Uusi työ aiheuttaa stressiä

olisjovkl

Aloitin maanantaina uuden työn ja olen tosi stressaantunut. Tuntuu että mun päähän ei jää mitään. Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman paljon muistiin mutta silti uutta on niin paljon. Tunnen itseni tyhmäksi. Kotona olen hajamielinen, uni ei tule ja syöminenkin on vaikeaa. Ei pysty rentoutumaan taikka keskittymään mihinkään, ajatukset koko ajan seuraavassa työpäivässä. Mietin myös mitä perehdyttäjäni ajattelee kun koko ajan kysyn samaa uudestaan. Joudun aamuisin ottamaan rauhoittavan että pääsen töihin, onneksi vain puolikkaan. Ilman olisin vieläkin stressaantuneempi.
Kuinka kauan tämä kestää? Kokemuksia? olis jo viikonloppu....

4

890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkustressi

      Jokainen on joskus tuossa tilanteessa, eli kyllä se sun perehdyttäjäsi ymmärtää millainen sun tilanne nyt on. Uudelleen kysymistä ei siis tarvi hävetä! Sehän on vain merkki siitä, että sä yrität sisäistää hirveen määrän uutta tietoa eikä se tietenkään käy hetkessä.
      Kotona sun olis hyvä kyetä rentoutumaan. Seuraavan päivä tulee sieltä kyllä ihan omaa vauhtiaan, sitä ei tartte miettiä etukäteen. Päivä kerrallaan ja asia kerrallaan.
      Pitkittyneenä stressi ei ole hyväksi, joten yritähän vaan opetella rentoutumaan ja ajattelemaan isompia ympyröitä, kuin vain ne yksittäiset uudet asiat joita sulle esitellään joka päivä. Aina voi kysyä apua muilta kun eteen tulee joku asia jota ei vielä haldaa, tärkeintä on ymmärtää oma tehtävä ja sen merkitys yrityksessä. Pikkuhiljaa rutiinit tulevat sun avuksesi, joten tsemppiä nyt vaan!

    • Relataan

      Jotenkin täytyis koettaa nollata se työpäivä. Jättää työasiat työpaikalle. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän! Minua auttanut vastaavassa tilanteessa se, että kun tulin töistä kotiin, lähdin heti ulos kävelylle. Ulkoilu auttoi ajatusmaailmaan, ei kelannu työasiat enää mielessä. Ja sitten illalla ja vapaa-aikana tehdä jotain ihan vastapainoa sille työlle. Ei ainakaan jäädä liikaa yksin! Silloin alkaa helposti miettimään työkuvioita!
      Tee vapaa-ajalla sitä mistä tykkäät, on se sitten liikunta, lukeminen, leffat... mitä tahansa mikä saa sinun ajatukset pois työstä.

    • Moi
      Mä toivon, että ensimmäinen työviikkosi olisi mennyt hyvin. Toivottavasti nyt tuntuu paremmalta ja tilanne on helpompi. Oletko voinut kertoa, että olet stressaantunut ja sinua jännittää? Jo se voi auttaa.

      Toivotan sulle työniloa!
      Päivi-pappi

    • psykoosia_pukkaa

      Jos tilanne jatkuu ja pitkittyy niin ei hyvä.
      Ennakko-oireita on jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe