Tripla turbo BMW:n dieseliin

Teknikko

BMW hiljaittain esittelemän 3-litrainen 535d malli on saamassa jatkoa, nimittäin BMW esittelee lähitulevaisuudessa vieläkin voimakkaamman dieselmoottorin. Uudessa moottorissa tulee olemaan kolme turboa, jolla teknisen johtajan Mario Theissen mukaan saavutetaan ennennäkemätömät teholukemat, joilla haastetaan kilpailijat vuosiksi eteenpäin. Theissen mukaan tehonlisäystä ei tehdä kuitenkaan kestävyyden kustannuksella, vaan huolto-ohjelmaa muutetaan siten, että kussakin määräaikashuollossa vaihdetaan aina yksi turboista, jolloin maksimissaan kutakin turboa rasitetaan vain kaksi huoltoväliä. Samalla Theisse ilmoittaa BMW:n kilpailevan jatkossakin maailman tehokkaimman dieselmoottorin valmistajana toteamalla: "meillä on valmius lisätä turboja neljään tai jopa viiteenkin jos kilpailu sitä vaatii".

7

1294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pora

      No tottahan toki... Ja päälle tulee kuulemma vielä remmiahdin jolla haastetaan muut valmistajat mielenterveys mittelöihin.

      • Bemmari

        Ja koneen tilavuudeksi tulee 5,5 litraa, jolloin siitä on puristettavissa riittävästi tehoa ja vähän enemmänkin turboitta, turbolla tai turboin. Mietin vaan onkohan tehoa tarpeeksi? Itse kallistusin ennen vaikka Corollan 1.4D:hen. Tuskin Bemari sen lukuja tulee lyömään?


      • Anonyymi
        Bemmari kirjoitti:

        Ja koneen tilavuudeksi tulee 5,5 litraa, jolloin siitä on puristettavissa riittävästi tehoa ja vähän enemmänkin turboitta, turbolla tai turboin. Mietin vaan onkohan tehoa tarpeeksi? Itse kallistusin ennen vaikka Corollan 1.4D:hen. Tuskin Bemari sen lukuja tulee lyömään?

        Vetäkää räpylään


    • Anonyymi

      Milloinkas toi sitten tulee markkinoille. 2005 aloitettu juttu, eikä noita näy vieläkään liikenteessä. 😆🤣

      • Anonyymi

        Muutama hassu myyty, tehopower moottorilla? ??


    • Anonyymi

      Ovat jo reilun 15 vuotta sitä rakentaneet eikä vieläkään näy ei kuulu...

    • Anonyymi

      Tarvittavat ahtimet löytyy bemmihomon päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe