Lamictal käyttäjiä/kokemuksia

bibo30

Onko millaisia kokemuksia lääkkeestä? Sain tänään reseptin 25mg ja nosto 2 viikon välein. Tällä hetkellä vaikea masennus ja ahdistus päällä.

5

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lamlaam

      Isälläni toimi loistavasti vitutukseen ja ärtyneisyyteen. Itsekin joskus kokeilin mutta vain kovin lyhyen ajan, ois pitänyt varmaan kauemmin. Lääkärin kanssa harkitaan että kokeilisin uudestaan. Itsekin kuulisin mieluusti kokemuksia tästä!

    • psykoottinen-

      Söin Lamictalia muutaman viikon - parin kuukauden ajan, en muista enään tarkkaan. Aloitus tehtiin hitaasti. En saanut silloin mitään ongelmia lääkkeestä niin, että olisin tajunnut sen johtuvan lääkkeestä. Paras masennuslääke mitä minä olen ikinä syönyt! Ainoa josta on ollut jotakin merkittävää hyötyä itse sairauteen mutta enään en söisi vaikka mikä tilanne olisi!

      Onneksi lopetin käytön lyhyeen. Ongelmia tuli ja roppakaupalla aivan niinkuin muistakin psyykelääkkeistä vaikka käyttö jäi noinkin lyhyeksi. Jälkikäteen olen kärsinyt migreeneistä joita ei ollut ennen, jatkuvista toistuvista anemioista (kolmas jo peräjälkeen) ja ruokavalioni on ollut jo vuosia kohdillaan. Allergisuuteni paheni (osittain myös Seroquelin takia). Aloin saada punoittavia silmiä kun herään aamuisin. Kärsin vuosia tämän lääkkeen jälkeen herkkyydestä saada flunssia. Meni vastustuskyky (se on onneksi palautunut vuosien päästä). Munuaiset ja maksa eivät voineet hyvin (Herra paransi nämä). Olen kärsinyt vuosia huimauksesta (osin myös Seroquelin takia). Molemmat lääkkeet meni siis samaan aikaan silloin, Lamictal tosin aloitettiin yksin. Myös selkä ja nivelkivut tulivat tämän lääkkeen jälkeen. Näitä kaikkia voi löytää Lamictalin sivuvaikutuslistoista. Seroquelista sain vielä tätäkin pahempia sivuvaikutuksia mutta en rupea niitä tähän laittamaan! Vaikeata tietysti sanoa, onko tämä kaikki vedenpitävästi lääkkeen aiheuttamaa mutta ajallisesti selittävä tekijä ja minun epäilykseni.

      Se, mitä minä en aikanaan tajunnut on se, että joku ongelma voi tulla jälkijättöisesti vaikka itse lääke on jo lopetettukin! Se lääkeaine elää tuolla sinun verenkierrossasi jotakin omaa elämäänsä ja ties minne se elimistö on sitä jemmannut! Annetaan sellainen käsitys, että kun lopetat lääkkeen kaikki ongelmasi loppuvat siihen mutta ei se niin mene! Voit saada pysyviä vaurioita itseesi jostakin lääkkeestä! Ja ne voivat ilmaantua jopa vasta sen jälkeen, kun et enään syökään sitä! Mitenhän olisi mullekin käynyt jos vielä olisin syönyt tuotakin pidempään! Kauhea ajatus! Nyt jo tuli vuosien piina muutaman viikon lääkekokeilusta! Ei ole sen arvoista!

      Vauriot voi tulla näkyviin vasta ajan kanssa, tuho ei välttämättä näy heti! Kaikista psyykelääkkeistä saat lisäriesaa elämääsi, minä en suosittele mitään psyykelääkettä kenellekään! Been there, done that!

      Jos kärsit masennuksesta ehkä kärsit näiden tähden: yritä käsitellä itseen käännetty vihasi (voi olla vaikea löytää) rakentavalla tavalla pois, niin pääset pysyvästi masennuksestasi, se ainakin oli minulla suurimpia masennuksen syitä (Liian kilttien ihmisten reagointi tapahtuneisiin vääryyksiin)! Toinen syy voi olla itkemättömät itkut eli surun läpikäynti. Kolmas syy itsensä laiminlyönti ja julmuus itseä kohtaan käytännön elämässä. Muutos kohtelussa itseä kohtaan, opettele rakastaan itseäsi yhtä paljon kuin muitakin. Ahdistus tulee jostakin ristiriidasta elämässäsi ja kun löydät sen ja ratkaiset sen ja lakkaat huopaamasta ja soutamasta kahden välillä, saat rauhan ahdistukseltasi. Nämä ainakin pysyvästi auttoivat mua, Herra mut paransi näistä, kiitos Herralle!

    • Opbdo

      Kaksisuuntainen mielialahäiriö on krooninen sairaus. Joissain tapauksissa (niinkuin esim minun) se on myös geneettinen. Tästä ei voi parantua, tätä voi vain helpottaa. Lääkkeistä voi olla paljon haittaa mutta ei pelkkä "Herra" tätä paranna. Rukoilu voi toki auttaa joitain

      • DupDap

        Kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole sairaus ollenkaan, ei akuutti eikä krooninen. Triviaalisti sellainen sairaus, jota ei ole olemassa ei voi olla geneettinen. Samoin parantumisen tai parantumattomuuden kanssa. Olemattomista sairauksista on vaikea parantua tai olla parantumatta.


      • Ylpeähullu
        DupDap kirjoitti:

        Kaksisuuntainen mielialahäiriö ei ole sairaus ollenkaan, ei akuutti eikä krooninen. Triviaalisti sellainen sairaus, jota ei ole olemassa ei voi olla geneettinen. Samoin parantumisen tai parantumattomuuden kanssa. Olemattomista sairauksista on vaikea parantua tai olla parantumatta.

        Annas kun arvaan... olet Szasz fani? Mitä kaksisuuntaisen oireet sitten ovat jos ei sairautta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe