla rahalla tehty voidaan puomittaa, kunhan siitä pääsee pelastuslaitos läpi (tulipalo)

      • puomit-tai-ei

        Ei siitä _tarvitse_ pelastuslaitoksenkaan päästä läpi. Sehän on vain puomittajan oma ongelma, jos on mökilleen menevän tiensä puomittanut. Oman mökkinsä pelastustoimiahan siinä vain puomittamalla vaikeuttaa, joten ihan oma valinta. Eikä oikeastaan ole edes kyse siitä onko tie omalla maalla, vaan se voi olla ihan yksityistielain mukainen yksityistie (huom! eri asia, kuin itse omalle maalle rakennettu yksityinen tie tai tilustie), joka on useiden tienkäyttäjien käytössä, niin se voidaan tietoimikunnan päätöksellä puomittaa, jos tien ylläpitoon ei ole saatu valtionavustusta. Kävellä ja pyöräillä tai hiihtää tiellä silti saa kuka tahansa, vaikka olisi puomitettu (puomin saa kiertää), kunhan ei kenenkään pihaan mennä (vain moottoriajoneuvolla ajo on kielletty, ilman puomiakin).


      • ggggg3333

        Puomilla sulkeminen ei ole kielletty oikeasti, älä vedä omien tunteittesi kautta ihan väärää tietoa esiin. Tukia maksetaan vaikka mihin rakentamisiin ja yrityksien avustamiseksi. Itsekin mietin Helsingissä naapuritontilla olevaa koulua, joka ei ole aidattu. Sinne pihan ympärille on laitettu läpikulkukielto ja oleskelu kielletty -kylttejä. Kouluthan on rakennettu Suomessa täysin verorahoin eikä silti saisi edes kävellä niiden pihojen läpi.


      • zzxxccvv
        puomit-tai-ei kirjoitti:

        Ei siitä _tarvitse_ pelastuslaitoksenkaan päästä läpi. Sehän on vain puomittajan oma ongelma, jos on mökilleen menevän tiensä puomittanut. Oman mökkinsä pelastustoimiahan siinä vain puomittamalla vaikeuttaa, joten ihan oma valinta. Eikä oikeastaan ole edes kyse siitä onko tie omalla maalla, vaan se voi olla ihan yksityistielain mukainen yksityistie (huom! eri asia, kuin itse omalle maalle rakennettu yksityinen tie tai tilustie), joka on useiden tienkäyttäjien käytössä, niin se voidaan tietoimikunnan päätöksellä puomittaa, jos tien ylläpitoon ei ole saatu valtionavustusta. Kävellä ja pyöräillä tai hiihtää tiellä silti saa kuka tahansa, vaikka olisi puomitettu (puomin saa kiertää), kunhan ei kenenkään pihaan mennä (vain moottoriajoneuvolla ajo on kielletty, ilman puomiakin).

        Laki sanoo muistaakseni niin, että jos ei ole saatu esim. metsäautotien ylläpitöön yli 10 vuoteen kunnan avustuksia, saa sen sulkea jolloin vain osakkaat saavat puomin avaimen ja käyttävät sitä. Tieinsinööri muistutti kerran että myös osakkaiden tulee käyttää tietä vai tarpeellisilta osin.


    • muovinpoltto

      Maxi ducaton tavaratila kattoon asti täyteen energiajätettä (n.10m3) =5€
      Sekajäte jo kalliimpaa 10€ :D
      ( kys. jäteasema ottaa vastaan vain yrityksiltä )

    • KiitosVihreät

      Ympäristö roskaantuu juuri teidän takianne. Teidät pitäisi lahdata.

    • uwuwjhwuw

      Mulla olis joutomaata 20 hehtaaria. Pitäskö alkaa ottaan vastaan jätettä. Aina pienempi maksu kuin kunnan keksimät laitokset. Sitte ku tontti on täynä häipyisin hiiteen tästä palvelumaksumaasta

    • Mutalalainen

      Missä noin halpaa? Vein peräkärryllä muutaman säkin palavaa kuivaa energiajätettä Joensuussa Kontiosuon jäteasemalle. Hinta oli 25 euroa. Ei ihme jos jotkut vievät niitä metsiin.

    • kierrätyskunniaan

      Vihreitä saa tästäkin kiittää. Minä suosin upotusmenetelmää. Polttamisesta tulee savua.

    • PORVARIriistää

      HYVÄ PISNES RKP-fasistisesssa kierrätyskapitalistien EU-suomessa PORVARILLA

      JA ALISTETTU SUOMIKANSA MAKSAA.

      VOIS ITEKIN NOILLA HINNOILLLA OTTA ROSKAKASSIT VASTAAN...

      KIOSKI TIENPOSKEEN?

      KIERRÄTYS ON KAPITALISMIA!

    • Vindaloo60

      Niinhän se on, että kossu ei ole koskaan liian kallista, mutta jos sen joutuu laittamaan johonkin niinkin turhaan kuin jätemaksuihin niin.. voi.. voi.

      On aika itsekästä ja ajattelematon poltella jätteitä. Meillä on paljon astmaa ja muita keuhkosairauksia sairastavia ihmisiä, joilla on tekemistä luonnon omienkin pölyjen kanssa saatikka sitten avopoltosta syntyvien pienhiukkasten kanssa. Jätteenpolttolaitokset ovat satsanneet savukaasujen puhdistukseen esim. Riihimäellä puhdistusprosessi on nelivaiheinen, joten ainakin hiukkaspäästöt on satu minimiin.

      Kun täällä keskustellaan jätehuollon riistokustannuksista kannattaisi ottaa selvää mihin kustannukset käytettään, ainakin kunnallisen yhtiöiden jätteen keräyksellä ja loppusijoituksella ei ole tarkoitus kerätä voittoa omistajilleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe