Kertokaa kyseisen auton omistajat, onko toiminut, mitä tyyppivikoja, onko huollot kalliita ja varaosat, mitä mieltä olette onko hintansa arvoinen auto?
LEON 1.8T 20v
12
11902
Vastaukset
- Leonisti
Hyvin on toiminut. Kerran kävi auto uutena pajalla resonanssiäänien takia. Muuten pelannut loistavasti. Hintaluokassaan ominaisuuksiltaan täysin ylivoimainen.
Ostaessa kannattaa huomioida myös käytetyt TS mallit. Ainakin omasta mielestäni uuteen FR:ään tehdyt muutokset ovat rumempia. TS:n vanteet on hienommat, samoin peilit ja penkkien kuviointi. Mutta kauneushan on katsojan silmässä ja jonkun toisen mielipide on varmaan toisenlainen.- Wilburi
Muutamalla tutulla on kyseinen auto ja olen kuulluu pääsääntöisesti hyvää. Hinta/laatusuhde on kohdallaan ja itsellänikin oli yhtenä vaihtoehtona hankittessa autoa viime vuoden puolella.
Olen samaa mieltä TS:n ja FR:n eroista ja huonompaan suuhtaan mennään. Hintaluokassaa nyt ei kyllä ole mitenkään ylivertainen tai suurestikkaan edukseen poikkeava. Esim Corolla T-Sportissa saa enemmän tilaa ja tehoa sekä parempaa laatua ja pitemmän takuuajan. Toinen asian onkin haluaako turbokoneen vai ei ja ajettavuuskin poikkeaa, mutta itse valitsisin T-Sportin. Seatissa, kun on vähän väliä ollut enemmän tai vähemmän ongelmia.
Ulkoinen olemus onkin jo toinen asia, mutta siinäkin vm.2005 T-sport voittaa mielestäni FR:n. - 111111111111
Wilburi kirjoitti:
Muutamalla tutulla on kyseinen auto ja olen kuulluu pääsääntöisesti hyvää. Hinta/laatusuhde on kohdallaan ja itsellänikin oli yhtenä vaihtoehtona hankittessa autoa viime vuoden puolella.
Olen samaa mieltä TS:n ja FR:n eroista ja huonompaan suuhtaan mennään. Hintaluokassaa nyt ei kyllä ole mitenkään ylivertainen tai suurestikkaan edukseen poikkeava. Esim Corolla T-Sportissa saa enemmän tilaa ja tehoa sekä parempaa laatua ja pitemmän takuuajan. Toinen asian onkin haluaako turbokoneen vai ei ja ajettavuuskin poikkeaa, mutta itse valitsisin T-Sportin. Seatissa, kun on vähän väliä ollut enemmän tai vähemmän ongelmia.
Ulkoinen olemus onkin jo toinen asia, mutta siinäkin vm.2005 T-sport voittaa mielestäni FR:n.111111111111
- Hihhuli
Wilburi kirjoitti:
Muutamalla tutulla on kyseinen auto ja olen kuulluu pääsääntöisesti hyvää. Hinta/laatusuhde on kohdallaan ja itsellänikin oli yhtenä vaihtoehtona hankittessa autoa viime vuoden puolella.
Olen samaa mieltä TS:n ja FR:n eroista ja huonompaan suuhtaan mennään. Hintaluokassaa nyt ei kyllä ole mitenkään ylivertainen tai suurestikkaan edukseen poikkeava. Esim Corolla T-Sportissa saa enemmän tilaa ja tehoa sekä parempaa laatua ja pitemmän takuuajan. Toinen asian onkin haluaako turbokoneen vai ei ja ajettavuuskin poikkeaa, mutta itse valitsisin T-Sportin. Seatissa, kun on vähän väliä ollut enemmän tai vähemmän ongelmia.
Ulkoinen olemus onkin jo toinen asia, mutta siinäkin vm.2005 T-sport voittaa mielestäni FR:n.Kävin itse koeajamassa T Sportin ja Leon FR:n. T Sport on käsittämättömän meluisa yli 100 km/h nopeuksissa. Kone kiertää 140 km/h mittarinopeudessa Corollassa 4400 kierrosta minuutissa ja Leonissa 3500 kierrosta. 1.6 Corollalla ajaa huomattavasti mieluummin matka-ajoa kuin T Sportilla. T Sportissa on vielä liian hidas ja tunnoton ohjaus GTI-henkiseen autoon. Vielä kun lisätään nypyttävä jousitus ja moottoritienopeuksissa aivan uskomattomaan poukkoiluun yltynyt alusta. Tämä poukkoilu tapahtuu, kun loivat heitot sattuvat tiessä sopivaan tahtiin.
Alunperi olin ostamassa T Sport Corollaa, mutta en ollut enää koeajon jälkeen.
Toki Corollassa on varmaankin luotettavampi tekniikka, mutta Seat Leonissa taas kori on paremmin suojattu korroosiota vastaan. - Wilburi
Hihhuli kirjoitti:
Kävin itse koeajamassa T Sportin ja Leon FR:n. T Sport on käsittämättömän meluisa yli 100 km/h nopeuksissa. Kone kiertää 140 km/h mittarinopeudessa Corollassa 4400 kierrosta minuutissa ja Leonissa 3500 kierrosta. 1.6 Corollalla ajaa huomattavasti mieluummin matka-ajoa kuin T Sportilla. T Sportissa on vielä liian hidas ja tunnoton ohjaus GTI-henkiseen autoon. Vielä kun lisätään nypyttävä jousitus ja moottoritienopeuksissa aivan uskomattomaan poukkoiluun yltynyt alusta. Tämä poukkoilu tapahtuu, kun loivat heitot sattuvat tiessä sopivaan tahtiin.
Alunperi olin ostamassa T Sport Corollaa, mutta en ollut enää koeajon jälkeen.
Toki Corollassa on varmaankin luotettavampi tekniikka, mutta Seat Leonissa taas kori on paremmin suojattu korroosiota vastaan.Itse olen kyllä aivan toista mieltä, mutta jokaisella on onneksi oma makunsa. Ostin T-sportin, koska on mielestäni parempi monellakin tapaa. Olitko koeajamassa uutta vm.2005 vai vm.2004? Eroa on todella paljon mm. alustassa. Se on totta, että 120km/h vauhdissa kuuluu melua, mutta tässä tapauksessa se ei ole haitaksi ja vaikka verrattuna ABT Audiin se on vielä pientä. :-)
Ja TTE:n alustasarjalla alustan saa kivikovaksi jos haluaa ratavirityksen. Itse ei ole mieltynyt yhtään tuohon VAG:n 1.8T koneeseen. Tulee perheautoilu mieleen. Jokaisella kuitenkin omat tarpeet. Niin alustastakaan ei mielstäni ole ainakaan Tojoa parempi. Muuten kyllä varmasti hyvä peli. En keksi mitään moitteita siitä, koska harvalla kuitenkaan ainakaan parempaa autoa. - Hihhuli
Wilburi kirjoitti:
Itse olen kyllä aivan toista mieltä, mutta jokaisella on onneksi oma makunsa. Ostin T-sportin, koska on mielestäni parempi monellakin tapaa. Olitko koeajamassa uutta vm.2005 vai vm.2004? Eroa on todella paljon mm. alustassa. Se on totta, että 120km/h vauhdissa kuuluu melua, mutta tässä tapauksessa se ei ole haitaksi ja vaikka verrattuna ABT Audiin se on vielä pientä. :-)
Ja TTE:n alustasarjalla alustan saa kivikovaksi jos haluaa ratavirityksen. Itse ei ole mieltynyt yhtään tuohon VAG:n 1.8T koneeseen. Tulee perheautoilu mieleen. Jokaisella kuitenkin omat tarpeet. Niin alustastakaan ei mielstäni ole ainakaan Tojoa parempi. Muuten kyllä varmasti hyvä peli. En keksi mitään moitteita siitä, koska harvalla kuitenkaan ainakaan parempaa autoa.Ajoin uuden facelift Corolla T Sport mallin n. 2kk sitten.
Mielestäni Leonissa on Corollaa parempaa:
-melutaso
-suuntavakavuus
-jousitusmukavuus. Jousitus on progressiivinen. Eli ei ole pintakova, mutta alasjoustossa jousivoima kasvaa huomattavasti.
-moottorin vääntöominaisuudet. Moottorissa on jatkuvasti voimaa käytettävissä, kun kierrokset ovat 2000-6000.
-ohjaustuntuma ja ohjauksen nopeus
Mielestäni Corollassa on Leonia parempaa:
-ohjaamon ergonomia. Lämmityslaite, radio ja muut hallintalaitteet ovat helpompikäyttöisiä ja paremmin käsillä.
