Kamala uusi E-sarja

Kokeiltuataas

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001138649.html Ja samassa jutussa myös 10 vuotta uudemman näköinen laatuauto joka jutun mukaan pikatestien mukan pesee mersun. Mersu on mennyt kyllä taakseppäin ja uusi E on rumempi kuin nykyinen. Tekemällä tehty ilman mitään ideaa. Ja taas saadaan 60 tonnilla kangas/keinonahkapenkkiä hölmöille ostajille. Samaan hintaan saat hienommat ja tilavamman huipputeknisen volvon nappanahoilla ja maailman parhaalla soittimella. Kävin istumassa uudessa E:ssä genevessä ja se on tiloiltaan ahtaampi nyt. Ei hyvä ei jatkoon.

64

12181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isoaautoavaan

      Ei ole mersu enää mersu. Volvo ymmärsi homman jujun ja vaihtoi omistajaa. Näin saatiin auto näyttämään myös hyvältä. Ja pääasia että valmistus ja suunnittelu saatiin ruotsiin jonne on nyt laitettu S90/V90/XC90 tuontanto. Myös osa V60 tehdään ruotsissa kuten D5 malli. Täytyy sanoa että volvolle ei vedä kyllä vertoja nyt mikään luokassaan. Ja niinkuin joku jo sanoikin: muut näyttää volvoon verrattuna 10 vuotta vanhemmilta. Volvossahan on vakiona ipad keskikonsolissa josta ohjataan ilmastoinnit yms. Mersun uudessakin mallissa on vielä vanhat näyttöratkaisut. Ilmeisesti ruotsissa suunniteltu auto 8 miljardilla alkaa nyt puhua kilpailijoiden kannalta rumaa kieltään. Silti hinta on kohtuullinen.

      • ässäsäässä

        "Mersun uudessakin mallissa on vielä vanhat näyttöratkaisut. "

        öö...millähän tämän perustelet? No toki vanhat siinä mielessä, että nuo samat näytöt on myös kolme vuotta sitten myyntiin tulleessa W222:ssa eli S-mallissa.


      • Totuusvaanon

        Ei ole kosketusnäyttöä tai sellasta tablettia vaan vanhanaikaset napit. Myös ilmastointia ohjataan edelleen napeista. Digimittaristoa ei ole vakiona. 100tonnilla saa mersusta kyllä hienon mutta kun volvon saa 60 tonnilla ja on varmasti hiljasempi niinku aina mersuun verrattuna..


      • 220CDI
        Totuusvaanon kirjoitti:

        Ei ole kosketusnäyttöä tai sellasta tablettia vaan vanhanaikaset napit. Myös ilmastointia ohjataan edelleen napeista. Digimittaristoa ei ole vakiona. 100tonnilla saa mersusta kyllä hienon mutta kun volvon saa 60 tonnilla ja on varmasti hiljasempi niinku aina mersuun verrattuna..

        Ei ole kosketusnäyttöä vaan kostetuslevyt ratissa ja keskikonsolissa, mistä näyttöä ohjataan. Nuo hipaisulevyt ratissa on uusinta uutta. Kosketusnäyttöä Mersuun ei ole jatkossakaan tulossa.

        Digimittaristo ei ole vakiona? Tuo uuden E:n koko mittaristo on digitaalinen, ei ainuttakaan anakogista mittaria, jos ei keskikonsolin analogista kelloa sellaiseksi lasketa.

        Paljon helpompi tuota ilmastointia noista napeista on käyttää, kuin selailla asetuksia valikoista.

        Jaa no hiljaisuudesta en tiedä, kun en ole vielä ajamaan päässyt.


      • Anonyymi

        Volvo ymmärsi homman jujun ja vaihtoi omistajaa kun konkurssi kolkutteli. Kiinalainen Geely pelasti. Hyvää se on tehnyt Volvolle kun on lykännyt rahaa ja Ruottalaas insinöörit on saanut toteuttaa. Ne on jopa hyvän näköisiä ja voi vahingossa farkkuna luulla jopa vitos bemariksi. Parkkipaikalla on kivempaa kun Mersu kääntyy oli takaveto tai neliveto. Volvoa saa vekslata.

        Vaihdelaatikon ne on saanut uusissa Volvoissa kuntoon. Vanha V70 automaattina. VAihto kesti pitkään ja jossain tilanteissa niskatuki piti olla. Mersun viisipykäläinenkin automattai pesi sen vaikka on vanhaa tekniikkaa. Volvon automaattilaatikko jää kuitenkin Mersun uusille automattilaatikoille. Hätäjarru avustin kuulemma Volvossa pelaa hyvin. Taas tuo liikenne merkkine luku pelaa liiankin hyvin. Volvo XC 90 alkoi vakkarin kanssa taajamassa kiihdyttämään sataseen kun luki bussin takaa 100 km lätkän.


    • Halunsa_kullakin

      Enpä todellakaan haluaisi autooni nihkeännahkeita nahkapenkkejä. Talvella kylmät, kesällä hiostavat.

      Samoin tunnustaudun kosketusnäyttöjen vihaajaksi, tungetaanpa sellaisia minkämerkkiseen autoon tahansa.

      Ajan C-Mersulla (S205). Liikaa kaiken maailman tingeltangelturhuuksia siinäkin.

      • Eikankalle

        Ei auto näytä eikä tunne itsen eikä muidenkaan kyydissä olijoiden mielestä premiumilta ilman nahkoja. Kangaspenkit on skodassa ja muissa halpiksissa. Mersu on kirosana jo ilman nahkoja, en ymmärrä ihmistä joka ostaa 60 tonnin auton ilman perusvarusteita kuten nahkoja. Kangas menee myös paskaseksi lasten kanssa ja kun ite syö autossa paskaa. Nytkun on ollut kaikissa autoissa nahat niin en vaihtas mistää hinnasta kankaaseen. Ja se nahan tuoksu kuumalla kelillä...ahh


      • Hihhhhhi

        Sitpaitsi kunnon autoissa on webasto joka pitä auton nahat kylmällä lämpinä sekä penkinlämmittimet ja istuimissa on tietty tuuletus kesällä..siis oikeissa kunnon autoissa..


      • Halunsa_kullakin
        Eikankalle kirjoitti:

        Ei auto näytä eikä tunne itsen eikä muidenkaan kyydissä olijoiden mielestä premiumilta ilman nahkoja. Kangaspenkit on skodassa ja muissa halpiksissa. Mersu on kirosana jo ilman nahkoja, en ymmärrä ihmistä joka ostaa 60 tonnin auton ilman perusvarusteita kuten nahkoja. Kangas menee myös paskaseksi lasten kanssa ja kun ite syö autossa paskaa. Nytkun on ollut kaikissa autoissa nahat niin en vaihtas mistää hinnasta kankaaseen. Ja se nahan tuoksu kuumalla kelillä...ahh

        Koeajoin viime keväänä V60:n yhtenä neljästä ehdokkaasta. Koeajoautossa oli nahkapenkit, kuinkas muuten.

        Ei tullut kauppoja, ei ollut minun autoni. Tilaukseen meni M-B, vaikka oli nelikon kallein. Ruksin tilaukseen kahdeksan tonnin edestä lisäkilkkeitä, vaikka Premium Business -varustetaso sisälsi sellaisenaan jo aika paljon vakiona. Nahkoja en ruksinut vahingossakaan!


    • nähtyon

      Köyhän henkinen karapula moitiskella arvokkaita autoja . Kateutta se on .

      • Hahahhaha

        Tilasin just S90 volvon. Minkäs sinä?


      • Anonyymi
        Hahahhaha kirjoitti:

        Tilasin just S90 volvon. Minkäs sinä?

        Missä kokosuhteessa?


    • volvoyksitojota

      Volvosta puuttuu auton ajo-ominaisuuksien kannalta tärkein ominaisuus joka on tietenkin takaveto. Mersu on parempi.

    • VolvoTraktori

      Odotellaan nyt, että tuosta W213;sta saadaan nuo lastentaudit pois ja sitten tilaukseen 250cdi 4matic ja nahka penkeillä. Minkähän värisen sitä ottaisi? Volvo oli aikoinaan samassa ryhmässä ja sitten rysähdettiin alas. Pohjalta on huono nousta Onhan uudessa Volvossa ulkonäköä, näyttäisi oleva farkku skodan ja ssangyongin risteytykseltä.

      • Volvovoittaaa

        Volvossa on tosiaan nyt se mikä puuttuu kaikisra saksalaisista eli ulkonäkö. Volvolla saa 58 tonnilla S90 2 litran diesel neliveto 235hv. Jää tuo 250cdi kuin tikku siihen kuuluisaan. Volvo voittaa niin kiihdytyksessä kuin hinnassa ja varustelussa. Volvo on todellinen premium ja mersu on taksi tuossa luokassa. Volvo tartti 8 miljardia niin mentiin saksalaisten ohi...nyt se on todellista ja viimeisin laatututkimus niin mersu jäi volvon jälkee jo mielikuvissa..volvo olinkmagoltaan paras ja mersu sen jälkeen. Nää uudet mallit sen on aikaan saanu. Siitä olen samaa mieltä että volvo on vasta volvo näiden uusien mallien myötä ja nyt ei mahda kilpailijat mitään, on tuote niin älytön.


      • Vulva
        Volvovoittaaa kirjoitti:

        Volvossa on tosiaan nyt se mikä puuttuu kaikisra saksalaisista eli ulkonäkö. Volvolla saa 58 tonnilla S90 2 litran diesel neliveto 235hv. Jää tuo 250cdi kuin tikku siihen kuuluisaan. Volvo voittaa niin kiihdytyksessä kuin hinnassa ja varustelussa. Volvo on todellinen premium ja mersu on taksi tuossa luokassa. Volvo tartti 8 miljardia niin mentiin saksalaisten ohi...nyt se on todellista ja viimeisin laatututkimus niin mersu jäi volvon jälkee jo mielikuvissa..volvo olinkmagoltaan paras ja mersu sen jälkeen. Nää uudet mallit sen on aikaan saanu. Siitä olen samaa mieltä että volvo on vasta volvo näiden uusien mallien myötä ja nyt ei mahda kilpailijat mitään, on tuote niin älytön.

        Jää tuo.... Volvo voittaa... Ja näin kirjoittelee vain lippispäinen amis pelle, joka lukee TM:ää


      • E220_CDI
        Volvovoittaaa kirjoitti:

        Volvossa on tosiaan nyt se mikä puuttuu kaikisra saksalaisista eli ulkonäkö. Volvolla saa 58 tonnilla S90 2 litran diesel neliveto 235hv. Jää tuo 250cdi kuin tikku siihen kuuluisaan. Volvo voittaa niin kiihdytyksessä kuin hinnassa ja varustelussa. Volvo on todellinen premium ja mersu on taksi tuossa luokassa. Volvo tartti 8 miljardia niin mentiin saksalaisten ohi...nyt se on todellista ja viimeisin laatututkimus niin mersu jäi volvon jälkee jo mielikuvissa..volvo olinkmagoltaan paras ja mersu sen jälkeen. Nää uudet mallit sen on aikaan saanu. Siitä olen samaa mieltä että volvo on vasta volvo näiden uusien mallien myötä ja nyt ei mahda kilpailijat mitään, on tuote niin älytön.

        Aika heikosti menee, jos ulkonäkö, image ja preemio ovat Volvon vahvuuksia.

        Imagea en kommentoi, ulkonäöstä olen samaa mieltä, tilat uhraten matalaksi nelioviseksi coupeksi suunniteltu pitkänokkainen S90 on minustakin hyvän näköinen auto. Pitkä nokka suorastaan huutaa pitkittäsimoottoria ja sen perään alan parasta ZF-8 automaattia, joka pudottaisi Volvonkin kulutuksen nykyaikaan.

        Premiumtuotteesta olen samaa mieltä. Kuten tunnettua, preemio on vastaavista tuotteista maksettava lisähinta, ja myös minä koen Volvon tässä vertailussa lisähintaiseksi, s.o. premiumtuotteeksi:

        https://fi.wiktionary.org/wiki/preemio

        Tosi Volvomies ei aja etuvetoista (eikä etuvetoon haldexilla kyhättyä valenelivetoa), joten siitäkin ollaan samaa mieltä, että etuvetoinen auto on älytön keksintö.


    • AsiatEnsin

      Lässyn lässyn lää nahkapenkeistä.

      Onko tuossa OM651 ? Sehän ei kestä edes takuuaikaa ilman jakopään täystuhoa.

      • 220CDI

        Heh..no mistähän tämänkin tiedon olet saanut?

