LEON 1.8T 20v

Ehkäpä

Kertokaa kyseisen auton omistajat, onko toiminut, mitä tyyppivikoja, onko huollot kalliita ja varaosat, mitä mieltä olette onko hintansa arvoinen auto?

12

11100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leonisti

      Hyvin on toiminut. Kerran kävi auto uutena pajalla resonanssiäänien takia. Muuten pelannut loistavasti. Hintaluokassaan ominaisuuksiltaan täysin ylivoimainen.

      Ostaessa kannattaa huomioida myös käytetyt TS mallit. Ainakin omasta mielestäni uuteen FR:ään tehdyt muutokset ovat rumempia. TS:n vanteet on hienommat, samoin peilit ja penkkien kuviointi. Mutta kauneushan on katsojan silmässä ja jonkun toisen mielipide on varmaan toisenlainen.

      • Wilburi

        Muutamalla tutulla on kyseinen auto ja olen kuulluu pääsääntöisesti hyvää. Hinta/laatusuhde on kohdallaan ja itsellänikin oli yhtenä vaihtoehtona hankittessa autoa viime vuoden puolella.
        Olen samaa mieltä TS:n ja FR:n eroista ja huonompaan suuhtaan mennään. Hintaluokassaa nyt ei kyllä ole mitenkään ylivertainen tai suurestikkaan edukseen poikkeava. Esim Corolla T-Sportissa saa enemmän tilaa ja tehoa sekä parempaa laatua ja pitemmän takuuajan. Toinen asian onkin haluaako turbokoneen vai ei ja ajettavuuskin poikkeaa, mutta itse valitsisin T-Sportin. Seatissa, kun on vähän väliä ollut enemmän tai vähemmän ongelmia.
        Ulkoinen olemus onkin jo toinen asia, mutta siinäkin vm.2005 T-sport voittaa mielestäni FR:n.


      • 111111111111
        Wilburi kirjoitti:

        Muutamalla tutulla on kyseinen auto ja olen kuulluu pääsääntöisesti hyvää. Hinta/laatusuhde on kohdallaan ja itsellänikin oli yhtenä vaihtoehtona hankittessa autoa viime vuoden puolella.
        Olen samaa mieltä TS:n ja FR:n eroista ja huonompaan suuhtaan mennään. Hintaluokassaa nyt ei kyllä ole mitenkään ylivertainen tai suurestikkaan edukseen poikkeava. Esim Corolla T-Sportissa saa enemmän tilaa ja tehoa sekä parempaa laatua ja pitemmän takuuajan. Toinen asian onkin haluaako turbokoneen vai ei ja ajettavuuskin poikkeaa, mutta itse valitsisin T-Sportin. Seatissa, kun on vähän väliä ollut enemmän tai vähemmän ongelmia.
        Ulkoinen olemus onkin jo toinen asia, mutta siinäkin vm.2005 T-sport voittaa mielestäni FR:n.

        111111111111


      • Hihhuli
        Wilburi kirjoitti:

        Muutamalla tutulla on kyseinen auto ja olen kuulluu pääsääntöisesti hyvää. Hinta/laatusuhde on kohdallaan ja itsellänikin oli yhtenä vaihtoehtona hankittessa autoa viime vuoden puolella.
        Olen samaa mieltä TS:n ja FR:n eroista ja huonompaan suuhtaan mennään. Hintaluokassaa nyt ei kyllä ole mitenkään ylivertainen tai suurestikkaan edukseen poikkeava. Esim Corolla T-Sportissa saa enemmän tilaa ja tehoa sekä parempaa laatua ja pitemmän takuuajan. Toinen asian onkin haluaako turbokoneen vai ei ja ajettavuuskin poikkeaa, mutta itse valitsisin T-Sportin. Seatissa, kun on vähän väliä ollut enemmän tai vähemmän ongelmia.
        Ulkoinen olemus onkin jo toinen asia, mutta siinäkin vm.2005 T-sport voittaa mielestäni FR:n.

        Kävin itse koeajamassa T Sportin ja Leon FR:n. T Sport on käsittämättömän meluisa yli 100 km/h nopeuksissa. Kone kiertää 140 km/h mittarinopeudessa Corollassa 4400 kierrosta minuutissa ja Leonissa 3500 kierrosta. 1.6 Corollalla ajaa huomattavasti mieluummin matka-ajoa kuin T Sportilla. T Sportissa on vielä liian hidas ja tunnoton ohjaus GTI-henkiseen autoon. Vielä kun lisätään nypyttävä jousitus ja moottoritienopeuksissa aivan uskomattomaan poukkoiluun yltynyt alusta. Tämä poukkoilu tapahtuu, kun loivat heitot sattuvat tiessä sopivaan tahtiin.