-näkyvyys taakse. Peilit ja takaikkuna.
-varustelu
-mittariston luettavuus
-luotettava tekniikka
-perinteinen urheilullisuus. =Kierroskone, kova alusta ja kova melu.
Tosta "perheautomaisesta" VAG 1.8T koneesta en ole samaa mieltä. VAG:n koneessa huomattavasti enemmän ruutia lähes koko kierrosnopeusalueella. T Sportin kone tuntuu sporttiselta vasta kierroslukualueen yläpäässä. Normaalikierroksilla T Sport Corolla tuntuu tavalliselta 1.8 perheautolta.
Eli ajo-ominaisuudet, moottorin ominaisuudet ja mukavuus saivat minut valitsemaan Leonin.
- TopSport
Olen omistanut vuoden ajan Leon TopSportin, kilometrejä takana n.30000. Takuuna on korjattu pienehkö maalivaurio ja kerran on itse vaihdettu sulake palaan tilalle. Ei mitään muita ongelmia. Huoltojen hinta merkkihuollossa n. 150€ (15000km) ja n. 250€ (30000km). Itse tykkään turbomallista enemmän kuin vapaasti hengittävästä kierroskoneesta (esim. Type-R tai T-Sport), koska vääntöä riittää heti pienillä kierroksilla ja se jatkuu tasaisesti. Täten myös auton elastisuus (kiihtyvyys 80-120km/h) on erittäin hyvä vaikka turbossa on pieni "viive". Laatu on sama kuin volkkarissa tai skodassa. Ulkonäkö on miellyttävä.
- haluaa
lisää tehoja on turbomallit huomattavasti kukkaroystävällisempiä...( 50 hp alle 1000e)
- noihi...
haluaa kirjoitti:
lisää tehoja on turbomallit huomattavasti kukkaroystävällisempiä...( 50 hp alle 1000e)
japseihinki saa tolla n.tonnilla turbon/kompressorin/virikannen ja teho lisääntyy samat 20-50hv ku VAG moottoreis turboo "räpläämällä".
Mutta toisin ku VAGllä, hondan ja toyotan säilyy viel tehdastakuuki. Ei tosin suomessa(vielä), mut esim.englannin,saksan ja ruotsin maahantuojat hyväksyy hondan osalta Mugen, Blitz ja HKS osat ja Toyota TTE,TRD(myös Yamaha nimellä)ja BLITZ osat - Demo
noihi... kirjoitti:
japseihinki saa tolla n.tonnilla turbon/kompressorin/virikannen ja teho lisääntyy samat 20-50hv ku VAG moottoreis turboo "räpläämällä".
Mutta toisin ku VAGllä, hondan ja toyotan säilyy viel tehdastakuuki. Ei tosin suomessa(vielä), mut esim.englannin,saksan ja ruotsin maahantuojat hyväksyy hondan osalta Mugen, Blitz ja HKS osat ja Toyota TTE,TRD(myös Yamaha nimellä)ja BLITZ osatYllätys että hyväksytään oman valmistajan osat.
Mitä viritykseen tulee, niin huomattavasti helpompaa (ja nopeampaa) on ohjelmoida softa uusiksi, kuin ruveta rakentamaan konetta.
Ennemmin vien auton osaavalle ihmiselle, joka laittaa plugin autoon ja ottaa 20hp irti lisää tehoa ilman minkäänlaista "roplaamista", kuin rupean vaihtamaan autooni mäntiä,kantta jne jne... Voihan siinäkin käyttää korjaamoa, mutta hinta kyllä ylittyy huomattavasti.
Jos taas ruvetaan tuota 1.8 20vt (180hv) konetta piristämään kunnolla, niin kyllä siihenkin pitää turbo vaihtaa, mutta plug'n Play se melkein on verrattaessa alunperin turbottoman auton turbottamiseen.
- TDI_110
- aiheuttaa kateellisuutta kaveripiirissä
- todennäköisesti saat ylinopeussakot helposti
- olet liikenteessä katseiden kiintopisteenä - Anonyymi
Posottelin kymmnen vuotta vm 2003 20VT:llä ja toistaiseksi luetattavin auto jota on ollut omistuksessa. Ainoastaan jarrupalat ja pakoputken jouduin vaihdattaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822