        OM651 on ollut Mersun keulilla kohta 10-vuotta ja niitä on valmistettu miljoonia kappaleita, eikä siinä mitään erityisiä jakopääongelmia ole. Paitsi jossain alkupään sarjoissa oli kiristimen kanssa jotain probleemaa.

        Mutta tuossa uudessa E:ssä ei ole OM651 vaan OM654.


      • 220CDI
        220CDI kirjoitti:

        Heh..no mistähän tämänkin tiedon olet saanut?

        OM651 on ollut Mersun keulilla kohta 10-vuotta ja niitä on valmistettu miljoonia kappaleita, eikä siinä mitään erityisiä jakopääongelmia ole. Paitsi jossain alkupään sarjoissa oli kiristimen kanssa jotain probleemaa.

        Mutta tuossa uudessa E:ssä ei ole OM651 vaan OM654.

        Niin ja tähän pitää vielä lisätä, että OM651 on Mersun eniten koskaan valmistama moottorimalli.


      • TietoLöytyyMBfoorumeilta

        OM 651 ja OM654 on lähes samalla jakopäällä ja yksi surkeimmista Mersun ikinä valmistamista moottoreista bensa M271 ohella.
        Yksirivinen surkea jakoketju joka on täysi vitsi. Konerikkoja noin 100tkm ja kampiakseleita poikki.


      • 220CDI
        TietoLöytyyMBfoorumeilta kirjoitti:

        OM 651 ja OM654 on lähes samalla jakopäällä ja yksi surkeimmista Mersun ikinä valmistamista moottoreista bensa M271 ohella.
        Yksirivinen surkea jakoketju joka on täysi vitsi. Konerikkoja noin 100tkm ja kampiakseleita poikki.

        Noo itselläni on 200tkm ajettu Om 651, eikä jakopään kanssa ole ollut mitään ongelmaa.

        Nuo kaksiriviset ketjut on historiaa. Harvassa on sellaiset uudet autot, jossa on vielä kaksirivinen ketju. Syy niiden poistumiseen on, paino, kulutus, kustannukset...kaikkien näiden pienentäminen.


      • VittuMitäHulluja

        Uskomaton kommentti. 200tkm ajettu ja kehtaat vielä kehua. Miljoona on verrokki.

        Kuminauhakin on järkevämpi kun nykyäjan mersun jakopää ketjulla.


      • 220CDI
        VittuMitäHulluja kirjoitti:

        Uskomaton kommentti. 200tkm ajettu ja kehtaat vielä kehua. Miljoona on verrokki.

        Kuminauhakin on järkevämpi kun nykyäjan mersun jakopää ketjulla.

        "Miljoona on verrokki"

        Mikään jakoketju ei miljoonaa kestä, miksi edes pitäisi?

        Toiseksi, tuo ei ollut kehumista vaan toteamus, kun edellinen kommentoija sanoi, että 100tkm kohdalla katkeaa kampiakseli.


      • E220_CDI
        220CDI kirjoitti:

        "Miljoona on verrokki"

        Mikään jakoketju ei miljoonaa kestä, miksi edes pitäisi?

        Toiseksi, tuo ei ollut kehumista vaan toteamus, kun edellinen kommentoija sanoi, että 100tkm kohdalla katkeaa kampiakseli.

        Ja kolmanneksi, väite "OM651 ja OM654 on lähes samalla jakopäällä" osoittaa, ettei kommentoija ymmärrä mistä puhutaan.

        651 alakerta on hammaspyöräkäytöllä ja ketju käyttää vain nokkia. 654 on alhaalta saakka pitkällä ketjulla.

        Neljänneksi, ei ketjua ole sen hankalampi vaihtaa kuin monia yleisiä etuvetoinen poikittaismoottorisen tai V-koneen hihnoja. Se ketju vaan vaihtuu harvemmin, joten jakopääremonttia joutuu odottelemaan hieman pidempään.


      • Anonyymi
        220CDI kirjoitti:

        Heh..no mistähän tämänkin tiedon olet saanut?

        OM651 on ollut Mersun keulilla kohta 10-vuotta ja niitä on valmistettu miljoonia kappaleita, eikä siinä mitään erityisiä jakopääongelmia ole. Paitsi jossain alkupään sarjoissa oli kiristimen kanssa jotain probleemaa.

        Mutta tuossa uudessa E:ssä ei ole OM651 vaan OM654.

        Ei vaan OM656


    • bambamma

      On SE VOLVO KANS KEHITTYNY KANTTIKOPASTA VÄHÄ PYÖRISTELTY KULMIA JA MUOVII SISÄLLE LÄTKÄSTY HAHAHAHAAA EN OTTAS VAIK ILMAASEKS SAA AMERIKOIS oli aikoinaan 740 940 sarjan volovoo ja ajelivat kolareita ni kori oli liian jäykkä se ei joustanut yhtää siks ihmiset kuoli sinne sisään amerikkalaiset pistivät ajokieltoon sen vuoksi ei volvoo ollut markkinoilla eikä ehkä tulekkaa

      • E220_CDI

        Välihuomautus tosielämästä. Volvo 740 oli omana aikakautenaan 1980-luvun lopulla juuri se yksi ainoa automalli, jonka kuljettajan todennäköisyys kuolla liikenneonnettomuudessa oli pienempi kuin minkään muun auton kuljettajalla.

        Näin siitä huolimatta, että 700/900 korimallin törmäysvyöhykkeet olivat liian pehmeitä maantienopeuksilla tapahtuviin törmäyksiin, jo normin mukaiset hitaat törmäykset söivät koko muodonmuutosvaran.

        Kantti-Volvon tiloja ei Volvo ole sen jälkeen saavuttanut. Eikä huollettavaksi suunnitellun tekniikan helppoa ylläpidettävyyttä. Eikä pienen onnettomuusalttiuden tuomia halpoja vakuutusmaksuja.

        Eikä näiden puutteiden seurauksena enää myöskään minun rahojani.


    • Posketontatouhua

      On volvo kyllä kehittynyt paljon parjatulla kiinarahalla. Mutta se ei tee volvosta kiinalaista. Päinvastoin ovat keskittäneet enemmän toimintoja ruotsiin nyt. Uudet volvot näyttävät todella upeilta muotoilultaan ja varusteet ei ole ylihintasia. 60 tonnilla saat mersun perusmallin ja volvoon saa jo siihen rahaan paljon varusteita joilla mersu maksaisi yli 80 tonnia helposti.

      • 220CDI

        Laatu maksaa, sille ei voi mitään.


    • Rumilukset

      Samannäkönen irvistys on Volvon keulassa kuin uuden Yariksen onneton keula. Taitaa tollanen irvinaama olla kaukoidässä muotia.

    • W213

      Olenko väärässä kun minusta tuntuu, että tässä uudemmassa w213 on takapenkki ahtaampi kuin w212 mallissa?

      Hienoahan tuo oli ei sille voi mitään. Ensi viikolla sit pääsee kokeilemaan miltä ajossa tuntuu.

      • E220_CDI

        Olet oikeassa. Takapenkkiä on korotettu edeltäjään verrattuna, päätilan kustannuksella.


      • liianmatalallallala

        olikin se ihan liian matala, keskikokoisen täytyi venyttää kaulaansa nähdäkseen ikkunoista


    • Jatämäontosi

      VOLVO V90 ON RUMA ! V90 keula on kun Volgan keula ja perä lätty. Tuosta ei saa tyylikästä millään. Täysin epäonnistunut kottero.

      • Pannuuuu

        Niin on, ei sinänsä mersunkaan farkku E kovin onnistunut ole. Volvo sentään keulasta näyttää hyvältä. Amg paketilla uusi E on ihan siedettävä tosin. Volvo on etuveto joten se ottaa pannuun kovasti.


      • 12rqwdd
        Pannuuuu kirjoitti:

        Niin on, ei sinänsä mersunkaan farkku E kovin onnistunut ole. Volvo sentään keulasta näyttää hyvältä. Amg paketilla uusi E on ihan siedettävä tosin. Volvo on etuveto joten se ottaa pannuun kovasti.

        Ei kai kukaan tuossa hintaluokassa osta vajaavetoista autoa? Ihminen saa olla hullu muttei tyhmä ...


      • Nyttemmin_takavetomies
        12rqwdd kirjoitti:

        Ei kai kukaan tuossa hintaluokassa osta vajaavetoista autoa? Ihminen saa olla hullu muttei tyhmä ...

        Tässä ketjussa puhutaan sinänsä E-luokasta, mutta voin kertoa ostaneeni toissa vuonna C-Mersun uutena. En edes harkinnut nelivetoa enkä ole kuluneina kahtena talvena sellaista kaivannut. Olen siis tyhmä ihan mielisuosiolla!

        Ja jos Volvoon verrataan, niin koeajoin myös Volvo V60:n. En kotiutunut siihen, M-B tuntui selvästi enemmän minun autoltani ja viihdyn sen ohjaimissa edelleen erinomaisesti.


      • ewrwe
        Nyttemmin_takavetomies kirjoitti:

        Tässä ketjussa puhutaan sinänsä E-luokasta, mutta voin kertoa ostaneeni toissa vuonna C-Mersun uutena. En edes harkinnut nelivetoa enkä ole kuluneina kahtena talvena sellaista kaivannut. Olen siis tyhmä ihan mielisuosiolla!

        Ja jos Volvoon verrataan, niin koeajoin myös Volvo V60:n. En kotiutunut siihen, M-B tuntui selvästi enemmän minun autoltani ja viihdyn sen ohjaimissa edelleen erinomaisesti.

        Vajaavetoiset aina vähänkään liukkaalla tukkimassa risteykset....sitten suttuutetaan rengasta sen minkä esp myötään eikä auto liiku mihinkään. naurettavaa ja säälittävää. eikö rahat riitä nelivetoon vai etkö usskala ostaa nelikko mersua (paskojahan ne ovatkin.)


    • tyhmän_näköinen_volvo

      Kävin Veholla katsomassa w205 ja siellä oli v90, ei kai sokea reetakaan voi sanoa Volvon sisustusta tyylikkääksi? Kiassakin tai Skodassa on tyylikkäämpi kojelauta! Miten tänäpäivänä voidaan vielä suunnitella noin tyhmän näköisiä autoja?!

    • eimersuenää

      Jos pitää valita niin mersu saa täyden hylyn,eihän sitä voi volvoon herranen aika verrata ja ylläolevassa linkissä se verrattiin,volvo on ihan eri planeetalta,jumankauta v 70 d5 on parempi kun mersut niin miten noita edes verrataan,tajuaako monikaan ruotsin autoa,ei varmasti tajua jos ei ole omistanut noita.

      Minulla on ollut historian aikana useampi mersu,mutta volvo on oikeasti parempi normaali kuluttajalle,se ei hae tietä ,siinä on useampi asia kohdallaan,eikä se ruostu samoin kuin mersu,se näyttää isolta autoltakin kun mersu näyttää riisikupilta nykyisin.

      En henkilökohtaisella tasolla tule enään palaamaan mersuun,onhan tuo 90 sarja ihan toiselta planeetalta,väyrynen olisi ollut hyvä auto jos se ei olisi ruostunut.

      Entisenä mersu hullu miehenä sanon suoraan,että volvosta saa auton sillä rahalla mitä ne maksaa,mersusta ei saa.Mersun mainekkin on ihan paska nykyään,ajatellaan a ja c tai uutta lavamallia ,nehän ei ole enään edes mersuja.

      Se on varmaa etten mersuun jalkojani omistusmielessä laita enään,volvo on rahansa väärti, V 70 d5 hakkasi mennen tullen mersun 211 korit saatikka väyrysen.

      Volvo on kokonaisuutena hyvä auto.

      • vulva_markkanen

        Tämä kaverihan on perustanut oikein oman mainostoimiston Vulvalle. Varsinainen automerkkiin rakastunut kiihkoilija. -Aja millä ajat ja Volvolla loput. Tai, Volvo traktor paras traktor. Näillä mennään, vai mitä? - No mutta kuitenkin, jokainen laittakoon mieleisensä kulkineen ja piste.


      • kivaako.sekoilla

        Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?


    • täysinpurkki

      Tuli mieleen tärkeä seikka,verratkaa kun menette ehkä mersuun istumaan kuskinpaikalle,onko otsa häikäisylipan lähellä? jos on niin mä sanon että mitähän vit-ttua.211 korisissa se on jotain hirveetä,,juoppas siinä limonaatia tai vastaavaa kun ei mahu,istukaa sen jälkeen volvoon ja katsokaa mikä on ero.

      Kyllä tuo E sarja on mitään sanomaton,maksaako ne oikeasti tähdestä,kuin japanin purkki tiellä.

      • ei.purkki

        Viimeinen 211 (sedan) valmistettu 2009. Monta monta pitkää juotu. Mitä tuo kiinan purkki kustantaa.


    • rotteloautoja

      Jumankauta jos on kyse E 213 farkusta niin katsokaa......keulaa,sehän auton maailman rumistus,ei tuolaista saa päästää kenellekkään silmille,mutta ne on päästäneet,auto maailman rumin auto tuossa koko luokassa,mitään sanomaton ulkonäkö,siis pitääkö tuosta maksaa vielä?

      https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9254156

      Sisältä aivan jaska,järkyttävää suunittelua silmälle.Audin kopio ratti ym.Kuka hemmetin tollo suunnitelee mersun mallit nykyään,viekää ne johonkin, ne on todella rumia autoja tänäpäivänä.

      Voiko tuolaista tehdä myyntiin,kyllä on taso täyttä kuraa ja hulluimmat vielä ihannoi jopa maksavat kauheesta värkistä.

      Ettehän vaan osta noita edes käyttenynä joskus ,on tuo niin kauhea,kuin audin rottelot.

      Kyllä tää nyt laittaa vihaksi,pitääkö nähdä noita romuja joskus käyttetynä tiellä,tuo on pahinta painajaista jonka voi kokea automaailmassa ,ruma on ruma.

      • ThinkBIGger

        Kylläpä sinulla on ongelmaa kerrakseen, siis auton - todellakin auton - ulkonäkö.


      • Ootpölhö

        ei ole rottelolla todellakaan kaikki maton hapsut suorassa


    • mikonmarkkinat

      Minä aion ostaa uuden MB E, vertailin äsken hintoja ja varusteita. Miten joku on saanut Volvon edullisemmaksi??? MB kaikkineen varusteineen, lasikatto ja vetokoukku mukana 55800. ",0 takaveto diesel. Laskekaapa Volvo!

    • huh.huh-sanon.minä

      Aivan upeaa lukea tuollaista tekstiä. Joskus ajattelen, että olen kyvytön pohtimaan laajoja kokonaisuuksia kuten maapallon tilaa. Mutta näyttäähän sitä olevan ihmisiä, joilla elämän hahmottaminen keskittyy johonkin mitättömyyteen kuten auton ulkonäköön.

    • KooUsipää

      Jos on pätäkkää tarpeeksi, niin sitähän voi ostaa ihan mitä huvittaa. Ja jos pätäkkää ei ole, niin mitäpä tuosta turhaan muitten puolesta vaahtoamaan. Sen kuitenkin voin todeta, että etuveto ja rautajouset yhdistelmänä on todella syvältä, olipa se auton merkki sitten mikä tahansa.

    • tcgcnmnoop

      mb järkytävän kallis metallihohto väri 2000e no huh huh.pienempi kun skoda suber,pienempi kuin v90 näitä jopa samoilla varusteilla 15000e kaliimpi .ei ihme ettei näy taxi tolpilla.

      • w213

        Köyhälle kaikki on kallista...


      • Eemeli-18

        Heh, volvon V90 farmarin tavaratila takapenkit pystyssä 560l ja E mersussa 640l. Kun takapenkit on kaadettu, volvossa tilaa 1526l ja mersussa 1840l.


    • LippisLeksa

      Olipa hyvä, että luin tämän ketjun, tämän perusteella ostan Vulvun; Vulvussa voi juoda limpsaa ja sotkea sitten tahmaisilla sormilla ipadia...

      • Anonyymi

        Autonvalinnan valintakriteeri nro 1 on, että kuljettaja voi juoda limpsaa penkillänsä !

        Yes... HAUSKAA joulua.


      • Anonyymi

        Volvo V90 on hyvä auto, jos vaan suostuu lähtemään käyntiin ja kestää perille asti ilman kytkemistä tietokoneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volvo V90 on hyvä auto, jos vaan suostuu lähtemään käyntiin ja kestää perille asti ilman kytkemistä tietokoneeseen.

        Sen takia suurin osa uusista takseista on juuri uutta E-sarjaa.
        Kestävä ja koeteltu siihen tarkoitukseen.