        Alunperi olin ostamassa T Sport Corollaa, mutta en ollut enää koeajon jälkeen.

        Toki Corollassa on varmaankin luotettavampi tekniikka, mutta Seat Leonissa taas kori on paremmin suojattu korroosiota vastaan.


      • Wilburi
        Hihhuli kirjoitti:

        Kävin itse koeajamassa T Sportin ja Leon FR:n. T Sport on käsittämättömän meluisa yli 100 km/h nopeuksissa. Kone kiertää 140 km/h mittarinopeudessa Corollassa 4400 kierrosta minuutissa ja Leonissa 3500 kierrosta. 1.6 Corollalla ajaa huomattavasti mieluummin matka-ajoa kuin T Sportilla. T Sportissa on vielä liian hidas ja tunnoton ohjaus GTI-henkiseen autoon. Vielä kun lisätään nypyttävä jousitus ja moottoritienopeuksissa aivan uskomattomaan poukkoiluun yltynyt alusta. Tämä poukkoilu tapahtuu, kun loivat heitot sattuvat tiessä sopivaan tahtiin.

        Alunperi olin ostamassa T Sport Corollaa, mutta en ollut enää koeajon jälkeen.

        Toki Corollassa on varmaankin luotettavampi tekniikka, mutta Seat Leonissa taas kori on paremmin suojattu korroosiota vastaan.

        Itse olen kyllä aivan toista mieltä, mutta jokaisella on onneksi oma makunsa. Ostin T-sportin, koska on mielestäni parempi monellakin tapaa. Olitko koeajamassa uutta vm.2005 vai vm.2004? Eroa on todella paljon mm. alustassa. Se on totta, että 120km/h vauhdissa kuuluu melua, mutta tässä tapauksessa se ei ole haitaksi ja vaikka verrattuna ABT Audiin se on vielä pientä. :-)
        Ja TTE:n alustasarjalla alustan saa kivikovaksi jos haluaa ratavirityksen. Itse ei ole mieltynyt yhtään tuohon VAG:n 1.8T koneeseen. Tulee perheautoilu mieleen. Jokaisella kuitenkin omat tarpeet. Niin alustastakaan ei mielstäni ole ainakaan Tojoa parempi. Muuten kyllä varmasti hyvä peli. En keksi mitään moitteita siitä, koska harvalla kuitenkaan ainakaan parempaa autoa.


      • Hihhuli
        Wilburi kirjoitti:

        Itse olen kyllä aivan toista mieltä, mutta jokaisella on onneksi oma makunsa. Ostin T-sportin, koska on mielestäni parempi monellakin tapaa. Olitko koeajamassa uutta vm.2005 vai vm.2004? Eroa on todella paljon mm. alustassa. Se on totta, että 120km/h vauhdissa kuuluu melua, mutta tässä tapauksessa se ei ole haitaksi ja vaikka verrattuna ABT Audiin se on vielä pientä. :-)
        Ja TTE:n alustasarjalla alustan saa kivikovaksi jos haluaa ratavirityksen. Itse ei ole mieltynyt yhtään tuohon VAG:n 1.8T koneeseen. Tulee perheautoilu mieleen. Jokaisella kuitenkin omat tarpeet. Niin alustastakaan ei mielstäni ole ainakaan Tojoa parempi. Muuten kyllä varmasti hyvä peli. En keksi mitään moitteita siitä, koska harvalla kuitenkaan ainakaan parempaa autoa.

        Ajoin uuden facelift Corolla T Sport mallin n. 2kk sitten.

        Mielestäni Leonissa on Corollaa parempaa:
        -melutaso
        -suuntavakavuus
        -jousitusmukavuus. Jousitus on progressiivinen. Eli ei ole pintakova, mutta alasjoustossa jousivoima kasvaa huomattavasti.
        -moottorin vääntöominaisuudet. Moottorissa on jatkuvasti voimaa käytettävissä, kun kierrokset ovat 2000-6000.
        -ohjaustuntuma ja ohjauksen nopeus

        Mielestäni Corollassa on Leonia parempaa:
        -ohjaamon ergonomia. Lämmityslaite, radio ja muut hallintalaitteet ovat helpompikäyttöisiä ja paremmin käsillä.
        -näkyvyys taakse. Peilit ja takaikkuna.
        -varustelu
        -mittariston luettavuus
        -luotettava tekniikka
        -perinteinen urheilullisuus. =Kierroskone, kova alusta ja kova melu.

        Tosta "perheautomaisesta" VAG 1.8T koneesta en ole samaa mieltä. VAG:n koneessa huomattavasti enemmän ruutia lähes koko kierrosnopeusalueella. T Sportin kone tuntuu sporttiselta vasta kierroslukualueen yläpäässä. Normaalikierroksilla T Sport Corolla tuntuu tavalliselta 1.8 perheautolta.

        Eli ajo-ominaisuudet, moottorin ominaisuudet ja mukavuus saivat minut valitsemaan Leonin.


    • TopSport

      Olen omistanut vuoden ajan Leon TopSportin, kilometrejä takana n.30000. Takuuna on korjattu pienehkö maalivaurio ja kerran on itse vaihdettu sulake palaan tilalle. Ei mitään muita ongelmia. Huoltojen hinta merkkihuollossa n. 150€ (15000km) ja n. 250€ (30000km). Itse tykkään turbomallista enemmän kuin vapaasti hengittävästä kierroskoneesta (esim. Type-R tai T-Sport), koska vääntöä riittää heti pienillä kierroksilla ja se jatkuu tasaisesti. Täten myös auton elastisuus (kiihtyvyys 80-120km/h) on erittäin hyvä vaikka turbossa on pieni "viive". Laatu on sama kuin volkkarissa tai skodassa. Ulkonäkö on miellyttävä.

      • haluaa

        lisää tehoja on turbomallit huomattavasti kukkaroystävällisempiä...( 50 hp alle 1000e)


      • noihi...
        haluaa kirjoitti:

        lisää tehoja on turbomallit huomattavasti kukkaroystävällisempiä...( 50 hp alle 1000e)

        japseihinki saa tolla n.tonnilla turbon/kompressorin/virikannen ja teho lisääntyy samat 20-50hv ku VAG moottoreis turboo "räpläämällä".
        Mutta toisin ku VAGllä, hondan ja toyotan säilyy viel tehdastakuuki. Ei tosin suomessa(vielä), mut esim.englannin,saksan ja ruotsin maahantuojat hyväksyy hondan osalta Mugen, Blitz ja HKS osat ja Toyota TTE,TRD(myös Yamaha nimellä)ja BLITZ osat


      • Demo
        noihi... kirjoitti:

        japseihinki saa tolla n.tonnilla turbon/kompressorin/virikannen ja teho lisääntyy samat 20-50hv ku VAG moottoreis turboo "räpläämällä".
        Mutta toisin ku VAGllä, hondan ja toyotan säilyy viel tehdastakuuki. Ei tosin suomessa(vielä), mut esim.englannin,saksan ja ruotsin maahantuojat hyväksyy hondan osalta Mugen, Blitz ja HKS osat ja Toyota TTE,TRD(myös Yamaha nimellä)ja BLITZ osat

        Yllätys että hyväksytään oman valmistajan osat.

        Mitä viritykseen tulee, niin huomattavasti helpompaa (ja nopeampaa) on ohjelmoida softa uusiksi, kuin ruveta rakentamaan konetta.

        Ennemmin vien auton osaavalle ihmiselle, joka laittaa plugin autoon ja ottaa 20hp irti lisää tehoa ilman minkäänlaista "roplaamista", kuin rupean vaihtamaan autooni mäntiä,kantta jne jne... Voihan siinäkin käyttää korjaamoa, mutta hinta kyllä ylittyy huomattavasti.

        Jos taas ruvetaan tuota 1.8 20vt (180hv) konetta piristämään kunnolla, niin kyllä siihenkin pitää turbo vaihtaa, mutta plug'n Play se melkein on verrattaessa alunperin turbottoman auton turbottamiseen.


    • TDI_110

      - aiheuttaa kateellisuutta kaveripiirissä
      - todennäköisesti saat ylinopeussakot helposti
      - olet liikenteessä katseiden kiintopisteenä

    • Anonyymi

      Posottelin kymmnen vuotta vm 2003 20VT:llä ja toistaiseksi luetattavin auto jota on ollut omistuksessa. Ainoastaan jarrupalat ja pakoputken jouduin vaihdattaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe