Aloitin maanantaina uuden työn ja olen tosi stressaantunut. Tuntuu että mun päähän ei jää mitään. Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman paljon muistiin mutta silti uutta on niin paljon. Tunnen itseni tyhmäksi. Kotona olen hajamielinen, uni ei tule ja syöminenkin on vaikeaa. Ei pysty rentoutumaan taikka keskittymään mihinkään, ajatukset koko ajan seuraavassa työpäivässä. Mietin myös mitä perehdyttäjäni ajattelee kun koko ajan kysyn samaa uudestaan. Joudun aamuisin ottamaan rauhoittavan että pääsen töihin, onneksi vain puolikkaan. Ilman olisin vieläkin stressaantuneempi.
Kuinka kauan tämä kestää? Kokemuksia? olis jo viikonloppu....
Uusi työ aiheuttaa stressiä
4
989
Vastaukset
- alkustressi
Jokainen on joskus tuossa tilanteessa, eli kyllä se sun perehdyttäjäsi ymmärtää millainen sun tilanne nyt on. Uudelleen kysymistä ei siis tarvi hävetä! Sehän on vain merkki siitä, että sä yrität sisäistää hirveen määrän uutta tietoa eikä se tietenkään käy hetkessä.
Kotona sun olis hyvä kyetä rentoutumaan. Seuraavan päivä tulee sieltä kyllä ihan omaa vauhtiaan, sitä ei tartte miettiä etukäteen. Päivä kerrallaan ja asia kerrallaan.
Pitkittyneenä stressi ei ole hyväksi, joten yritähän vaan opetella rentoutumaan ja ajattelemaan isompia ympyröitä, kuin vain ne yksittäiset uudet asiat joita sulle esitellään joka päivä. Aina voi kysyä apua muilta kun eteen tulee joku asia jota ei vielä haldaa, tärkeintä on ymmärtää oma tehtävä ja sen merkitys yrityksessä. Pikkuhiljaa rutiinit tulevat sun avuksesi, joten tsemppiä nyt vaan! - Relataan
Jotenkin täytyis koettaa nollata se työpäivä. Jättää työasiat työpaikalle. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän! Minua auttanut vastaavassa tilanteessa se, että kun tulin töistä kotiin, lähdin heti ulos kävelylle. Ulkoilu auttoi ajatusmaailmaan, ei kelannu työasiat enää mielessä. Ja sitten illalla ja vapaa-aikana tehdä jotain ihan vastapainoa sille työlle. Ei ainakaan jäädä liikaa yksin! Silloin alkaa helposti miettimään työkuvioita!
Tee vapaa-ajalla sitä mistä tykkäät, on se sitten liikunta, lukeminen, leffat... mitä tahansa mikä saa sinun ajatukset pois työstä. Moi
Mä toivon, että ensimmäinen työviikkosi olisi mennyt hyvin. Toivottavasti nyt tuntuu paremmalta ja tilanne on helpompi. Oletko voinut kertoa, että olet stressaantunut ja sinua jännittää? Jo se voi auttaa.
Toivotan sulle työniloa!
Päivi-pappi- psykoosia_pukkaa
Jos tilanne jatkuu ja pitkittyy niin ei hyvä.
Ennakko-oireita on jo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269