        Ei kannata leikkiä millään muulla, jos taksia ihan tosissaan ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia suurin osa uusista takseista on juuri uutta E-sarjaa.
        Kestävä ja koeteltu siihen tarkoitukseen.

        Ei kannata leikkiä millään muulla, jos taksia ihan tosissaan ajaa.

        Sinne taksiin ne nahkapenkit on paremmat kun oksennukset on helpompi siivota. Mitään hiplattavia kosketusnäyttöjä ja valikoita en autoon haluaisi. Kunnon nappulat ja säätimet pitää auton tiellä. Onhan kännykän hiplaaminenkin ajon aikana rangaistava teko. Vähintäänkin yhtä vaarallista on jotkut valikkojen selaamiset ja toimintojen etsimiset. Omasta kokemuksestani kirjoitan. En todellakaan hlua näitä raivostuttavia valikoita seuraavaan autooni enkä hikisiä jakylmiä nahkajakkaroita


    • Anonyymi

      Mese on Mece sano Volvomies mitä tahansa.
      Persaukisilla Meceen ei ole varaa joten kannattaa pysyä Skodassa Seatissa ja Volvossa
      E-malli on legenda jonka kyytiin halutaan hakee se toisten mielestä tietä tai ei.
      Autossa MB-E on nimittäin Munasguugunaa.

      • Anonyymi

        Juuri vaihdettiin -17 E-farkkuun. Helvetin ruma päältä, tyylikäs sisältä, mutta se legendaarinen Eemeli on täysin tuhottu. Tässä uudessa mallissa c- ja E-koria ei toisistaan erota ja muutenkin ulkonäkö menee kaikkien merkkien massan mukaan. Ei ollenkaan hyvä.
        Meinattiin, että pidetään sitä nyt hetki kun kerran tuli hankittua, mutta tekipä sitten tenän viikko sitten. 90tkm ajettu auto, perä maassa ja syynä oli se, että kompura kuollu.
        Siinä kohtaa tuli paljon kirosanoja, mutta tulihan se pajalla kuntoon. Taas tuntui kyyti yhtä hulppealta. Mutta ei sitä iloa kauaa kestänyt. Toinen epäonnistunut yritys lähteä autolla liikenteeseen.. en ehtinyt edes startata, heti kun virran sai päälle, syttyi näyttö punaiseksi. Näytössä herjaa moottoriöljystä ja käsky sammuttaa moottori heti. Huolto tehty noin 2tkm sitten. Kusivehkeet pakkasella myöskin prakaa.
        E Mersu on ihan tähti auto, olen edelleen sitä mieltä vaikka tämä sattuukin olemaan tällainen pommi. Siinä samalla kun ulkonäkö on pilattu ja tuhottu, saattaa olla, että laatukin on enää muisto..
        Vaihtoon tuo onneksi saadaan jo pian. Vanhassa vara parempi. Kaikkee voi kerran kokeilla. Tällä kokemuksella en lähtisi uudelleen noin uutta Mersua ostamaan.


    • Anonyymi

      Voi juma..lauta....voiko autosta edes tehdä noin rumaa?

    • Anonyymi

      Mitä uudempi auto on yleensäkin, vikojen mahdollisuus kasvaa. Jos tyytyy vähintään 10 vuotta vanhaan ja siitä vanhempaan Mersuun, auto on laadullisesti parempi.

    • Anonyymi

      Haluatko kenties sanoa, että ostakaa 2015-mallinen C ta E-mersu, niin auton
      kaikki kalliit korjaukset on jo kertaalleen tehty.
      Auton ensimmäinen omistaja ajaa nimittäin harvoin yli 150.000 km.
      Tämä määrä riittää valmistajatehtaalle.
      Tämän auton ilmapussit yleensä kestävät.
      Ei siis löytyne ensimmäistäkään 200.000 km ajettua E-farkkua, josta ilmajou-
      situsta ei matkan aikana olisi tarvinnut "kohennella".
      Ollessa siis auto-ostoksilla kannattaa tässä miettiä, onko mainittu korjaus
      kenties jo takana, vai vielä edessäpäin, koska silloin rahaa kuluu, usein enem-
      män kuin kerralla pystyy yskäisemään.
      Mikäli kompurakin on "kaputt", niin kuluu tonni lisää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      333
      8133
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2501
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2255
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1906
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1482
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1321
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1250
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1157
    Aihe